Autor Wątek: Wymagania do Dęblina  (Przeczytany 16627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swier

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 13, 2005, 22:55:19 »
A powiedzcie mi wujki ile pi razy oko można zarobić w wojsku bedac pilotem?

to jest intratna robota czy srednio?

albo inaczej. kim trzeba byc zeby dostac powiedzmy 10 tysia, auto sluzbowe itp

ciekawy jestem. bo teoretycznie to wydaje sie ze to powinna byc calkiem niezła fucha. ale teoretycznie to bycie lekarzem to tez powinna byc niezla fucha (jak w cywilizowanych krajach), a w ogromnej wiekszosci przypadków nie jest. więc jak to jest z wojskami lotn? jest sie o co starac tak naprawde?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 13, 2005, 23:02:50 »
Cytat: swier
albo inaczej. kim trzeba byc zeby dostac powiedzmy 10 tysia,
Pułkownikiem
Cytat: swier
auto sluzbowe itp
Generałem

Schmeisser

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 13, 2005, 23:03:53 »
ty materialisto , warszawski cfaniaku  8) kapitalisto

Po cholere ci auto służbowe jak masz MiG'a :P , płacą ci za to co kochasz
Myśle nie mając rodziny latałbym nawet za darmo - wojo nakarmi i ubierze, a wolny czas bym spędzał gapiąc się na samolotyw hangarach
Jak by mi się przez 5 lat nie znudziło to znaczy że nic nie straciłem z 'normalnego' życia

swier

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 13, 2005, 23:10:07 »
jak śmiesz kufajo zwracac sie do mnie w ten sposób

 :mrgreen:

Kurdt

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 13, 2005, 23:12:51 »
http://212.160.164.236/~apacz/phpBB2/viewtopic.php?t=4606 - przeczytaj co tu napisałem o WSOSP w Dęblinie i  weź to pod uwagę (kasa na przejazdy i noclegi-na WIML w tym roku 30zł za noc).
Co do samych badań: podstawą prawną do orzekania jest Dz. U. Nr 133/2004 poz 1422 zał.3 ( poczytaj sobie: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1422.htm znajdź tu załącznik nr 3) Badanie przebiegają mniej więcej tak ja napisał Toyo. Wirówka jest w WIML-u (dla pilotów Z1|A chyba minimum to 5.5G). Z ciekawszych nowości jest rezonans magnetyczny całego kręgosłupa i głowy (wykryją wszystko, więc zanim cokolwiek zrobisz z oczami radzę najpierw to sprawdzić, podkreślam RTG możesz przejść rezonans naprawdę mało osób przechodzi). Więcej nie opisuję bo jest tego multum. Badania trwają trzy dni w Dęblinie i trzy dni w Warszawie, jak masz coś do uzupełnienia to jeszcze musisz jeździć)O odwołaniach raczej zapomnij. A tu masz coś o operacjach wzroku:
http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=2692193&start=0
Poczytaj i zastanów się, pamiętaj że musisz mieć pełna sprawność wzroku (szczególnie zwróć uwagę na widzenie nocne po operacji, na WIML to badają)

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 14, 2005, 10:53:29 »
Dzięki. Ja mam malutką wadę w postaci krótkiego widzenia. A w nocy widzę chyba najlepiej jak się da. Czy wiecie, że jedzenie jajek (w zdrowych ilościach oczywiście :)) poprawia nocne widzenie.
PS. Mam -1 i -0.75 dioprii. To nie tak dużo :)
Plomby mam dobre. Ulżyło mi. DZięki chłopaki. :D

Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 14, 2005, 10:55:55 »
Dzieki Kurdt, napisałeś wiele cennych uwag, zapomniałem o rezonansie. Do niedawna nie było go w spisie badań, pojawił się dopiero przy kwalifikowaniu na F-16. Od niedawna zaś dotyczy on kandydatów do szkoły.
Wirówka faktycznie 5.5 dla Z1/A. Zaskoczony jestem, że już kandydat musi ją przejść. Kiedyś wirowanie było na pierwszym roku po cyklu zajęć z KSPDL (kondycyjno-sprawnościowe przygotowanie do lotów), ileż to śniadań zostało na tej sali.

Ciekawostka.
W szale badań na samolot F-16 dołożono szereg nowych wymagań lub podkręcono istniejące. Spowodowało to, iż wielu pilotów latających na samolotach np. MiG-21 nie przechodziła badań. Stawali niektórzy z nich przed komisją i słyszą:
"Stan pańskiego zdrowia nie pozwala panu latać na samolocie wysokomanewrowym jakim jest F-16, ale nie przekreśla to pana jako pilota no np. co my tam mamy w lotnictwie, o - na MiG-u-29".
Nic dodać, nic ująć.

Sufler

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 14, 2005, 11:18:09 »
Cytat: WilkzPolski
PS. Mam -1 i -0.75 dioprii. To nie tak dużo


korekta laserem powinna Cie calkowicie wyleczyc .....
idz do speca a on ci powie wszystko, lacznie z cena......

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 14, 2005, 11:42:25 »
Pczytałem dane mi linki i muszę poczekać do 21 roku życia więc mam jeszcze troszkę czasu.

PS. Trochę mnie zdziwił fakt, że na filmie (tytuł to chyba G-lock na discovery) widziałem pilota F-16 z okularami. Wytłumaczcie mi to. I to nie był aktor tylko prawdziwy pilot. Nałożył skarpetę(materiałowy czepek :)) na głowę, a potem kask. No i poleciał :shock: Ten film to był dokument, a nie jakiś film typu TopGun.

Sufler

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 14, 2005, 12:16:25 »
z tego co wiem to polskie lotnictwo ma jedne z najbardziej restrykcyjnych podejsc do kandydatow na pilota :)
po drugie mogl byc to pilot gwardii narodowej:)

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 14, 2005, 12:35:37 »
A niech ich diabli z tymi restrykcjami !

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 14, 2005, 12:46:52 »
Cytat: Toyo
Ciekawostka.
W szale badań na samolot F-16 dołożono szereg nowych wymagań lub podkręcono istniejące. Spowodowało to, iż wielu pilotów latających na samolotach np. MiG-21 nie przechodziła badań. Stawali niektórzy z nich przed komisją i słyszą:
"Stan pańskiego zdrowia nie pozwala panu latać na samolocie wysokomanewrowym jakim jest F-16, ale nie przekreśla to pana jako pilota no np. co my tam mamy w lotnictwie, o - na MiG-u-29".
Nic dodać, nic ująć.
Jezus Maria, paranoja. To chyba właśnie w Polsce są największe na świecie wymagania dotyczące kandydatów na pilotów wojskowych. W stanach wzrok masz mieć 20/20 lub korygowany do tej wartości, co oznacza, że spokojnie możesz lata w okularach lub soczewkach. Wzrost też się u nich nie liczy, jak nie odpadniesz na wirówce to do kokpitu się zmieścisz, a u nas - "niestety masz powyżej 1.85m jesteś zbyt wysoki, powodzenia w lotnictwie cywilnym" (na szczęście ja mam 1.84  :P ). Mało tego! Na F-16 sa mniejsze wymagania w USAF niż na F-15 ! (Dzięki temu, że fotel jest pod wyższym kątem organizm lepiej znosi przeciążenia niż w orzełku a przeciążenia są te same).

Co to kurde za pomysł z tym "myśliwcem wysokomanewrowym", co to kurde jest zwrotniejsze od Su-37 ? Przecież na Migu można wycisnąć więcej G niż na Viperze! Paranoja.

Schmeisser

  • Gość
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #27 dnia: Lipca 14, 2005, 13:39:12 »
Cytuj
Na F-16 sa mniejsze wymagania w USAF niż na F-15 !


A na F-14  :twisted:  :twisted:  :twisted:


Toyo , można z bardzo...hmm delikatnym pytaniem :)?
Chyba można  8) myśliwcy to nie dziewice :D w końcu  :mrgreen:  :mrgreen:

Jak byś ocenił potencjał 'naszych chłopaków' na tle innych nacji ? Czy ta ostra selekcja powoduje że są 'ostrzejsi',  bardziej pewni siebie
Wlatani pewnie mniej :( ?

Co jest wspólne ( w miare mozliwości) z dla współczesnych pilotów polskich i 'polnische teufelen' sprzed 60 lat?
A może nalezy unikać takich porównań?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #28 dnia: Lipca 14, 2005, 13:45:36 »
Na F-14 zawsze były najwyższe wymagania, zważywszy na sposób jego operowania, jak i konstrukcję jest uznawany za najtrudniejszy w pilotarzu mysliwiec w służbie USofA.
Tomcat Drivers to zawsze była elita  :P ale nadal wymagania były niższe niż u nas na transportowce  :?

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Wymagania do Dęblina
« Odpowiedź #29 dnia: Lipca 14, 2005, 14:44:05 »
Wiecie co? Już mi się nie chce do dęblina. Zamiast tego będe w służbie cywilnej, zarobie troszkę i kupę full wypas komputer, przy którym do reszty zmarnuję wzrok grając w Lock-ona i FO mając więcej zestrzeleń niż jakiś tam Polski pilot wojskowy :D No i serducho po 50 będe miał zdrowsze ;) Hmm... może straż graniczna. To mi się coraz bardziej podoba. Pewnie też trudno się dostać :/