Autor Wątek: Sikorski i Sikorsky  (Przeczytany 4738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Sikorski i Sikorsky
« dnia: Marca 27, 2006, 19:22:46 »
Raport WTO 03/2006

Wyjaśnienie Ministra Radosława Sikorskiego

"W związku z publikacją "Sikorski nie chce Agusta Westland" w  numerze 02/2006 Rzecznik prasowy MON przekazał nam poniższe wyjaśnienie Ministra Obrony Narodowej Radosława Sikorskiego.
Minister Obrony Narodowej informuje, iż zgodnie z zapowiedzią w oświadczeniu majątkowym, dostępnym na stronach internetowych KPRM, Sejmu i MON wyzbył się, w pierwszych tygodniach po powołaniu na urząd, wszystkich akcji indywidualnych firm ze swego rachunku inwestycyjnego. Pan Minister posiada jeszcze udziały w funduszach zbiorczych akcji (IWN i EEM) warte około 9000 dolarów,
których będzie się wyzbywał w najbliższym czasie, w miarę topnienia jego oszczędności w związku z obecną pracą."

Przypomnę, że chodzi min. o akcje firmy Sikorsky, które Pan Minister posiadał.

W kolejnym najnowszym newsie czytamy:

"17 Marca Minister Obrony Narodowej Radosław Sikorski odwiedził wraz z przedstawicielami amerykanskiej spółki lotniczej Sikorsky, Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr2 w Bydgoszczy"

Dla mnie to jest mega lol. Oczywiście każde nagłośnie w prasie i powiązanie z korupcją będzie oznaczać atak na...
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 27, 2006, 19:32:47 »
Tak jawnej korupcji to już daaaaawno nie widziałem... jakoś od 4 wcieleń będzie. To jest wręcz bezczelne.

Mimo iż jestem za EH-101 to mnie osobiście nie zależy czy przyszły kontrakt wygra Agusta-Westaland (która od kilku/kilkunastu lat współpracuje ze Świdnikiem) czy Eurocopter... Ale jeżeli Amerykanie wcisną nam ten swój złom to to już będzie absolutna katastrofa. Dlaczego Lockheed i Bell nie wmieszają się w to, są koproducentami Merlina (u nich nazywanego Kestrel), niech oni wywrą jakiś nacisk !

Silesian

  • Gość
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 28, 2006, 06:39:19 »
Tak jawnej korupcji to już daaaaawno nie widziałem...
Sundowner jeżeli w poście Kusch’a nie ma, żadnych przekłamań to:
…….. nie widziałeś tej tak samo jak nie widziałeś wielu innych. Twoje spostrzeżenie dodatkowo dotyczy tylko spektakularnych wydarzeń, gdy tymczasem problem tworzą czynności znacznie mniejszego wymiaru w skali …….. przerażającej.

Raport WTO 03/2006
Wyjaśnienie Ministra Radosława Sikorskiego
Minister Obrony Narodowej informuje, iż zgodnie z zapowiedzią w oświadczeniu majątkowym, dostępnym na stronach internetowych KPRM, Sejmu i MON wyzbył się….

Sundowner gdyby to było twoje oświadczenie na tym forum zrozumiałbym je tak ……….. ogólnie właściwie. Niestety to jest (nie wiem czy oficjalne - wtedy byłaby tragedia) oświadczenie ministra (urzędnika) i jako takie nie powinno pozostawiać „ludziom złośliwym” dowolności interpretacji.
Po ludzku - wychodzi, że rozdał swoje udziały non profit. 


….wyzbył się, w pierwszych tygodniach po powołaniu na urząd, wszystkich akcji indywidualnych firm

Jako praktyk powiem Ci, że litera prawa tak w naszym systemie prawnym jak i systemie anglosaskim nie zna pojęcia „firma indywidualna”
Sundowner gdyby to była np. czyjaś luźna wypowiedź zrozumiałbym ją tak ……….. że ktoś sugeruje np. osobę fizyczną prowadzącą dz. gospodarczą, wolny zawód - generalnie niewiedza. Sytuacja się komplikuje gdyż zazwyczaj akcje emitują podmioty mające osobowość prawną: spółki akcyjne.

…. no dobra dla wszystkich co jeszcze nie znają tej wersji języka polskiego - żadnych wartości majątkowych się nie „wyzbył” co najwyżej część z nich przepisał na np. żonę.

Pan Minister posiada jeszcze udziały w funduszach zbiorczych akcji (IWN i EEM) warte około 9000 dolarów, których będzie się wyzbywał w najbliższym czasie, w miarę topnienia jego oszczędności w związku z obecną pracą."

Minister w RP ma uposażenie w wysokości …dobrej. Sikorki stwierdza, że żyje ponad stan - chyba mu public relations wysiadły. Wszystkie osoby, które nabrały nadziei iż Sikorski nam zdechnie z głodu uspokajam - nic z tego. 

CIACH CENZURA !!!!!!!!!!!!!!!
To forum jak i ten temat nie traktuje o naszym stosunku do polityków. Proszę starać sie o tym pamiętać.



Nadmieniam, że jako autor tych spostrzeżeń jestem totalnie apolityczny. Cala moja uwaga skupia się na wspieraniu swobody zarobkowania w realiach gospodarki rynkowej. W gospodarce rynkowej polityków się kupuje. Nowoczesne demokracje (np. mocodawcy Sikorskiego) maja apolitycznych urzędników .
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2007, 20:26:50 wysłana przez Schmeisser »

Silesian

  • Gość
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 28, 2006, 06:55:48 »
Pan Minister posiada jeszcze udziały w funduszach zbiorczych akcji (IWN i EEM) warte około 9000 dolarów, których będzie się wyzbywał w najbliższym czasie, w miarę topnienia jego oszczędności w związku z obecną pracą."

Za dużo dziś w nocy pracowałem bo mi „umknęło” „około 9000 dolarów”.
Jak myślicie czy dajmy na to 1 milion $ to dalej „około 9000 dolarów”. Dla jasności przykład - można mieć obraz Pabla Picassa : Ja np. nie dam za niego 2 $ bo mi się bohomaz nie spodoba , Kusch zaoferuje za niego  1 milion $ (bo mu będzie pasował do kolekcji) a Sundowner wyceni go na „około 9000 dolarów”.

"Będzie się ich wyzbywał" - ale może mu się nie udać.

Nikt normalny nie żądam od polityka by był nędzarzem jak to rokuje sobie Sikorski - brednie Sikorskiego wynikają z uregulowań ustawy jakim podlegają urzędnicy administracji państwowej. Nikt go nie zmuszał.


Miłego dnia dla wszysttkich  :001:
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2006, 07:04:20 wysłana przez Silesian »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 28, 2006, 18:24:40 »
Cytuj
Jeszcze większy przetarg na śmigłowce.
28.04 Walka o helikopterowy przetarg stulecia w ramach którego zostanie wybranych 150 śmigłowców dla Wojska, Policji, Straży Granicznej i służb ratunkowych, ruszy jeszcze w tym roku.

Nowe warunki wyposażenia armii i rządu w śmigłowce zaproponowała doradzająca ministrowi obrony Rada Uzbrojenia. - Armia i służby państwowe, by zastąpić zużyte już helikoptery i poprawić wyposażenie, muszą kupić ponad 150 śmigłowców różnej wielkości i przeznaczenia - mówi dla Rzeczpospolitej Radosław Sikorski.

Dziś kompletną ofertę sprzedaży maszyn mogą złożyć tylko najwięksi producenci: Agusta Westland oraz niemiecko-francuski Eurocopter. Kłopot może mieć amerykański Sikorsky, który nie robi mniejszych śmigłowców.

Rząd liczy, że przy tak znacznej skali zamówienia uda się wynegocjować korzystne ceny i dobre warunki współpracy dla polskich zakładów, które zapewnią im nowe technologie i stabilne zamówienia już po wygaśnięciu zobowiązań offsetowych.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Black Hawki dla naszej armii!
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 01, 2007, 20:22:19 »
Może jeszcze nie teraz ale pewnie już za moment, a poza tym śniły mi się  :118:
A teraz pytanie czy jest w ogóle sens aby ogłaszać przetarg?

http://video.google.com/videoplay?docid=-8678061567823442291

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 01, 2007, 20:50:30 »
No przetarg musi zostać ogłoszony, bo kontrakt będzie na grube miliardy  :121:

Tak bardzo jak chciałbym by przetarg wygrała Agusta-Westland to nie obraziłbym się gdyby wygrał go Eurocopter - pod warunkiem, że startowałby z NH-90, a nie jak wcześniej ze średniowieczną Pumą ;) . BlackHawk o dziwo również mógłby byc, ale pod wieloma warunkami. m.in. nowa przekładnia główna z S-92, nowe silniki Rolls-Royce'a (RTM322), awionika z S-92 itp.

Problem pojawiałby się w wypadku zakupienia również od tej samej firmy śmigłowca szturmowego, bo o ile Tiger i Mangusta są i latają (ten pierwszy w zasadzie nie, ale to szczegół ;) ) to śmigłowiec szturmowy Sikorskiego stoi w hangarze w ilości sztuk 3, a szkoda  :121:

Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 01, 2007, 20:53:06 »
A teraz pytanie czy jest w ogóle sens aby ogłaszać przetarg?

Jeżeli produkcja Blackhawka zostanie rzeczywiście podjęta w Mielcu to faktycznie nie ma po co ogłaszać przetargu - tylko brać maszynę robioną "na miejscu" (szczególnie, że może nienajnowsza, ale całkiem niezła), ale oni i tak go ogłoszą oraz przy okazji "zabawią" nas kilkoma "aferami" i masą politycznego błota.

Dunbar

  • Gość
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 02, 2007, 01:59:18 »
No przetarg musi zostać ogłoszony, bo kontrakt będzie na grube miliardy  :121:
Coś koło 4,3mld USD w planach rządowych (w latach 2007-2018:)
Cytuj
Tak bardzo jak chciałbym by przetarg wygrała Agusta-Westland to nie obraziłbym się gdyby wygrał go Eurocopter - pod warunkiem, że startowałby z NH-90, a nie jak wcześniej ze średniowieczną Pumą ;) . BlackHawk o dziwo również mógłby byc, ale pod wieloma warunkami. m.in. nowa przekładnia główna z S-92, nowe silniki Rolls-Royce'a (RTM322), awionika z S-92 itp.

Jeśli chodzi o Black Hawka to jego GE T700-GE-701C jest raczej słaby w porównaniu z GE T700-T6E1 i RRTM322-01/9 śmigłowca NH-90 (ten pierwszy 1800SHP a reszta ok. 2500SHP :) Chociaż ta najnowsza wersja "BH" - UH-60M ma silnik GE T700-GE-701D o mocy trwałej 2000SHP, także jest w czym wybierać.
Jednak tak dla bezpieczeństwa ja bym optował za którymś z europejskich dostawców w ramach integracji europejskiej  :118: gdyż gamburgery mogą próbować wyssać coś jeszcze z naszej gospodarki.
Ale tak na serio to przecież nie musimy kupować wszystkich śmigłowców jednego typu, można rozdzielić na poszczególne sektory i np dla MONu zakupić S-70 (jeśli kontrakt na budowę Internationak Black Hawk w Mielcu wypali) i dla MSWiA i Ministerstwa Zdrowia coś w rodzaju NH-90 czy AW139 (kadłuby do AW139 produkuje już Świdnik, może montaż przenieśliby do Polski).

ps. UH60 jest bardzo kosztowny w eksploatacji - 1285$/h, prawie tyle samo ile nasz Mi-2 3,5 tyś. zł/h :>

Pozdr

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 02, 2007, 03:19:21 »
I tak będziemy musieli kupic wiele typów śmigłowców, ale lepiej trzymac się w tym jednego producenta, z powodu tańszej eksploatacji (zamienność niektórych komponentów).

Jeżeli mówi się o zastąpieniu rodziny Mi-8 śmigłowcami BlackHawk, to raczej myślimy nad wprowadzeniem dwóch typów śmigłowców transportowych. Dlaczego? Ano dlatego, że BH powstał jako następca UH-1 i możliwości pojedynczego UH-60 to połowa możliwości poczciwego Hipa. 11 żołnierzy i 3 tony ładunku, to dosyć mało w porównaniu z 24 i 5 tonami u Mi-8. Wymagane byłoby wtedy wprowadzenie maszyny ciężkiej... a taka jest tylko jedna - CH-47 Chinook.

Jeżeli mielibyśmy wymienic na pojedynczy typ, powinna byc mowa o NH-90, lub S-92, które są bardzo podobne do Hipa, tylko, że dużo nowocześniejsze i szybsze. Można też dorzucić EH-101 Agusty, tylko to jest już cięższa maszyna ale i dająca trochę większe możliwości w wypadku zastosowań specjalistycznych (CSAR, SAR, ZOP).

Kolejna sprawa to maszyny szturmowe, po pierwsze ile my ich tak na prawdę potrzebujemy, a ile można by zastąpić poprzez lekkie, szybkie maszyny wielozadaniowe ?

Z kolei co jest grane z silnikami do Sokołów, teraz gdy produkcja An-28... eeee.... tzn M-28 została zamknięta, coś przebąkiwało się o zakończeniu produkcji silników dla Sokołów (w starych Bryzach i Sokołach to w zasadzie jedna i ta sama konstrukcja), jeżeli żywot Sokoła jest już policzony, to już teraz należałoby się zastanowić nad szukaniem następcy tego niedorobionego przedłużonego Mi-2.

Jak ja bym to widział? Oferta Agusty składająca się z 4 typów śmigłowców:
A109 (Grand i bliźniacza LUH) dla LPR, Policji, Straży Granicznej, jako zastępstwo wojskowych Mi-2 i "szturmowatych" W3
AW149 jako zastępca transportowych W3 i Mi-8 w misjach transportu piechoty
EH-101 jako zastępca Mi-8 w misjach transportu ciężkiego, oraz zastępca Mi-14 w misjach SAR i ZOP, oraz dodatkowo przeznaczenie paru sztuk specjalnie do misji CSAR (próbują teraz do tego stworzyć Sokoła... program "Głuszec", jaja jak berety  :002:)
A129 jako czysty śmigłowiec szturmowy - kooperujący z A109LUH i SW-4 (jeden jako skalpel, drugi jako endoskop ;) )

Po czymś takim mielibyśmy całkowicie odświeżony park maszynowy i obcięte koszty eksploatacji co najmniej 3 krotnie  :121:

Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 02, 2007, 07:38:31 »
Widzę, że znowu idzie nam to dwutorowo:

1. Jakie śmigłowce powinniśmy wybrać (i tutaj trudno się nie zgodzić np. z Sundownerem).
2. Nasze przypuszczenia co do tego jak się to faktycznie rozegra.

W tym drugim przypadku sądzę, że amerykanie lokując produkcję UH-60 (może też jakiś wersji pochodnych) na pewno mają swój cel. Sądzę, że jednym z ich celów (oprócz oczywiście typowych powodów dla lokowania produkcji w takich "dziurach" jak Polska.) jest właśnie wymuszenie na nas zakupu tych śmigłowców. Zobaczycie, że niedługo usłyszymy tezę o tym, że Blackhawk "jest dobry na wszystko" i czy się z tym zgadzamy czy nie "dar przekonywania" pozwoli Amerykanom nam to "wcisnąć".

Osobiście podoba mi się zestaw A109 - A129 itd. - ale nie wierzę aby było to realne ze względów politycznych.

Zgadzam się co do oceny "wynalazków" na bazie "Sokoła" bo takie kombinacje to były dobre w czasach "wietnamskich", a nie wspołcześnie. Ponadto nie robi się z kury orła, bo efekt będzie mizerny - latać będzie kiepsko, ale jajek już nie zniesie bo orłu "nie wypada"  :002:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 05, 2007, 11:31:21 »
Teoria spisku. Dlaczego odsuwają Sikorskiego? Bo jak wygra Sikorsky to to będzie podejrzane?
Buachhah trochę za pózno...
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Mikkael

  • Gość
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 05, 2007, 13:37:42 »
Radek Sikorski właśnie podał się do dymisji. Jak myślicie czy będzie to miało jakiś wpływ na zakup śmigłowców ?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 05, 2007, 13:55:47 »
Jaki wybór? Decyzje już dawno zapadły. Jeżeli okaże się inaczej to moja wizja świata legnie w gruzach.
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2007, 14:05:29 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Sikorski i Sikorsky
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 18, 2007, 20:03:56 »
Witam, po ostatniej lekturze ntw i googlowaniu => http://video.google.pl/videoplay?docid=5737010064186921958

czy ktoś ma więcej informacji na ten temat ?? jakieś foty ?