Autor Wątek: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder  (Przeczytany 27722 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hellmut

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 21, 2005, 16:37:35 »
no nic....
Mam nzdzieję, że da się to w sklepie sprawdzic.
Tak czy inaczej dzięki za odpoiedzi :)

hellmut

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 21, 2005, 17:06:59 »
Czy ktoś z Was spotkał sie z tą kierownicą?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73066421
Cena nie wysoka , więc może warto?

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 21, 2005, 18:01:32 »
And'y posiada i sobie chwiali, chociaż ostatnio zaczęty mu skrzypieć.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

hellmut

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 21, 2005, 18:16:30 »
Ale akurat ta jest na port gier - czy to, że joya mam na usb, a to na port gier może stanowic jakiś problem w grach?
Jeśli to są głupie pytania, to sorry, ale w tych sprawach jestam calkiem zielony:) A nie chce wywalić kasy na darmo, bo sama kierownica nawet jeśli by była super nie jest mi chwilowo potrzebna

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 22, 2005, 07:33:16 »
Mam joya Logi Strike Force 3D USB + ostatnio kiere Logi Formula (zółta) pod game port. Uzywam tego w FS2004. Problemu nie ma. Problem pojawia sie, gdy chce uzywac tylko kierownicy (np. w Richard Burns Rally). Wtedy niestesty kiera i joy sie nie mogą ze sobą dogadac. Trzeba w Menadzerze Urzadzen odłączyć czasowow joya.

Pamietaj, ze np. Logi pod game port i pod win XP nie ma dedykowanego oprogramowania, ot podłączasz i wybierasz z Kontrolerów Gier standardową kierownice z orczykami (manetki do zmiany biegów pod kierownica). W moim przypadku musiałem przeryć net i zaciagnac stery od Logitecha do game portu, bo bez nich win XP za chiny nie chciał kiery wykryc.
Bartek
Aztec.pl

hellmut

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 22, 2005, 11:56:14 »
jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi:)
chyba się zdecyduję, bo to co jest w saiteku x45 jest niezbyt wygodne.
pozostaje jeszcze przekonać sznowną małżonkę, że jest to niezbędne:)

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 26, 2005, 23:56:51 »
Dawno tu nie zaglądałem, a widzę że "mój" wątek dosyć się rozrósł.

Zachęcony odpowiedziami na forum kupiłem sobie kierownicę Saitek R 220
(dałem jakieś 80 PLN).

Powierdzam, że pedały dołączone do tej kierownicy nadają się do symulatorów.
W opcjach sterownika można ustawić opcję, dzięki której pedały widoczne są
jako jedna oś (służy do tego dodatkowy programik konfiguracyjny).
Co do skuteczności takiego rozwiązania wolę się nie wypowiadać - za mało
latałem od czasu zakupu. Jedno mogę powiedzieć - dla MNIE jest to rozwiązanie
znacznie wygodniejsze niż "skrętna" rączka w joysticku.

Pedały nie są wprawdzie identycznych rozmiarów ("gaz" jest nieco mniejszy), ale
nie jest to różnica którą czuć kiedy zestaw leży sobie pod biurkiem.

Jedyną wadą (poza tym że nie jest to "prawdziwy" orczyk do symulatora) jest to, że nie
można podłączyć do komputera samych pedałów - kierownica cały czas będzie się pętać
gdzieś za biurkiem...
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 30, 2005, 07:45:07 »
Czy ktoś używał lub ma informacje jak spisują się w roli orczyka pedały z zestawu Saitek R100?

hellmut

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 01, 2005, 01:18:58 »
Witam
Kupiłem właśnie kierownicę Microsoft Force Feedback Wheel i niestety okazało się, że pedały są na dwóch osiach :(
Byłem pewny, że są na jednej, bo AnD ma sidewindera (w prawdzie bez FF) i jemu wszystko działa ok.
Czy ktoś z Was wie może czy jest jakaś szansa, żeby sobie z tym poradzić - jakiś programik, czy coś?
Z góry dziękuję za pomoc.

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #39 dnia: Grudnia 01, 2005, 10:14:34 »
Zachęcony odpowiedziami na forum kupiłem sobie kierownicę Saitek R 220
(dałem jakieś 80 PLN).
Potwierdzam, że pedały dołączone do tej kierownicy nadają się do symulatorów.

No to dodam od siebie dwa typu kierownic, które z powodzeniem od około 2 lat używam jako pedały orczyka:

1. Microsoft Sidewnider Precision Racing Wheel
2. Logitech Wingman Formula GP

Obie mają pedały czytane jako jedna oś i nie potrzebują żadnego programu do prawidłowego funkcjonowania (nawet sterowników) są automatycznie wykrywane w WinXP.
W przypadku tej pierwszej rozmiary obu pedałów są prawie identyczne, natomiast Logitech ma wyraźnie mniejszy pedał hamulca - ale "zakres obrotu" jest chyba identyczny więc nie sprawia żadnych problemów.
Do do działania to pedały od Sidewindera są "bardziej twarde" i mnie to bardziej odpowiada, natomiast pedały od Logitech są "bardziej miękkie" (no cóż to akurat prefencja mojej żony).
Oba zestawy (w sumie tylko pedały) są eksploatowane już jakieś 2 lata i nadal działają bez zarzutu.
Gry do których są używane to - Szturmowik, IL2FB/AEP/PF, Lock On i FS 2004 - żadnych problemów z prawidłowym zaprogramowaniem funkcji w tych programach.


Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #40 dnia: Grudnia 01, 2005, 11:24:58 »
Jesli pedały mają dwie osie (tzw. split axis) to - nie wiem jak w tym MS - mozna to wyłączyć. W np. Logitech Formula Force (czerwona) w opcjach kontrolera (Kontrolery Gier w Panelu Sterowania) mozna wybrac, czy pedały mają być jako "combined" czy split. Split axis potrzebne jest w scigankach (Collin, Richard Burn Rally, itp.) gdzie mozna wtedy jednoczesnie naciskac gaz i hamulec. Jak pedały sa na jednej osi, to nacisniecie hamulca, gdy gaz jest wcisniety powoduje, ze ten gaz przestaje działac, słowem albo gaz albo hamulec.

Natomiast ja mam problem z kierą pod game port (i w sumie te kiere pod gp odradzam)

Jest to stary Logitech Formula (zółty) pod game port. Do tego joy Logi pod USB. Całość działa niby ok. Niby bo mam dwa problemy:
1. gdy chce korzystac tylko z kierownicy + pedały (np. w Richard Burns Rally), musze tymczasowo wyłączyć joya w Menadżerze Urządzeń (z tym sie pogodziłem)
2. z czym sie nie moge pogodzic to to, ze gdy mam włączoną kierowniec+pedały+joy i odpalam FS2004, to windows zaczyna cos mieszac. Odpala sie instalator dodawania nowego sprzetu. Cokolwiek bym tam nie zrobił (anuluj, zainstaluj, itp.) akcja powtarza sie, gdy kompa zrestartuje i znowu odpalam FS'a. Gdy daje Anuluj, to w Menadzerze Urzadzen pojawiają sie wykrzykniki w sekcji kontrolerów (Nieznany Sprzet) ale mimo to, kierownica + joy są widoczne i działąja. Instalator odpala sie kilka razy. Gdy skonczy i pousuwam te wykrzykniki, joy z kierowicą i pedałami działa w FS idealnie. O co wiec chodzi temu instalatorowi nie wiem.

Nie doszedłem co z tym zrobic. Stery są zamontowane (jakies specjalne do game port od Logitecha, bo bez nich kierownicy mi system nie wykrywa).
Bartek
Aztec.pl

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #41 dnia: Grudnia 01, 2005, 12:30:01 »

Natomiast ja mam problem z kierą pod game port (i w sumie te kiere pod gp odradzam)

Jest to stary Logitech Formula (zółty) pod game port. Do tego joy Logi pod USB. Całość działa niby ok.

No cóż ja mam Logitech żołty - pod USB. Generalnie w ogóle nie polecam kombinacji Windows XP + cokolwiek pod game port. Niby działa ale nie zawsze do końca prawidłowo. Jeżeli chodzi o osie to powinno być wszystko OK, ale przyciski mogą sprawiać problem. Miałem problemy (swego czasu przy przechodzeniu z 98 na XP) z joyem Saitek X-36 i jedyną radą była wymiana na X-45.
Ale Twój problem nie leży w złej współpracy (chyba) - spróbuj odinstalować wszystkie urządzenia (joye, kierownicę itp.) i zainstalować wszystko jeszcze raz. Coś takiego miałem kiedyś ze skanerem ten sam objaw - skaner działał ale przy każdym włączeniu kompa meneżer chciał go instalować na nowo i podawał mi te same komunikaty co Tobie. Mówiąc szczerze po 3 godzinach kombinacji zrobiłem format C i zainstalowałem wszystko od nowa i problem zniknął.

hellmut

  • Gość
Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 01, 2005, 22:47:01 »
tym razem mam pytanie do "mechaników" :)
czy po podłączeniu kierownicy na game port przez przejściówke game port->USB system widzi ją jako USB?
Pytam dlatego, że jedyne stery dla tej kierownicy są dla modeli USB, a bez nich nic nie da się zmienić - w tej chwili pozostaje mi albo kupić nową kierownicę (pedały w jednej osi), albo tą przejściówkę, o ile by coś takiego wogóle miało sens.

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #43 dnia: Grudnia 02, 2005, 08:07:49 »
Gdzies tu wyzej podawano linka do sklepu, gdzie taką przejsciówke mozna kupic. Cena koło 80 zł. Kiedys widziałem takie cos na Allegro ale tez cena koło 70 zł była. Nie wiem jak w Twoim przypadku ale w moim taki zakup nie ma sensu. Za kierownice dałem 80 zł, wiec trudno, zebym dawał drugie tyle za kabelek. Musisz sobie sam policzyć. Jesli za kiere (np. zółty Logi) mozesz dac koło 100 zł na Allegro a za Logi czerwonego około 130 zł, to nie wiem czy jest sesn pchania sie w przejsciówke.

Co do mojego problemu ze sterami. Wczoraj wywaliłem stery. Zamontowałem tym razem jako pierszą kierownice a po niej joya i chyba jest ok. Juz instalator sie co chwila nie włącza.....odpukać ;)
Bartek
Aztec.pl

Odp: Pedały od "samochodowej" kierownicy jako rudder
« Odpowiedź #44 dnia: Grudnia 02, 2005, 10:25:29 »
Jesli za kiere (np. zółty Logi) mozesz dac koło 100 zł na Allegro a za Logi czerwonego około 130 zł

Nie wiem dlaczego twierdzicie że kierownice Logitech w kolorze żołtym i czerwonym różnią sie od siebie.
To tylko kolor (zresztą są też w niebieskim) to, że ktoś ma kierownicę żółtą na port gier, a inny czerwoną na USB nic nie znaczy. Kierownice omawianego typu wystepują w trzech kolorach (może więcej, ale ja widziałem tylko 3) - żołtym, czerwonym oraz niebieskim - wszystkie są tego samego typu i wszystkie pod USB. Przynajmniej jeżeli chodzi o sprzęt aktualnie dostępny w sklepach (robiłem rajd po miejscowej "dolinie krzemowej" nie dalej jak parę dni temu).