Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)  (Przeczytany 261556 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Snake

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 03, 2006, 10:43:05 »
Sorry za błędy ale jestem po 4 browarach i po nocy a to oznacza że jestem najeba....... .no i powiem tylko tyle że zrobię wszystko aby nauczyć się obsługi f-16 aby z wami latać choć nie umiem angielskiego to do zobaczenia za pare lat .Pewnie dostane w kolano  :021:

Boba Fett

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 03, 2006, 11:40:21 »
Sorry za błędy ale jestem po 4 browarach i po nocy a to oznacza że jestem najeba....... .no i powiem tylko tyle że zrobię wszystko aby nauczyć się obsługi f-16 aby z wami latać choć nie umiem angielskiego to do zobaczenia za pare lat .Pewnie dostane w kolano  :021:

W kolano nie dostaniesz bo szczerość bije z Ciebie  :021:
Powodzenia w szkoleniu, jak coś to pytaj, na trzeźwo  :118:

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 20, 2006, 04:31:17 »
Od razu ostrzegam, ze jestem n00blet :). Przygode z Falconem (AF, juz 1.09, wszystkie ustawienia na maksymalnym realizmie) zaczalem jakies 2-3 tygodnie temu i przez ten caly czas bralem misje treningowe, ale ile mozna? W zasadzie wszystko poza Air-to-Air refueling i BFM (czyli chyba najwazniejsze rzeczy, hehe) mam mniej wiecej opanowane. Jak ogolnie wiadomo najlepiej nabierac doswiadczenia w sytuacjach bojowych totez odpalilem kampanie, wybralem pierwsza z brzegu misje dolec-rozwal pas/wszystko dookola lotniska-wroc. Dzielnie dolecialem do celu misji, po drodze zestrzeliwujac 2x Mig-21, przeskakuje w tryb CCIP (wydal mi sie najprostszy w obsludze :)), zrzucilem ladunek i... jedno stanowisko artylerii AA przeszlo do historii. Zadowolony z siebie obralem kolejny cel, zwrot, uwazam co by za duzo G nie bylo zeby mi skrzydelka nie odpadly, juz prawie gotowy do zrzutu ...BAM... oberwalem. Probuje uciec, BAM, ledwo zdazylem sie katapultowac. I tu wlasnie moje pytanie: jak zrzucac by nie zostac trafionym? Pomijam wyrzutnie SAM, chodzi mi glownie o artylerie AA i milych panow z AK-47 :) Co prawda nie strzelaja oni najcelniej, ale zdarza sie im trafic... Mozna oczywiscie latac na wiekszych wysokosciach, ale wtedy celnosc zrzutu tez pozostawia wiele do zyczenia. I drugie pytanie: czy czas przybycia do steerpointu ma jakies znaczenie w koncowej ocenie misji? Oczywiscie jest on wazny gdy mamy kogos eskortowac, itp ale w takiej misji jak wyzej opisalem musze dbac o niego? I kolejne pytanie zwiazane z poprzednim - jakie obsuwy sa dopuszczalne? Zazwyczaj staram sie aby roznica nie wynosila wiecej niz 10-15s, to duzo?

PS.
Nie bijcie.. mocno :)
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 20, 2006, 08:09:10 »
Czasami się zastanawiam czy ludzie przed zadaniem pytania, wykazują choć trochę swojej inwencji. Już nie mówię o szukaniu odpowiedzi na swoje pytanie, ale przynajmniej zadania go w odpowiednim temacie.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 20, 2006, 09:06:48 »
Czasami się zastanawiam czy ludzie przed zadaniem pytania, wykazują choć trochę swojej inwencji. Już nie mówię o szukaniu odpowiedzi na swoje pytanie, ale przynajmniej zadania go w odpowiednim temacie.
Otoz zdziwie cie, inwencje wlasna wykazalem. Uzylem opcji 'Szukaj', co wiecej caly ten temat przeczytalem. Jednak uznalem problem swoj za tyle niebagatelny, ze wymagal stworzenia nowego topicu (IMVHO czasami latwiej zachowac porzadek na forum tworzac wiecej topicow niz dolaczajac wszystko do jednego; poparte wieloletnia praktyka i obserwacja :004: ). A teraz gdy post juz znajduje sie w odpowiednim temacie czy jest ktos kto moglby odpowiedziec na moje pytania? Czekam z niecierpliwoscia i dziekuje z gory :) .
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #50 dnia: Listopada 20, 2006, 09:21:15 »
Odpowiem chociaż nie latam zbyt dużu w Falcona (pózniej dopowiedzą koledzy weterani). W przypadku kiedy atakujesz wrogie lotnisko lub inny cel, chroniony przez artylerię przeciwlotniczą, dobrze jest zastosować zamiast trybu CCIP, technikę "Dive Toss". Pozwala odseparować się od obrony plot. i odejść z ataku nie wlatująć w obszar artylerii. W przypadku kiedy obrona przeciwlotnicza jest obezwładniona (zestawy dużego i średniego zasięgu) trzymamy się zasady aby latać powyżej zasięgu rakiet naramiennych (Igła, Strzała) oraz pułapu artylerii małokalibrowej (Najlepiej wychodzić z ataku na wysokości nie mniejszej od 10 000 stóp). Oczywiście czasami cel misji i uzbrojenie wymuszają na nas lot w innych warunkach, np. w przypadku ataku na pas startowy przy pomocy bomb Durandal. Co do drugiego pytania to wydaje mi się, że to bardzo dobre zgranie w czasie i życzyłbym sobie takiego podczas przelotu NOE w wrogiej przestrzeni powietrznej. No ale poczekajmy na kolegów  :002:

Ps;
To forum inne od wszystkich, można by powiedzieć, dość specyficzne  :021:
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2006, 09:41:00 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Marxx

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #51 dnia: Listopada 20, 2006, 12:39:32 »
Dyskusji na temat planowania w sieci znajdziesz wiele, choćby pierwsza z brzegu na Frugal's http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=113196.

Na bazie mojego skromnego doświadczenia :
  a) rozpoznaj cel - wybór celu, jego lokalizacja i rodzaj opl determinuje profil ataku
  b) wybierając cel uwzględniaj priorytety. pamiętaj, że przy OCA można "rozdzielić" cele
  c) znając opl dobierz profil ataku - skróć czas przebywania nad celem, omijaj newralgiczne punkty, staraj się atakować z jednego przelotu - zawracanie nad silnie chroniony cel to dobry przepis na kłopoty
  c) szybkość - optymalnie dla zadania ale możliwie szybko
  d) wysokość - sprawdź profile opl wokół celu i zdecyduj czy chcesz wciskać się poniżej czy powyżej - dla silnie chronionego celu większość OCA to niski atak bądź baaaardzo wysoki LGB (uwaga na warunki pogodowe) - w przypadku gdy SEAD wyeliminuje ryzyko SAM możesz zacząć szukać szczęścia na średnich pułapach
  e) dla bardzo silnie chronionych celów - odpuść sobie, jeżeli nie ma SEAD. Komputer planuje niektóre misje w wariancie samobójczym, warto wtedy dodać SEAD na kilka minut przed Twoim przybyciem
  f) nie pchaj się na cele A2A w misjach A2G przed dotarciem na primary target, chyba że bandyci są agresywni - po pierwsze obładowany prezentami nie masz manewrowości dającej przewagę w dogu, po drugie zdradzasz swoją pozycję samym podjęciem walki, po trzecie opóźnisz wejście na cel. W przypadku BVR z 21 zazwyczaj do dogu nie dojdzie ale musisz dopuszczać taką możliwość.
  g) czas ma znaczenie zawsze - eskorta, sead, koordynacja z BDA .. jest tysiąć powodów dla których warto pilnować czasu. 10-15sek to świetny wynik ale już kilka minut, może sprawić że BDA wejdzie nad cel przed Twoim przybyciem
  h) dobierz uzbrojenie do celu - w przypadku OCA skoncentruj się na infrastrukturze, opl to secondary target bo nie lecisz SEAD tylko OCA. Lepiej zdjąć pas, radar, wieżę, zbiorniki i oddalić się od celu niż łowić stanowiska opl'a kręcąc w zasięgu SAM i altyrerii. Możesz zaryzykować podział funkcji "czwórki" pomiędzy stanowiska opl i infrastrukturę ale sprawdza się to lepiej w multiplayer niż przy lataniu z AI
  i) najważniejsze to dowieźć tyłek swój i flight'u cało do domu :) - nadmiar bohaterstwa szkodzi

Pozdrawiam ;)
Marxx

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #52 dnia: Listopada 24, 2006, 08:01:34 »
Panowie  mam problem
Mianowicie podczas odpalania  Allied Force  mam czarny ekran , muza idzie  i  nastepuje ciemnosc
Co moze  byc  za przyczyna
Grafa 6800 GT  win XP+Sp2

Tytus

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #53 dnia: Listopada 24, 2006, 09:55:26 »
Radar ?
Czasem na ekranie radaru w AA, namierzony kontakt ma sybol np. f16 (czyli rozpoznaje maszynę) ale w 99% przypadków nie.
Może ktoś mi to wyjaśni dlaczego to tak różnie działa ?

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #54 dnia: Listopada 24, 2006, 21:30:54 »
Nie jestem ekspertem od spraw technicznych ale spróbuję cosik odpowiedzieć. Jeśli źle piszę to proszę kogoś o poprawkę.
Rozpoznanie kontaktu polega na analizie wysyłanych przez niego (kontakt) sygnałów i porównanie ich z bazą danych umieszczonej w naszej maszynie. Tak samo odbywa się to na okrętach podwodnych (i nie tylko). Zatem aby zidentyfikować kontakt to powinien on Ciebie oświecać radarem. Komputer pokładowy analizuje te sygnały i wybiera z bazy danych najodpowiedniejszy model samolotu - klasyfikuje go. Jeżeli wiązka wysyłana przez kontakt jest słaba, to system ma problemy z identyfikacją. Dlatego też z reguły dowiadujemy się z jakim typem samolotu mamy do czynienia w ostatnim momencie, tzn gdy on nas zaczyna intensywniej omiatać radarem, z reguły w celu atakowania.
Należy podkreślić, że ten system nie wykrywa czy namierzony cel jest friendly czy hostile. Tym zajmuje się system IFF (Identification Friend or Foe).

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #55 dnia: Listopada 25, 2006, 20:30:38 »
Eeeee, no ZTCW to jest trochę inaczej, ale też mogę się mylić  :021:
Symbol pojawiający się na stronie FCR MFD w trybie AA (np F16, MG29 itd.) jest owocem pracy systemu NCTR (Non Cooperative Target Recognition) i bierze się z analizy fal radarowych odbitych od .... łopatek turbin(y) silników(a) samolotu który aktualnie mamy zabugowany na radarze. Stąd płynie wniosek, że aby system mógł dokonać analizy tych odbić namierzany samolot najlepiej jeśli leci prosto na nasz nos, czyli radar bo tylko wtedy można "zajrzeć" do silnika, a raczej do chwytu powietrza gdzie napotykamy turbiny i ich łopatki. Dodatkowo odległość musi być mniejsza niż 20 mil.
Ale mogę się mylić :004:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #56 dnia: Listopada 25, 2006, 20:40:57 »
łopatki turbiny to tylko jeden z wielu elementów przetwarzany przez algorytmy NCTR ;)

NCTR działa przy każdym aspekcie, tylko z różną skutecznością ;)

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #57 dnia: Listopada 25, 2006, 21:09:36 »
Temat nam się rozwija widzę  :002:

Tak sobie tylko spekuluję:
Wersja NCTR zamontowana na F16 nie jest zdaje się w stanie dokonać analizy HRR (High Range Resolution radar image), bo do tego potrzeba dość mocnych jednostek obliczeniowych. Mówimy tu o dokładności 0,3 metra w obrazie radarowym. Stąd wysunąłem pogląd iż konkretne rozwiązanie NCTR w F16 analizuje bazę danych charakterystyk obrazu radarowego łopat turbin (jeśli dobrze pamiętam w Manualu SP3 było trochę więcej na ten temat niż w man. F4:AF).
Dla zainteresowanych do poczytania choćby tu:

http://www.ottawa.drdc-rddc.gc.ca/html/RAST-309-nctr_e.html

Chętnie dowiem się czegoś jeszcze, bo to dość ciekawe rozwiązanie - wydaje się że ma przewagę nad systemami IFF które potrafią doprowadzić do opłakanych skutków jeśli są źle wykorzystywane.
S.

PS
Co do aspektu - wydaje mi się, że aspekt ma jednak zasadnicze znaczenie dla skuteczności działania systemu - zjawisko Dopplera przy aspekcie 90/270. Dalej - na pewno w Falconie przy celu uciekającym NCTR nie poda żadnej analizy, ale to tylko symulacja. A - zapomniał bym - analizie podlega jeszcze promieniowanie w paśmie radarowym pochodzące z miejsca zalokowanego celu, no ale tutaj aspekt też ma znaczenie ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2006, 21:15:18 wysłana przez Wacha »

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #58 dnia: Listopada 25, 2006, 21:43:55 »
Ehhh..... Byłem blisko :D. Za dużo grałem w Sub Command ;).

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #59 dnia: Listopada 29, 2006, 15:16:43 »
Hmmm... Tak mniej więcej dwa tygodnie temu (no, może ciut więcej :) ) zacząłem swoją przygodę z AF. Teraz już przeczytałem ponad połowę instrukcji i stawiam swoje pierwsze kroki w kampanii - muszę przyznać - ciekawa sprawa :) . Ale i mam kilka pytań. Gram sobie na patchu 1.08 i się zastanawiam, czy do tego czasu zmieniła się sytuacja z jednoczesnym odpalaniem dwóch AMRAAMów, tzn. czy teraz można takie coś zrobić w trybie TWS? Poza tym - pytanie o system IFF, tzn. czy w ogóle jest jakoś zaimplementowany w grze? Bo fakt faktem, przydałby się, szczególnie przy jakiejś kotłowaninie z migaczami, żeby przypadkiem swojego nie ustrzelić :) .