Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #165 dnia: Października 22, 2011, 21:07:51 »
No 'puszka' jak nic! Świetne ujęcia...

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #166 dnia: Października 22, 2011, 21:26:47 »
Się chyba komuś nacisnęło coś niechcący
Rozumiem ze to chyba żart :002: Bo nie sądzę żeby w tym momencie na wieży został choć jeden odważny do filmowania .Leżąc to się niewygodnie filmuje. :002:

PijanyTshmiel

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #167 dnia: Października 22, 2011, 21:59:39 »
Zależy od wysokości balustrady  :004:

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #168 dnia: Października 22, 2011, 22:42:42 »
No dobra, zaraz pójdzie 157 postów czy to działko czy nie działko, a jak działko to gdzie i czemu nie widać.
Odpowiedź:
- działko
- nie widać, bo kamera jest skierowana na samolot przelatujący przy wieży, a nie samolot atakujący cel
- seria krótka około 5 - 7 pocisków, tak mi podpowiada intuicja
- samolotu przelatują przed wieżą z kursem przeciwnym do kursu bojowego (z lewa na prawo), czyli na tzw. odwrotnym, w tle widać pole robocze.
 :020:

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #169 dnia: Października 22, 2011, 23:01:56 »
Rozumiem ze to chyba żart :002: Bo nie sądzę żeby w tym momencie na wieży został choć jeden odważny do filmowania .Leżąc to się niewygodnie filmuje. :002:

Hehehe, no chyba nie żart. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że IP(bo KL-a już nie ma w wojsku, ewentualnie krl TWR-który nie jeździ na poligony)zezwolił na przelot przed wieżą jednemu a drugi wykonuje strzelanie w niedużej bądź co bądź odległości :002: Poza tym "29-te" wykonują chyba strzelania na EPD 36 dzięki MRT 2, więc robią to z tzw. marszu, jest co prawda TSA 4 ale to już Toyo wie jak to było...
No to się spóźniłem... i IP zezwolił :021:
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #170 dnia: Października 23, 2011, 11:43:03 »
(...)Poza tym "29-te" wykonują chyba strzelania na EPD 36 dzięki MRT 2, więc robią to z tzw. marszu(...)

Zdaje się, że MRT1, ale to tylko szczegół :)

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #171 dnia: Października 23, 2011, 17:55:02 »
Zdaje się, że MRT1, ale to tylko szczegół :)
Dzięki za poprawkę - zmęczony już trochę byłem :004:.
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #172 dnia: Października 23, 2011, 23:45:57 »
Niezłe "okopcenie" http://jetzone.pl/admin/podstrony/1/3/2132/2157.jpg

Toyo, to tak zawsze po strzelaniu? Dużo było zachodu, żeby doczyścić płatowiec po poligonie?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #173 dnia: Października 24, 2011, 13:23:30 »
Zawsze, technicy mieli swoje metody, aby okopcenia nie przylegały za bardzo, min. smarowanie leciutko jakimś mazidłem, a później zmywanie tego wraz ze śladami.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #174 dnia: Października 27, 2011, 20:55:41 »
Toyo, a może pokusiłbyś się o porównanie poszczególnych typów, którymi latałeś ? Mam na myśli wrażenia z lotu, coś jak: 'wrażenia z jazdy'.  :021:

trendus

  • Gość
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #175 dnia: Listopada 09, 2011, 21:37:17 »
Ostatnio natknąłem się na filmik na YT z polskimi Migami z Malborka. http://www.youtube.com/watch?v=y1p8Ebcju7k
Zaciekawiła mnie jedna rzecz. Co MiG od 3:08 ma na wlocie powietrza do silników?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #176 dnia: Listopada 09, 2011, 22:04:54 »
Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem - pytasz się o takie "zatyczki" zamykające podstawowe wloty podczas kołowania na ziemi? (widać je na 3:21) Wtedy zasysa sobie od góry - gdzie jest mniej różnego "syfu", który może uszkodzić silniki.
na tym obrazku widoczne na górze skrzydła, zasłonięte pomarańczową osłoną:

Ot - "korbasznaja tiochnika", mieli lekarstwo prawie na wszystko i nie potrzebowali odkurzania pasów ;) .

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #177 dnia: Listopada 10, 2011, 10:25:07 »
O czym powiedzieli hindusom, a oni wzięli to dosłownie  :121:  Potem WSZYSTKIE silniki leżały u producenta, który nie wyrabiał się z ich remontami  :karpik


Potem dopiero na przednie koło trafiły błotniki, tak, że koło nie zarzucało syfem klap wlotów powietrza, co potem było zasysane do silników.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #178 dnia: Listopada 10, 2011, 12:59:43 »
W kwestii formalnej TM
Zamknięcie wlotu jest niewątpliwie skuteczną ochroną przed dostaniem się ciała obcego do wlotu, jednak są pewne sprawy z których należy zdać sobie sprawę. Po pierwsze nigdy nie ma tak, że wlot jest zamknięty, gdyż otwarte są wloty górne nie jest wykluczonym, że podmuch z innego samolotu podrywa jakieś "cuś" i to ląduje na silniku poprzez górę, mało prawdopodobne, ale jednak. Było u nas szereg niewyjaśnionych uszkodzeń pierwszego stopnia sprężarki, na tyle małych że nadawało się to do zapolerowania, w tym jedno przy którym samolot nie kołował, pilot uruchomił i po jakimś czasie wyłączył. Podejrzewaliśmy także uszkodzenia od uderzeń drobinek lodu z powstałych gdzieś niewielkich sopelków. Miałem nawet zdjęcie na którym widać takie maleństwo (około 20 mm długości), oczywiście światła komisja wykluczyła taki przypadek, przecież lepiej wwalić pilotowi winę za jakiś nonsens.
OK, to jest góra.
Teraz druga sprawa, wloty otwierają się przy około 210...220 km/h, czyli przed podniesieniem przedniego koła (zgodnie z oryginałem instrukcji pilotowania, a nie wymysłami naszych TeeSiarzy, w tym jednego obecnego generała, opiszę dziada w książce bo zasłużył na to jak nikt inny, chodząca QRA legenda, a zaprzaniec jakich mało), to powodowało, że podrzucone fragmenty asfaltu, kamienie czy lód szły do wlotu, wprawdzie płaszczyzna obrotu kół leży pomiędzy wlotami, ale zawsze może się zdarzyć, że coś poleci trochę inaczej.
Jednak temu wszystkiemu można zapobiec i bezpiecznie latać bez uszkodzenia silnika(ów) nawet z czegoś co przypomina bardziej gruzowisko niż pas startowy (vide Szawle AD2006). Trzeba mieć świadomość tych ograniczeń o których napisałem wyżej, tak samo jak fotel klasy 0 wysokości nie jest fotelem klasy 0, jeżeli samolot jest na zniżaniu.
Thats all folks.

Offline CRC

  • *
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #179 dnia: Listopada 10, 2011, 13:24:59 »
Czy to ten sam jenerał co opowiadał po 11 Listopada ,, że Su-22 może latać w oblodzeniu ,ponieważ może przenosić 4 tony ładunku,, :004: