Autor Wątek: 2 dobre samoloty  (Przeczytany 7414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

funny_man

  • Gość
2 dobre samoloty
« dnia: Września 22, 2005, 11:45:49 »
Czesc, wicie ze jestem pocztkujacym graczem lock on'a. Prosze was o napisanie ktorymi samolotami warto uczyc sie latac? Jak narazie mam w miare opanowane latanie a10a ale to chyba nie jest samolot ktory nada sie do walk w powitrzu biorac pod uwage jego zdolnosc do manewrowania i silniki jakimi dysponuje. Po kilkunastu dniach latania odnioslem wrazenie ze trzeba chyba lata conajmniej dwiema maszynami w niezlym stopniu - chodzi mi o to ze jedna do atakow na cele naziemne a druga do walk w przestworzach. Jesli sie myle niech mnie ktos sprostuje. Chcialbym abyscie pisalali jakimy Wy latacie maszynami i dlaczego akurat tymi... co w nich jest takiego dobrego a jakie maja wady. Nie wiem czy taka dyskusja to najlepszy pomysl ale mi na pewno wiele by to dalo!

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #1 dnia: Września 22, 2005, 12:51:10 »
Moim zdaniem jak przyswoisz sobie chociaż podstawy z ruskich maszyn to polecisz każda z nich bo większośc rzeczy robisz podobnie a z amerykanskimi nie masz dużego wyboru ;]

Ja preferuje Midzera 29 i obecnie Suke 25T  8)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

funny_man

  • Gość
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #2 dnia: Września 22, 2005, 13:29:33 »
Czy w migaczu nie ma klopotu z paliwkiem? Oczywiscie ja w czasie walki wale na dopalaczu i jakos szybko se zupka konczy. Radzialem sobie z tym jakos przez podczepianie dodatkowych zbiornikow ale i tak wydaje mi sie paliwozerny ten samolocik. Pozdejrzewam jednak ze jest to najlepsza i najnowoczesniejsza maszyna w lock on i pewnie najlepiej walczy sie nia air to air. W kazdym razie czekam na dalsze wypowiedzi!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #3 dnia: Września 22, 2005, 13:34:18 »
Jeżeli nie masz duszy ekonomisty i zawsze w walce przepychasz samolot przez powietrze używajac palnika to chyba najlepszym wyborem będzie Su-27/33. Paliwka ma sporo i walka nim jest dosyc łatwa. Na F-15 trzeba do sprawy podchodzic bardziej taktycznie niż siłowo, chociaż ma najlepszy stosunek mocy do masy ze wszystkich obecnych maszyn.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #4 dnia: Września 22, 2005, 15:03:21 »
Nie wsiadaj do Miga29 bez zbiornika dodatkowego na wache, no chyba że nie masz zamiaru wracać :wink: Ogólnie nie zawsze potrzebny jest lot na dopalaniu, lepiej zostawic go na czarna godzinę i kontrolować ilośc paliwka podczas lotu a nie przypominać sobie o nim dopiero jak się skończy :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #5 dnia: Września 23, 2005, 18:14:45 »
Nie wiem jak obywatelowi Sundownerowi, ale mnie najlatwiej latac Orzelkiem. Sowieckie technologie dluzej opanowac mi przychodzilo.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

funny_man

  • Gość
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #6 dnia: Września 23, 2005, 19:37:43 »
Nie kluccie sie jak mozecie...napisalem ten temat zeby mi ktos doradzil a wy sie podniecacie jakims joy'em i nie wiem nawet dlaczego  :|  Napiszcie przynajmniej dlaczego on jest niby taki ultra-super-full-mniodek :D

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #7 dnia: Września 23, 2005, 20:03:51 »
Najpierw zalecam edycję postu.Następna sprawa; Do dyskusji na temat joya istnieje specjalny dział w którym jest mnóstwo ciekawych postów.
Jeżeli w tym wątku będą dalej poruszane sprawy nie dotyczące tematu o doskonałym tytule "2dobre samoloty" polecą ostrzeżenia.

Pozdrawiam.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #8 dnia: Września 23, 2005, 20:07:48 »
Cytat: lancer
Nie wiem jak obywatelowi Sundownerowi, ale mnie najlatwiej latac Orzelkiem. Sowieckie technologie dluzej opanowac mi przychodzilo.
Ja latam Orzełkiem  :D

Offline Kwazar

  • 13 WELT
  • *
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #9 dnia: Września 23, 2005, 22:08:45 »
Nie jestem ekspertem, ale poleciłbym Su-27. Samolocik jest bardziej wymagający niż "Orzełek" a dużo łatwiejszy niż Su-25 o wersji T nie wspominając. Model lotu pozwala poczuć że to czym lecimy waży niemało :) i daje dużo większą frajdę np. z udanego lądowania :lol:
Można też nauczyć się korzystać z przyrządów, bo HUD (polecam Su-25) jest tu dość ubogi w informacje.

...no i ta kobra pugaczowa :D ....
"Watching the stars from 39,000 feet with a granola bar in one hand
and a cold bottle of water in the other is a great way to unwind" K. Rosenkranz - Vipers In The Storm

McHaron

  • Gość
Do wszystkiego coś dobrego.
« Odpowiedź #10 dnia: Września 23, 2005, 22:49:22 »
Powiem tak, ja patrzę na to zupełnie inaczej.

Każdy z samolotów dostępnych w Lock-On ma swoje wady i zalety, każdy nadaje się bardziej do czegoś innego i znowu z zupełnie innej strony ma braki.

Ja radzę Wam, latajcie na wszystkim, bo jak już się z tym uporacie to zaczniecie wybierać samolot nie do własnych upodobań, ale do każdej misji osobno. Na czym innym lata się w górach, na czym innym nad terenem płaskim, na czym innym w misjach gdzie przydaje się Kinder Niespodzianka. Do tego jeszcze wszystko zależy od tego jaki jest układ sił i na czym latają przeciwnicy.

I jeszcze jedna sprawa, inaczej podchodzi się do tematu jako samotny wilk a inaczej latając w dobrze sobie znanej grupie CooP'ów. Bardzo dobry tandem to F-15 + Mig-29, mamy to dobrze sprawdzone :).

Schmeisser

  • Gość
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #11 dnia: Września 23, 2005, 23:08:16 »
lol f15 trzyma pacjenta na smyczy a mały,  to jest mig nap...  :mrgreen: : :mrgreen:  :mrgreen:

McHaron

  • Gość
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #12 dnia: Września 23, 2005, 23:43:05 »
Schmeisser, coś w ten deseń  :lol:

Oba samoloty uzupełniają swoje braki. F-15  ma genialny radar, MIG ma super zwrotność i termonamiernik ... F-15 toczy walkę BVR i przy okazji pełni rolę AWACS'a :) a MIG-29 cichutko między góreczkami podchodzi bliżej pacjenta i wyskakuje z partyzanta jak QURtyzant DLsajewe.

Mig tak jak się pojawia, tak szybko znika w górkach, żeby osłoniły go od radarów przeciwnika praktycznie podczas walki MIG nie włącza radaru, przez to się nie ujawnia. F-15 bez radaru jest jak śnięta ryba, więc nie ma za bardzo innej opcji, dlatego zazwyczaj siedzi na odpowiednim pułapie i "koordynuje". F-15 nie musi się angażować w starcia partyzanckie w górkach, bo to główne zajęcie MIG'a wiec jak się czuje za bardzo zagrożony, daje w palnik i odskakuje na WARP 5 :). Mig w tym czasie punktuje tych co się zapuszczą za F-15 z niskiego pułapu ... i leje po tyłkach :).

W sumie dla samotnego jeźdźca w teren górzysty poleciłbym SU-27. Łączy ono zalety obu samolotów i ograniczenia również w pewnym zakresie.
Ma więcej paliwa niż MIG-29 i termonamiernik, niestety nie jest tak zwrotny i daje większe echo na radarze. Ma radar tylko troszeczkę słabszy od F-15, ale nie ma TWS i dziwnym trafem w Lock-On nie można uzbroić go w R-77 i pozostaję mu tylko skuteczne, aczkolwiek wymagające odpowiedniej taktyki SAR'y R-27R i R-27ER.

Tak więc Su-27 można skutecznie wykorzystać zarówno w walce BVR jak i partyzantce, trzeba jednak stosować odpowiednią taktykę by nadrabiać jego braki w porównaniu do każdego z konkurentów z osobna.

Takie jest moje zdanie, każda maszyna ma swoje przeznaczenie, wiec nie o to chodzi czym lubimy latać, tylko jakie zadanie mamy wykonać.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #13 dnia: Września 24, 2005, 00:19:56 »
funny_man, lataj tyloma samolotami na ile masz ochotę  :wink:, nie ma tutaj reguły.

amerykańskie samoloty mają bardzo dużo danych wyświetlanych  na HUDzie, więc nie trzeba tak często zerkać na zegary. Flight Path Marker znacznie ułatwia lądowanie i non-stop pokazuje w które drzewo uderzysz jak nie zmienisz kursu  :D
F-15 ma komputerowo wspomagane stery więc bez wysiłku utrzymuje zadany kierunek lotu i nie wymaga trymowania. Jego AMRAAMy też są bardzo user-friendly  :wink:  choć nie mają takieo zasięgu jak radzieckie pociski półaktywne.

Z kolei latanie radzieckim sprzętem daje (według mnie oczywiście) więcej zabawy i jedyne w swoim rodzaju uczucie bycia po ciemnej stronie mocy  :lol:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
2 dobre samoloty
« Odpowiedź #14 dnia: Września 24, 2005, 03:00:07 »
Cytuj
Ma radar tylko troszeczkę słabszy od F-15, ale nie ma TWS i dziwnym trafem w Lock-On nie można uzbroić go w R-77


Ja bym powiedzial ze nie ma w tym nic dziwnego. Goly Sy-27 R-77 nie obsluguje.
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!