Autor Wątek: Porady Prawne  (Przeczytany 50052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #60 dnia: Września 23, 2009, 18:01:12 »
Koledzy Forumowicze, mam problem.

18 Sierpnia kupiłem monitor LCD, następnego dnia rano zobaczyłem że w niektórych rozdzielczościach jest "plama" która jest niewyraźna a do tego migocze. Po południu tego samego dnia pojechałem z monitorem do Saturna, w którym to go kupiłem. Faceci w POK siłowali się ze zdjęciem stopki, po czym powiedzieli że monitor jest porysowany więc wymiana odpada. (Ciekawe kto go porysował, wyświetlacz był w domu mniej niż dobę.) Po 13 dostałem telefon że monitor jest sprawny, wady nie ma. Pojechałem z kolegą sprawdzić monitor w POKu, pracownik podłącza monitor i wadę wyraźnie widać. Po 10 dniach zadzwonili że wady nie ma, telefonicznie opisaliśmy wszystko łącznie z lokalizacją usterki i rozdzielczościami w jakich się pojawia. Monitor miał być do odbioru za 4 dni. Przedwczoraj przyszła pisemna odpowiedź że usterki nie stwierdzono., a reklamacja jest bezpodstawna i mogę zostać obarczony kosztami.

I co ja mam teraz zrobić, żeby odzyskać sprawny monitor? Wada jest wyraźnie widoczna. W ten sposób wydałem 800zł i od półtora miesiąca nie mam monitora, używam pożyczonego.

Pozdrawiam.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #61 dnia: Września 23, 2009, 18:06:13 »
Powiedz, że sprawę skierujesz do Rzecznika Praw Konsumenta. Jeśli taka przestroga nie pomoże, na serio powinieneś przyjąć taką drogę załatwienia tej sprawy. A i zażądaj, aby dali Ci na piśmie, że zwracają Ci monitor bez wady. 
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #62 dnia: Września 23, 2009, 18:14:54 »
Upewnić się jak wyglądają warunki gwarancji u producenta.

1. Odebrać monitor (nic nie podpisując) porobić testy w domu. Porobić zdjęcia, filmy dokładny opis i oddać wszystko jeszcze raz najlepiej w formie pisemnej do sklepu.

2. Oddać do innego sklepu na serwis i poprosić o opinie kogoś z branży (może być zaprzyjaźniony). Grunt żeby udowodnić, że usterka jest i rysa (gdzie ta rysa jest?) nie miała z tym nic wspólnego.
3. Nic nie odbierać, iść do Urzędu Miasta, tam przeważnie ma siedzibę Miejski Rzecznik Praw Konsumenta... który to powie co najlepiej zrobić i w dodatku zrobi to bezpłatnie.

4. Olać sklep i wysłać bezpośrednio do producenta.

IMHO najlepsza opcja nr. 3 i nie załatwiać nic an telefon, mail, itd. Wszystko na piśmie. Trwa to dłużej ale muszą się ustosunkować i jest ślad.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #63 dnia: Września 23, 2009, 18:38:09 »
Dzięki za odpowiedzi, jutro udam się do rzecznika i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Rysy są na obudowie, w miejscach gdzie jeden z pracowników sklepu przytrzymywał monitor jak w czasie jak drugi ściągał stopkę. Nie udało im się to, w ogóle monitor kładli bezpośrednio na ladzie i kartonowym pudle. Kłócić się niestety nie potrafię i na to nie zareagowałem.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #64 dnia: Września 23, 2009, 18:52:08 »
Jak oddawałeś monitor sam byłeś czy może z kimś kto by mógł potwierdzić twoją wersję?
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #65 dnia: Września 23, 2009, 19:11:26 »
Byłem razem z matką i też to potwierdza. Do tego rzecznika muszę zanieść jakieś dokumenty?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #66 dnia: Września 23, 2009, 19:53:24 »
Możesz zabrać, nie zaszkodzi. Dobrze mieć jakiś dokument z którego można poczytać o gwarancji.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #67 dnia: Września 23, 2009, 20:28:03 »
Możesz też zadzwonić http://www.skp.pl/?article=1
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #68 dnia: Października 17, 2009, 17:11:58 »
Jeszcze nie rozwiązałem sprawy z monitorem, a już mam dwa kolejne problemy.

1) 13 października zamówiłem płytę główną na allegro z płatnością przy odbiorze. Wczoraj odebrałem przesyłkę i zapłaciłem. Wieczorem rozpakowałem u ku mojemu zdziwieniu przyszła inna płyta niż zamawiałem (niestety nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić to przy odbiorze, do tego paczka była solidnie zapakowana i zafoliowana). Wysłałem od razu maila z informacją co zaszło - jak dotąd zero odpowiedzi. Pisać jeszcze raz, czekać....?

2) Również 13 zamówiłem na Allegro procesor z płatnością z góry. 15 zrobiłem przekaz pocztowy i jak dotąd nie dostałem potwierdzenia na maila. W profilu użytkownika jest informacja że wysyła max. 5 dni od zaksięgowania wpłaty, ale czy wysyła informację że pieniądze doszły? Wiecie ile w ogóle taki przekaz idzie?

PS. Obaj użytkownicy-sklepy wyglądały na dosyć porządne - w obu przypadkach ponad 3000 pozytywów i tylko kilka negatywów.


Pozdrawiam

Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #69 dnia: Października 17, 2009, 17:56:14 »
Kilka razy były mi wysyłane pieniądze przekazem pocztowym, trwało to zawsze ok 5 dni, jednak  może zdarzyć się, że dłużej. W takich przypadkach trzeba być bardzo cierpliwym :004:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #70 dnia: Października 17, 2009, 19:44:42 »
Ad.1 Nie ma znaczenia czy rozpakowałeś czy nie. Przy Poczcie Polskiej jak nie zapłacisz  o i tak nie otworzysz (choć tutaj jakieś zmiany były chyba czy nowa usługa). Przy kurierze możesz otworzyć i spisać protokół ale to bardziej się tyczy uszkodzenia paczki. Tutaj ewidentnie dał ciała sklep, ponadto dostałeś inny towar niż był sprzedawany na aukcji więc sprawa jest bezdyskusyjna. Wymiana na taki jaki jest w opisie lub zwrot pieniędzy.

Zamiast pisać to do nich zadzwoń. Z doświadczenia wiem, że na maila się odpowiada w luźnych terminach i zawsze można zwalić winę na to, że nie doszedł tudzież doszedł do kogoś innego. A przy telefonie gość jest do twojej dyspozycji i nic nie ściemni.

Ad.2 Płacenie przez pocztę to temat równie śliski. Raz kasa potrafi szybko dojść, a raz idzie dwa tygodnie. trzymaj potwierdzenie i co najwyżej zadzwoń do sprzedającego i upewnij się czy wpłata wpłynęła. Osobiście polecam bardziej cywilizowane formy płacenia - przelew bankowy lub o wiele wygodniejszy, z którego ostatnio korzystam, czyli "Płace z Allegro". Gość ma kasę natychmiast i nie ma wykrętów.

 W obu przypadkach i tak chroni Cię "Program Ochrony Kupujących" z Allegro więc gdyby coś było nie tak masz możliwość odzyskania kasy... tak mniej więcej po 4 miesiącach ale się da. Sprawdzone.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #71 dnia: Października 17, 2009, 19:53:07 »
1) Problem w tym że facet jak na razie nie odpisał, a telefonu nie udostępnił ("preferuję kontakt internetowy").

2) Poproszę sprzedawcę o potwierdzenie dojścia wpłaty, i faktycznie kiedy będę następny raz coś kupował to zrobię przelew.

Napiszę jeszcze jak sprawy dalej się potoczą.

BigMac

  • Gość
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #72 dnia: Listopada 01, 2009, 15:23:03 »
Kupiłem w Saturnie myszkę, zepsuła się po paru miesiącach i oddałem do ichniego punktu obsługi klienta, przyjęli reklamację.

Po trzech tygodniach bez odzewu poszedłem spytać, czy już naprawili - odpowiedzieli, że jeszcze nie przyszło z powrotem z serwisu/od producenta i stwierdzili, że to zajmuje do 4 tygodni.

Minął właśnie 4 tydzień, nawet z małym okładem, dalej brak informacji (powinien przyjść sms gdy będzie do odbioru, tak było z innym sprzętem)

Pytania:
1. Czy prawo normuje jak długo mogę czekać na tę myszkę?
2. Co mam zrobić, jeśli jutro będą wciąż mówić, że czekają? Czy mogę się domagać wydania nowego egzemplarza albo coś takiego?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #73 dnia: Listopada 01, 2009, 15:46:50 »
Teoretycznie jest chyba 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Po tym czasie jeśli nie dostaje się odpowiedzi teoretycznie uznaje się reklamację na korzyść kupującego. Ale tutaj nie będzie tak łatwo:

http://www.saturnpolska.com/gdansk/serwis/reklamacje/

"Warunki gwarancji produktu (jak np. okres gwarancji, czas realizacji reklamacji) oraz zasady postępowania reklamacyjnego z tytułu gwarancji określa Gwarant, którym jest najczęściej wytwórca lub dystrybutor produktu. Warunki gwarancji podane są najczęściej w postaci karty gwarancyjnej dołączonej do produktu lub opublikowane na stronie internetowej Gwaranta"

Poszukaj sobie strony producenta myszki i zobacz jak wygląd gwarancja. Natomiast jestem przekonany, że będą zasłaniać się tym zapisem:

W wypadku zgłoszenia przez Państwa reklamacji gwarancyjnej w naszym markecie termin jej realizacji może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do dostarczenia i odbioru sprzętu przez nasz market z autoryzowanego zakładu serwisowego Gwaranta"

Ustawy też masz tam podane i możesz poczytać. Jak już się zapoznasz z warunkami gwarancji to możesz wykonać jeden telefon do odpowiedniego stowarzyszenia w celu upewnienia.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

BigMac

  • Gość
Odp: Porady Prawne
« Odpowiedź #74 dnia: Listopada 02, 2009, 20:53:44 »
Poszedłem dzisiaj, zgodzili się, że miesiąc to już zbyt długo i wydali mi na miejscu nowy egzemplarz.