Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)  (Przeczytany 261583 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Miszon

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #60 dnia: Listopada 29, 2006, 17:06:45 »
Zawsze można było to robić czy to w TWS czy RWS. Pytanie czy do jednego czy do wielu celów? Tu już jest gorzej. Z jednym celem jest spoko i oba pociski są prowadzone osobno, jednak z wieloma celami siłą rzeczy musisz pozostawić wcześniej odpalony pocisk sam sobie bez pewności że trafi, jeśli wcześniej nie uaktywnił się w stan Pitbull.
IFF nie jest zaimplementowany, musisz sobie dawać radę przez AWACSa albo stosować inne wg mnie mniej wiarygodne metody np. rozpoznawanie wzrokowe albo buddy spike.

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #61 dnia: Listopada 29, 2006, 17:26:14 »
Stosuję, stosuję. Ale i szkoda, że tego nie zaimplementowali... No właśnie do kilku (a dokładniej - dwóch) celów mi chodziło. Ale w sumie, właśnie, mogę odpalić, poczekać, aż się uaktywni, zalokować drugi samolot i odpalić. Anyway - dzięki :) . Mam nadzieję, że jakoś mi ta nauka latania będzie szła. Swoją drogą, najtrudniej mi się było przyzwyczaić do tego modelu lotu z Fly-by-wire, bo wcześniej nic takiego w żadnym innym symulatorze nie miałem.

Marxx

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #62 dnia: Listopada 30, 2006, 11:23:52 »
Metodą nieco "cziterską" :) ale dobrze się sprawdzającą szczególnie w stosunku do celów GMT jest "attack my target" - jeżeli skrzydłowy odmawia to prawdopodomnie wskazany cel jest friendly :).
Dla dog'a jednak najprościej odpowiednio selekcjonować cele przed nawiązaniem walki a później pozostaje już tylko visual i buddy spike - na call awacs'a nie ma czasu o ile jest naprawdę gorąco.

Warto też pamiętać o możliwościach AIM-120 w zakresie HOJ - przydaje się o ile przeciwnik nadużywa jammer'a.

Pozdrawiam,
Marek

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #63 dnia: Listopada 30, 2006, 16:10:41 »
Nadużywa, czy nie - takiego np. zbliżającego się MiGa 21 używając BVR spuścić jest łatwo - gorzej, jak leci cała chmara i niektóre zdołają się przedrzeć przez "salwę" AMRAAMów ^^. No ale nic - doświadczenie coraz większe :) . Teraz planuję sobie, w jaki sposób zaatakować bombkami elektrownię wodną, żeby jak najwięcej zniszczeń jednym zrzutem zrobić  :021:

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #64 dnia: Grudnia 01, 2006, 21:27:53 »
Hm, jeszcze takie jedno pytanie: W jaki sposób mogę zapisać, a później korzystać z własnych ustawień EWS (nie chodzi mi o samo przeprogramowanie tego systemu w ICP, a o możliwość zapisania tych ustawień i późniejszego ich odtworzenia)?

Iceman

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #65 dnia: Grudnia 01, 2006, 21:32:38 »
o ile dobrze pamietam ALT+C+S - zapis ustawien, ALT+C+L odtworzenie (trzeba po kazdym wejsciu do kokpitu). Sprawdz jeszcze dla pewnosci w instrukcji.

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #66 dnia: Grudnia 02, 2006, 10:50:58 »
tak, tak jest w klawiszologii, ale z kolei kiedy próbuję za pomocą tej kombinacji zapisać ustawienia, wyłącza się dźwięk (tak jakbym nacisnął TYLKO alt+s)... O co biega?

Iceman

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #67 dnia: Grudnia 02, 2006, 11:03:44 »
hmmm. Najlepiej wejdz do menu, opcje ustawien klawiszologii i tam zobacz jaka to kombinacja.

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #68 dnia: Grudnia 02, 2006, 11:25:12 »
No właśnie tak robiłem, co jest najlepsze, i wszystko się zgadza. Tzn jest coś takiego "alt+c:s" (dla save). powinno działać, nie?

Iceman

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #69 dnia: Grudnia 02, 2006, 11:32:35 »
wcisnij rownoczesnie alt i c, pusc i potem nacisnij s. Moze robisz to rownoczesnie i dlatego sie nei da.

Tyrael_MG

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #70 dnia: Grudnia 03, 2006, 11:26:32 »
Witam!

Jestem początkującym graczem Falcona Allied Force. Ucze się pilnie :002: Czytam na bieżąco Manuala, przechodze misje treningowe (jestm na Air to Air Radar Modes). Ale mam kilka wątpliwości. Niestety nie znalazłem odpowiedzi do nich w żadnym z wątków na forum. Więc mam nadzieje od Was uzsykam te informacje- z góry dzięki!:
1. Jak można sprawdzić czy misje odbyłem prawidłowo? Bo latam, latam - robie co mi każa w manualu, ale nie wiem czy wszystko jest OK. Czy wszystkie misje są takie? że nie ma żadnego 'mission accomplished' lub coś takiego? ...albo jezeli jest mozliwosc to gdzie mozna sprawdzic czy mission obsjectives sa zaliczone?
2. gdy, mam na przyklad misje ze musze 'obleciec' steerpointy i na koniec wyladowac...to kiedy koncz sie misja? Bo oblatuje steerpointy, ląduje, parkuje na lotnisku, wyłaczam silnik, otwieram canopy i .....co dalej?:) mam sam zakonczyc misje przez ESC i end mission?...tak samo wyglada sprawa w kampanii?
3. Gdzie mozna zobaczyc podsumowanie misji, albo coś takiego? Po zakonczeniu misji tylko ogladam swoj lot na mapce i ewentualnie w ACMI. Czy mozna zdobyc wiecej info na temat zakonczonej misji?
4. jak osiągnąć max prędkość? tj 2,5 macha bo ja maksymalnie lecialem troche ponad 600 knotsow czyli okolo 1100 km/h

To pierwsza część pytań. Pewnie sa lamerskie, ale na razie lamerem jestem :001: Ale sie ucze .....

Dzięki za odpowiedzi!

Iceman

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #71 dnia: Grudnia 03, 2006, 12:01:50 »
tak na szybko.

ad. 1
- w misjach treningowych nie ma nic - po prostu kiedy uznasz ze misje zakonczyles wychodzisz z niej - ESC i end.
- w TE sa punkty. Po osiagnieciu wyniku jaki tworca misji wyznaczyl, zeby wygrac misje, pokazuje sie wynik. Wychodzisz tak samo jak poprzednio.
- w kampanii wykonujesz misje. Ladujesz na lotnisku i wowczas dajesz ESC i end i pokazuje sie tzw debriefing. Tam masz czy misja skonczyla sie sukcesem, polowicznym sukcesem, polowiczna porazka czy porazka. Mozesz ja wykonac lepiej lub gorzej lub nawet otrzymac medal za zaslugi. Nigdy nie pokaze ci sie nic w stylu mission accomplished w trakcie misji. Sam musisz uznac czy juz wystarczy, czy moze trzeba jeszcze sie pomeczyc nad liniami wroga. Kazdy typ misji ma specyficzne warunki jaki nalezy wypelnic, aby zakonczyc misje sukcesem.

ad. 2 - tak, masz dac ecs i end.

ad. 3. - "swoj lot na mapce"?? a czy to na pewno Falcon AF? Podsumowanie misji to debriefing. Pokazuje sie w kampanii.

ad. 4 - piszesz o predkosci Macha a poslugujesz sie predkoscia w wezlach. Predkosc Ma nie przelicza sie w skali 1:1 na wezly. Te 1100 km/h to predkosc dzwieku na poziomie morza a zaden samolot nie potrafi osiagnac 2.5 Ma na poziomie morza. F16 osiagnie faktycznie te 1100 km/h czyli TYLKO predkosc poddzwiekowa - powietrze jest za geste, ale im wyzej lecisz tym te same wezly oznaczac beda wieksza predkosci dzwieku - Machy. Wzbij sie na 40 tys a potem daj dopalacz. Predkosc Macha powinna rosnac ponad  2. 2,5 to raczej w locie nurkowym.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #72 dnia: Grudnia 04, 2006, 12:29:01 »
Witam,
mam pytanie do tych,którzy grają w sieci.Chciałbym za jakiś czas dołączyć do gry w sieci w zwiazku z czym pojawiają się pewne pytania.Jedno z nich dotyczy sposobu komunikowania się uczestników gry on-line czy przy pomocy mikrofonów czy są to sformalizowane komendy czy luźny tekst co z kontrolą lotów czy któryś z graczy pełni rolę kontrolera.Ja jestem na etapie tworzenia misji i gry z pilotami wirtualnymi ale pojawił się problem komunikatów z wieżą kontrolną lub pilotami szczególnie gdy trzeba krążyć zgodnie z procedurami i czekać na zezwolenia lądowania.Rozpocząłem ten temat w wątku PULLUP-PULLUP i dotyczy on komend w języku angielskim
pozdrowienia
vito_zm


BigMac

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #73 dnia: Grudnia 04, 2006, 13:45:55 »
To zależy od ludzi, z którymi latasz. W mojej eskadrze używamy dosyć sformalizowanych komend w j. angielskim (z powodu "międzynarodowości" pilotów i wydajności/komunikatywności w trakcie walki), ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z paroma kumplami gadać "Michał, weź rozwal tamtego MiGa z lewej". Kontrola - może być gracz, który nie wchodzi do kokpitu a zostaje w UI (mapka) i robi za AWACSa, grałem jedną taką misję i było super. Docenia się żywą, inteligentną kontrole kiedy robi się gorąco. Technicznie, nic taki kontroler nie może robić bezpośrednio w grze, tj. nie zmieni waypointów, nie da zezwolenia na lądowanie itp., ale patrzy na mapę i widzi na niej wrogie loty, może dawać namiary na nie graczom ustnie.

Lądowania odbywają się tak, jak w singlu, czyli "T", "1" (Tower, inbound) i robimy co pani każe. Raczej nie ma z tym problemów, nawet jak latamy 4-shipami, wszyscy są sprowadzani przez komputerowe ATC jak w singlu (każdy dostaje równolegle swoje kursy i prędkości).

Marxx

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #74 dnia: Grudnia 04, 2006, 13:51:12 »
W zależności od "towarzystwa" - od komend mocno formalnych (w szczególności ograniczenie komunikacji, komunikacja z AWACS wyłącznie przez prowadzącego i tak dalej) po nieco bardziej towarzyskie latanie pełne zamieszania w eterze - znajdziesz wszystko.

Jaki masz problem z orbitką? Na stronie 466 manual'a masz to opisane jako orbitki (zakręt przy 30 stopniowym przechyle - nie wiem czy przypadkiem autor nie ma na myśli zakrętu standardowego czyli 3 stopnie na sekundę) przy predkosci 250 z zachowaniem wysokosci. Po otrzymaniu nowego kursu kontynuujesz zakret do wejscia na kurs. Parametry orbitki łatwo przeliczyć na zajmowaną przestrzeń choć odradzam szukanie separacji poziomej :) przy kilku maszynach na tej samej wysokości - dla lotów online lepiej przyjąć separację pionową 1000 stóp zgodnie z zasadami cywilnymi. Odradzam też tłumaczenie ATC - w praktyce zarówno cywilnej jak i wojskowej komunikacja w języku angielskim to standard a zaimplementowane w f4AF ATC pod względem frazeologii do wyrafinowanych nie należy - nie ma się czego bać :). Zwróć uwagę na : kontrolę prędkości z tolerancją +-10kts oraz kontrolę wysokości +-50 stóp - ATC ma znacznie większą tolerancję ale nie wypada szaleć :).

Korzystając z tematu "dokładność" tym, którzy nie dotarli do tekstu polecam gorąco uwagi Joe Bill Dryden'a opublikowane w artykule dostępnym na http://www.codeonemagazine.com/archives/1991/articles/apr_91/whatsup/index.html. Budowanie odruchu niezwykle precyzyjnej kontroli wyskości, prędkości wznoszenia, przechylenia, prędkości wydaje się być jednym z kluczy ...

Pozdrawiam,
Marek