Autor Wątek: F-15 w Lock On / FC  (Przeczytany 24516 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maverickdan

  • Gość
F-15 w Lock On / FC
« dnia: Stycznia 24, 2006, 17:31:14 »
Witam
Mam pytanie. Może ktoś wie, po co F-15 jest wyposażony w hak lądowania. Czy to kolejna niedoróbka, jak brak identyfikacji swój obcy na HUDzie w skanowaniu pionowym? Dlaczego nie można go użyc, jeżeli już jest? Jak dla mnie to bez sensu.


« Ostatnia zmiana: Listopada 15, 2012, 21:46:30 wysłana przez YoYo »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 24, 2006, 17:37:29 »
Taki mix  :020: :020: :020:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Ajti

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 24, 2006, 17:38:29 »
http://www.clemsonpilot.com/airshow/f15.jpg
Na tym zdjęciu wygląda... jakby rzeczywiscie był 'jakis haczyk'

http://image16.webshots.com/17/5/48/42/189654842ellTAK_ph.jpg
A tu chyba nic nie ma  :021:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

kaa

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 24, 2006, 17:46:52 »
f-16 też takowy posiada*. i wiele innych farmerskich odkurzaczy. to system awaryjnego lądowania działający analogicznie jak ten znany z lotniskowców - w poprzek pasa są liny, które wyhamowuja samolot.

* choć od którejś serii się go chyba w końcu pozbyli...

znalazłem jakiś stary news nt. awaryjnego lądowania belgijskiego falcona z wykorzystaniem haka właśnie
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2006, 17:54:37 wysłana przez kaa »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 24, 2006, 18:06:15 »
Proszę bardzo;





Jest też tekst, niestety po angielsku.Jeżeli by się komuś chciało to może przetłumaczyć z grubsza.

Cytuj
Why do USAF aircraft have tailhooks?
Tailhooks on USAF aircraft do NOT indicate a carrier-landing capability!

The purpose of these tailhooks is to help stop the aircraft in the event of brake failure, or some similar accident leading to a runway overrun. Just past the end of many military runways, you'll find an arrester cable strung across the field. The cable (unlike those on aircraft carriers) isn't attached to anything firm; instead, each end is linked to a long chain, which just drags on the ground. The idea is to slow the aircraft down in a reasonable distance; the tailhooks on Air Force fighters are smaller and weaker than the superficially similar hooks on Navy planes.

The inevitable next question, "Does this mean Air Force planes could land on a carrier in an emergency?", has been discussed at great length. It has been conclusively established that, no, an Air Force fighter could never land on a carrier because, first, its landing gear is likely to break in the much heavier touchdown required for carrier landings; second, even if it could get on the deck in one piece, the weaker Air Force tailhook would break when it caught the Navy arrester cable; and third, even if the aircraft was physically capable of it, Air Force pilots aren't trained in the highly specialised and difficult art of carrier landings.

It has been pointed out that, if the USAF thought there was even the slightest chance of ever being able to save one of its planes by landing it on a carrier, it would have been tested on the mock carrier deck at Patuxent River; the fact that this has never been tried is pretty solid evidence that the Air Force engineers (who would presumably know) are certain it can't be done.

The F-16Ns formerly used by the US Navy as adversaries in training had the standard Air Force tailhooks and undercarriage, and definitely were not carrier capable. These aircraft were stripped so they are as light as possible for the adversary role; making them carrier capable would make them dramatically heavier, if it was possible at all. As non-combat-capable aircraft, there was absolutely no reason for them to land on carriers in the first place.

The RAF pilots who learned to operate from carriers in a few weeks on the way to the Falklands are a different matter entirely; they were flying Harriers, and of course most of the above is irrelevant to VTOL aircraft. Some training was still required, of course, but the requirements are very different, both for the aircraft and the pilots. (As one Harrier pilot put it: "It's much easier to stop and then land, than to land and then try to stop.")

A few land-based aircraft have been flown from carriers with minimal modification, notably the Lockheed C-130 Hercules and U-2. Both of these were fairly special cases involving aircraft designed for very low speeds (and, in the case of the Hercules, rough landings) from the start. See section below for more details..

I jeszcze tutaj;

http://www.edwards.af.mil/archive/2001/2001-archive-barriers.html
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2006, 18:32:30 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 24, 2006, 18:41:22 »
To i ja wrzucę jedno zdjątko.
Tak wygląda ten haczyk w zbliżeniu:

pawel

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 24, 2006, 22:30:26 »
Czy to kolejna niedoróbka, jak brak identyfikacji swój obcy na HUDzie w skanowaniu pionowym?
Czy chodzi o tryb NCTR ? Bo jeżeli tak ,to nie zdziwiłbym się , że nie ma identyfikacji za jego pomocą w "normalnym F-15" podczas kiedy radar pracuje na zakresach walki bliskiej. Taka już specyfika radarów, pewnie AN/APG 70 z anteną AESA może działać jednocześnie w trybie ACM i skanować cel za pomocą NCTR. Pozostaje oczywiście system IFF, który działa niezależnie od reszty urządzeń, ale tego w Locku pewnie nie ma. Gram w locka od paru dni i jeszcze tego nie zauważyłem by był IFF, ale może się mylę.

Paweł
'VIPER'

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 24, 2006, 23:01:12 »
a. IFF w Locku jest - cel pokazuje sie na radarze jako prostokącik lub kółeczko (by-zy-dura)
b. Nie ma czegoś takiego jak AN/APG-70 z anteną AESA, jest za to 18 sztuk F-15C z AN/APG-63v2 z takimi antenami
c. W trybie Bore i VS w rzeczywistości IFF działa, pokazuje na HUDie krzyżyk.
d. NCTR i IFF w Locku to same shit

McHaron

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 24, 2006, 23:18:29 »
Proszę bardzo, miałem chwilkę czasu, więc oto tłumaczenie. Przepraszam, jeżeli coś sknociłem.

Pyt: Dlaczego samoloty USAF (czyli lądowe) mają hak ogonowy?

Odp: Hak ogonowy obecny na samolotach USAF NIE WPROWADZA możliwości lądowania na lotniskowcu!

Celem istnienia owego haka ogonowego jest pomoc w zatrzymanie samolotu w przypadku awarii hamulców kół lub w podobnych przypadkach, mogących doprowadzić do przetoczenia się samolotu poza pas startowy. W przypadku wielu pasów startowych, na ich końcach znajdziecie kabel rozciągnięty na szerokość pasa. Kabel ten (w przeciwieństwie do tych na okrętach) nie jest przymocowany do niczego stałego, zamiast tego każdy z jego końców jest przymocowany do długiego łańcuch, który jest po prostu wleczony po ziemi. Celem tego jest spowolnienie samolotu na sensownym dystansie. Haki ogonowe na samolotach sił lądowych są mniejsze i słabsze, niż pozornie podobne haki na samolotach sił marynarki.

Nieuniknione następne pytanie, "Czy to znaczy, że Samoloty sił lądowych mogłyby lądować na lotniskowcach w przypadkach awaryjnych" było dyskutowane wielokrotnie. Ostatecznie oceniono, że NIE, myśliwce sił lądowych nie mogłyby nigdy wylądować na okręcie ponieważ:

Po pierwsze: ich podwozie zazwyczaj łamie się w wyniku silniejszego przyziemienia, wymaganego w przypadku lądowania na lotniskowcach.

Po drugie: Nawet gdyby samolot znalazł się na pasie lotniskowca z podwoziem w "jednym kawałku" słabszy hak ogonowy złamałby się w momencie złapania liny hamującej na lotniskowcu.

Po trzecie: Nawet gdyby samolot był fizycznie zdolny do takiego lądowania na lotniskowcu, Piloci sił lądowych nie są szkoleni do wysoce specjalistycznej i trudnej sztuki lądowania na lotniskowcu.

Wysunięto założenie, że gdyby USAF myślało, ze byłaby choć nikła szansa ocalenia ich samolotu poprzez lądowanie na lotniskowcu, z pewnością byłoby to przetestowane na sztucznym pasie lotniskowca na rzece Patuxent. Fakt, że nigdy nie było to próbowane jest solidnym dowodem na to, że Inżynierowie sił powietrznych (którzy zazwyczaj wiedzą to najlepiej) zapewnili, że jest to niemożliwe do przeprowadzenia.

F-16N dawniej używane przez Marynarkę wojenną jako wrogie samoloty podczas treningów posiadały standardowy hak ogonowy i podwozie, i zdecydowanie były nieprzystosowane do lotniskowców. Te samoloty były gołe, więc maksymalnie odciążone dla celów grania roli przeciwnika. Przystosowanie ich do lotniskowców mogłoby je drastycznie dociążyć jeżeli w ogóle takie przystosowanie byłoby możliwe. Z racji ich niezdolności do prawdziwej walki, w ogóle nie było potrzeby by mogły lądować na lotniskowcach.

Piloci RAF'u, którzy uczyli się operować z lotniskowców w kilka tygodni w drodze na Falklandy to zupełnie inna sprawa. Oni latali na Harrierach i oczywiście większość z tego co opisano powyżej jest w przypadku samolotów VTOL nieistotne. Jakiś trening był oczywiście nadal potrzebny, ale wymagania były zupełnie inne, zarówno w stosunku do samolotów jak i pilotów.
(Jeden z pilotów Harierów powiedział tak: Jest dużo łatwiej zatrzymać się, a potem wylądować, niż wylądować, a potem próbować się zatrzymać.")

Kilka typowo lądowych samolotów wylatywało z lotniskowca, po minimalnych modyfikacjach, szczególnie Lockheed C-130 Hercules i U-2. Oba działały w nietypowych okolicznościach, zmuszających do działania samoloty zaprojektowane do lotów z małymi prędkościami startowymi ( i, w przypadku Herkulesa, twardych lądowań)

Pozdrawiam.  :002:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2006, 23:24:02 wysłana przez McHaron »

pawel

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 24, 2006, 23:21:35 »
a. IFF w Locku jest - cel pokazuje sie na radarze jako prostokącik lub kółeczko (by-zy-dura)
b. Nie ma czegoś takiego jak AN/APG-70 z anteną AESA, jest za to 18 sztuk F-15C z AN/APG-63v2 z takimi antenami
c. W trybie Bore i VS w rzeczywistości IFF działa, pokazuje na HUDie krzyżyk.
d. NCTR i IFF w Locku to same shit

...ja tylko w sprawie puntu c.  :002:
Nie ma znaczenia czy stacja jest w takim tybie czy śmakim i czy w ogóle jest włączona, interrogator IFF działa niezależnie od tego, wysyła zapytanie i powinien dostać odpowiedź.

a co do punktu b. Nie ma nawet w planach? hmm... to coś mi się pomyliło. Niepotrzbnie palnąłem nie sprawdzając nawet. Przepraszam w takim razie za wprowadzanie w bład. :icon_redface:

Paweł
'VIPER'

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 24, 2006, 23:28:19 »
a co do punktu b. Nie ma nawet w planach? hmm... to coś mi się pomyliło. Niepotrzbnie palnąłem nie sprawdzając nawet. Przepraszam w takim razie za wprowadzanie w bład. :icon_redface:
W planach oczywiście, że jest, około 2009 mają być F-15E (bo te mają 70'tki) dostosowane do nowej anteny AESA, podobnie pozostające w służbie F-15C, które mają dostać już stację radarową AN/APG-63v3 (v2 powstało tylko tych 18 egzemplarzy i więcej nie powstanie).

Jest również cos przebąkiwane, że nastąpi unifikacja radarów wszystkich orłów tak aby F-15C miały takie same możliwości uderzeniowe co F-15E (przynajmniej jeżeli chodzi o możliwości zależne od radaru) i radar ten ma powstać właśnie jako AN/APG-63v3 ... ale to tylko plotki.

Śmigiełko

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 07, 2006, 20:08:28 »
Korzystając z okazji podpinam się pod tym tematem jako kompletny żółtodziób w LockOn.
Obejrzałem sobie treningi, przejrzałem też manual do LO, ale ponieważ angielskiego ni w ząb to kompletnie już zgłupiałem.  Czy ktoś mógłby mnie oświecić (na początek :007:) w sprawie obsługi radaru i walki w trybie poza zasięgiem widoczności?

P.S. Ponieważ w radzieckich maszynach można się jakoś połapać korzystając z manuala do Flankera to może ten wątek poświęcić na rady dotyczące F-15?

funny_man

  • Gość
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 07, 2006, 20:19:40 »
Jak chcesz to mozemy umowic sie na jakies wspolne loty online i wejsc na jakiegos TSa albo w inny sposob sie komunikowac glosowo to Ci po krotce objasnie zasade dzialania tego sprzetu. Mimo ze juz jakis czas nie latam na F15 to cos jeszcze pamieta - reszte sam rozgryziesz albo kto inny Ci pomoze. Pisz PW jak bedzie mial ochote polatac.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: F-15 w Lock On
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 07, 2006, 21:35:47 »
Śmigiełko, dzięki naszemu kochanemu Team Russia wszystko jest takie samo, tylko symbole są odrobinę inne. Obsługa jest identyczna i dochodzi tylko jeden dodatkowy tryb - TWS (Track While Scan), który jest niczym innym jak RWS (Range While Scan) z możliwością śledzenia dwóch celów jednocześnie - taki rozdwojony STT, który może być używany wyłącznie z rakietami AMRAAM..