Autor Wątek: Dwusilnikowe myśliwce  (Przeczytany 7259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schmeisser

  • Gość
Dwusilnikowe myśliwce
« dnia: Listopada 15, 2005, 11:38:29 »
Paztrząc na ujęcia zrobione od przodu w czasie lotu , widac iż spaliny układają sie w spirale - w lewą i prawą. Czy to oznacza iż są 'lewe' i 'prawe' silniki do np. do takiego MiGa 29?

swier

  • Gość
Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 15, 2005, 12:20:33 »
a nie chodzi tatuś przypadkiem o to, że takie ułożenie spalin jest modelowane przez opływ powietrza wokół maszyny?

nie znam się ale robienie 'prawych' i 'lewych' silników byłoby logistycznym koszmarem podejrzewam

no powiedz pan sam ...  :D

Schmeisser

  • Gość
Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 15, 2005, 12:27:25 »
nie mam bladego pojęcia, ale to możliwe , bo contrailsy też się tak układają :P

Offline Rolam

Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 15, 2005, 14:53:41 »
Cytuj
nie mam bladego pojęcia, ale to możliwe , bo contrailsy też się tak układają


jawna prowokacja  :twisted:

Profil aerodynamiczny . Z tego co pamiętam ze zdjęc z tunelów aerodynamicznych strugi powietrza na wysokości silników też układają się przeciwbierznie, robiąc to ze spalinami.
Ten efekt jest w 4-silnikowych liniowcach. A ich silniki kręcą się w tą samą stronę  :D

 :D
http://img90.imageshack.us/img90/2885/883092yr5.gif

"Latanie to przywilej spojrzenia na świat oczami Boga..." "No! Więc  gawron mi pasuje...-gawron??? Dla ciebie PAN GAWRON ! Dopóki cię nie polubi ,łapa będzie Cię boleć."

Bladerunner

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 20, 2005, 21:51:30 »
W suszarkach nie ma znaczenia, w jakim kierunku silniki sie kręcą więc obydwa krecą się w tym samym kierunku. Inaczej jest w tłokowcach gdzie mamy efekt "znoszenia" za stronę obrotu śmigła, i dlatego by zrównoważyc te siły silniki kręcą sie w różne strony... Ale ja sie nie znam
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2005, 21:53:27 wysłana przez Bladerunner »

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 21, 2005, 09:13:50 »
Obawiam się iż z bardziej znanych konstrukcji jedynie Hs-129 oraz P-38 Lightning posiadały lewe /prawe zespoły napędowe

Bladerunner

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 23, 2005, 14:44:54 »
Hummm właśnie na podstawie lightning-a to pisałem :/ Silniki które sie kręcą w dwie strony, potrzebują dobrego zaplecza... A czy w bomberach sie stosowało układ prawy/lewy?

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 23, 2005, 16:20:18 »
Cytuj
W suszarkach nie ma znaczenia, w jakim kierunku silniki sie kręcą więc obydwa krecą się w tym samym kierunku

Lol. Wiec te "kilka" kilogramów obracajace sie z predkoscia kilku(nastu) tysiecy obrotów na minutę nie ma żadnego znaczenia?
Nie wierzę. Ma ktoś kwity na to?
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 23, 2005, 18:19:48 »
Znaczenie ma, jednakze średnica elementów jest sporo mniejsza, oraz nie oddziaływują bezpośrednio na otoczenie tak jak śmigła, stąd ich wływ jest analogiczny jak samego silnika w samolocie drugo-wojennym (pozbawionym śmigła), a tam większośc momentu obrotowego powodowało właśnie śmigło.

W Lightingu o ile dobrze pamiętam to lewe/prawe były tylko śmigła i kilka części reduktora.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 23, 2005, 18:21:20 »
Cytuj
oraz nie oddziaływują bezpośrednio na otoczenie tak jak śmigła,

a na co :P ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 23, 2005, 18:26:05 »
W silniku odrzutowym zanim turbiny przemielą powietrze, to te powietrze przelatuje przez kanał, a wylatuje podążając przez metrową (i więcej) rurę. Śmigło natomiast kręci się cały czas w pełnym ośrodku, a nie jego fragmencie.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 23, 2005, 18:29:03 »
Patrzcie jak chitrze se to wymyślił
znakiem tego w rurze już nie obowiązuje zasada akcja=reakcja, gęstość ośrodka , etc :P ?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 23, 2005, 18:32:25 »
Promieniowo nie, na długośc tak, odpadają dwa wymiary... wiesz silnik odrzutowy ;)

Zauważ że jak obudujesz smigło w tunelu to moment obrotowy od niego jest mniejszy.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 23, 2005, 18:40:32 »
dlaczego promieniowo nie
czy łopatki turbiny nie poruszająją sie w ośrodku o określonej gęstości?

własnie zaświtało mi w głowie  - przecież to są układywielo wałowe :D a nie jakieś zabytki ery tłokowej pokroju jumo004


W 'lotnictwie i kosmonautyce' WKŁ W-wa 1984, str. 102  jest rysunek pokazujący dwuwałowy silnik turbinowy i widac że sprężarka obraca się w przeciwną stronę niż turbina - to może , podkreślam może, byc wytłumaczenie, przynajmniej z punktu widzenia kinetyki układu mechanicznego. Osobiście nie czuje się chwilowo kompetentny by na to odpowiedzieć - ale pracuje nad tym :D

Może Toyo by się podzielił 'spostrzeżeniami szczęsliwego usera'  :D
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2005, 19:06:46 wysłana przez Schmeisser »

Bladerunner

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 23, 2005, 18:53:46 »
Look... Ja sie nie znam więc zaraz bedą głosy "Nie tak, tylko tak, lol"

So... Weźmisz siliczek, taki mały z zabawek (nie znam się, jaki to) i zamontuj mu śmigło większe 2-3 razy  od niego...
Potem weźmisz drugi i wstawisz wiatraczek o średnicy podobnej do silnika... Włącz obydwa silniczki i popatrz... (Heheee skacze!!)
I teraz wyobraź sobie ("bo fantazja jest od tego...") siłę 1000 razy większą... Wow nie... Przy śmigiełku dużym siły te są duże i suszarki pod tym względem wypadają... Troszkę gorzej... Ale ja się nie znam.