Autor Wątek: Rafale-B walkaround...  (Przeczytany 7658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Rafale-B walkaround...
« dnia: Listopada 14, 2005, 12:05:04 »
Tak jak w temacie, oto kilka zdjęć z hali montażowej przedsiębiorstwa Dassault-Aviation. Właśnie składany jest do kupy jeden z dwumiejscowych egzemplarzy Rafale-B.







Kokpit.



Jeszcze kilka rzutów z zewnątrz.









Komory przednia oraz tylna podwozia.





Fotel katapultowany.



Silnik SNECMA M88.


McHaron

  • Gość
Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 14, 2005, 17:22:04 »
No śliczne zdjęcia, tylko zdjęcie kokpitu Ci wcięło ... mi się przynajmniej nie otwiera.

Oooo! Już fajnie :). Piiiieeeękny kokpit :).

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Re: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 14, 2005, 22:35:11 »
Cytat: John Cool
Obrazek
Od jakiegoś czasu intryguje mnie ta wajcha przepustnicy. Rafale jako samolot dwu silnikowy powinien miec raczej możliwośc sterowania osobno lewą i prawą jednostką napędową, ma tak chocby F/A-18, który jest uznawany za ideał ergonomii , a tu Francuzi wyszli z czymś takim.

Ciekawe jest to, że o ile w typowych zachodnich przepustnicach, większośc przycisków, przełączników, pokręteł, itp. itd. obsługuje się palcami wskazującym, serdecznym i środkowym, a potem prawie drugie tyle kciukiem - to tutaj wszystko obsługuje sie kciukiem... pilot chyba po każdym locie gestem cesarskim macza go w ciepłej wodzie z mydłem, a potem obkłada plastrami i maściami z powodu jego przepracowania :wink:  :lol:

John Cool

  • Gość
Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 15, 2005, 01:14:37 »
No mnie jeszcze bardziej intryguje samo położenie tej wajchy. Ona w sumie też się rusza jak inne, ale wygląda na to że w innej płaszczyźnie, tak jakoś nietypowo... Nie wiem czy wszytko w niej obsługuje się kciukiem - nie wiadomo czy nie ma przełączników z drugiej strony. W każdym razie klikanie samym kciukiem to byłby absurd - sprowadziłby się w takim przypadku do problemu o którym pisałeś Sunny - jak by to cholera obsłużyć jednym paluchem???  :wink:  Nie znam specyfikacji technicznej tego urządzenia, ale być może sterowanie wajchą jest bardziej zautomatyzowane. Wcale bym się zresztą nie zdziwił - ci Francuzi i ta cała ich finezja w robieniu życia jeszcze bardziej prostszym  :D

Elwood

  • Gość
Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 15, 2005, 20:08:17 »
Cytat: John Cool
Wcale bym się zresztą nie zdziwił - ci Francuzi i ta cała ich finezja w robieniu życia jeszcze bardziej prostszym  :D

Jeździłem prawdopodobnie wszystkim co da się normalnie lub w miarę normalnie spotkać na ulicy w Polsce i krajach ościennych. Włącznie z koparką i walcem drogowym.
Kiedy wsiadłem onegdaj do francuskiego Citroena DS, nie zdołałem go uruchomić przez chyba ponad minutę, bo nie wiedziałem gdzie szukać nawet.
Koniec OT.

McHaron

  • Gość
Rafale i nie tylko...
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 15, 2005, 22:22:43 »
Proszę jakie smaczne to Rafa(le)ello :). Też uwielbiam ...

Dla wszystkich głodnych francuskiej awiacji bank Media Library firmy Dassault - Aviation ...

Polecam sekcję Videos i film "Rafale"... inne też są niczego sobie.

[ Dodano: Wto 15 Lis, 2005 22:30 ]
Oglądnijcie "Global Punch", ale kicha  :lol: ,za to widać troszeczkę jak działa system Rafale.

[ Dodano: Wto 15 Lis, 2005 22:36 ]
No nie, ten filmik musiał robić Luc Besson, co za shit-efekty!

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #6 dnia: Października 22, 2012, 17:44:09 »
Pozwolę sobie odgrzać schabowego  ;)
W programie Rafale poczyniono spore postępy . Lata już pierwszy seryjny egzemplarz z radarem typu AESA ( http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8728 ) , niedawno odpalono również z maszyny dwumiejscowej  pociski MBDA Meteor ( http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8847 ) .  Nowa wersja oznaczona Rafale F3O4T będzie posiadała również nowy system samoobrony DDM-NG ( http://www.mbda-systems.com/mediagallery/files/ddm_ng_ds.pdf ) , wchodzący w skład systemu SPECTRA . Dodatkowo OSF będzie posiadał nową kamerę TV - oznaczoną OSF-IT o polepszonych parametrach , natomiast na razie nie będzie nowego kanału IR tegoż systemu ( w dalszej przyszłości planowany jest OSF-NG , który będzie posiadał nowy kanał IR ).
Poza tym , że samolot doskonale zaprezentował się w misjach w Libii i Afganistanie , świetnie sprawdził się również na międzynarodowych ćwiczeniach lotniczych (  red flag, ATLC , cruzex ). Nie bez znaczenia pozostaje też fakt , iż  został on najwyżej oceniony w testach w Szwajcarii  , oraz na podstawie podobnych testów w Indiach pokonał konkurencje . Bardzo ciekawe jak opisują maszynę jej piloci - chodzi tutaj o możliwość prowadzenia walki BVR bez użycia radaru - korzystając wyłącznie z systemu SPECTRA i OFS  (  wywiad z pilotem Szkwała : http://www.surlering.com/article/article.php/article/capitaine-romain-pilote-de-rafale )
Na koniec Rafale z poważnymi argumentami  ;Dhttp://3.bp.blogspot.com/__A2VG2LiIPk/THkauwZYMMI/AAAAAAAAAKU/aQvDUMXuFsQ/s1600/Rafale-3.jpg

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 25, 2012, 19:01:19 »
Rafale w bazie Solenzara na Korsyce :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TxXYIwGng-w
Całkiem ładny film - przede wszystkim o Rafale i jego obsłudze na ziemi . Może ktoś bardziej kompetentny niż ja mógłby szepnąć kilka ciekawostek a propos obsługi naziemnej tych maszyn np w porównaniu do naszych F-16  :) . W ujęciach z bliska widać na przykład, że Rafale podobnie jak nasze F-16 posiadają jakieś powłoki RAM , a wszelkie " śrubki " są dobrze ukryte i nie odstają zbytnio od struktury płatowca (nie znam się na tym dlatego nie używam fachowych pojęć , proszę na to  przymknąć oko ;) ).
PS Ciekawe czy nasi technicy z Krzesin i Łasku też mają takie sympatyczne krótkie szorty na lato jak Francuzi :evil: ?

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 02, 2012, 21:38:44 »
Relacja z lotu zapoznawczego indyjskiego dziennikarza (baza Istres, Francja). Od 2:51 przez parę chwil trochę dokładniej widać jak pracują paluszki na przepustnicy (to chyba interesowało Sundownera)
http://www.ndtv.com/video/player/news/fromndtv/256732

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 10, 2012, 22:12:58 »

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 14, 2013, 10:51:22 »
Wczoraj 4 Rafale wystartowały z Saint Dizier we Francji, zniszczyły cele w północnej części Mali, po czym wylądowały w Czadzie. Samoloty Rafale B/C były uzbrojone w bomby GBU-49, AASM, pociski MICA IR, przenosiły również 3 zbiorniki dodatkowe po 2000l oraz Democles. Jak widać na filmiku część maszyn wraca już do Czadu bez bomb. Wcześniejsze ataki były przeprowadzane przez samoloty Mirage-2000D i Mirage F1.
http://alert5.com/2013/01/14/20625/
http://rafalenews.blogspot.com/

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 14, 2013, 11:55:06 »
Podoba mi się ta fotka :

http://www.surlering.com/sites/make-ai/-library-/images/usr_29554/mecanicien_rafale1.jpg

Wykryto nowe urządzenie: Dassault Rafale - System Windows wyszuka najnowsze oprogramowanie sterownika dla urządzenia na tym komputerze i w sieci Internet.  ;) 

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 17, 2013, 23:18:35 »
Ciekawy filmik z "dogfightu" między Rafale a F-22A (ATLC 2009):
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oGuWadoTgkE

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 31, 2014, 10:46:08 »
Ciekawy opis wykorzystania radaru z anteną AESA przez Rafale (o ile dobrze pamiętam podobna taktyka była wykorzystywana przez pilotów naszych MiG-ów 29):

Cytuj
The jump in the radar’s scanning capability opens up new perspectives for Rafale pilots in the air defence mission. The details of these tactical changes remain classified, but Royer gives us a few hints: “Two AESA Rafales flying at standoff distance behind a wave of fighters offer a capacity that is comparable to a mini-Awacs.” Though the exact range of the new radar is classified, it is estimated at 150 km or more against a non-stealthy fighter-type target.

 In Beyond Visual Range combat, this crucial advantage can be used to make the Rafale even harder to detect. While AESA-equipped aircraft hang back, out of range of enemy aircraft weapons and sensors, other, non-AESA Rafales can approach the targets with their radar switched off, maximising the element of surprise to launch their Mica missiles using target designations transmitted by Link 16 from the AESA Rafales. An concept of operations similar to that of the US Air Force, which has already announced its intention to use its AESA-equipped F-15Cs for long-range target detection, allowing the stealthier F-22 to fire its missiles without being detected.

 
Clearly, the arrival of the Meteor at the end of the decade will be another game changer. The new ramjet-powered air-to-air missile will offer a maximum range similar to that of the RBE2-AESA. Further tactical changes will be required at that time.

http://www.air-cosmos.com/defexpo-2014-uk/french-air-force-enters-the-aesa-era.html

Odp: Rafale-B walkaround...
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 31, 2014, 12:36:05 »
Ta taktyka, mam na myśli na MiG-29, opierała się o... brak szczegółowej wiedzy odnośnie sposobu współpracy "radar-rakieta".
Nie ma i nie było takiej możliwości, aby jeden podświetlał, a drugi odpalał.
Mówiłem o tym od początku, ale niestety byłem tym co przynosi złe wieści. Tak czy inaczej wzbraniałem się przed stosowaniem tego sposobu "walki". Równie dobrze można było powiedzieć, że nasze R-27 są supermanewrowe i możemy je odpalać z odległości +400 km.
W momencie odpalania system rakiety ma przydzielony jeden z czterech kanałów, odbywa się to losowo ii tylko ten kanał służy do odbierania i reagowania na na sygnał. Jego zanik powoduje zblokowanie sterów i podążanie pocisku do ostatniego zapamiętanego punktu. Odpalenie R-27 z głowicą radarową możliwe jest tylko w dwóch zakresach: normalny bojowy, czyli samolot nosiciel podświetla i nadaje kanał, oraz jako pocisk niekierowany, gdy odpalenie odbywa się w zakresie awaryjnym (pozbywamy się rakiet).
To co zakładała ta "taktyka" powodowałoby, że rakieta łapałaby najsilniejszy sygnał i tam podążała, to samo działoby się w przypadku np. czterech rakiet, każda z nich szłaby do tego samego celu, najsilniej podświetlonego.
W przypadku zastosowania systemu Link16 sytuacja zmienia się całkowicie, gdyż rakiecie przypisuje się współrzędne celu.

Wspomniane cztery kanały w samolocie właściwe są dla każdego kanału pracy radaru, a unikało się latania w ugrupowaniach z takimi samymi częstotliwościami radaru, aby uniknąć zakłóceń. To powodowało, że każdy samolot miał swój osobisty pakiet kanałów dla rakiety, różny od pozostałych, a to wyklucza wzajemne podświetlanie rakiet.
Z tego co wiem jest coraz mniej zwolenników tej taktyki. Nigdy do nich nie należałem, choć nie raz byłem zmuszony do jej stosowania i robiłem to ze wstrętem, mając w świadomości że czituję.