Ten kamuflaż na F-16 to photoshopowe zabawy, bo wzór kamuflażu jest z Jordańskiego munduru leśnego, na samolotach ma być inny i w dodatku ma być naklejany (firma 3M robi specjalną folię do tego).
Co do malowań współczesnych USN to kamuflaż jest de facto 3 barwny, z zasadami bardzo podobnymi do tych z 1943 roku, czyli elementy widziane z boku są jaśniejsze od tych widzianych od góry, ale ciemniejsze od tych z dołu. Do połowy lat 80'tych kamuflaż był 2 barwny, a w zasadzie to go nie było - szary od góry i biały od dołu z dowolną liczbą różnokolorowych oczojebnych kolorków

Malowania USAF tez nie są wcale dowolne, A-10 zanim nie trafiły do Europy były malowane na szaro (2 odcienie), dopiero w Europie przemalowano je na "Europe One". Kamuflaż Szary był początkowo tzw. "asymetryczny" potem zmieniono go na "30/50". Na Alasce w trakcie ćwiczeń "Cool Snow Hog 82-1" kilka maszyn otrzymało eksperymentalny czarno-biały zimowy kamuflaż. Europejski kamuflaż cały czas się zmieniał, raz miał więcej brązu, raz więcej zieleni. W 1977 też wymyślono kamuflaż „JAWS” złożony z zielonych, oliwkowych i brązowych plamek na szarym tle, ale nie przyjął się on. Po upadku muru Berlińskiego prawie wszystkie maszyny przemalowano na kolor szary.
F-15 zawsze był malowany w taki wzór kamuflażu jaki jest, jedynie zmieniono odcienie szarości, tylko pierwsze prototypy Strike Eagle jak i demonstratory A-16 były malowane w "Europe One". F-15E po wejściu do uzbrojenia otrzymał jednobarwne ciemnoszare malowanie.
F-16 dostał swój własny kamuflaż, w zasadzie nikt nie wie dlaczego, pierwszy seryjny egzemplarz dostał 3 barwne malowanie ciemnoszare, z czarnym nosem – tak pomalowany dziób miały wszystkie samoloty pierwszej serii, gdyż były problemy z otrzymaniem farby o odpowiednim odcieniu, która nie wpływałaby na pracę radaru, pierwsze egzemplarze miały 2 barwny jasno- szary kamuflaż, z wyjątkiem pierwszego o którym już wspomniałem oraz drugiego egzemplarza – ten miał malowanie bardzo podobne do stosowanego na F-15C, tylko, że ciemniejsze. Gdy rozwiązano problem technologii farb wprowadzono 3 barwny kamuflaż z charakterystyczną falą za kokpitem.
Natomiast wchodzące do uzbrojenia F-22A dostają ten sam kamuflaż co F-15C do tej pory.
Kolory i wzory kamuflaży cały czas się zmieniają i poszukuje się tego idealnego.