Autor Wątek: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych  (Przeczytany 161589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #45 dnia: Września 19, 2005, 18:16:46 »
Premiera niedługo - co do LOMAN-a to prawdopodobnie nie wszystkie pliki da się tak wrzucić, ale większość. Po za tym np. nie jesteśmy autorami skinów MiG-a więc trzeba będzie je dodawać sobie osobno (ze zmianą nazw). W tej chwili praktycznie pierwsza wersja jest gotowa i myślę, że do końca tygodnia skończę testowanie. Schmeisser musi jednak skończyć grafikę (a to czasochłonna robota) - bo to co jest prezentowane to pliki robione przeze mnie paintem, jakość nie jest zbyt dobra, ale mnie to służy do testowania. Po ukończeniu grafiki myślę dzień lub dwa i wszystko dogram (opis pol i eng, logo, wersja na LO1.02 i 1.1 oddzielnie itd.)

Pamiętam Ajti, że zgodziłeś się to wrzucić na Twoją stronę o LO - trochę cierpliwości - jeśli jednak chciałbyś trochę potestować produkt to daj znać na PW wyślę Ci pliki.

PS. Właśnie udało mi się odgrzebać furkę, którą pozostawili sobie twórcy gry aby wprowadzić ewentualnie nowe państwa - planowali jeszcze Irak, Iran, Grecję i Włochy - pewnie przy użyciu tych numerów da się wprowadzić Polskę jako dodatkowe państwo.
Do rozszyfrowania użyłem programu Altova XML Spy - niestety płatny, ale ma 30 day free key (w ramach reklamy) i 7.10 będzie działać.

Ajti

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #46 dnia: Września 19, 2005, 20:06:10 »
Mały off-top...
Stronka czeka na nowy server... niedlugo zrobie cosik ladnego

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #47 dnia: Września 19, 2005, 22:05:43 »
Cytat: Ajti
W takim razie rodzi się najważniejsze pytanie- kiedy premiera PL MOD?  
Taki co by się do lomana wrzucało...

Niestety tak jak myślałem nie wszystko da się włozyć LOMAN-em np. plik usuwający niemieckie numery trzeba będzie wkleić ręcznie - LOMAN się burzy (ot wredny :( ), ale to nie stanowi problemu jak sie poda gdzie.

Co do informacji o dodatkowych krajach to rzeczywiście są wolne kody dla państw, które chcieli wprowadzić (są ślady w LO ale nie ma już w LO FC - pewnie zrezygnowali - i gdzie tu "piękna teoria", że do LO nic nie da się dodać - trzeba szukać dalej pewnie sobie nie tylko taką "furtkę" zostawili) tak, że PL-MOD (jak go ładnie nawał Ajti) nie będzie usuwał Kanady. W tej chwili prace nad modyfikacją plików są zakończone (pewnych problemów nie dało się rozwiązać - chyba za tępy jestem  :oops: - jak to, że MiG-29G nie będzie miał w ogóle numerów bocznych - usunąć numery się da, ale wkleić inne to nie wiem jak) - jak otrzymam grafikę, to skompiluję całość i będzie można to gdzieś wrzucić - szkoda, że stronka Ajti'ego jeszcze nie chodzi. Przydałby się też ktoś kto poprawnie przetłumaczy opis (jak go zrobię) na angielski bo co innego rozumieć i się komunikować, a co innego poprawne literackie tłumaczenie (Stop bykom - także po angielsku  :?:  :!: ).

[ Dodano: Czw 22 Wrz, 2005 10:35 ]
Cytat: Kusch
Może by dał cynk jak zrobić "flayable" Su-22 z kokpitem Su-25.Taki mod jeszcze bym zniósł, podobny kokpit,ta sama avionika,etc.

No cóż z ta opcją na razie jest problem - można oczywiście prawie każdy samolot uczynić flyable - ale defaultowo daje kabinę Su-27. Poprawność działania jest różna - zależy od typu maszyny.

Jak ktoś chce sobie sprawdzić to wystarczy w MEInit w linii dotyczącej samolotu wpisać Human cockpit=yes

Postaram się znaleźć plik za to odpowiedzialny, ale nie obiecuję (LockOn.exe - nie bardzo chcę rozgrzebywać bo wtedy trzeba dość długich testów, żeby sprawdzić czy nie porobiło to gdzieś innych problemów).

Na razie jedyną w miarę sensowną "modyfikacją" jest w tym przypadku wstawienie tego kokpitu do Su-30 - systemy uzbrojenia działają chyba prawidłowo (nie miałem czasu długo tego sprawdzać), a wygląd kabiny (przedniej) jest w realu pewnie podobny do Su-27.

McHaron

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #48 dnia: Września 23, 2005, 17:05:34 »
Ciekawe, czy uda Wam się to panowie ostatecznie skonsolidować tak, by kompletne MODowanie wymagało kilku prostych operacji. O wersji instalacyjnej nie śmiem marzyć  :)

Schmeisser

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #49 dnia: Września 23, 2005, 17:07:17 »
myśle że będzie się to instalowac tak jak każdy inny mod , instalowalny z poziomu LoMana, ale co ja będe się wypowiadał , ja prosty malarz jestem :D

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #50 dnia: Września 23, 2005, 17:07:47 »
Cytat: Razorblade1967
Przydałby się też ktoś kto poprawnie przetłumaczy opis (jak go zrobię) na angielski bo co innego rozumieć i się komunikować, a co innego poprawne literackie tłumaczenie (Stop bykom - także po angielsku Question Exclamation ).



ja mogę strzelić eine kleine tłumaczenie:) (na angielski), wyślij mi tekst na PW jak będzie gotów.
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

McHaron

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #51 dnia: Września 23, 2005, 17:11:19 »
Cytat: F. von Izabelin
Nasz Wspaniały, Czcigodny, absystencki. nie obabiony Fuhrer w swojej chwalebnej karierze od terminatora malarza do największego wodza wszechczasów.. czy coś się nie zgadza? Również wielki rzeczoznawca od floty, niezrównany strateg morski, jak i lotniczy


Oglądałem ostatnio "Das BOOT", płakałem, kurde, słyszycie psio krew, płakałem...

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #52 dnia: Września 23, 2005, 18:04:34 »
Cytat: McHaron
Ciekawe, czy uda Wam się to panowie ostatecznie skonsolidować tak, by kompletne MODowanie wymagało kilku prostych operacji. O wersji instalacyjnej nie śmiem marzyć


Niestety nie wszystkie zmiany można przeprowadzić z poziomu LoMan - niektóre pliki np. te usuwające niemieckie znaki na samolocie MiG-29G nie działają prawidłowo (tzn, zainstalować się da ale odinstalować już nie), plik usuwający numerację niemiecką również nie chce współpracować z LoManem. Po za tym sam mod będzie miał wersje opcjonalne tzn. w podstawowej wersji będzie powodował jak na mniej zmian w innych państwach umieszczonych w LO - ale będą bardziej rozbudowane modyfikacje (np. jeżeli Skopro skończy świetnie zapowiadające sie skiny polskiego F-16C w wersji "low visible" to automatycznie wykluczy to używanie równolegle amerykańskich F-16C - nie ma możliwości innego rozwiązania - wyklucza to konstrukcja LO, podobnie z Mi-24 nie da się równolegle używać polskiego i np. rosyjskiego - jest tylko jedna ścieżka skinu w LO). Oczywiście skiny będą pakowane LoManem z tym, że osobno aby można było zainstalować sobie lepszy jeżeli gdzieś sie pojawi.
PL-MOD będzie po prostu zestawem plików z odpowiednią instrukcją gdzie należy je wrzucić w folder gry oraz jakie pliki należy wcześniej sobie skopiować (tylko 3 - pozostałe pliki w żaden sposób nie wpływają samodzielnie na działanie LO). Takie rozwiązanie sprawdza się w innych symulatorach np. FS2004 czy Orbiter.sim (nawiasem mówiąc osobiście nie korzystam z "instalatorów" do FS2004, a po rozpakowaniu gdzie indziej wklejam wszystko ręcznie - umożliwia to kontrolę nad zmianami w programie, którego nie trzeba przeinstalowywać po usunięciu dodatków)
Oprócz tego niestety część skinów trzeba będzie ściągnąć osobno ich twórca pomimo prób kontaktu nie daje znaku życia, a bez jego zgody nie można ich użyć - stworzenie 3 skinów migów od podstaw przesunęłoby znacznie czas wypuszczenia dodatku (może w kolejnej wersji stworzymy własne).

Cytat: F. von Izabelin
ja mogę strzelić eine kleine tłumaczenie:) (na angielski), wyślij mi tekst na PW jak będzie gotów.


Dzięki na pewno za dzień lub dwa się odezwę - opis na razie ulega modyfikacji w miarę testowania modu i dokonywania drobnych zmian.

PS. Oczywiście wykonanie "instalatora" modu jest banalnie proste można chociażby użyć SFX-a z Rara czy Ace (czy innych dostępnych tego typu programów, których używają np. twórcy dodatków do FS-ów), ale automatycznie zmusiło by przeinstalowywania programu przy chęci usunięcia modu.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #53 dnia: Września 23, 2005, 18:49:48 »
Dobra jestem po pierwszych beta-testach :D
Na początek małe nieprawidłowości;

Flaga Polski generuje u mnie (1.1) błąd, Lockon najzwyczajniej nie chce odpalić.Po usunięciu flagi wszystko ok.Więcej problemów tego typu nie zauważyłem.
Następna sprawa to rozmowy pilotów.W Mig-29 zostały zmienione na angielskie.To akurat zaliczam do plusów,niestety przy okazji  zmieniły się dzwięki ostrzegawcze samolotu.Teraz w środku słyszalne są te z F-15 lub A-10.

Narazie więcej grzechów nie pamiętam :D
A tak przy okazji naprawdę kawał swietnej roboty  :564:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

McHaron

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #54 dnia: Września 23, 2005, 19:22:57 »
Zobaczymy jaki efekt będzie... a z tym JPG, to może być problem formatu, nie każdy JPG to taki sam JPG :).

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #55 dnia: Września 23, 2005, 19:38:31 »
Cytat: Kusch
Flaga Polski generuje u mnie (1.1) błąd, Lockon najzwyczajniej nie chce odpalić.Po usunięciu flagi wszystko ok.Więcej problemów tego typu nie zauważyłem.


Co do flagi to nie mam pojęcia - odpalałem to 2 komputerach (i nie tylko ja) w wersji zarówno LO 1.02 jak i 1.1 - istnieje jedna możliwość - wysyłałem pliki w wersji roboczej, często były wielokrotnie poprawiane może akurat w tej "kopii" był błąd w linii państwa (nie pamiętam czy miałeś wersję zastępującą Kanadę czy nową dodającą Polskę) w każdym razie prześlę ci zaraz nową wersję.


Cytat: Kusch
Następna sprawa to rozmowy pilotów.W Mig-29 zostały zmienione na angielskie.To akurat zaliczam do plusów,niestety przy okazji zmieniły się dzwięki ostrzegawcze samolotu.Teraz w środku słyszalne są te z F-15 lub A-10.


Co języka - jest to spowodowane użyciem kodu Kanady dla modyfikacji Polski. Podobny efekt będzie obecnie bo do wykonania Polski użyłem kodu pierwotnie zarezerwowanego dla Włoch - jest to zresztą zgodne w rzeczywistością ponieważ w PSP używa się jak w całym NATO (i nie tylko) jezyka angielskiego w komunikacji lotniczej.
Co do efektów dźwiękowych jest to prawdopodobnie spowodowane brakiem MiG-29 w wyposażeniu Kanady (w nowej wersji Włoch) i dźwięki prawdopodobnie sa generowane z F-18, w tej wersji pewnie będzie z Tornado. Sprawdzę czy po zmianie zarezerwowanego kodu na ten dla Iraku lub Iranu (tam są MiG-i 29) sytuacja ulegnie zmianie - mam nadzieję, że nie zaczną gadać po arabsku lub rosyjsku.

kaa

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #56 dnia: Września 23, 2005, 22:11:30 »
jeśli chodzi o bezproblemowe instalowanie (podmiana plików, bakup, odinstalowanie) to polecam uwadze programik, o którym pisałem tutaj.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #57 dnia: Września 23, 2005, 22:29:55 »
Dzięki przetestuję, ale mod chyba (jeszcze to przemyślimy) będzie raczej do ręcznego wklejenia - zawiera kilka opcji i przy rozwiązaniu z instalowaniem trzeba by było dawać kilka wersji bo możliwości jest parę - zresztą niedługo sam zobaczysz.

Moje argumenty za wersją do "ręcznej instalacji":

1. Mod jest do wersji 1.02 i 1.1 większość plików jest identyczna i nie trzeba robić dwóch paczek po np. 10MB
2. Mod zawiera opcje F-16C flyable (przy likwidacji tej maszyny w USA - w wersji AI nie) z kokpitem Su-27 - nie każdy lubi takie hybrydy (niech użytkownik sam zdecyduje co wybiera).
3. Mod zawiera opcję rozbudowanych stopni wojskowych (to też mniej niz 1MB) - nie każdemu to musi pasować - w wersji podstawowej jest tak samo jak w LO
4. Używanie polskiego MiG-a 29G wyklucza jednoczesne jego użycie z oznaczeniami w Niemczech - odpowiadają za to 2 małe pliczki, które sobie można ręcznie wklejać i usuwać - po co robić to "na stałe"
5. Bez skinów F-16C 2048 (w podstawowej jest 1024), które łącznie mają 13 MB - na razie, następne w przygotowaniu cała paczka (ze skinami 1024) ma ok. 10 MB - i zawiera wszystkie opcje do dwóch wersji gry po co tworzyć 2-3 paczki po 8-9MB.
6. W układzie "ręcznej instalacji" można będzie zrobić sobie mod, który jak najmniej narusza inne kraje w LO, albo taki przy którym będzie dużo zmian na korzyść Polski - do tego odpowiedni opis - i każdy decyduje co chce mieć.

Jeżeli ktoś ma inne zdanie to chętnie będę polemizował z argumentami - może coś z tego wyniknie.

kaa

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #58 dnia: Września 24, 2005, 11:29:31 »
naprawdę przyjrzyj się temu programowi i przeczytaj co napisałem. on po prostu umożliwia łatwą i szybką podmianę plików - tylko i aż tyle. ja używam go do różnych kombinacji z plikami konfiguracyjnymi gry, bo nie chce mi się ręcznie kopii robić i zapamiętywać jakie pliki ruszyłem a jakich nie. aby uczynić pl-moda kompatybilnym z jsgme musicie tylko umieścić pliki w odpowiednich folderach. potem każdy sobie będzie wrzucał do gry te elementy które chce (pliki podstawowe, latalny f-16, stopnie). zresztą jak udostępnicie pliki (pytałem na gg... bez odzewu - rozumiem że wersji demo nie ma) to i tak na własny użytek zrobię z tego "mody" do jsgme. tyle.

McHaron

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #59 dnia: Września 24, 2005, 12:02:16 »
Tylko we"Y pod uwagę, że w tych samych plikach ktooe mógł zrobić własne modyfikacje czegooe innego, co chce zachować więc prosta podmiana plików nie wchodzi w grę.