Autor Wątek: Wektorowanie  (Przeczytany 2790 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hatysz

  • Gość
Wektorowanie
« dnia: Października 20, 2005, 16:17:48 »
Mam taki maly problemik. Ladowac to ja potrafie bez problemu, ale mam klopot z tym co mi mowi wieza. Dajac inbound mila pani z wiezy np do mnie mowi (mniej wiecej:) ): "Cowboy 1-1 turn right heading 090 " i np podaje predkosc 4-4-0 knots. mam skrecic 90 stopni w prawo od kursu ktorym teraz lece czy jak ?  tez czasem slysze ze pdoaje mi jakis wektor tylko niewiem jak go ustalic. Mam brac pod uwage to ze to co mam przed soba to 360 a 170 to prawie dupa ? Dzieki z gory za pomoc

Boba Fett

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Października 20, 2005, 16:56:35 »
To proste :) Masz odejść na KURS 090 a nie skręcić o 90 stopni  :lol: Kiedy laska na wieży mówi np "falcon 41 turn right heading 170 speed 250 vector to final" to znaczy że masz skręcić na kurs 170 utrzymać prędkość 250 i jesteś na finałowym podejściu do lądowania, czekasz już tylko na polecenie zejścia na pas.

Miszon

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Października 20, 2005, 20:31:13 »
Polecenia wieży po inbound:

descent/hold/climb [wysokość w stopach] - zniż/utrzymaj/wznieś się do wysokości [wysokość w stopach

maintain [wartość] knots/maximum forward speed - utrzymaj [wartość] węzłów/maksymalną prędkość poziomą (chyba)

turn left/right heading [wartość w stopniach] - skręć w prawo/lewo na kurs [wartość w stopniach]

vector to left/right base - wektorowanie na lewy/prawy base (kierunek prostopadły do osi pasa)

vector to final, rwy [uproszczona wartość kierunku] - wektorowanie na final (oś pasa) pas [uproszczona wartość kierunku - np. runway 18 - oznacza kurs pasa 180 stopni, 30 - 300 stopni, 02 - 020 stopni etc.]

turn left/right to final approach course [wartość w stopniach] - skręć w lewo/prawo na kurs final (oś pasa) [wartość w stopniach]

cleared for landing, rwy [uproszczona wartosc kierunku] left/right, check gear down - masz zgodę na lądowanie pas [uproszczona wartość kierunku] lewo/prawo (jeżeli baza posiada dwa równoległe pasy np. 30L i 30R) - dopiero to polecenie pozwala sadzać samolot na pasie

execute missed approach, clearance canceled, vector [wartość w stopniach] contact approach - wykonaj procedurę nieudanego podejścia, zgoda na lądowanie anulowana, udaj się w kierunku [wartość w stopniach], skontaktuj się ponownie z ATC

orbit for spacing - wykonaj obrót o 360 stopni dla zachowania odstępu

divert to [nazwa bazy], [odległość w milach], TACAN channel [wartość TACAN] - przekieruj się na [nazwa bazy], [odległość w mlach] kanał TACAN [wartość TACAN] - to polecenie dostajesz, gdy nie lotnisko nie może cię przyjąć, np. zostało zniszczone w trakcie trwania twojej misji.

Coś pominąłem?

Boba Fett

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Października 20, 2005, 20:34:29 »
:lol:  :lol:  :lol:

hatysz

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Października 21, 2005, 10:52:27 »
Dzieki wielkie za pomoc. Ale mam jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o tacan.  jak nastawaic CRS? Tznskad mam wiedziec jaka wartosc mam nastawic.

Miszon

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Października 21, 2005, 12:17:36 »
Course na HSI ustawiasz zawsze zgodnie z kierunkiem na którym chcesz nadlecieć nad dany TACAN/steerpoint, czyli inaczej mówiąc obierasz w ten sposób radial który WYCHODZI z punktu, np lecąc na punkt kursem 090 jesteś na radialu 270. Lądując ustawiasz CRS zgodnie z numerem pasa na jakim siadasz, np. jeżeli pas ma nr. 20 to ustawiasz CRS na 200. Skąd wiedzieć jaką wartość ma pas? ATC mówi tobie na którym pasie zamierza cię posadzić, ew. możesz to sprawdzić w tabeli lotnisk (trzy kliknięcia widoku w dół)

hatysz

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Października 21, 2005, 14:10:24 »
Dzieki wielkie :) no to  gdzie mozna polatac online i z kim ?:)

Miszon

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Października 21, 2005, 16:22:21 »
A cały manual już przeryłeś?

hatysz

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Października 21, 2005, 17:16:02 »
do CCIP + refueling. Mam troche problemy z bombardowaniem bo trafia mzawsze  zaraz obok celu. ale ogolnie daje rade;] musze jeszcze  manwery przegladnac i dokladnie wyuczyc sie dzialania "Godseye" ;]

UPDATE A i jeszcze jedno Z checia bym z kims potrenowal eye to eye w dogfighcie. Realistyczna awionika nie jest tak latwajak by sie wydawalo bo wytracanie predkosci jest naprawde ogromne ;]

Miszon

  • Gość
Wektorowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Października 21, 2005, 18:06:41 »
No, to jeszcze tylko jakieś 400 stron i będziesz mógł pograć kampanię solo  :lol:

W on line raczej nie latamy dogfightów bo są nudne, chyba że któryś z naszych rekrutów będzie chciał.