Autor Wątek: Pierwsza Polska F-16.  (Przeczytany 320882 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1305 dnia: Lutego 17, 2011, 20:27:32 »
Bo dostaliśmy nowe Panthery, a nie ćwierć-wieczne LANTIRNy ?
Bo nie ma w kwitach TF, a wiele zagadnień jest omówione po łebkach, nie tak jak w GR.
Instrukcje do Block52+ są chyba "classified", czyż nie ? :p
Większość nie jest, a tematyka którą poruszyliśmy jest jawna.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1306 dnia: Lutego 17, 2011, 20:30:03 »
Bartek444, zależy która, jedne są u nas "Zastrzeżone", inne "Jawne - do użytku służbowego". Nie widziałem jeszcze jakiejś z klauzulą "Poufne".

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1307 dnia: Lutego 17, 2011, 20:34:58 »
Przykro mi, więcej nie mogę pokazać  :121: :banan


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1308 dnia: Lutego 17, 2011, 20:45:03 »
To jest instrukcja maszyny, czy jeden z cudownych tworów z "taktyka" albo "strategia" w nazwie ?  :121:  Bo to dwie zupełnie różne sprawy. Swoją drogą zabawne, że u nas im wyższa klauzula, tym użyteczność dokumentu niższa  :118:

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1309 dnia: Lutego 17, 2011, 20:46:52 »
Jak najbardziej autentyczna instrukcja, nawet nie wiem czy jej tytuł nieopatrznie nie padł na Forum kiedyś z mojej strony, tym niemniej byłem uprzejmy zamazać nr Lot publikacji etc. :118: Ty drugich publikacji to nie zbieram, chyba że na makulaturę  :121:

Poza tym zależy jeszcze co rozumiesz pod nazwą "taktyka" czy "strategia". Bo na przykład Zastosowanie bojowe [...] to akurat "mocny" papier  :121:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1310 dnia: Lutego 17, 2011, 21:04:40 »
Chwila...


Już wiem z którego to papieru jest  :121:  To jest kurde z lat 80'tych ! Już chyba 20 zmian w przepisach OIN było od tego czasu (ostatnia z 5 sierpnia zeszłego roku), te papiery są już jawne, mniejsza o to , że już nieużywanego sprzętu  :002:


W ogóle Poufnych dokumentów w wojsku można ze świecą zwykle szukać, bo według ustawy od bodajże lutego, czy maja 1999:
Cytuj
3. Informacjom niejawnym nadaje się klauzulę „poufne”, jeżeli ich nieuprawnione ujawnienie spowoduje szkodę dla Rzeczypospolitej Polskiej przez to, że:
1) utrudni prowadzenie bieżącej polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej;
2) utrudni realizację przedsięwzięć obronnych lub negatywnie wpłynie na zdolność bojową Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
3) zakłóci porządek publiczny lub zagrozi bezpieczeństwu obywateli;
4)  utrudni wykonywanie zadań służbo m lub instytucjom odpowiedzialnym za ochronę bezpieczeństwa lub podstawowych interesów Rzeczypospolitej Polskiej;
5) utrudni wykonywanie zadań służbom lub instytucjom odpowiedzialnym za ochronę porządku publicznego, bezpieczeństwa obywateli lub ściganie sprawców przestępstw i przestępstw skarbowych oraz organom wymiaru sprawiedliwości;
6) zagrozi stabilności systemu finansowego Rzeczypospolitej Polskiej;
7) wpłynie niekorzystnie na funkcjonowanie gospodarki narodowej.
I kurde mało co potrafią zaklasyfikować w MONie pod te warunki, wszystko jest jawne, zastrzeżone, albo od razu tajne  :121:

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1311 dnia: Lutego 17, 2011, 21:11:15 »
Nietrudno było się tego domyślić, aczkolwiek obecne papiery (zatwierdzone w wersji polskiej w drugiej połowie lat 90tych paragrafką J. Gotowały - czy kto tam wtedy był dowódcą SP) wyglądają całkiem podobnie, różnią się tylko nagłówkiem "Dowództwo Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej" - wierz mi, dotyczą jak najbardziej sprzętu użytkowanego w linii  :121:

Tak między Bogiem a prawdą to wcale nie jest je zbyt trudno dostać - sprawa rozbija się głównie o odpowiedzialność (lub jej brak) osoby która weszła w ich posiadanie.

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1312 dnia: Lutego 17, 2011, 21:41:43 »
Dobra, dobra bo z tematu zeszliśmy :D
Swoją droga tak się zastanawiam dlaczego po sieci krąży tak dużo instrukcji do F-16.
Flight manuale to jestem w stanie pojąc bo w sumie co może tam być takiego poufnego ale już wspomniany "non nuclear weapon delivery manual" do greckich Block 50 to jest już coś.
I tu jest też moje pytanie: czym mogło by grozić "wcieknięcie" do sieci takiego dokumentu, tylko że do naszych Viperów ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1313 dnia: Lutego 17, 2011, 21:47:50 »
Dla kraju - niczym, obce wywiady i tak już je mają :D


Dla osób związanych z wyciekiem - ukrzyżowanie... chyba, że byłby to polityk - wtedy nic.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1314 dnia: Lutego 17, 2011, 22:12:04 »
Dwie kwestie: czym i co? Czym by groziło? Tym, że na forach internetowych by się pozabijali, podusili itp. Szkód w obronności by to nie poczyniło. A to z tego powodu, że po pierwsze we wspomnianej przez Ciebie instrukcji zasadniczo jest tylko klawiszologia, oraz omówienie przeznaczenia urządzeń, po drugie wiele zagadnień (jak już wspomniałem) jest omówione w sposób okrojony i więcej na niektóre bardzo ciekawe zagadnienia można znaleźć w krążących po sieci instrukcjach. Doprawdy nie wiem jaką szkodę mogłoby wyrządzić ujawnienie symbologii takiego Link 16. Co za różnica czy pilot na ekranie widzi czerwony kwadracik, czy zielony trójkącik. Natomiast perturbacje wywołało by ujawnienie suplementu do tej instrukcji. Zawiera on szczegółowe charakterystyki uzbrojenia. Z resztą panowie z ED chwalą się, że maja wgląd i do tego typu materiałów. A teraz co by groziło? Jak wiadomo człowiek, który byłby przyłapany na przykład na dzieleniu się taką jawną instrukcją mógłby być posądzony o utrudnianie realizacji przedsięwzięć obronnych lub negatywne wpływanie na zdolność bojową Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, a to dlatego, że po pierwsze na każdej hamerykańskiej instrukcji są wydrukowane obostrzenia, które zobowiązują ich użytkownika do przestrzegania zasad "niedzielenia się z obcymi", a że każdy kwit na eFach jest oznaczony PL to łatwo byłoby dojść farmerom kto puścił farbę i mogliby się burzyć. Po drugie ludzie, którzy zajmują się ochroną informacji w wojsku, czy też ci którzy będą karać na podstawie wniosku tych pierwszych mają ograniczone rozeznanie co do wpływu na obronność państwa (z resztą większość tych gości nie potrafi sobie nawet zaszyfrować poczty w outlooku) więc kara będzie nad wymiar surowa i nieadekwatna  :002:
PS. Skoro Rosjanie znają dobrze charakterystyki nawet AIM-120D, to po co udawać że C-5 to tajemnica? Moim zdaniem kwity ukrywa się tylko dla zdrowia psychicznego szaleńców z forów lotniczych  :021:

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1315 dnia: Lutego 18, 2011, 09:48:56 »
Moim zdaniem kwity ukrywa się tylko dla zdrowia psychicznego szaleńców z forów lotniczych  :021:

Tak jakby tym szaleńcom coś mogło jeszcze zaszkodzić :021: Toć wiadomo, że papier wszystko przyjmie, a w ogóle to takie kwity to dywersja i sabotaż wiadomych sił bo vajper al de łej i żaden kwit tego nie zmieni :021:

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1316 dnia: Lutego 18, 2011, 17:46:28 »
Mam pytanie.
Co kryje się w tym garbie ciągnącym się od statecznika pion. do kabiny w dwumiejscowych F-16?
Na zdjęciu poniżej fajnie widać o jaki garb mi chodzi.


Offline PikAs

  • *
  • Check Your 6!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1317 dnia: Lutego 18, 2011, 18:44:52 »
Co kryje się w tym garbie ciągnącym się od statecznika pion. do kabiny w dwumiejscowych F-16?
W garbie kryje się dodatkowy zbiornik paliwa o poj. 850 L oraz poszczególne bloki dodatkowej awioniki, systemy WRe.
Wersje D Block 50/52+Adv, I Block 52 i F Block 60 są wyspecjalizowane do misji uderzeniowych SEAD (Suppression of Enemy Air Defence). Potrzeba dodatkowej integralnej awioniki wynikała by móc przenosić broń klasy stand-off. Blocki 50/52 + Adv różnią się między sobą silnikami P&W dla 52 i GE dla 50 oraz nieznacznie awioniką, bo wszystko zależy od specyfikacji zamówienia danego kraju. Wszystkie wspomniane Blocki są przystosowane do zbiorników konforemnych.

                PER ASPERA AD ASTRA
                               RAZOR-6

Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1318 dnia: Lutego 18, 2011, 19:31:29 »
Stand-off, to chodzi o JSOW i JASSM tak ? A jeśli tak, to pierwsze słyszę aby to wymagało jakiejś dodatkowej awioniki w garbie. Zawsze myślałem że to kwestia "softa". Ale mogę być w błędzie.

Offline PikAs

  • *
  • Check Your 6!
Odp: Pierwsza Polska F16-stka
« Odpowiedź #1319 dnia: Lutego 18, 2011, 19:53:05 »
Stand-off, to chodzi o JSOW i JASSM tak ?
Tak.
W przypadku ich przenoszenia eliminują użycie dodatkowych podwieszanych zbiorników paliwa pod skrzydłami. Więc zastosowane garby zawierają dodatkowe paliwo. ==> http://blogn.pl/wp-content/uploads/f16block52.jpg

pierwsze słyszę aby to wymagało jakiejś dodatkowej awioniki w garbie. Zawsze myślałem że to kwestia "softa". Ale mogę być w błędzie.
To jest właśnie tak jak nazwałeś, kwestia softa. W garbie grzbietowym, mieści się dodatkowy system WRE, czyli samoobrony radioelektronicznej, to zbiór różnych opcji pomagających chronić samolot w starciu z wrogiem. W jego skład wchodzą m.in. urządzenia ostrzegające przed wykryciem przez radar, wyrzutnie flar i dipoli czy urządzenia do wytwarzania radioelektronicznych zakłóceń aktywnych. Jest to konfiguracja niestandardowa. Przy samodzielnych misjach pilot mogłyby łatwo paść ofiarą przeciwnika, jeśli nie będzie mógł z niego korzystać. Bez systemu WRE nie uda się zrealizować zadań, jakie polskie siły zbrojne stawiają przed F-16.

                PER ASPERA AD ASTRA
                               RAZOR-6