Autor Wątek: Dwusilnikowe myśliwce  (Przeczytany 7265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 27, 2005, 01:49:25 »
Ja dziś sobie troszkę poszperałem i muszę powiedzieć że ten efekt nie jest spowodowany kierunkiem obrotów silnika a raczej generuje je różnica ciśnień która jest nad i pod skrzydłem. Skrzydło się w pewnym momencie kończy i ciśnienia muszą się wyrównać. W ten sposób powstają na koncu skrzydła wiry które w przypadku Mig29 powodują wirowanie spalin.

Więcej można znaleźć tutaj:

http://www.diam.unige.it/~irro/gallery.html
http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0167.shtml
http://www.av8n.com/fly/vortex.htm
http://www.faa.gov/ATpubs/AIM/Chap7/aim0703.html
http://www.centennialofflight.gov/essay/Theories_of_Flight/supersonic_flow/TH22G8.htm
http://www.ul.ie/~childsp/elements/issue4/niven.htm
http://www.hq.nasa.gov/office/pao/History/SP-440/ch7-3.htm
http://www.onera.fr/photos-en/simulations/dns-wake-vortices.html

Z powodu tych wirów w cywilnych mosolotach skrzydła zakończone są takim nazwijmy to małym statecznikiem pionowym który ma chyba usystematyzować przepływ powietrza a zarazem taki patent zmniejsza opory a co za tym idzie również koszta.
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2005, 01:55:12 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 27, 2005, 02:42:27 »
Cytuj
Z powodu tych wirów w cywilnych mosolotach skrzydła zakończone są takim nazwijmy to małym statecznikiem pionowym

...winglety....
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

pawel

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 27, 2005, 22:58:03 »
Ja dziś sobie troszkę poszperałem i muszę powiedzieć że ten efekt nie jest spowodowany kierunkiem obrotów silnika a raczej generuje je różnica ciśnień która jest nad i pod skrzydłem. Skrzydło się w pewnym momencie kończy i ciśnienia muszą się wyrównać. W ten sposób powstają na koncu skrzydła wiry które w przypadku Mig29 powodują wirowanie spalin.


Z powodu tych wirów w cywilnych mosolotach skrzydła zakończone są takim nazwijmy to małym statecznikiem pionowym który ma chyba usystematyzować przepływ powietrza a zarazem taki patent zmniejsza opory a co za tym idzie również koszta.

Dla tego napisałem że chodzi o wiry indukcyjne, wiry trąbowe etc.
Ich energia zależy w dużym uproszczeniu od kąta natarcia i prędkości składowej a generalnie  (jak napisał Kosi) od różnicy ciśnień nad płatowcem i pod nim. Szczególnie silne wiry występują w samolotach ze skrzydłem pasmowym i z wydatnym kadłuben nośnym.

Dalej jednak podtrzymuję swoją teorię, że Szmajs robi sobie z nas jaja  :020:

pozdrawiam
Paweł


John Cool

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 28, 2005, 00:41:16 »
Cytuj
Dalej jednak podtrzymuję swoją teorię, że Szmajs robi sobie z nas jaja  020

Jeśli chodzi o teorię z "prawymi" i "lewymi" jednostkami napędowymi w "suszarkach", to na pewno  :002:

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 29, 2005, 08:54:30 »
 :021:   To było dosyc przebiegłe pytanie , na które nieliczni odpowiedzieli natychmiast :D reszta góglała
Na dwsie był podobbny temat kiedyś :D i byłem święcie przekonany iż to zasługa silników dopóki ktoś mnie nie uświadomił iz składową częścia każdej turbiny jak i sprężarki turbinowej, niemniej ważną od 'szpanerskiego' zespołu wydmuchiwanych na gorąco z tytanu łopatek są niepozornie wyglądające kierownice przepływu zapewniające właściwy kierunek gazów opuszczających stopień

A teraz drugie pytanie podobne pierwszemu - na które dosyc długo nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi, nie mając podstaw teoretycznych z zakresu aerodynamiki naddzwiękowej.

Samolot lata dzięki róznicy ciśnień zasysających skrzydła , skoro leci szybciej od dzwięku , więc powietrze nie wie że występuje różnica ciśnień , nieprawdaż ? Więc czemu lata lol

Bladerunner

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 29, 2005, 15:21:50 »
Nie rozumiem... Co ma prędkość dźwięku do ciśnień... Ale ja się nie znam...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 29, 2005, 15:35:33 »
dzwięk to inaczej fala zmiennego ciśnienia poruszająca się w ośrodku     :121:

303_Shpacoo

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 29, 2005, 16:46:37 »
To też było na DWŚ.
Szmajs - lecytyny więcej, bo skleroza wali przez drzwi i okna :D

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 29, 2005, 16:49:54 »
A nie wpadło ci do głowy że specjalnie nie napisałem że było :P
Jak zarżnąc zagadke w 10 sekund lol

303_Shpacoo

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 29, 2005, 16:52:04 »
Jedyne, co może ulec zarżnięciu, to wydolność mySQL na DWSie, jak wszyscy zaczną klepać w "Szukaj" xexe

pawel

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 29, 2005, 17:51:04 »
Też nie  bardzo rozumiem pytanie, Szmajs. Jak możesz to sprecyzuj trochę .
 
Nie rozumiem... Co ma prędkość dźwięku do ciśnień... Ale ja się nie znam...
...ma, ma. Przykład: pod płatowcem wytwarzana jest fala o innym skosie niż nad nim (lub też składowe spiętrzeń) powodując różnice ciśnień nad i pod obiektem.

pozdr
Paweł

Schmeisser

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 29, 2005, 18:34:49 »
Po prostu źle postawione pytanie wynikające z niewiedzy. Przez dłuzszy czas nie widziałem róznicy pomiędzy falą dzwiękową a falą uderzeniową, jak wątek na dwsie pokazał , nie byłem w tym odosobniony :)
Po prostu, nie potrafię tego uzasadnić dlaczego traktowałem prędkość dzwieku podobnie jak prędkość światła :D Coś stałego i nieprzekraczalnego

pawel

  • Gość
Odp: Dwusilnikowe myśliwce
« Odpowiedź #42 dnia: Grudnia 03, 2005, 01:33:25 »
...Cóż, Szmajsiu, jutro sobie pogadamy :001: przy pifku