ASUS ukończył prace nad swoją wersją karty z układem PhysX wspierającym obliczenia w odzwierciedlaniu fizyki w aplikacjach 3D. Karta zbudowana została od podstaw i nie przypomina referencyjnej karty zbudowanej przez producenta. Z informacji podanych przez ASUSa dowiadujemy się, że produkt tej firmy wyposażony został w 128MB pamięci GDDR3 układ stworzony został w technologii 130nm i posiada 125 milionów tranzystorów. Premiera karty zaplanowana została na koniec bieżącego roku.
źródło Tweak.pl
Tak wygląda referencyjna karta:
RazDwaWięcej na ten temat na stronie
AGEIA Technology.
Firma opracowała układ zwiększający poziom realizmu w grach. Prace nad technologią trwały trzy lata. Teraz naturalnie poruszające się modele, drżąca galaretka, tkaniny, włosy czy naturalnie wyglądające płyny, generowane na ekranie komputera nie będą nieosiągalne.
Chip, tzw. PPU (Physics Processing Unit), to akcelerator, specjalizowany w przejmowaniu od procesora obliczeń związanych z prezentowaniem na ekranie zjawisk fizycznych. Nowy układ nazwano PhysX. Możliwe, że chip będzie już dostępny przed Gwiazdką, wraz z kilkoma, a może kilkunastoma tytułami gier, wykorzystującymi nową technologię.
Tak jak zwykłe układy graficzne, akcelerator zdarzeń fizycznych będzie wymagać nieco pamięci. Ageia chce wykorzystać układy GDDR3 (niektóre źródła podają pojemność sięgającą 128 MB). Producent nie zdradził jednak szybkości z jaką ma ona działać, ani szerokości szyny pamięci.
PhysX ma powstawać w tajwańskich zakładach TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company). Układ wykorzystuje około 125 mln tranzystorów i jest wykonany w technologii 130 nanometrów. Wymagania energetyczne PPU mają zamknąć się w granicach około 25W. PhysX trafi na karty PCI lub PCI Express, a także do notebooków. Poniżej fotografia prototypowej karty.
Wsparcie zapowiedziały już z tego co pamiętam PS3, Xbox360, BGF oraz Asus ;]
Zapowiada się ciekawie
