Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator X  (Przeczytany 155769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #570 dnia: Września 30, 2007, 12:30:14 »
Co do wydajności to ciężko mi cokolwiek powiedzieć, ale też wyłączyłem praktycznie ruch na drogach i zmniejszyłem wodę na 2 low, teraz mam stabilne 35 - 40 fps (na Viście).

Co do pustyni - to nie tyle textury ją powodują, tylko landclass do bani. U mnie po zainstalowaniu XClass Europe od Cloud9 Polska wygląda przyzwoicie.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #571 dnia: Września 30, 2007, 12:34:47 »
Dają po FPS'ach HDR ("rumieniec świetlny"), woda powyżej 2x low (tzn odbijająca datale świata i teren)  oraz cienie na samolocie. Z tego co gdzieś przeczytałem wymagają bowiem podwójnego renderowania każdej sceny, co z kolei dodatkowo obciąża proca. No i autogen.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #572 dnia: Września 30, 2007, 12:48:03 »
Koledzy - czy FSX + SP1 wykorzystuje procesory tylko dwurdzeniowe, czy może też wielordzeniowe ? Czy jest np. w stanie skorzystać w pełni z wydajności procesora czterordzeniowego ? Po co pytam - mam wrażenie, że FSX potrzebuje może nie tyle mocarnej grafiki ( 7900 GS powinna wystarczyć - oczywiście bez efektów DX10), co potężnej mocy procesora. Mam oczywiście na myśli ustawienia gry na max, lub prawie i start z dużego lotniska komunikacyjnego. Mocy, której dzisiejsze, nawet najszybsze procesory dwurdzeniowe nie są w stanie dostarczyć.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #573 dnia: Września 30, 2007, 12:50:40 »
A mogę poprosić o dokładne wytłumaczenie działania suwaków:

-Mesh complexity
-Mesh resolution (wiem że są odpowiedzialne za dokładność odwzorowania siatki terenu, tylko czym te dwa różnią się od siebie?)

-Scenery complexity
-Teture resolution
-Global texture resolution

Tutaj kompetencje poszczególnych opcji wydają się wzajemnie na siebie nachodzić. Jak to wygląda dokładnie i jak te ustawienia wzajemnie na siebie oddziałują/ograniczają się?

Co do wydajności t mam cichą nadzieję, że jak w końcu założę z powrotem wodę do kompa (aktualnie mam problem ze znalezieniem odpowiednich redukcji, żeby bloki od starego sprzętu dopasować do nowego) i zegarek pojeeeedzie w górę, to i FPS przybędzie.

Kelso

Cytuj
TWEAK #7 - MULTI-CORE SETTINGS

This tweak sets FSX to accept multi-core systems by adding the [JOBSCHEDULER] command. There are several variants that can be applied to the settings depending on if you have single, dual, tri or quad-core system.

Should you choose to use this "tweak", here's how to do it:

Add the following command:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=n

"n" refers to the number of cores on your system that are scheduled.
Refer to the table below:

n=
   

# of Cores

1
   

1 core 0001

3
   

2 cores 0011

7
   

3 cores 0111

15
   

4 cores 1111

Since I am utilizing an AMD Dual-Core Processor on my system, my FS is set to:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=3

Cytat stąd: http://www.fsx-tweaks.4t.com/

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #574 dnia: Września 30, 2007, 12:56:54 »
Cytuj
Po co pytam - mam wrażenie, że FSX potrzebuje może nie tyle mocarnej grafiki ( 7900 GS powinna wystarczyć - oczywiście bez efektów DX10), co potężnej mocy procesora

O niczym innym nie piszemy od początku tego wątku :D. Niestety póki co 4 rdzeniowe proce chyba nie dają wiele, nawet dwurdzeniowy nie jest obciążony stale na 100%.

Cytuj
A mogę poprosić o dokładne wytłumaczenie działania suwaków

Poza tym co tutaj Konraf opisał, to więcej nie powiem. Musisz sam potestować.
http://aztec.pl/FSX_optymalizacja.htm
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #575 dnia: Września 30, 2007, 13:05:51 »
Koledzy - czy FSX + SP1 wykorzystuje procesory tylko dwurdzeniowe, czy może też wielordzeniowe
Wielordzeniowe raczej niekoniecznie. I tak nie jest tak, ze te dwa rdzenie to panaceum na wszystko. FSX to przedewszystkim proc. Przesiadka z AMD 1 Core na C2D byla jak strzal w dziesiatke. Dziwne tylko, ze u mnie podkrecenie C2D z 2,4GHz do 2,8GHz nie przynioslo w FSie zadnej roznicy :D chociaz gdzie indziej owszem.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #576 dnia: Września 30, 2007, 13:06:17 »
Some1, dzięki za link. Nareszcie mam to opisane szczegółowo.

Zapomniałem dodać, że lepsze efekty daje u mnie wyłączenie Antyaliasingu w grze, a włączenie go z poziomu sterowników karty.

Z innej bajki. Nie macie wrażenia, że ASX generuje pogodę "z dupy"? Siedzę przed kompem, za oknem piękne słoneczko + kilka puchatych cumulusów, a według ASX w odległych o 50km ode mnie Balicach rozgrywają się jakieś dantejskie sceny z mgłą, stratusami i błyskawicami! Odkąd zainstalowałem ASX nie udało mi się ani razu polatać przy czystym, bezchmurnym niebie (GX zdaje się nawet dla perfekcyjnej pogody generuje jak na mój gust zbyt dużo chmur). Dla zdecydowanej większości stacji pogodowych na mapie widnieje komentarz (no actual data), a te, które dane aktualne mają można łatwo rozpoznać właśnie po tym, że na bank widnieje nad nimi zachmurzenie, albo ograniczenie widoczności. Może ja coś źle ustawiam, ale wydaje mi się, że jak odpalę ASX, pozwolę mu downloadować pogodę na dzisiaj, a potem odpalę FSX to ASX będzie już sam aktualizował warunki widoczne w FSX.
« Ostatnia zmiana: Września 30, 2007, 13:36:45 wysłana przez YoYo »

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #577 dnia: Września 30, 2007, 14:23:20 »
Podobny problem zauważyłem !!!
Ba lepiej gdziekolwiek bym się nie przeniósł, na inne lotnisko tam też błyska!!! AS6,5 takiego problemu nie miał, ciekawe dlaczego tak jest??

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #578 dnia: Września 30, 2007, 14:29:32 »
Noe dokładnie tak to wygląda i u mnie. Próbowałem nawet downloadować pogodę dla kilku dat z tego roku, które bardzo dobrze pamiętam i wiem, że pogoda była wtedy jak żyleta (jednego z tych dni nawet sam wylatywałem z Balic, więc byłem dokładnie na miejscu), a ASX uparcie twierdzi że duże zachmurzenie i kiepska widoczność.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #579 dnia: Września 30, 2007, 15:45:10 »
Czy w opcjach macie zaznaczone General > Automatic Weather Download?

Przed chwilą zapakowałem pogodę z wawy i wszystko gra, błękitnie niebo, lekkie cirusy, ciepło

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #580 dnia: Września 30, 2007, 15:49:30 »
prawdopodobnie problem leży w FSX w ustawieniach pogody.  Nagle przestało u mnie lać

Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #581 dnia: Września 30, 2007, 16:26:44 »
Yoyo mam pytanie.Dlaczego w twoim activesky X jest przycisk Launch FSX a u mnie nie ma.Posiadam rowniez ten drugi dodatek.Tam ten przycisk jest.Ponizej screen.
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #582 dnia: Września 30, 2007, 16:52:58 »
Może jakiś update wyszedł do tego programu?

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #583 dnia: Września 30, 2007, 17:01:27 »
Może jakiś update wyszedł do tego programu?
Tak jest, SP1 do ASX to zdaje się wniósł
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Microsoft Flight Simulator X
« Odpowiedź #584 dnia: Września 30, 2007, 17:24:21 »
SP1 jest dostępny zarówno dla ASX jak i dla GX.

Co do ustawień pogody FSX, to mam pytanie - jak one wpływają, i czy w ogóle, na widoki w grze, jeśli mamy aktywne ASX i wczytany Theme z GX? Jeśli pogoda jest ustawiona na "user defined" i w tle aktywny jest ASX to on przejmuje kontrolę. Ale czy np opcja w stawieniach FSX "cloud coverage" ma jakieś znaczenie, skoro w ustawieniach GX mamy suwak od "maximum/minimum number of cloud layers?