Dzieki Kurdt, napisałeś wiele cennych uwag, zapomniałem o rezonansie. Do niedawna nie było go w spisie badań, pojawił się dopiero przy kwalifikowaniu na F-16. Od niedawna zaś dotyczy on kandydatów do szkoły.
Wirówka faktycznie 5.5 dla Z1/A. Zaskoczony jestem, że już kandydat musi ją przejść. Kiedyś wirowanie było na pierwszym roku po cyklu zajęć z KSPDL (kondycyjno-sprawnościowe przygotowanie do lotów), ileż to śniadań zostało na tej sali.
Ciekawostka.
W szale badań na samolot F-16 dołożono szereg nowych wymagań lub podkręcono istniejące. Spowodowało to, iż wielu pilotów latających na samolotach np. MiG-21 nie przechodziła badań. Stawali niektórzy z nich przed komisją i słyszą:
"Stan pańskiego zdrowia nie pozwala panu latać na samolocie wysokomanewrowym jakim jest F-16, ale nie przekreśla to pana jako pilota no np. co my tam mamy w lotnictwie, o - na MiG-u-29".
Nic dodać, nic ująć.