Autor Wątek: Troszkę na temat materiałów  (Przeczytany 6927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Schmeisser

  • Gość
Odp: Troszkę na temat materiałów
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 19, 2006, 09:31:47 »
Ja sobie pozwole wtrącic, że taki silnik nie będzie chodził poprawnie do póki jakiś mechanik nie przyspieszy albo opóźni zapłonu o kilka stopni. Rzecz jasna nie zmieni to niczego w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia ładowania i zbyt niskiej liczby oktanowej - wtedy zapłon będzie sobie sam następował grubo przed punktem zewnętrznego zwrotu tłoka

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Troszkę na temat materiałów
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 19, 2006, 13:48:48 »
Elwód - to nie opowieści ale zapis z np. opisu technicznego AM-35A - vide Chazanow, Masłow, Medwied "Istrebitiel MiG-3".  "Benzin z oktanowym czisłom 95". Muszę jeszcze zajrzeć do instrukcji uzytkowania ŁaGGA-3, którą gdzieś mam...

Ciecz chłodząca M-105P - woda.
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2006, 13:56:51 wysłana przez Leon »
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Elwood

  • Gość
Odp: Troszkę na temat materiałów
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 19, 2006, 13:58:29 »
No cóż, może u ruskich silniki spalinowe działają inaczej. Nie zmienia to faktu, że sowietów uważam za patologicznych kłamców i nie wierzę w nic co sowieckie póki sam tego nie zobaczę na własne oczy.
Dopiero po Gorbaczowie, kiedy z sowietów zmienili się z powrotem na rosjan, trochę się poprawiło. Ale i tak nie na tyle, by wyjąc swoich ludzi z Kurska lub nie zestrzelic własnego samolotu rejsowego w czasie cwiczeń OPL nad Krymem.
Zdania nie zmieniam, Leon. Znasz mnie i moje poglądy, mam nadzieję że mnie rozumiesz. Pozdrówa.

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Troszkę na temat materiałów
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 19, 2006, 14:13:09 »
Oki doki
Znalazłem to:
http://vif2ne.ru/nvi/forum/arhprint/58447 , jezeli kogoś to interesuje.
Wymienionych w tekscie sprawoczników poszukam wieczorkiem. (Do Jaka-1 tez gdzieś mam).

PS. Przypominam tylko, iz napisałem:
Cytuj
Duża część silników "sdiełano w  SSSR" była projektowana pod .... UWAGA ...95 oktanów. Oczywiście mile widziano możliwośc pracy na paliwie o niższej liczbie oktanowej.
nie podając nigdzie żadnych wartości - np 76, czy 78...

PS. Wymienione przez Rosjan ksiązki - Instrukcja po eksplatacji samolieta Jak-1 i Sprawocznik awiatora udalo mi sie znaleźć tylko jako płatne niestety - przyznaje jednak, że z braku czasu zbyt głeboko nie grzebałem. Sam mam trochę manuali sowieckich lecz są to "Instrukcjie lotcziku.."
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2006, 01:11:12 wysłana przez Leon »
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...