Autor Wątek: FS9/FSX/P3D: śmigłowce  (Przeczytany 127105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FS9/FSX/P3D: śmigłowce
« dnia: Grudnia 11, 2005, 13:20:31 »
Nie chcę "mieszać" Kuschowi w jego temacie dotyczącym lotów szpiegowskich za pomocą FS 2004 (jeszcze by mi kolano przestrzelił :592:, a człowiek już nie najmłodszy i rany się tak szybko nie goją  :002:) więc kwestię śmigłowców "przenoszę" tutaj. Niestety ostatnio rynek symulatorów (lub programów do nich zbliżonych - nie chcę odgrzewać dyskusji co jest symulatorem, a co strzelanką, arcade itp.) dotyczących śmigłowców nas nie rozpieszcza. Ostatnim programem, który spełniał (w czasie kiedy był stworzony) warunki aby nazwać go symulatorem był "Apache-Havoc" i jego kontynuacja "Comanche-Hokum" . W najbliższym czasie  :021: mają się podobno ukazać "Whirldwind of Vietnam" (dotyczący śmigłowców z czasach wojny w Wietnamie UH-1, AH-1 itp.) oraz dodatek do LO - "Black Shark" z Kamowem Ka-50 w roli głównej. Kiedy to nastąpi - zobaczymy, ale na razie w oczekiwaniu możemy potrenować w FS2004, w którym latanie śmigłowcem może być ciekawe, choć przy ustawieniu realizmu na max (na tym forum to chyba norma) wcale nie jest takie łatwe.

"Goły" FS 2004 daje nam 2 maszyny: Bell 206 i Robinson R-22, ale można znaleźć też kilka w miarę dobrych darmowych dodatków i to o nich chciałbym tu podyskutować (szkoda, że nie mamy działu pt. "inne symulatory lotnicze")

Na początek polecam wg. mnie najlepszą stronkę o tego typu maszynach w FS-ie czyli: http://www.hovercontrol.com/
z tej właśnie strony pochodzą dwa śmigłowce, które są "mi bliskie" ze względu na możliwość zdobycia polskich malowań.

1. Bell 206III, maszyna istniejąca co prawda w FS-ach od dawna, ale zrobioną na nowo i chyba trochę lepszą od defaultowej. Taki śmigłowiec lata w barwach MSWiA z numerem 4154 (skin jest do ściągnięcia i dodania - jest wierny oryginałowi - stwierdzam to na podstawie "własnoocznej" obserwacji tej maszyny)



ma dobrze zrobiony VC (b.przydatny dla użytkowników Track IR) oraz możliwość instalacji dwóch kokpitów alternatywnych 2D - można  je stresztą "wkleić" do defaultowego Bell 206, którego kokpit 2D jest delikatnie pisząc nieciekawy.

kokpity 2D alternatywne:





Są też różne konfiguracje tej maszyny, ja znalazłem 2 (z kamerą TV i bez drzwi) oraz bardzo duża ilość skinów zarówno cywilnych jak i wojskowych np.





2. Drugą maszyną, do której znalazłem polskie malowanie jest Eurocopter EC-120 (również na stronce Hovercontrol, ale jest też zdaje się na AVSIM i Simaviation). Mamy tutaj jedno nasze malowanie - maszyna o znakach SP-EII - co do wierności malowania to chyba jest OK, ale nie widziałem tej maszyny "na żywo", a tylko w jakimś programie telewizyjnym więc "głowy nie dam"  :004:.



- kokpity 2D i 3D są ładnie wykonane (może ktoś, kto zna ten typ od środka i wypowie się czy są zbliżone do oryginału).





To teraz pytanko, kto trafił na jakieś darmowe, dobrze zrobione śmigłowce pod FS2004. Może udało Wam się znaleźć jakiś polski akcent ?.

Kolejne pytanie brzmi: Jest wiele dodatków dotyczących maszyny UH-1 (i jej wersji), który z nich jest wg. Was najlepszy i najwierniejszy oryginałowi ?
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2018, 23:53:26 wysłana przez YoYo »

Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 11, 2005, 15:21:23 »
Dobry jest Bell 412 z hovercontrol.com, ale ma nieklikalny vc :005: Na avsimie leży fajny AS 350 Ecureuil i nienajgorszy Huges 500. Gorzej zrobiony jest Mil Mi-8 MT/T 'Hip', ale znajdziesz do niego polskie malowania :001:
Pozdrawiam
PS
Jeśli naprawdę lubisz helikoptery, zainteresuj się tymi płatnymi zrobionymi przez NemethDesigns-klasa sama w sobie :001:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2005, 15:23:28 wysłana przez PZl Belfegor »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 11, 2005, 16:07:34 »
Na avsimie Eurocopter EC 145 (największy plik ~60MB)
klikalny vc, ma nawet autopilota ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 16, 2005, 17:37:02 »
Na avsimie leży fajny AS 350 Ecureuil i nienajgorszy Huges 500

No cóż ten H500E oraz MD500D nie jest zbyt rewelacyjny, powiedzmy góra 3+ w skali darmowych dodatków.

H500E


MD500D


przede wszystkim kokpit VC pozostawia wiele do życzenia, a i model lotu to nie rewelacja - spróbuj lądować na wodzie w wersji pływakowej - możesz to robić jak "mała motorówka" (przy ustawieniach full real  :003:) i maszyna sie nie rozleci..

Gorzej zrobiony jest Mil Mi-8 MT/T 'Hip', ale znajdziesz do niego polskie malowania

Mi-8 w wersji darmowego dodatku to kompletna porażka, podobnie zresztą jak Mi-2 tego samego autora.

Jeśli naprawdę lubisz helikoptery, zainteresuj się tymi płatnymi zrobionymi przez NemethDesigns-klasa sama w sobie :001:

Owszem dodatki NemethDesigns są super, ale większość użytkowników nie może sobie pozwolić na dodatek za 100-200 zł do symulatora, który i tak ich kosztował koło 150-200 zł. A poza tym czy jest jakiś polski dystrybutor tych dodatków, na pilots.pl tego  nie spotkałem (a szkoda pewnie bym kupił). Pamietajcie Panowie, że więcej ludzi nas czyta niż pisze na forum i to właśnie dla nich chciałbym, żeby w tym temacie powstał mały poradnik gdzie znależć dobre i darmowe dodatki dotyczące śmigłowców w FS-2004 (bo innych simów śmigłowców na razie na rynku nie ma :015:)

Oczywiście te maszyny znajdziecie na stronie http://www.hovercontrol.com/ , która jest "Mekką"  :001: miłośników "wiatrakowego lotnictwa" w FS-ach. Co do tego Hughes'a czy MDD to mimo tego jaki jest uważam, że "latające jajo" to jest to! i warto spróbować nim "polatać".
: Grudzień 11, 2005, 21:52:30
Dobry jest Bell 412 z hovercontrol.com, ale ma nieklikalny vc :005:

Za to jest polskie malowanie do tej maszyny - link tutaj: http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004acrp&DLID=77251



a tutaj "oryginał"
http://www.lwwo.slupsk.pl/pliki/glowna.php?cc=dzialy&dzial=jednostki&we=36_splt&cz=bell%20412_1&id=

Ciekawie jest też rozwiązanie włączania dodatkowych elementów panelu w postaci miniatury kokpitu z zaznaczonymi miejscami, które można powiększyć.

  za to VC (i wnętrze kabiny jest wysokiej jakości)
W "locie" też zachowuje się poprawnie.

yacca

  • Gość
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 30, 2006, 17:31:48 »
Ech, czemu w FS2000 tak DENNIE oddane jest wrażenie prędkości na małej wysokości? Lecisz 300 km/h,, a wrazenie jest jakbyś pływał w gęstej melasie - bueee :(
Dotyczy to chyba wszystkich dotychczasowych simów "helikopterowych".
Jedyna nadzieja w Whirlwind of Vietnam, bo engine Il-2 oddaje "efekt bliskiej ziemi" niezle :)

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 30, 2006, 19:19:08 »
Ech, czemu w FS2000 tak DENNIE oddane jest wrażenie prędkości na małej wysokości? Lecisz 300 km/h,, a wrazenie jest jakbyś pływał w gęstej melasie - bueee :(
Dotyczy to chyba wszystkich dotychczasowych simów "helikopterowych".
IMHO najlepiej zostało to oddane w Comanche 3 nic po, ani przed nie mogło sie z tym równać, niskie latanie w kanionach i nad rzekami nie miało sobie równych i było czystą przyjemnością, szkoda tylko, że mapy takie małe były (choć nigdy się nie kończyły)
Jedyna nadzieja w Whirlwind of Vietnam, bo engine Il-2 oddaje "efekt bliskiej ziemi" niezle :)
Ale brak klimatu zabije tą grę, chociaż mogłaby być ciekawa. Interesujący mógłby byc symulator śmigłowca na enginie Lock On, ale oni tam sie zajmują jakimś n00bowatym Ka-50, a nie maszynami jakimi się naprawdę lata

yacca

  • Gość
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 30, 2006, 21:20:29 »
Cytuj
IMHO najlepiej zostało to oddane w Comanche 3 nic po, ani przed nie mogło sie z tym równać, niskie latanie w kanionach i nad rzekami nie miało sobie równych i było czystą przyjemnością, szkoda tylko, że mapy takie małe były (choć nigdy się nie kończyły)

To już było tak dawno, że nieomal o nim zapomniałem :) Ale fakt ...
Aha - noi Operation Flashpoint - niby prościutki model lotu, ale ze względu na "realistyczną" prędkość nad drzewami lubiałem latac wiatrakami w tej grze :)
Cytuj
Ale brak klimatu zabije tą grę, chociaż mogłaby być ciekawa. Interesujący mógłby byc symulator śmigłowca na enginie Lock On, ale oni tam sie zajmują jakimś n00bowatym Ka-50

Na "bezrybiu" i to dobre ... Poczekamy - zobaczymy. Mimo wszystko jestem ciekaw obu tych "prób" ...

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 31, 2006, 16:29:51 »
Cytuj
Cytuj z: yacca  Styczeń 30, 2006, 18:31:48
Jedyna nadzieja w Whirlwind of Vietnam, bo engine Il-2 oddaje "efekt bliskiej ziemi" niezle Smiley

Ale brak klimatu zabije tą grę, chociaż mogłaby być ciekawa. Interesujący mógłby byc symulator śmigłowca na enginie Lock On, ale oni tam sie zajmują jakimś n00bowatym Ka-50, a nie maszynami jakimi się naprawdę lata

Napisz co ma engine to klimatu? :008:
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 31, 2006, 17:46:26 »
świat jest zbyt sterylny, zbyt mało jednostek na ziemi i ograniczenia dotyczace samego wyglądu ziemi (drzewa 3D zrzerające multum FPS itp.)

yacca

  • Gość
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 31, 2006, 20:25:00 »
świat jest zbyt sterylny, zbyt mało jednostek na ziemi i ograniczenia dotyczace samego wyglądu ziemi (drzewa 3D zrzerające multum FPS itp.)

No, ale w IL-2 efekt "lesistości" uzyskano knifem. Tak naprawdę to nie są "osobne" drzewa. Zresztą engine ma spory zapas mocy jak na dzisiejsze czasy i można spokojnie dorzucić detali.
Zresztą nie wiemy jak będzie wyglądac ostateczna wersja.

kaa

  • Gość
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 31, 2006, 20:39:58 »
Cytat: yacca
No, ale w IL-2 efekt "lesistości" uzyskano knifem. Tak naprawdę to nie są "osobne" drzewa.
dzięki czemu lecąc tuż nad ziemią można nie zauważyć lasu... nie wyobrażam sobie przezroczystych iłowych lasów w simie wiatraka.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 31, 2006, 23:14:00 »
Zresztą engine ma spory zapas mocy jak na dzisiejsze czasy i można spokojnie dorzucić detali.
Nie wiem gdzie widzisz ten zapas mocy, bo jakoś przy normalnej misji mam 18 FPS na ustawieniach Medium. Viet-Nam to dżungla i pola ryżowe, co oznacza albo dużo drzew, albo od cholery i trochę wody, wątpię aby przy tym enginie jakikolwiek komputer uciągnął tą grę, szczególnie, ze engine ma już 5 lat, każdy dodatkowy bajer był wyłącznie nakładką bez zmian podstawy, maksymalny pułap na jakim można łatać to 3000m, wyżej widzimy ziemię przez szarą słomkę, a powietrze nie zmienia swoich właściwości, podobnie nie warto latać poniżej 600m bo wyłapiemy któryś z lasów wykonanych w technologii "stealth".

Latanie śmigłowcem w Namie to loty od wysokości czubków drzew, do 100m nad poziomem gruntu, wyżej wyłapywało się 23mm albo SA2 (później nawet i Striełe). Drzewa 3D są wymagane i trzeba by nimi zastąpić wszystkie tereny zalesione, a to bez czegoś pokroju SpeedTree(tm) nie będzie możliwe, a wątpię aby w tym enginie dało się go zaimplementować. To sam teren, a gidze żołnierze? Wojna w Namie to głównie starcia sił lądowych, dowiezienie Chinookiem 40 ludzi gdzieś na jakąś polanę skąd po chwili trzeba ich będzie odbierać pod ciężkim obstrzałem powyżej 100 VC czy NVA, albo lepiej:  ewakuować zestrzelonego pilota, którego ścigają juz pieszo 4 plutony NVA, nie licząc lekko poddenerwowanej ludności z pobliskich wiosek, a to wszystko przy dźwięku WRE informującego o obecności w okolicy Shilki i kilku zestawów z radarami Fang-Song.

To jest Viet-nam, to co dostaniemy, to nie będzie nawet namiastka.

czarli sorok siem

  • Gość
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 17, 2006, 11:54:48 »
Jak w temacie
Pytanie do "AEROSOFT ONLINE - SEAHAWK - NAVY AMPHIBIOUS SUPPORT"
Jest to dodatek zawierajacy zarówno śmigłowiec, jak i okręt desantowy.
Sam śmigłowiec jest rewelacyjny poza jednym: nie chodzi płynnie nawet na 1GB ramu, 256bit grafice i 2,6+ procesorze.
Problemem jest panel a właściwie pliki gauges kóre to powodują (po usunieciu chodzi płynnie nawet na max ustawieniach)
Pytanie więc brzmi: czy ktoś rozwiązał ten problem, a jezeli nie to jaki jest najlepszy inny panel do Seahawka ("glass" kokpit).
PS: Jedyny jaki znalazłem w marę dobry to SAR2.zip, ale to dalej nie to.

Dzięki za pomoc.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 19, 2006, 21:06:18 »
Napisz jeszcze jaką masze wersję tego Seahawka bo to dosyć istotne, Aerosoft wydał dwie wersje i faktycznie ta stara ma problemy
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

czarli sorok siem

  • Gość
Odp: FS 2004: śmigłowce
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 20, 2006, 10:10:58 »
Napisz jeszcze jaką masze wersję tego Seahawka bo to dosyć istotne...

Jest to wersja z października 2005 (1.15), czyli jak pisze w "readme" po wielu ulepszeniach.
Wydaje mi sie, że po prostu potrzebne jest więcej niż 1GB RAM-u do płynnego grania (min. 30 fps).
Wspomniane przeze mnie pliki gauges najwidoczniej są uzależnione od pamięci (pojedynczy ma prawie 9MB), bo przy całkowitym obniżeniu parametrów grafiki nie widać poprawy, natomiast bez gauges jak już pisałem chodzi w ponad 30fps, nawet na bardzo skomplikowanym "scenery".
Natomiast LHD (okręt desantowy), można ładnie ustawić pod komputer (jak zalecają w pdf-ie) i Seahawk bez nieszczęsnych gauges "współpracuje" z nim bez problemów.

PS: Gdyby nie te problemy (reszta OK), dodatek ten uzyskałby u mnie 10/10 - bardzo dobrze odwzorowany Seahawk w wielu wariantach malowania oraz przede wszystkim najlepszy z jakim się spotkałem w FS2004 model lotu śmigłowca.