Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249821 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #210 dnia: Listopada 06, 2007, 21:18:09 »
Ciut wąska ta struga na dopalacz. Szczerze mówiąc mi też niewiele przychodzi na myśl, musiałbym się zastanowić.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #211 dnia: Listopada 06, 2007, 21:19:59 »
Moim zdaniem to raczej nie jest płomień dopalacza - nie jest przeźroczysty. :004:

Smugi kondensacyjne to też prawdopodobnie nie są (mają jakiś taki dziwny kształt).

Kombinując dalej - może to paliwo? (np. z dopalacza tuż przed zapłonem)

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #212 dnia: Listopada 06, 2007, 21:39:08 »
Kombinując dalej - może to paliwo? (np. z dopalacza tuż przed zapłonem)
W dopalaczu paliwo zapala się od gorących gazów, więc od razu.
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

BigMac

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #213 dnia: Listopada 06, 2007, 21:46:56 »
Zresztą, gdyby to był dopalacz, to dysze byłby otwarte, a są zamknięte jak dla military power.

Zrzut paliwa? (przez silniki?)

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #214 dnia: Listopada 06, 2007, 22:01:23 »
Gdyby paliwo zapalało by się od gorących gazów to nie stosowano by w silnikach świec dopalacza. :021:

Z zawodu jestem "silnikowcem" i we wszystkich znanych mi nowoczesnych silnikach (nie jest ich znowu tak dużo :002:) sekwencja włączenia dopalacza wygląda podobnie czyli:
1. przestawienie DSS na zakres dopalania
2. rozwarcie dyszy - tu mała uwaga, w nowoczesnych silnikach dysza jest rozwierana minimalnie, tylko tyle ile trzeba do zapłonu pierwszego segmentu wtryskiwaczy by zapobiec chwilowej utracie ciągu.
3. podanie paliwa na określony segment. W dwuprzepływowych silnikach zawsze jest to segment nr1 czyli najbliższy osi podłużnej samolotu by zapobiec bardzo nieprzyjemnemu zjawisku jakim jest pompaż wentylatora (wirnika niskiego ciśnienia)
4. podanie iskry (tylko na czas zapłonu)
5. sprawdzenie obecności płomienia
6. powtórzenie punktów 2 do 5 dla następnych segmentów

Należy również pamiętać, że na dużych wysokościach zapłon jest poważnie utrudiony i w szczególnych przypadkach może trwać nawet kilka sekund (kilkakrotne podawanie iskry gdy nie ma sygnału o płomieniu)

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #215 dnia: Listopada 06, 2007, 22:20:22 »
Z tego co wiem, Su-27 tak zrzuca paliwo - poprzez dysze dopalacza.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #216 dnia: Listopada 07, 2007, 00:22:39 »
Po namyśle dochodzę do tego samego wniosku.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #217 dnia: Listopada 07, 2007, 18:48:38 »
Świetne zdjęcia MiG-31 (także z wnętrza):

http://foto.rambler.ru/users/k_ww/_photos/?p=1&sort=sort







Znajdzie się też Su-33K  :004:


« Ostatnia zmiana: Listopada 07, 2007, 18:56:21 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Alive

  • Trolle
  • *
  • Pleased to meet you Hope you guessed my name.
    • II. Gruppe Jagdgeschwader 7 "Nowotny" homesite
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #218 dnia: Listopada 07, 2007, 19:01:12 »
Wybaczta koledzy, że pobocznie wtrącę zapytanie ( fotki naprawdę ciekawe) Czy ktoś wie gdzie znajduje i jak nazywa się to miejsce? (mogą być współrzędne do GE również :))

http://foto.rambler.ru/public/k_ww/_photos/6/1-webbig.jpg

Wygląda zdecydowanie, jak zarośniety krater po bolidzie czy też innym meteorycie, ale jak pięknie!  :karpik impressive..
elOprOGear: Saitek X52 PRO / Saitek PRO Flight Rudder Pedals / Saitek Eclipse II PRO keyboard

Kazik - California Über Alles

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #219 dnia: Listopada 07, 2007, 19:04:09 »
Spróbujemy zidentyfikować jednostkę i gdzie stacjonuje. Powoli dojdziemy do tego cóż to jest :)

Offline Alive

  • Trolle
  • *
  • Pleased to meet you Hope you guessed my name.
    • II. Gruppe Jagdgeschwader 7 "Nowotny" homesite
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #220 dnia: Listopada 07, 2007, 19:18:26 »
Ewentualnie mogła by to być pozostałość po podziemnej eksplozji jądrowej z czasów zimnej wojny (swego czasu przeczesałem spore połacie Rosiji w poszukiwaniu takich śladów, poligonów itp ) jednak zdziwienie budziła by doskonale rozwinięta flora.. (w tym "oczku" wodnym, to ja bym raczej nie pływał.. :P)
elOprOGear: Saitek X52 PRO / Saitek PRO Flight Rudder Pedals / Saitek Eclipse II PRO keyboard

Kazik - California Über Alles

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #222 dnia: Listopada 24, 2007, 11:39:55 »
Znaczy się jeszcze go badają. Pocisk ma malowanie czerwone, a więc nie jet to pic tylko kompletny produkt. Kolor malowania (czerwony lub pomarańczowy) oznacza iż akurat ten egzemplarz produktu jest własnością producenta i jest przeznaczony do testów.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #223 dnia: Listopada 24, 2007, 11:45:02 »
Przypomnę, że makiety też malują na czerwono  :121:

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #224 dnia: Listopada 24, 2007, 12:58:20 »
Makiety pocisków i bomb malują na biało bądź szaro, z wyraźnym napisem MAKET :118: jako imitator rzeczywistego wyglądu uzbrojenia. Napis umieszczany jest albo na pocisku, albo na tabliczce informacyjnej.
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2007, 13:06:22 wysłana przez John Cool »