Autor Wątek: Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi (PAK FA/T-50/Su-57).  (Przeczytany 92250 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #75 dnia: Listopada 24, 2009, 16:56:31 »
Prawdopodobnie to ten cudak:
http://aeroweb.lucia.it/rap/RAFAQ/six5th_6.html
A imię jego...S-55.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #76 dnia: Listopada 24, 2009, 19:50:21 »
Niestety nie, w rodzinie S-54/55/56 dość dobrze się orientuje.Według Butowskiego S-32 było nazwą projektu z którego powstał Su-47, S-37 miał być czymś innym. Udało mi się znaleźć na tej stronie: http://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php/topic,94.msg502.html#msg502       coś o tym cosiu, jednak jak na złość nie da się zobaczyć wstawionych zdjęć :005:

Czesio

  • Gość
Odp: PAK FA
« Odpowiedź #77 dnia: Listopada 24, 2009, 22:00:18 »
Biuro konstrukcyjne Suchoja rozpoczęło prace nad myśliwcami piątej generacji w 1983 roku. Do 1988 roku wypracowano konkretne rozwiązania konstrukcyjne. Po odrzuceniu jego propozycji w ramach konkursu I-90, biuro prowadziło samodzielne prace badawcze nad tematami LFI i MFI.
Projekt Su-37  był konkurencyjnym wobec mikojanowskiego LFI projektu 412. Przedstawia oryginalną koncepcję wielozadaniowego samolotu bojowego, którego głównym przeznaczeniem miało być rażenie celów naziemnych przy zachowaniu dobrych charakterystyk samolotu myśliwskiego. Samolot posiada układ zbliżony do takich samolotów jak JAS-39 Gripen czy Dessalut Rafale. Koncepcja samolotu, który miał w lotnictwie zastąpić również szturmowe Su-25 przewidywała zapewnienie wysokiej żywotności na polu walki i dużego udźwigu uzbrojenia rzędu 8300 kg na osiemnastu węzłach. Samolot miał być wyposażony w wielozadaniowy radiolokator oraz zasobnik klasy amerykańskiego FLIR.
Su-37 miał charakteryzować się przede wszystkim:
1.Możliwością wykonywania lotów profilowych zgodnie z rzeźbą terenu;
2.Możliwością atakowania uzbrojeniem precyzyjnym celów lądowych i morskich;
3.Możliwością zwalczania dowolnych celów powietrznych poruszających się na skrajnie małych wysokościach;
4.Możliwością zabierania bomb wagomiaru do 1500 kg i rakiet kalibru 85 – 380 mm oraz zasobników z działkami 30mm.
Projekt został przedstawiony w 1991 roku na wystawie w Dubaju. Koncepcja samolotu wielozadaniowego z bardzo silnie położonym akcentem na zwalczanie celów naziemnych jest według Rosjan pierwszą tego typu w świecie i praktycznie zrealizowano ją dopiero w samolocie JSF . W tym samym roku dokumentacja trafiła do zakładu produkcyjnego. Program został zawieszony wraz z likwidacją ZSRR.



Odp: PAK FA
« Odpowiedź #78 dnia: Listopada 24, 2009, 22:31:03 »
Dokładnie o to mi chodziło,Bóg zapłać :001: Gdyby jeszcze ktoś napotkał na jakieś zdjęcie byłbym zobowiązany za informację..W sumie ciekawe, ze mimo problemów finansowych zdecydowano się na rozwój cięższych myśliwców Su-47 i 1-44.Może gdyby nie to, Rosja już od paru lat miałaby następce sporej części swojego parku lotniczego.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: PAK FA
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 24, 2009, 17:41:29 »
Ciekawy news:

http://www.altair.com.pl/start-3893

Cytuj
Rosyjskie media, powołując się na agencję Interfax doniosły dzisiaj, że 23 grudnia odbyła się pierwsza próba kołowania rosyjskiego myśliwca 5. generacji PAK FA.
Według agencji Interfax, do próby PAK FA (T-50, produkt 701) miało dojść wczoraj na lotnisku fabrycznym KnAAPO w Komsomolsku nad Amurem. Testowano zachowanie maszyny w czasie kołowania z małymi prędkościami.

Oznacza to, że oblot samolotu może nastąpić rzeczywiście wkrótce, na początku 2010, zgodnie z niedawnymi zapowiedziami wicepremiera Rosji, Siergieja Iwanowa (zobacz: Oblot PAK FA nie w 2009). Z reguły, między próbami kołowania a pierwszym lotem, upływa od kilku tygodni do paru miesięcy – podstawowe problemy z wytrzymałością płatowca i działaniem systemów pokładowych zostały już bowiem usunięte. Dopiero testy w locie mogą ujawnić inne, poważne wyzwania techniczne.

Teraz pytanie, czy przy siatce ogrodzenia czaił się Janek z swoim małym Cannone znaczy aparatem?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: PAK FA
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 26, 2009, 19:50:10 »
Ależ oczywiście  :002: Nie muszę chyba też dodawać że moim celem było zdemaskowanie bolesnej PRAWDY że PAK-FA to hucpa, kartonowe cudo modelarskie i renderowanych obrazków 3D, propagandowy wymysł który nie istnieje?  :020: :021:

A wy Kuschu chociaż na święta moglibyście przestać być bajkopisarzem  :118: :021:

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 26, 2009, 20:07:13 »
Widzę, że chłopakom jak zwykle dopisuje wyśmienity 'świąteczny' humor  :021:

A ja Wam mówię, że na Nowy Rok Djed Moroz przyniesie nam kartonowy, zdalnie sterowany PAK FA. Mało tego - jeszcze będzie latał  :118:

John Cool

  • Gość
Odp: PAK FA
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 27, 2009, 00:32:36 »
Tak trochę poważniej - można ostatnio zauważyć częste loty z Rammienskoje dawnego S-37 Berkut, który prawdopodobnie robi obecnie jako platforma testowa dla pewnych rozwiązań dla samolotu nowego pokolenia... między innymi luków uzbrojenia  :001:





... i wcześniejsze foty Berkuta, bez modyfikacji:



Można przypuszczać że to montaże, a tym samym zasięg tego spisku jest wręcz porażający  :118:

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #83 dnia: Grudnia 27, 2009, 00:43:48 »
To będzie tak: skrzydła połaczy się z candarami i gotowe. Filozofia myślenia jest taka - luk towarowy już się dorobiło, S-37 już sobie lata i sensacji nie robi a my tym czasem cichaczem ...
Spisek doszedł już do tego że szuka się niewierzących w spisek i zwalcza prawdziwą produkcję :)
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #84 dnia: Stycznia 05, 2010, 00:51:59 »
Nowe wiadomości z Indii odnośnie PAK-FA.
http://www.business-standard.com/india/news/india-russia-close-to-pactnext-generation-fighter/381718/

-koszt programu 8-10 mld $.
-po 250 myśliwców dla Indii i Rosji
-koszt jednostkowy 85-107 mln $
-pierwszy lot w najbliższych tygodniach
-RCS 0,5 m2.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #85 dnia: Stycznia 05, 2010, 15:46:39 »
Trochę się parę rzeczy kupy nie trzyma w tym artykule.Po pierwsze RCS nie było zapewne raczej mierzone jak dotąd, a nawet jeśli to raczej by go nie ujawniano.W ogóle obecnie to 0,5m to w cholerę i trochę,Su-35BM ma według Suchoja bodajże 0,7-1m,Su-47 ocenia się na 0,3m.Jakoś nie chce mi się wierzyć,że budując samolot od podstaw po napatrzeniu się na konkurencję, zrobiono by taki badziew. Zresztą to 20m dla Su-30 to też chyba po poobwieszaniu go Brachmosami czy czymś w tym typie.Poza tym Butowski pisał że PAKFA ma mieć masę startową koło 22 ton, maksymalna koło 30ton,co biorąc pod uwagę projektowane silniki ma sens, a w tym artykule jest "30-35 tonne"...

Czesio

  • Gość
Odp: PAK FA
« Odpowiedź #86 dnia: Stycznia 05, 2010, 17:35:47 »
PAK FA może być samolotem w którym w bardzo dużym zakresie użyto rozwiązań znanych z S-37 (kadłub) i Su-35BM (skrzydła). Chyba ci którzy spodziewają się kanciatego konkurenta F-22 a'la "stealth" mogą przeżyć zawód :-\


Odp: PAK FA
« Odpowiedź #87 dnia: Stycznia 05, 2010, 19:06:54 »
Trochę się parę rzeczy kupy nie trzyma w tym artykule.(...)W ogóle obecnie to 0,5m to w cholerę i trochę,Su-35BM ma według Suchoja bodajże 0,7-1m
Właśnie to się kupy nie trzyma. W Su-35 zmniejszano RCS, ale redukcja rzędu 15-20 razy tylko dodając elementy kompozytowe i inne takie kosmetyczne zmiany, bez zmian konstrukcyjnych jest bez szans. Przecież tam nawet nie ma osłoniętych sprężarek silników, które są chyba największym 'lustrem' dla radaru. Z drugiej strony RCS=0,5m2 dla T-50 to też podejrzanie dużo. Więcej niż Gripen?!

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #88 dnia: Stycznia 05, 2010, 21:06:01 »
Su-35BM to raczej 10 krotna redukcja,niż 20 krotna, chociaż fakt, jest to dość dużo. Jednak w sumie w 95,w LWR Butowski pisał że RCS miga-29M zredukowano do 0,7m, dla standardowego jest to około 4-5m, czyli koło 6 razy.Technika do przodu trochę poszła, więc może rzeczywiście się tak udało dopracować Su-35?  F-22 ma RCS oceniany na poniżej 0,001m,jakoś wątpię żeby Rosjanie robiąc nowy samolot dobrych 10 lat później, pozwolili sobie na takie zaległości. Co do kształtu PAKFA to  ja stawiam, że rysunek opublikowany swego czasu na stronie Saturna ma sporo wspólnego z rzeczywistym samolotem:
A tutaj przeróbka czyjaś:

Raczej nie wykorzystają istniejącego kadłuba, PAKFA ma być pomiędzy F-22 a F-35 rozmiarowo, więc S-37 odpada. Po drugie wloty powietrza podobno mają być pod kadłubem, ale to już są ploty a nie oficjalne informacje.

Odp: PAK FA
« Odpowiedź #89 dnia: Stycznia 05, 2010, 23:08:59 »
Su-35BM to raczej 10 krotna redukcja,niż 20 krotna, chociaż fakt, jest to dość dużo.
Dziesięciokrotna redukcja RCS, bez likwidacji największego źródła odbicia fal radarowych? Coś mi się nie chce w to uwierzyć. :004: