Autor Wątek: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych  (Przeczytany 161354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

McHaron

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #210 dnia: Stycznia 10, 2006, 14:25:24 »
Podziwiam Was Panowie!

Przepraszam za OT.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #211 dnia: Stycznia 10, 2006, 14:44:43 »
Rewelacja!!!  :003:
56 ma nawet jaśniejszą jedną z klapek na górnych wlotach powietrza  :010:
P.S. Jak wklejałem zdjęcia to wkradło mi się jedno z 66 zamiast 56 tak to jest jak się pisze posty po pięciu piwach  :020: Ale powinno się liczyć bo możliwe jest, że było zrobione z kabiny 56  :002:.
Kurczę 1 ELT powinna te skiny wsadzić na swoją stronę do galerii wirtualnych 29-ek  :001:

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #212 dnia: Stycznia 10, 2006, 19:34:09 »
56 ma nawet jaśniejszą jedną z klapek na górnych wlotach powietrza  :010:

Nie tylko 56 - takie jaśniejsze klapki ma prawie każdy samolot - wyglada to element często ulegający uszkodzeniu. Najczęściej dotyczy to drugiej klapki (licząc od tyłu) - ciekawe, może ktoś coś o tym wie ?

W związku z tym poprawiłem te elementy w samolotach 38 i 67. Korekcie uległa też "blacha ochronna"  przy wylocie lufy działka (też wygląda na przeróbkę - na zdjęciach nowych samolotów tych dodatkowych blach nie ma) i parę innych drobnych elementów, które udało mi sie wypatrzyć na zdjęciach.
numer 38


numer 56


numer 67


numer 92 - jeszcze w trakcie tworzenia - stąd "niedograne plamy" na stykach poszczególnych elementów)



Podobnych zmian dokonam w skinach z 41 elt - z tym, że tam jest mniej takich "śladów napraw" bo samoloty są "świeżo malowane"  :001:.


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #213 dnia: Stycznia 10, 2006, 19:57:36 »
Naprawdę świetna robota.Podobno Razorblade to po łacinie "scrupulous"   :020:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #214 dnia: Stycznia 10, 2006, 22:15:15 »
Skiny Migów z 1 elt i 41 elt z numerami na podstawie konkretnych samolotów są praktycznie ukończone. Muszę jeszcze obmyślić skin uniwersalny dla 1 elt.

Dzisiaj "obrazki" jutro je popakuje i wrzucę na rapidshare wraz z odpowiednimi plikami usuwającymi generowane numery i plikiem MEinit (dla użytkowników PL-MOD 1.11).

1 elt



41 elt



Zastanawiam się czy ten uniwersalny skin powinien reprezentować samoloty po świeżych remontach czy też te trochę starsze ? Jakieś pomysły ?

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #215 dnia: Stycznia 11, 2006, 09:46:29 »
Zastanawiam się czy ten uniwersalny skin powinien reprezentować samoloty po świeżych remontach czy też te trochę starsze ? Jakieś pomysły ?
To znaczy, że zmieści się tam jeszcze jedno malowanie dla 1 ELT?
Ja bym głosował za trochę starszym samolotem. Najnowsze wydają się prawie identyczne z malborskimi, jak patrzyłem na zdjęcia np. 114 z ćwiczeń Cleaen Hunter 2005 to wydawało mi się, że jest dwukolorowy tylko, chyba, że to złudzenie.
 
A może malowanie historyczne (chyba z 1994 roku) jeszcze w rosyjskim kamuflażu, z wizyty Francuzów w Mińsku? :) chociaż ten to już wogóle nie nadaje się na skin ogólny dla 1 ELT.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #216 dnia: Stycznia 11, 2006, 11:19:15 »
To znaczy, że zmieści się tam jeszcze jedno malowanie dla 1 ELT?
Ja bym głosował za trochę starszym samolotem. Najnowsze wydają się prawie identyczne z malborskimi, jak patrzyłem na zdjęcia np. 114 z ćwiczeń Cleaen Hunter 2005 to wydawało mi się, że jest dwukolorowy tylko, chyba, że to złudzenie.

Tak powinien powstać jeszcze jeden skin dla 1 elt - taki uniwersalny bez numeru, który będzie generowany przez grę (czerwony dwucyfrowy). Co do malowania samolotów z Malborka i tych z Mińska po najnowszych remontach to faktycznie wydają się być malowane jednym kolorem - spód i jasne powierzchnie u góry. Jeżeli są to dwa odcienie niewiele różniące się od siebie (z niektórych zdjęć to może wynikać) to i tak byłoby to trudne do oddania tego w Lock On. Niewielka kilkupunktowa zmiana w skali koloru (w RGB) praktycznie nie powoduje zmian wizualnych w grze. Dlatego podczas robienia skinów różnice kolorystyczne musiałem oddać trochę "przesadnie".
Jeżeli chodzi o skiny z 41 elt to użyłem jednego jasnego koloru, natomiast w 1 elt samolot z numerem 67 ma dwa odcienie jasnego, ale jest to praktycznie niezauważalne. Jest też malowany nie w odcieniu szarego, a niebieskiego koloru. Samolot z numerem 38 ma trochę jaśniejszy szary kolor na górnej powierzchni niż samloty z numerami 56 i 92 - tak to wynika ze zdjęć. Nie wiem - może jest to spowodowane wpływem warunków atmosferycznych przy dłuższej eksploatacji na farbę. W każdym razie zrobiłem te dwa ostatnie jako nieco ciemniejsze i wyraźnie szare na górnych powierzchniach. Generalnie bardziej szare są samoloty uzyskane z Czech niż te wcześniejsze pochodzące z dostaw z dawnego  Związku Radzieckiego. Pewnie jest to spowodowane różnym czasem dokonywania remontów.

Co do problemów w oddaniu rzeczywistego wyglądu to dochodzi do tego zniekształcanie przez grę elementu dziobu (osłona stacji radarowej) - ten element skinu jest rozciągany, a ponadto składa sie z 3 elementów: góry, dołu i boku, który jest tylko jeden - drugi bok jest lustrzanym odbiciem. Tak, że nie sposób uzyskać takich "ładnych fal" przy przejściu kolorów czy nie udało mi się odtworzyć właściwego kształtu czarnej plamy na dziobie maszyny z numerem 4118.

Jeżeli chodzi o ten skin dla 1 elt (uniwersalny) to zastanawiałem się czy może jednak zrobić to w nowym malowaniu z nowym oznaczeniem 1 elt - będzie bardziej aktualny - tak pomalowane są samoloty 67, 111, 114, 115 i zbliżony jest 108. prawdopodobnie z biegiem czasu tak będą wyglądały kolejno remontowane maszyny (chyba, że ktoś kupi w WZL-2 nowe farby o innych odcieniach  :003:).

Na razie do "zassania" mały update do PL-MOD 1.11 obejmujący dotychczas dokonane zmiany (zanim zostanie wydany PL-MOD2)

http://rapidshare.de/files/10830336/PL-MOD_update.zip.html

obejmuje on:
1. Nowy plik MEInit dostosowany do 1 skina uniwersalnego i 4 numerowanych w 1 elt oraz pozostawiający bez zmian mozliwości 41 elt - 5 skinów (1 bez numeru i 4 numerowane). Dodatkowo jest też tam zmiana dodająca fikcyjny SU-25 z 8 elt - w ostatecznej wersji będzie to pewnie możliwość opcjonalna, ale tak aktualnie mam skonfigurowany u siebie LO
- do foldera LOFC/ME

2. Trzy pliki usuwające generowane numery (ze skina "Swifts"..., żólte numery boczne oraz te małe numerki na końcu statecznika pionowego)
- do foldera LOFC/Bazar/Temp Textures

3. 4 skiny samolotów z 1 elt - numery: 38, 56, 67, 92
4. 4 skiny samolotów z 41 elt - numery: 4111, 4113, 4115 ("szparka" na "pół etatu"  :002:), 4118
5. skin SU-25 w polskich barwach z oznaczeniami 8 elt.
- skiny spakowane ModMan-em


Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #217 dnia: Stycznia 11, 2006, 11:58:02 »
Jeżeli chodzi o ten skin dla 1 elt (uniwersalny) to zastanawiałem się czy może jednak zrobić to w nowym malowaniu z nowym oznaczeniem 1 elt - będzie bardziej aktualny - tak pomalowane są samoloty 67, 111, 114, 115 i zbliżony jest 108. prawdopodobnie z biegiem czasu tak będą wyglądały kolejno remontowane maszyny
Masz rację, najlepsze chyba będzie, któreś z nowych malowań.
Mam jeszcze pytanie. Czy da się w jakiś sposób zmienić kombinezon pilota? Bo jak widzę teraz pilot ma niebieski kombinezon, nasi chyba mają zielone ewentualnie czasami pomarańczowe. Czy jest coś takiego jak skin pilota, tak jak jest to w Ił-2?

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #218 dnia: Stycznia 11, 2006, 12:19:14 »
Witam. Tak, przynajmniej w Lock On Skin pilota rosyjskiego obejmował dwa obrazki. Kombinezon i głowę.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline Marzen

  • *
  • Dzban Fan :)
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #219 dnia: Stycznia 11, 2006, 13:12:49 »
Świetna robota z tymi skinami chłopaki.
A czy ktoś już przewidział jakieś misje w rodzaju tych, które wykonuje wujek Toyo na Litwie ?  :021:

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #220 dnia: Stycznia 11, 2006, 15:25:31 »
Co do kombinezonu to w "naszych kochanych Siłach Powietrznych" generalnie są trzy rodzaje kombinezonów:

1. Kombinezon tzw. starego wzoru był właśnie szaro-niebieski (w "sferach koktailowych" zwany stalowym  :001:) - znacznie jaśniejszy niż dawne radzieckie (rosyjskie ?) kombinezony, które były ciemno-niebieskie:

dla przykładu fotka z pokazów loniczych w 1997 w Bygdoszczy - na zdjęciu Anatolij Kwoczur i jego maszyna Su-27 nr 598 (jakość kiepska, ale było robione przy pracy "na szybko" aparatem typu "idiot-kamera").
2. Kombinezon nowego wzoru jest ciemno-zielony - i ten jest najczęściej spotykany.
3. Kombinezon pomarańczowy jest używany generalnie przez załogi śmigłowców ratowniczych (SAR).

oczywiście jak zwykle od tego są odstępstwa spowodowane brakami zaopatrzeniowymi, czasem też indywidualnymi upodobaniami tzn. upartym noszeniem starych wzorów (zwykle lepszych jak nowe  :003:) - nie wiem jak to wygląda w 1 elt, ale piszę o tym co można spotkać w Siłach Powietrznych.

Co do Locka to pewnie można to zmienić - nie wiem tylko czy w sposób prosty. Bez problemu można to zrobić za pomocą programu "LoTextureTool". W tej chwili kombinuję żeby zmienić kolor generowanych numerów na MiG-ach tak aby można było zrobić 2 skiny uniwersalne dla 1 elt - na razie bez problemu robię to wymienionym "LoTextureTool", ale staram się to zrobić w sposób prosty czyli poprzez wrzucenie odpowiedniego pliku do Bazar/TempTextures. Pomyślę też o tym kombinezonie  :010:.

Po zakończeniu sprawy skinów - trzeba będzie się zabrać za misję i kampanię. Misje typu "Air Policing" pewnie się w tej kampanii znajdą. Może Schmeisser wróci do tworzenia kampanii bo był już na dobrej drodze. Jest parę pomysłów, ale na razie kwestia skinów absorbuje cały wolny czas  :001:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2006, 15:33:56 wysłana przez Razorblade1967 »

Schmicht

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #221 dnia: Stycznia 11, 2006, 16:41:39 »
To chyba trochę nie tędy droga bo ideą moda jest przecież pozostawienie Locka bez wiekszych zmian uniemożliwiajacych korzystanie z innych typów maszyn. Jeżeli miałoby tak zostać to ja osobiście już wolę Su-25 z szachownicami (scenariusz jakoś by się do tego dorobiło). Ale dobrze kombinujesz - ściagnij może któryś z modów np. Su-30 lub Mirage flyable ze stronki CombatAce (http://forum.combatace.com/index.php?act=downloads&Itemid=70) tam za pomocą podmiany tych plików nad którymi pracujesz obudowali samolot AI wokół kokpitu z maszyny flyable. Kiedyś próbowałem i wyszło mi średnio, ale nie miałem cierpliwości do grzebania - może Tobie się uda.

Widzisz idea ideą, a możliwości możliwościami. Jak by się dało to po prostu bym stworzył oddzielny plik z kokpitem dla Su-17 i byłoby po problemie, ale sam dobrze wiesz jak to jest z nowymi pliczkami w locku.
Ściągnąłem parę modów "flyable" i we wszystkich jest zastosowana podmiana.
Idąc za rozwiązaniami użytymi w modach "flyable" można byłoby podmienić Su-17 za Su-25 wtedy by nie było problemów z wyświetlanymi danymi na HUD-zie, ale pojawiły by się nowe problemy takie jak:
- aerodynamika z Su-25
- działko zostaje w tym samym miejscu co było w Su-25

No, więc są już dwa rozwiązania problemu kokpitu Su-17. Niestety każde z tych rozwiązań ma swoje wady więc uważam że ta modyfikacja powinna się znaleźć w PL-MOD-zie ale tylko jako modyfikacja opcjonalna (podobnie jak modyfikacja F-16 z kokpitem Su-27).

Co do Locka to pewnie można to zmienić - nie wiem tylko czy w sposób prosty. Bez problemu można to zrobić za pomocą programu "LoTextureTool". W tej chwili kombinuję żeby zmienić kolor generowanych numerów na MiG-ach tak aby można było zrobić 2 skiny uniwersalne dla 1 elt - na razie bez problemu robię to wymienionym "LoTextureTool", ale staram się to zrobić w sposób prosty czyli poprzez wrzucenie odpowiedniego pliku do Bazar/TempTextures. Pomyślę też o tym kombinezonie  :010:.


Pliki z kombinezonami znajdziesz w archiwum "WorldTexturesBMP1.cdds" pod nazwami:
RUS-PILOT
RUS-PILOT-2
PILOT-USA-AF-OKRAS



Co do fotek przy loading-u to mogą zostać te które przedstawiłem w przykładzie czy szukać innych?
Warto było by ustalić już teraz które to mają być fotki dzięki czemu można by już rozpocząć rozmowy z autorami fotek na temat zgody na umieszczenie ich w naszym modzie... hmm warto były by też spytać czy nie posiadają w swoich kolekcjach fotek o większych rozmiarach bo jednak te 1024x680px to trochę za mało :005:

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #222 dnia: Stycznia 11, 2006, 16:59:42 »
Pliki z kombinezonami znajdziesz w archiwum "WorldTexturesBMP1.cdds" pod nazwami:
RUS-PILOT
RUS-PILOT-2
PILOT-USA-AF-OKRAS

Co do fotek przy loading-u to mogą zostać te które przedstawiłem w przykładzie czy szukać innych?
Warto było by ustalić już teraz które to mają być fotki dzięki czemu można by już rozpocząć rozmowy z autorami fotek na temat zgody na umieszczenie ich w naszym modzie... hmm warto były by też spytać czy nie posiadają w swoich kolekcjach fotek o większych rozmiarach bo jednak te 1024x680px to trochę za mało :005:

Odnośnie tych kombinezonów to akurat znam te pliczki - sprawdzałem dla kawału taką opcję jak wstawienie Polskiej flagi zamiast flagi Rosji i technicznie to nic trudnego tylko, że zmieni to także flagi na kombinezonach rosyjskich pilotów. Można by po prostu zlikwidować flagi z rękawów i zmienić kolor kombinezonu, ale to w miarę "wolnych mocy przerobowych".

Większy problem stanowią pliki z numerami (np. RUS-CODE-NUMBERS-VER1-R-W-W), które są w pliku WorldTextures.TGA - tu zaczyna się problem bo za pomocą "LoTextureTool" można wyciagnąć plik czerwonych numerów i zmienić jego nazwę np. na taką jak posiada plik z niebieskimi czy białymi numerami i w stawić z powrotem za pomocą "LoTextureTool", co zmienia kolor numeracji i można ją wykorzystać dla polskich MiG-ów. Niestety wymaga to użycia tego programu. Chciałem to przerobić tak aby można było wstawiać te pliki za pomocą ModMan-a lub po prostu poprzez wklejenie pliku w Bazar/TempTextures, ale niestety żadnym posiadanym programem (pliki *.BMP.dds otwieram i zmieniam format za pomocą InfanView) nie mogę przerobić tego pliku z formatu *.TGA.dds na po prostu format *.TGA (analogicznie do postępowania z plikami skinów, kombinezonów itp. w BMP) - nijak nie mogę tego otworzyć. Jakieś pomysły ?

Co do tego SU-17 - to jako opcję można wstawić - chociaż utrata podstawowego przeciwnika w postaci Su-27 raczej czyni taką opcję mało atrakcyjną.

Schmicht

  • Gość
Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #223 dnia: Stycznia 11, 2006, 17:18:41 »
Co do tego SU-17 - to jako opcję można wstawić - chociaż utrata podstawowego przeciwnika w postaci Su-27 raczej czyni taką opcję mało atrakcyjną.

Źle mnie zrozumiałeś. Moja modyfikacja nie uniemożliwia sterowania Su-27 przez AI, lecz stwarza problem dla tych, którzy posiadając PL-MOD będą chcieli sobie polatać Su-27 (latanie Su-27 z kokpitem Su-25 nie zbyt ciekawie wygląd).
Czyli instalując tą modyfikację nie tracisz Su-27 jako przeciwnika, ale tracisz Su-27 jako pełnowartościowy samolot flyable.

Odp: Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych
« Odpowiedź #224 dnia: Stycznia 11, 2006, 20:19:19 »
Wracając do skinów MiG-ów to natchnął mnie taki pomysł:

Gdyby tak zabrać innym państwom MiG'i-29 to można by pokusić się o zrobienie kompletnej 1 elt.
Uznając że samoloty MiG-29A to samoloty zakupione w Związku Radzieckim, a samoloty MiG-29S to samoloty zakupione (wymienione :001:) w Czechach. Po 9 sztuk maszyn bojowych. Zmiana nazwy nie jest problemem - chociaż nazwy musiały być różne (inaczej LO tego nie przyjmie) np. MiG-29A seria 1 i MiG-29A seria 2 albo jakoś tak. Skorygowanie uzbrojenia to też żaden problem. W zasadzie MiG-29A i MiG-29S wiele się nie różni - z tego co się orientuję to kwestia głównie radaru i współpracującego z nim uzbrojenia. Wydaje mi się (może się mylę), że LO rozróżnia tylko to uzbrojenie - zasięg radaru i model lotu jest ten sam (na cóż to moje indywidualne odczucie) - gra w końcu jest przecież dużym uproszczeniem rzeczywistości.
Co do użytkowników to Rosja i tak bazuje na Su-27, MiG-i w tej chwili są praktycznie ofertą eksportową (i chyba głównie dlatego swego czasu - aby uzyskać "wiarygodność" oferty - zostały wprowadzone do uzbrojenia lotnictwa tego państwa), a w pewnie po jednej maszynie dało by się w tych (Rosja i Ukraina)krajach pozostawić - potrzebne jest 18 skinów, a jest razem 20.

Mniej więcej do końca przyszłego tygodnia mógłbym wykonać skiny - mam trochę nowej dokumentacji fotograficznej więc większość (brakuje mi maszyny o numerze 70) samolotów byłaby wierna oryginałowi.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu - może jako opcja w PL-MOD2 albo nowy mod 1TFS MOD? - była by kompletna 1 elt, a praktycznie wszystkie polskie MiG-i bo dla wersji G mamy nadmiar wolnego miejsca na skiny (są na razie tylko 3 bojowe). To może potem wirtualna 1 Eskadra Lotnictwa Taktycznego?

Ja w każdym razie biorę się do roboty  :002: