Autor Wątek: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)  (Przeczytany 136328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #240 dnia: Maja 19, 2013, 13:06:39 »

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #241 dnia: Maja 20, 2013, 03:22:28 »
Tylko że my nie potrzebujemy tanich opcji.

Fakt. Łamerykanie też wybrali tańszą opcję ładując się w F-22, a i tak wyszło jak zwykle drożej.
Szkoda YF-23 :(, choć wiadomo, że nie ma miejsca dla dwóch konkurencyjnych konstrukcji. Z rywalizacji YF-16 i YF-17 przynajmniej oba projekty wyszły obronną ręką.

A może by tak Migi i Suki zastąpić polskim klonem YF-23 - PZL-230 Skorpion??
ŻĄRT :(

Offline Molnar

  • *
  • Schlachtflieger
Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #242 dnia: Maja 23, 2013, 10:41:05 »
SG4

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #243 dnia: Maja 28, 2013, 09:25:29 »
Przepraszam, ale mam rozkminkę, bo coraz bardziej zaciekawiłem się skutecznością MiG-29 na współczesnym polu walki i wynika, że nie wychodzi tak źle podczas walk toczonych na ćwiczeniach czy to:
- Izrael z F-15 i F-18
- Hiszpanii z Mirage, EF 2000, F-16

Co prawda przegrał z EF 2000 8-0, ale gdzieś czytałem, że też były remisy, ale nawet F-22 przegrywa z EF 2000, więc modernizacja MiG-29 nie jest tak głupia, ale już dawno powinna być zrealizowana, a nie w ostatniej chwili.

Jak słowo daję jeszcze raz zobaczę tak niechlujnego posta to nie będę robił edycji tylko posypią się procenty. Mazak.
I jeszcze kilka przecinków. Syringe.
« Ostatnia zmiana: Maja 28, 2013, 11:53:12 wysłana przez Syringe »


Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #245 dnia: Sierpnia 06, 2013, 18:00:23 »
Zamel chłopie.  :blank:
Zanim coś napiszesz to weź się zorientuj choć trochę.

Siły Powietrzne Izraela nie posiadają F-18 Hornet; tylko F-15 A,B,C,D,I i jeśli już (bo pewnie o to Ci chodziło) F-16 w wersjach A,B,C,D,I.
Siły Powietrzne Hiszpanii nie mają na stanie F-16, a mają właśnie F-18 Hornet w wersjach A i B, a także A+ i B+, czyli wersjach zmodernizowanych do standardu, jakie posiadają Hornety w wersjach C i D.

Druga kwestia - porównywanie w taki sposób jak to zrobiłeś jest po prostu głupie. Nie można mówić, że MiG-29 jest podobny do F-22, bo MiG-29 zremisował raz z EF2000, a F-22 dostał baty od EF2000. Poza tym wydaję mi się, że MiG-29 to już nie ten poziom co EF-2000 czy F-22, nawet w najnowszej wersji, czyli MiG-35. MiG-35 raczej nie znajdzie kupca poza Rosjanami, którzy może je kupią. Ponadto raczej niewiele oferuje - 9 węzłów przy czym jeden jest tylko na zbiornik paliwa. W porównaniu do Super Horneta, Rafale, EF2000, F-16 (np Block 52+) wypada raczej marnie.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #246 dnia: Sierpnia 09, 2013, 09:03:10 »
Poza tym wydaję mi się, że MiG-29 to już nie ten poziom co EF-2000 czy F-22, nawet w najnowszej wersji, czyli MiG-35. MiG-35 raczej nie znajdzie kupca poza Rosjanami, którzy może je kupią. Ponadto raczej niewiele oferuje - 9 węzłów przy czym jeden jest tylko na zbiornik paliwa. W porównaniu do Super Horneta, Rafale, EF2000, F-16 (np Block 52+) wypada raczej marnie.

Wydaje mi się, że nie masz tu do końca racji. MiG-29K/KUB/M/M2 który jest pierwowzorem MiGa-35 może przenosić więcej niż jeden zewnętrzny zbiornik paliwa:



Ponadto uważam, że wcale tak nie odstaje pod względem możliwości bojowych od Super Horneta, Rafale, EF2000, F-16 (szczególnie Block 52+).
Posiada bardziej zaawansowany radar od F-16 w wersji blk 52+ (radar z anteną AESA), a ponadto nowoczesny IRST, zredukowany RCS i TVC.
W indyjskim przetargu MMRCA na podstawie badań F-16E/F blk60, Super Horneta, Rafala, EF-2000, Gripena, i MiGa-35 najwyższe noty zebrały Rafale i EF-2000.
MiG-35 moim zdaniem będzie reprezentował podobny poziom do innych myśliwców tzw generacji 4++, niektórym pewnie odrobinę będzie ustępował, ale jego większy brat - Su-35S powinien wypełnić tę lukę.
Pozdrawiam.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #247 dnia: Sierpnia 10, 2013, 21:12:10 »
Dla mnie wreszcie MiG-35 jest porównywalny z F-16 blk.52+. Nareszcie mamy pełną wielozadaniowość oraz dobre parametry płatowca :) Nic tylko brać :)

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #248 dnia: Sierpnia 11, 2013, 12:58:02 »
Pierwsza sprawa to MiG-35 nie wszedł jeszcze do służby, i wg ostatnich zapowiedzi pewnie zostanie zamówiony w najbliższym czasie przez FR ( w służbie powinien się pojawić ok ~2015r.).
Obecnie służąca maszyna MiG-29K/KUB/M/M2 to niemalże identyczny płatowiec z MiGiem-35, a różniący się sporo od starszych wersji MiGa-29. Jej wyposażenie nie odbiega od światowego standardu: radar  Zhuk-ME (PESA) ma podobne parametry do APG-68(v)9, PS-05/A, czy RDY-2 (śledzi 10 celów, 4 może zwalczać przy pomocy pocisków p-p klasy FOX-3), a ponadto posiada antenę z elektronicznym skanowaniem fazowym w przeciwieństwie do podanych wyżej radiolokatorów. Ponadto posiada nowoczesny IRST, którego na Gripenach, F-16 blk 52+, Mirage 2000-5 nie ma. Zastosowano mocniejsze silniki i zredukowano RCS .
 Pewnie w niektórych dziedzinach nieco będzie ustępował zachodnim maszynom ( nie wiem jak bardzo zaawansowany jest system wymiany danych w porównaniu z Link-16, nie wiadomo mi nic o zastosowaniu ATP jak Sniper XR).
Wszystko to czyni z obecnego  MiGa-29 K/KUB/M/M2 maszynę w pełni porównywalną z F-16C/D blk 52+, Jas-39C/D, Mirage 2000-5 mk II.
Jeśli chodzi o MiGa-35 to ja porównywałbym go z F-16E/F blk60, F-16V, lub z F/A-18E/F blk II  ze względu na zastosowanie nowocześniejszych sensorów (w tym radar z anteną AESA, pewnie fuzja sensorów i inne bajery jak nowocześniejsze ECM itp). To ma być w końcu myśliwiec gotowy do walki za najbliżej kilka lat.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #249 dnia: Sierpnia 11, 2013, 20:37:54 »
Wcale nie powiedziałem, że MiG przenosi tylko jeden zbiornik paliwa, a raczej to, że między silnikami znajduje się belka, która tylko może przenosić zbiornik z paliwem. Chyba, że się mylę. Ponad to nie jest żadną nowością, że MiG-29 potrafi przenieść więcej zbiorników niż jeden. Widziałem stare zdjęcia, gdzie były podpięte 3 zbiorniki. Wydaję mi się, że Su-35 może być strzałem w dziesiątkę, natomiast MiG-35 raczej nim nie będzie, chociaż chciałbym się mylić i wolałbym żeby jakieś zamówienia się pojawiły.

Na pewno pod jakimiś względami będzie ustępował, pod innymi będzie przewyższał zachodnie maszyny, jednak to się dopiero okaże. Poczekamy, zobaczymy. W sumie ciekaw jestem jakby się sprawdził bojowo.

Uważam, że MiG-35 przewyższa Mirage 2000-5 Mk2, ale czy Rafale? - chyba nie, już bardziej stawiałbym na Su-35. Pamiętajcie, że nie dawno stworzono nowy radar do Rafale. Gdzieś czytałem o tym na necie, ale jestem na laptopie, na lipnym necie, więc teraz go nawet nie znajdę. Wkleję, jak wrócę najwyżej. Myślę, że jest na równi z F-16 Block 52+ albo nawet wyżej. Z Jas-39 trudno go porównać, bo Gripen w sumie nie został bojowo wykorzystany nigdzie i nie wiadomo jak się sprawdza. Ja bym postawił MiGa wyżej,

Podsumowując, wg mnie rosyjskim konkurentem dla EF2000 i Rafale będzie raczej Su-35, nastomiast dobrze powinien się wpasować w grono F-16 Block 52+ (albo nawet wyżej), przewyższając potencjałem Mirage 2000-5 Mk2 i Gripena.

Jeśli macie jakieś dokładniejsze dane, jakieś parametry, które można byłoby porównać z całą resztą, to wklejcie. Ciekaw jestem jak to się ma na papierze.

Pzdr  8)

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #250 dnia: Sierpnia 11, 2013, 23:05:21 »
Uważam, że MiG-35 przewyższa Mirage 2000-5 Mk2, ale czy Rafale? - chyba nie, już bardziej stawiałbym na Su-35. Pamiętajcie, że nie dawno stworzono nowy radar do Rafale. Gdzieś czytałem o tym na necie, ale jestem na laptopie, na lipnym necie, więc teraz go nawet nie znajdę. Wkleję, jak wrócę najwyżej. Myślę, że jest na równi z F-16 Block 52+ albo nawet wyżej. Z Jas-39 trudno go porównać, bo Gripen w sumie nie został bojowo wykorzystany nigdzie i nie wiadomo jak się sprawdza. Ja bym postawił MiGa wyżej,

Podsumowując, wg mnie rosyjskim konkurentem dla EF2000 i Rafale będzie raczej Su-35, nastomiast dobrze powinien się wpasować w grono F-16 Block 52+ (albo nawet wyżej), przewyższając potencjałem Mirage 2000-5 Mk2 i Gripena.

Generalnie to mam podobne zdanie na ten temat.
1.Jeśli chodzi o Rafale to na tegorocznym Tiger meet  był już egzemplarz seryjny z nowym radarem RBE-2 AESA o dwukrotnie większym zasięgu od poprzedniego radaru (RBE-2 PESA).
Rafale zarówno w testach w Szwajcarii, jak i w Indiach uzyskał lepsze noty od swoich potencjalnych konkurentów, co stawia go nieco wyżej w rankingu.
2.Gripen został wykorzystany bojowo podczas wojny w Libii, gdzie pełnił misje przede wszystkim rozpoznawcze. Na pewno ustępuje F-16 blk52+ w misjach a-g (ilość zabieranego uzbrojenia, zasięg), natomiast w misjach a-a są raczej bardzo porównywalne (AIM-120C-5, IRIS-T, AIM-9X, HMD, itp). Nie zapominajmy, że wyposażenie tej wersji F-16 odstaje nieco od wersji blk60 i proponowanej F-16V, oraz od wyposażenia Super Horneta Blk II (radiolokatory z anteną AESA, sensor fusion itp.).
Ciekawym rozwiązaniem wydaje się Gripen NG (Jas-39E/F), który będzie posiadał radar AESA, IRST, większy silnik, nieco większy płatowiec mieszczący większą ilość paliwa, i nowe pociski MBDA Meteor (podobno w SwAF mają wejść do służby w roku 2014, posiadając 3 krotną NEZ obecnego AMRAAMA dzięki zastosowaniu silnika strumieniowego - czy to prawda nie wiadomo).
Nowy Gripen miałby wejść do służby w roku 2018, będąc najbardziej ekonomicznym zaawansowanym myśliwcem.
3.Su-35 posiada bardzo wiele zalet - dzięki dużemu płatowcowi zabiera ogromną ilość paliwa i uzbrojenia, do tego jest też mnóstwo miejsca na potężne sensory jak radar o średnicy 90cm, IRST, itp. Dodatkową zaletą są osiągi maszyny - może latać wysoko i szybko przyspieszać dając dodatkowe możliwości w walce BVR.

Trochę zszedłem z tematu, mam nadzieję, że moderatorzy okażą wyrozumiałość  :).

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #251 dnia: Sierpnia 20, 2013, 15:13:21 »
Witam Serdecznie,
Gdzie mogę uzyskać info nt. wariantów uzbrojenia "naszego" MiG-a ?

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #252 dnia: Sierpnia 20, 2013, 18:41:06 »
To bodajże wszystkie warianty uzbrojenia "naszego" MiG-29 (9.12A)


Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #253 dnia: Sierpnia 20, 2013, 18:54:56 »
Już w pierwszym wariancie jest błąd, nie można mieszać na podwieszeniach zewnętrznych i środkowych dwóch typów rakiet.
Dzieje się tak z prostej przyczyny, do maszyny cyfrowej wprowadza się dane dwóch typów kpr, jeden typ podwieszony na węzłach wewnętrznych, a drugi na środkowych i zewnętrznych. Wyboru jednego z typów dokonuje się poprzez umieszczony w kabinie przełącznik. Ustawienie go w pozycję "wewnętrzne" przygotowuje do użycia pociski na wewnętrznych węzłach, pozycja "zewnętrzne" na podwieszeniach środkowych i zewnętrznych.
Logicznym jest ustawienie "balistyki" takiej samej dla sześciu rakiet, czyli można wieźć 6 x Archer lub 6 x Aphid. Można też powiesić (i użyć) 2 x Archer (na węzłach 1 i 2) oraz 4 x Aphid ( 3, 4, 5, 6) lub odwrotnie.

Mam też wątpliwości co do 4 x npr, ale musiałbym o to zapytać.

Odp: Polskie MiG-29 w służbie (kilka pytań)
« Odpowiedź #254 dnia: Sierpnia 21, 2013, 08:22:33 »
A czy istnieje możliwość podczepienia 4 lub 6 Alamo?