Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16.  (Przeczytany 321349 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #945 dnia: Marca 03, 2008, 23:52:38 »
Szczerze mówiąc to szpara jest równie piękna co zabłocony i poobijany Hummer  :D To po prostu ma swój urok. Ale muszę się przyznać, że dopiero teraz wpadła mi do głowy pewna myśl, a w zasadzie pytanie - w jakim stopniu CFT ograniczają widok z kabiny ? Może dla tego z przodu nie ma to znaczenia ale ten z tyłu to chyba mniej widzi na boki ?

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #946 dnia: Marca 12, 2008, 00:34:19 »
Nowa porcja:
Niestety zdjęć z bombkami nie mam, czatowałem od rana o te bestie dopiero w drugiej turze poleciały :(





Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Offline Marcinos

  • *
  • Kierowca bombowca
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #947 dnia: Marca 12, 2008, 17:15:57 »
Zdjęcia kolegi, 4060 który ostatnio lądował na Okęciu: http://picasaweb.google.pl/piotrek.wrobel/F16CBlock52
Fighter pilots make movies, bomber pilots make history, but everything depends on mechanics.

Offline Adam/Zenek

  • *
  • I come on like a bloodstained Hurricane...Mk IIc
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #948 dnia: Kwietnia 07, 2008, 19:35:28 »
Szukałem danych na temat naszych Jaszczompów i znalazłem między innymi taki link:
http://www.militarium.net/viewart.php?aid=21
Podana wartość powierzchni skrzydeł to 28.87m^2 (320ft^2). Czy Polskie samoloty mają większą powierzchnię skrzydeł w stosunku do swoich poprzedników, czy to tylko pomyłka? I czy dane na temat silnika nie dotyczą przypadkiem General Electric(128.9kN) zamiast Pratt & Whitney(129.6kN)? ???
ZenoPL

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #949 dnia: Kwietnia 07, 2008, 20:07:24 »
Ktoś się rąbnął o metr. Powierzchnia wynosi 27.87m2 (300ft2). PW-229 ma ciąg 129.6 kN, czyli ktoś pomieszał silniki ;)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #950 dnia: Kwietnia 07, 2008, 20:08:22 »
Wszystko tak na prawdę jest bardzo płynne.

Powierzchnia skrzydeł będzie się różnić, w zależności, czy będzie się brać pod uwagę LEXy, czy nie. Natomiast ciąg silnika jest zależny i tak od ciśnienia atmosferycznego (wysokości), wilgotności i od prędkości. Zwykle w broszurkach podaje sie wartości na poziomie morza, przy warunkach ISA.

Pratt & Whitney podaje dla silnika F100-PW-229: 79.1 kN ciągu suchego i 129.6 kN z dopalaniem. Silniki GE są trochę mocniejsze - najnowszy F110-GE-132 pluje gazem z mocą 142 kN na dopalaniu, ale to silnik bardziej zoptymalizowany dla małych wysokości, gdzie PW lepiej spisuje się wyżej.

BTW F-16.net podaje trochę niższe wartości ciągu niż producent, natomiast powierzchnia skrzydeł jest tam zaokrąglona do wartości 300ft2 co wcale nie oznacza, że wynosi dokładnie tyle i myślę, że 28,9m2 jest wartością bliższą prawdy, skrzydła są te same co w innych C/D.

Offline Adam/Zenek

  • *
  • I come on like a bloodstained Hurricane...Mk IIc
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #951 dnia: Kwietnia 07, 2008, 20:24:42 »
(...) i myślę, że 28,9m2 jest wartością bliższą prawdy (...)
Tak tylko z ciekawości, skąd to przeczucie?
ZenoPL

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #952 dnia: Kwietnia 07, 2008, 20:31:11 »
Stąd, że Amerykańscy producenci nie praktykują uwzględniania LEXów w powierzchni nośnej. dokładną wartość można obliczyć biorąc dokładne plany maszyny, ktoś chętny ?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #953 dnia: Kwietnia 10, 2008, 13:58:30 »
Nareszcie niesie coś ładnego, CATM-9X :)

http://forum.31blot.mil.pl/viewtopic.php?t=1624&start=1425&sid=4c1da2bebba7337e21a10343e10154cf

Autor Bzik



F-16C z konforemnymi (do tej pory były widywane jedynie na "D") Autor ''wmk''

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #954 dnia: Kwietnia 15, 2008, 00:50:46 »
W związku z tym że w środę będę wizytował 31 Bazę Lotnictwa Taktycznego, Panowie i Panie zgodnie z hasłem "Wszystko co chcielibyście wiedzieć o F-16, a boicie się zapytać"
dawać pytania do techników i pilotów.

Martin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #955 dnia: Kwietnia 15, 2008, 11:00:58 »
To może klasyk: "Ile pali na sto?" ;)

Na serio: A będziesz miał okazję pogadać na boku? Czy też oficjalnie, pytania od publiki w obecności dowódców? W tym drugim przypadku generalnie wszystko co mogą (lub będą skłonni) powiedzieć, znajdzie się w necie.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #956 dnia: Kwietnia 15, 2008, 12:44:30 »
Jeżeli będziesz miał możliwość, zrób kilka zdjęć kokpitu, oraz zapytaj czy do samolotów dostaliśmy zasobniki AACMI i jeżeli to możliwe wypowiedzieli sie o tych urządzeniach.
11:05 PM

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #957 dnia: Kwietnia 15, 2008, 12:48:44 »
Jak posadzisz tyłek na ACESII, rozejrzyj sie wokoło i spytaj "a gdzie są uchwyty na kubki ?"  :003:

BigMac

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #958 dnia: Kwietnia 15, 2008, 15:29:54 »
To może czy faktycznie wpływ CFT na właściwości lotne jest znikomy, czy jednak czuć, że maszyna bardziej niemrawa ;)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #959 dnia: Kwietnia 15, 2008, 18:57:00 »
O dokładnie o to samo bym zapytał ;)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg