Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)  (Przeczytany 261686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 04, 2006, 17:43:59 »
Dziękuję za wyjaśnienia i sugestie
pozdrowienia
vito_zm

Ambrzyk

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 04, 2006, 22:34:38 »
Odpowiedz do Tyrael MG w uzupełnieniu do odpowiedzi Icemana

Ad1.
W rzeczywistości jakbyś latał nie dostałbyś komunikatów typu "mission accomplished" w trakcjie lotu i tak samo jest w F4. Sam możesz sprawdzić jak Ci poszło ale nie radzę tego robić tzn. wracać nad cel (patrz świetny post Marxx z 20 Listopada 12:39).

Ad2.
Możesz tankować w powietrzu multi razy i "wozić cztery litery", aż kiedyś w końcu może dostaniesz choroby morskiej.

Ad3.
Hey, to jest Falcon3.0. Tam byla mapka i ACMI. Nie przychodzi mi inny symulator na myśl.

Ad4.
Iceman nie napisał jeszcze jednej ważnej rzeczy. Jeżeli już mierzysz predkość w węzłach to musisz podać którą. W Falcon4, tak jak prawie w każdym samolocie masz możliwość ustawienia z panelu HUD, którą chesz wyświetlać:
1. Przyżądową
2. Rzeczywistą
3. Podróżną
Na wysokości 0 przy płaskim locie one będą sobie prawie równe. Na wysokości i w innej konfiguracji będą zupełnie się różnić nawet do x2.

Twoje pytania w żadnym wypadku nie są lamerskie. Żebyś widział jakie głupstwa robiłem w takich starociach jak "Fighter Pilot". Do tej pory nie mogę wyjś z podziwu jak ja mogłem w tym i tak latać.

Pozdrawiam

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 04, 2006, 23:04:10 »
No, muszę się pochwalić, zaczynam odnosić pierwsze sukcesy - awansowany zostałem na porucznika (1st Lt) po tym, jak między innymi w pojedynkę zestrzeliłem dwa MiGi 21. Wiem, że to nie jest niewiadomo jaki wyczyn, ale z moim doświadczeniem - jestem zadowolony. Szczególnie, że nie po raz pierwszy mi się to zdarza :) . Ale mam też pytanko. W dwóch ostatnich misjach ni choroby nie mogłem skontaktować się z AWACSem (a przyzwyczajony jestem kontaktować się z nim dosyć często) i właśnie - czym to może być spowodowane? Fakt, że radziłem sobie jakoś bez niego (heh - nie ma jak meldunki o wrogu względem bullseye :D), ale przydałby się - choćby nawet dlatego, że człowiek mniej by się wahał przy naciskaniu spustu (a może to jednak swój :D). Czy może być tak, że AWACSa po prostu chwilowo nie ma w powietrzu? Bo tutaj już się zgubiłem :) .

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 04, 2006, 23:20:10 »
Może po prostu AWACS-a nie było w powietrzu (sprawdź przed lotem na mapie lub w ATO). Niestety zdarzają się też od czasu do czasu bugi - tzn. niby AWACS jest w powietrzu (możesz rozwinąć do niego listę pytań - "Q") a bydlaka nie słychać  :001:
P.S. Gdy go nie ma na niebie, to zdaje się, że możesz utworzyć jego misję, ale pewien nie jestem.
"Banany na twoim skrzydle to samo zdrowie" - Banan :)

Schizoid_man

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 05, 2006, 23:16:27 »
To był bug, jak się okazało - po późniejszym włączeniu gry AWACS był wygadany jak zwykle  :020: . A ja odkrywam cały czas coraz to nowsze możliwości tej gry - tak jak możliwość wybrania sobie celu jeszcze przed walką, zapisanie gdzieś jego współrzędnych, a później wprowadzenie ich jako steerpointa  :021: . Może doświadczonym wyjadaczom takie "rewelacje" będą śmieszne, ale cóż - nie od razu Kraków zbudowano  :002: .

Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 08, 2006, 16:40:32 »
Jestem nowy na forum,ale spotkałem się z życzliwym przjęciem a co najważniejsze z chęcią pomocy,dlatego chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami.Po pierwsze z FalconemAF spotkałem się w momencie jego premiery i od tego czasu inne symulatory zostały odłożone.FalconAF daje możliwości poznania różnych aspektów lotnictwa wojskowego (wirtualnie).Po drugie znajomość angielskiego nie wystarcza ponieważ potrzebne jest słownictwo specjalistyczne związane z lotnictwem wojskowym.Nie znalazłem na rynku tego typu słownika.Z tego co się zorientowałem część kolegów zna to słownictwo i jest to jakaś nadzieja.Co do literatury to jest duży wybór ale głównie w języku angielskim.Następny problem to sprzęt.Co do pc to nie ma problemu poniewaz jest duży wybór ale niestety postęp jest tak duży,że albo trzeba co roku robić modernizację albo co 3,4 lata kupic nowy pc.Spotkałem na forum wątek dotyczący monitorów.Ja mam już ten problem z głowy ale parę miesięcy temu miałem dylemat co kupić LC czy CRT.Każdy bronił swojego zdania i uzasadniał swój wybór.Ja kupiłem CRT SyncMaster 997MB,ale musiałem na niego polować ponieważ generalnie przestaje się już produkować 19 calowe CRT i za parę lat będą dostępne tylko LC.Nie chcę wchodzić w szczegóły dlaczego taki wybór wspomnę tylo o ilości kolorów i czasie reakcji.Konkurentem CRT był parę miesięcy temu Samsung SM 770P z czasem reakcji o ile paniętam 16ms.W czasie gry większość graczy nie zauważy efektu smużenia dla tak małych czasów.Ja miałem mozliwość sprawdzenia programem testującym różne typy LC z podobnymi czasami i efeky są różne.
Jak zaznaczyłem na wstępie dobra gra to połowa sukcesu.Następny problem to wybór joystika.Ja używałem logitech Ext.3D PRO,aż do momentu zakupu falconaAF.Używanie  logitech w tej grze to duży problem,dlatego postanowiłem kupić hotasa ale pozostał problem jakiej firmy.Były do wyboru CH,Saitek lub Cougar.Ja wybrałem Cougara pomimo jego ceny ze względu na jego zalety i możliwości zakupu przez internet.Następny problem to funkcjonalny profil.Ja wybrałem profil Jagstang.Przyznaję,że jest to dosyć duży wydatek,ale daje duzy komfort w czasie gry.Na koniec chciałbym podziękować kolegom z forum,którzy odpowiedzieli na moje pytania
pozdrowienia
vito_zm


Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 09, 2006, 18:50:30 »
Żeby było zabawnie po ponownym zainstalowaniu Falcon AF 1.09, ustawieniu wszystkiego i uruchomieniu pierwszej lepszej misji (Training - TakeOff ;) ) Jak zwykle u mnie wyskakują błędy... brak możliwości uruchomienia silnika z RampStartu to już klasyk, wiec nie ma sie o czym rozpisywać, natomiast jest coś nowego, otóż nie działają w trakcie lotu przyciski na joy'u i przepustnicy. W setupie spokojnie można je było przypisać do funkcji w simie, ale po odpaleniu misji działają tylko HATy. Jest fajnie, wygląda na to, że ten sim nadal pozostanie dla mnie nieosiągalny.

Tyrael_MG

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 10, 2006, 15:25:54 »
Witam ponownie!
Po pierwsze dzięki za odpowiedzi (Iceman, Ambrzyk). W ramach wyjaśnień gram w Falcona Allied Force...jest to mój pierwszy symulator lotniczy...stąd mój brak wiedzy teoretycznej i praktycznej i analogicznie wątpliwości i pytania:) . Na razie koncetruje sie na Falconie (najwiekszy realizm?!). Mam tez Lockona, MFS X tez bedzie niedlugo....ale to później- teraz Falcon opanował moj wolny czas....ale dość zwierzeń:)...oto moje pytanie do szanownych forumowiczów:) :
Gdy sobie tak latam Falconem, to czasami w pewnym momencie trace kontrole nad samolotem- tzn. ściaga mi samolot na stronę- cały czas obraca mi sie samolot wokół własnej osi. Więc mam pytania:
1. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy (tzn. sciągania/obracania mi samolotu wokół własnej osi) ...za duzo G i jakaś usterka? ustrzelenia przez inny jet? ...ale zaznaczam, że zdarza mi się to zarówno przy locie bez innych jetów jak i w kontakcie z innymi.
2. Jak można przyprowadzić swój samolotu do stanu normalnego? Czy wogóle mozna?
3. Ucze się teraz nawigacji i broni. Potrafię namierząc cele, znam wysztkie mody...ale nadal nie wiem jak dokładnie lokalizować inne jety...chodzi mi żebym wiedział gdzie są jety -czy przedemną czy za mną? z którego radaru/wyswietlacza można to odczytac- czy jet jest przedemną czy za mną?
4. Jak operuję TWS ....to w jaki sposób zaLOCKować kolejny target? - jezeli już zaLOCKowałem jeden target to jak się 'przełączyć' na LOCKowanie następnego? i jak pózniej selekcjonować te zalockowane targety do wystrzelenia rakiet? :)

Troche niejasne te moje pytania :/....ale mam nadzieje, że przenoszą message:) Dziękuje za odpowiedzi!


kozak

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #83 dnia: Grudnia 10, 2006, 17:34:05 »
Witam,

Otóż mam taki problemik - ustawiam Dogfighta. Ja [F16C 52CCIP] Vs MiG-29 na poziomie Ace [tak jak radzicie] -  ze względu na to, że dopuszczam wszelkie rakiety, określam dystans jako maksymalny czyli 70nm, ECM także dopuszczam.

No i co się dzieje - zło się dzieje =) Wpajano mi, że F-16 jest lepszy na średnie dystanse a MiG-29 na bliższe, tymczasem dostaje baty od 29tego.

Co robię? Przeszukuje na RWSie teren, B=4 A=1 - namierzam go, czekam aż rakieta wejdzie w zasięg i odpalam (Nie mam co czekać aż A zamieni się na T bo już będę martwy...) - oświetlam cel do czasu trafienia. Aim120B trafia prawie jednocześnie, kiedy ja otrzymuje strzał od R-77.

Próbowałem "cichaczem" - wyłączony radar, krótkie pingi w zawężonym polu, wzlatywanie na 30.000ft aby zwiększyć zasięg rakiety - totalnei nic.  R-77 skrada się cichaczem, dopada mnie i nie mam żadnej szansy ucieczki... albo jej nie znam.

W przypływie desperacji wyłączyłem radar, RWR i EWS i chciałem potraktować 29tego za pomocą Aim-9 ...nic z tego. I tak mnie wyłapuje tym swoim R-77 :[

Jak rozwiązać taki dogfight? W jakich trybach mam operwoać żeby nie dać się zaskoczyć 29temu i zdążyć posłać rakietę nim on namierzy mnie tym paskudnym R-77 ?

Ah, PS.
Jeszcze jedno pytanie - jak poprawnie posłużyć się trybem BORE w przypadku AIM-120?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #84 dnia: Grudnia 10, 2006, 17:57:06 »
Rozwiązaniem dla ciebie jest manewr F-Pole, po odpaleniu swojej rakiety skręcasz w prawo, lub lewo o 60* tak aby twój radar był maksymalnie wychylony w którąś stronę - twoja rakieta leci do celu po prostej, natomiast rakieta przeciwnika będzie musiała skręcić i lecieć dłuższą drogą.

Miszon

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 10, 2006, 21:01:32 »
Wpajano mi, że F-16 jest lepszy na średnie dystanse a MiG-29 na bliższe
Ale nie wyposażony w R-77. Nie masz z nim szans bez zastosowania bardziej chytrych sposobów, jak np. beaming. I pamiętaj o złotej zasadzie. Gdy podejrzewasz, że Mig-29 wali z R-77, w tył zwrot i wrotki. Przy odrobinie szczęścia może ci się uda go oskubać z rakiet a w przypadku kampanii może uratujesz tyłek uciekając za linię frontu.

Marxx

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 10, 2006, 21:36:29 »
Błędem jest również zapalony "na stałe" jammer - dajesz przeciwnikowi możliwość pięknego odpalenia w trybie HOJ.

Pozdrawiam,
Marek

kozak

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 10, 2006, 21:47:43 »
Witam,

Jest lepiej =) ...nieznacznie :)
Namierzam Miga, biorę go na krawędź radaru [wg wskazań na MFD] poruszam się po "krawędzi" tak aby go nie zgubić z LOCKa, w tym samym czasie zyskuję wysokość aby wziąć go w zasięg AIM'a. Co ciekawe, nawet kiedy MiG jest niżej a ja wyżej to i tak i R-77 i AIM-120 wchodzą w tym samym czasie w pole rażenia  :121:

Niestety, kiedy mój RWR pokazuje <M> to czasu jest zbyt mało nawet na modlitwę, czy da sie inaczej to paskudztwo wykryć ? Uciekam się do latania na 40.000 ft żeby rakieta wytraciła energię kinetyczną i aby ucieć... do tej pory udało mi się jej uciec jeden raz - pikowałem z prędkością 800 węzłów i wkońcu biedna nienadążyła... =)

Jakieś inne porady? Pomysły? aaah - co dokładnie ma znaczyć "LOSE" koło zalockowanego celu ?
Rozumiem to jako tracenie go z pola widzenia, tylko że ja go cały czas oświetlam =)...

Ambrzyk

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 11, 2006, 07:38:38 »
Tyrael_MG

Ad 1.
Joystick albo zostałeś trafiony (eksplodującą rakietą, pocisk)

Ad 2.
W pierwszym przypadku wycentruj joystick(zrób większy dead zone jeżeli to możliwe). Najlepiej zrób kalibrację w Windowsie od nowa. Jeżeli to nie pomaga to sprawdź inny joystick (ja na swoim analogowym co pól roku robię przegląd i czyszczę potencjometry). W drugim przypadku, zrzuć uzbrojenie AG, zawróć do bazy (najlepiej nie nad żadnymi celami tylko nad jakimiś lasami) następnie wytrymuj samolot na lewej skrajnej konsoli (pomoże też w pierwszym przypadku o ile nie jest to na zasadzie pojawia się i znika)

Ad 3.
Ja używam prawie wyłącznie TWR do BVR i NAV. Do startu powinieneś ustawić sobie 20 mil. Po opuszczeniu lotniska i zmianie częstotliwości z TOWER spytaj AWACSa o Picture. Ustaw TWR na 40 mil. Jak nic się nie dzieje to ustawiam 80mil. W przypadku misji bombowych przy których mam eskortę i wróg nie wejdzie poniżej 25mil z tendencją do szybkiego zbliżania to nie zwracam uwagi.

Twoje pierwsze źródło informacji to AWACS i inne samoloty w Twoim Package. Więc właściwie mógłbyś wylączyć radar i jedynie śledzić korespondencję radiową ustalając gdzie względem bullseye jest gorąco. Do tego dochodzi sygnalizacja akustyczna i wizualna na RWR. Przez większość czasu będziesz słyszał jedynie radary F-16 z Twojego skrzydla. Jeżeli jest inaczej to trzeba się zainteresować (opanuj sterowanie wyświetlaniem RWR). Następny w kolejności to radar. Wszystko co widzisz na radarze jest przed Tobą. Ponieważ poruszasz się do przodu to zupełnie wystarcza.

Jeżeli spotka Ciebie te szczęście i na RWR będziesz widział spike wrogiego samolotu i wydedukujesz, że to te same co widzisz na radarze w odległości 25 mil zrób pojedynczy namiar (tzn dwa razy nie lokuj, żeby nie wejść w tryb STT chyba, że zakluca). Zorientuj się u AWACSa czy to faktycznie bandit „Q2”) , po potwierdzeniu od razu odpalaj rakietę i zrób weapons free swojemu packagowi. Nie przerywaj lock dopóki na HUD litera A nie zamieni się w T. Po tym czasie możesz odlockowac cel i zalokować na sąsiedni i powtórzyć całą sekwencję.

Nigdy nie leć na wprost do celu po odpaleniu rakiety, tylko tak pod kątem, żeby wciąż mieć na radarze obraz sytuacji (czytaj ze trzy poprzednie posty). 

Może być tak, że AWACS mówi, że wrogie samoloty są 25 mil przed Tobą, ale ty ich nie widzisz. Np. podaje Angels 3 a Ty jesteś na FL220. W takiej sytuacji ustaw sobie kursor na radarze gdzie powinny być samoloty i następnie zrób tilt antena down i up odpowiednio tak, żeby kursor wyświetlal dolną granicę poniżej, a górną powyżej.

Jeżeli odległość spadnie poniżej 10mil to zrzucaj uzbrojenie AG i przelączaj się w tryb DF z ustawieniem radaru 60x10 i wzrokowo wylapuj cele.

4) wybacz, ale kiepsko znam klawiszologie w F4. Mam 64 komend pod palcami i wszystkie te funkcję uzyskuję wręcz „bezmyślnie” na HOTASie.

Pozdrawiam

Marxx

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (Falcon Allied Force)
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 11, 2006, 08:50:07 »
Ja używam prawie wyłącznie TWR do BVR i NAV.

Zgadując, że chodziło o TWS pytanie - dlaczego do wstępnego zamiatania (z opisu wynika, że stosujesz kiedy jeszcze nie widać nic szczególnie ciekawego) wolniejszy i mocniej siejący TWS a nie RWS?

Marek

p.s.
Dla lotów on-line - o ile lecimy świecąc radarkiem - warto opanować jeszcze podział przestrzeni zamiatanej przez prowadzącego i skrzydłowego np. po 30 stopni każdy z odpowiednim odchyleniem.