Przeszkolenie na hol to 10 lotów + 6 sytuacji niebezpiecznych.
i tu się nie zgodzę. Program Szkolenia Szybowcowego AP mówi że:Przeszklenie na nowy rodzaj startów wykonuje się według zadania A/II grupa B czyli:
lot zapoznawczy- X
Nauka lotu prostoliniowego i za-krętów- X
Nauka startu, lotu na holu, lotu po kręgu i lądowania- X
Postępowanie w sytuacjach nie-bezpiecznych- 3
Nauka wyprowadzania z korkociągu- 1
doskonalenie wszystkich elemen-tów lotu -X
Loty sprawdzające przed wylotem samodzielnym - 2
Loty samodzielne - 5
(X-liczeb lotów określa instruktor, ale nigdzie nie jest napisane czy X to minimum 1 lot czy można to ćwiczenie pominąć)
Dla przykładu ja do samodzielnego wylotu wkonałem 13 lotów bo z początku miałem problem z utrzymanie się za holówką, ale wykonanie większej ilości lotów i pokazanie co może stać się na holu daje większą swobodę podczas lotów samodzielych, co nie zmienia faktu że i tak sie nieżle człowiek napoci
Dla wyciągarki nie chciało mi się rozpisywać, ale jak kogoś interesuje może pobrać
program szkolenia szybowcowego