Czy nie istnieje jakiś ogólny model matematyczno – fizyczny, który by tą sprawę rozwiązywał? Podstawiasz do niego dane, zakładasz taką a taką precyzję obliczeń i implementujesz to po optymalizacji do symulatora.
Obecnie takie możliwości oferuje Targetware, omawiany z resztą już kilka razy na tym forum. Póki co, mody robione na jego podstawie są rzekłbym na poziomie "trzy z dwoma", a za najciekawszy mod uważam Richthoffen Skies. Wielu ludziom, m.in. mi, Targetware przyniósł nadzieję i dość szybko zgasił. Jednak faktem jest, że istnieje w nim możliwość stworzenia niemal idealnego modelu lotu. Dość poważną barierą jest tutaj dostępność źródeł, bo nie chodzi tu już o takie rzeczy jak prędkośc maksymalna na danej wysokości, czy moc silnika, lecz nagle stajemy wobec konieczności określenia takich parametrów jak cx i cz dla danego kąta natarcia jakiegoś śmigła, jak je określić i skąd wziąć chociażby dane dot. profilu takiego śmigła? Oczywiście można to jakośc wszystko dobrać eksperymentalnie tak by z grubsza pasowało do rzeczywistości. Jest to kupa zabawy. Całość jest zrobiona tak żeby raczej ułatwić developerowi życie, są oczywiscie pewne uproszczenia, ale nie tak rażące. Z resztą
http://www.targetware.net/devguide/fm/main.html tu jest developer`s guide dla FM, sami zobaczcie ile rzeczy można okreslić.
Mam nadzieję, że jescze przyjdzie czas na TW, póki co, jego popularnosc jest niewielka, myśle ze względu na absurdy w niektórych samolotach, a także kosmicznie nieprzyjemny interfejs użytkownika. Sam zamierzam jeszcze się troche pobawić w stworzenie i przetestowanie jakiegoś FM, w wolnym czasie, ktorego coraz to ubywa

Może kiedyś jeszce będziemy mogli sobie porobić płaskie plecowe korki na pececie...