Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249598 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #450 dnia: Marca 22, 2010, 10:02:41 »
.... na drugi dzień przywrócili jego status, a za kolejne dwa dni został oznaczony Orderem Czerwonej Gwiazdy i został przeniesiony w bezpieczniejsze miejsce - na południe Rosji - Rostow nad Donem...
Czyli zuch mołodiec- poklepali po pleckach. Chyba nie należy doszukiwać sie jakiś podtekstów w tym spotkaniu. Panowie chcieli sobie to i owo pokazać a że nie na światłach na dwupasmówce tylko w powietrzu z dość drogimi zabawkami to inna sprawa. :)
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #451 dnia: Marca 22, 2010, 11:22:12 »
这不是一个问题, czyli: "to nie jest problem".  :021:

Piszą tam, że te malowania pojawiły się po upadku ZSRR, morale sięgało niemalże dna, brak latania, brak pensji, w związku z tym pozwolono na nietypowe malowania, aby choć w ten sposób poprawić nastroje i zbudować "ducha jednostki".
在互聯網時代翻譯 - 事實上 - czyli: "W czasach internetowych translatorów - faktycznie" ;)

A to też ciekawe z tym duchem jednostki :) To by wyjaśniało sprawę skąd tyle ciekawych malowideł i utwierdzało mnie w przekonaniu, że są to jak dla mnie najładniejsze Flankery :) Dzięki wujek, że podjęłeś się to 'translacić', a teraz chwyć długopis i to napisz  :karpik Ja pasuje!

Panowie chcieli sobie to i owo pokazać a że nie na światłach na dwupasmówce tylko w powietrzu z dość drogimi zabawkami to inna sprawa. :)

No właśnie tak to widzę, dodatkowo na środkowym pasie doszło do przysłowiowego 'muśnięcia ręcznikiem' ;)

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #452 dnia: Marca 22, 2010, 14:28:10 »
A jaki jest odpowiednik tej jednoski z północy na wschodzie.Władywostok też trzeba chronić a i oglądać jest co. Japonia blisko z bazami lotnictwa USA, Chiny tuż obok.Jakieś ciekawe spotkania, prócz tragicznego KAL 007.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #453 dnia: Marca 22, 2010, 15:33:58 »
Niestety na temat wschodu mam dość ograniczoną wiedzę bo... trochę daleko ;)

Wiadomo mi o pułkach wyposażonych w Su-27:
- Ugłowoje niedaleko Władywostoku,
- wspomniany 23 IAP z Dzemgi,

Natomiast trzeba pamiętać o MiG-29 z bazy Domna no i oczywiście o MiG-31:
- Petropawłowsk
- Sandagou
- Bratsk
- Kansk

Wszystko tak na szybko z mojej 'bazy Google Earth'. Co do pułków itp. to moja wiedz jak już wspomniałem jest ograniczona na dalekim wschodzie...

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #454 dnia: Marca 23, 2010, 01:59:35 »
Co jeszcze do tego spotkania Su-27P vs. P-3B Orion'a Jana Salvesena to załogi Orionów generalnie ponoć miały dość brzydki zwyczaj zmniejszania prędkości przy takich przechwyceniach do granicy przeciągnięcia samolotu. Ponieważ najczęściej mieli do czynienia z klasycznymi myśliwcami przechwytującymi jak Su-15TM, to ci ostatni często byli zmuszani do zerwania formacji i ponownego uformowania szyku, jeśli zachodziła taka potrzeba i jeśli intruz ich dalej olewał. Z tym że tym razem się nieco "przejechali" bo jak się okazało Su-27P jest w stanie na ekwiwalentnym pułapie utrzymać sterowność przy znacznie niższej prędkości niż Flagon. No ale było to piewsze spotkanie "zachodnich" z Su-27P w powietrzu więc o możliwościach suk piloci z Zachodu generalnie wówczas mieli niewiele informacji.

Poza tym w sumie Ci w "Orionie" ryzykowali sporo, zwłaszcza w obcej przestrzeni powietrznej, gdzie mogło to być odczytane jako agresywne zachowanie. W sumie jestem zdania że załogi obu samolotów mają swoje "za uszami" ale szczerze mówiąc musiałbym gdzieś doczytać jakie wówczas były procedury postępowania. A potem to już tylko polityka, każdy chciał udowodnić swoje :)


Odnośnie zaś tego co się dzieje na Dalekim Wschodzie to WWS obecnie utrzymuje tam dwa pułki Flankerów:

- 23 IAP z Dzemgi, powstały z dawnego 60 IAP, Krasnojarski Kraj;
- 22 GwIAP w Chabarowsku (Centralnaja Ugłowaja), sformowany m.in. z samolotów z dawnego 47 IAP ze Złotaja Dolina, Primorski Kraj;

Obydwie jednostki użytkują obecnie zmodernizowane Su-27SM. Co interesujące do Dzemgi trafiło też kilka suczek z dawnego 562 IAP z Chojny, bazującego w Polsce i jest wysokie prawdopodobieństwo że dziś latają sobie już po pracach modernizacji i przedłużenia resursu do lat 35 :)

Generalnie jednak prawdą jest też to że faktycznie ciężko się połapać w tym wszystkim, gdyż w latach 90tych WWS przeszło kilka wstrząsów i reorganizacji, wskutek czego jedne pułki, jak widać, były likwidowane lub łączone z innymi, część samolotów była przydzielana gdzie indziej, a kto wie czy nie zostawały odstąpione innej niepodległej republice ze Wspólnoty Niepodległych Państw.

Faktycznie na Dalekim Wschodzie jest też 120 IAP latający na MiGach-29, bazujący w Domna k. Czyty, byłym ośrodku szkoleniowym i doskonalenia pilotażu. Wprawdzie odległość do Kraju Krasnojarskiego jest spora, ale myślę że użycie pułku przeciwko ChRL lub Japonii byłoby realne. Samoloty te pochodzą zresztą tak naprawdę ze 176 IAP z bazy Miłka-Czajkaja (Senaki) z Gruzji, zaś 120 IAP użytkował wcześniej MiGi-23MLD i brał czynny udział w wojnie w Afganistanie (swoją drogą jeden z moich ulubionych pułków i też mieli bardzo fajne malowania, pokazywane zresztą wcześniej na Forum). Z kolei 176 IAP kojarzony jest m.in. z uprowadzeniem przez Aleksandra Zujewa MiGa-29 do Turcji.

Z jednostek MiGów-31B które sniffer wymieniłeś to z tego co wiem Brack i Sandagou zostały rozwiązany. Samoloty będące na ich stanie, około 60 MiGów-31 znajdują się obecnie w składowisku rezerwowym "Rżew-3" przy 514 ARZ. Zdjęcia też były na Forum i to nawet w tym temacie wiele stron wcześniej.

Jedynym pułkiem w miarę blisko usytuowanym jest 865 IAP w Elizowie na Kamczatce, podlegający lotnictwu bojowemu Wojennej Morskowo-Fłoty. Wydaje mi się że sformowano go już po reorganizacji, m.in. z samolotów z Pietropawłowska Kamczackiego. W "miarę blisko" są jeszcze dwa inne pułki z MiGami-31B/BS, które ewentualnie mogłby zostać użyte, po ewentualnym przebazowaniu:
- 712 IAP Kańsk;
- 530 IAP Sokołówka;


Co do spotkań w powietrzu - Rosjanie dość regularnie oglądają sobie w tamtym rejonie amerykańską flotę, w powietrzu oprócz samolotów amerykańskich spotykają się też bardzo często z samolotami bojowymi z Japońskich Sił Powietrznych Samoobrony (Japan Air Self-Defense Force: JASDF). W spotkaniach tych dominują po stronie rosyjskiej m.in. piloci z 22 GwIAP z Centralnaja Ugłowaja latający na Su-27P. Umyślnie wspominam starą wersję samolotu, gdyż ostatnio trafiła mi się galeria z tej jednostki ale... zdjęcia zrobione zostały w latach 2000-2006, a więc przed modernizacją maszyn pułku do standardu Su-27SM (sic!). Zdjęcia wykonał major Dmitrij Władimirowicz Kazanow, pilot 1 klasy Su-27P z 22 GwIAP, mający wylatanych ok. 410 godzin na Flankerach. W swojej karierze zaliczył również samoloty L-29, MiG-21PFM oraz MiG-23MLD.


Poniższe zdjęcia 22 GwIAP to tak zupełnie w oderwaniu od tematu o zmodernizowanych Su-27SM w jednostkach bojowych :) Zresztą porównując materiał zdjęciowy w obu tematach można rozpoznać te same numery boczne niektórych samolotów, tyle że tutaj jeszcze w starszym wariancie wyposażenia, przed modernizacją.


Personel i sprzęt 22 GwIAP.







Kazarinow chyba już jest po odprawie i udaje się do maszyny :)



W powietrzu :)







Su-27P nr burtowy "02":





Kazarinow w kabinie Su-27P...



... oraz w Su-27SM.



Spotkanie z japońskimi F-15J, sfotografowanymi prywatnym aparatem z Su-27P.




Często spotykanym gościem na wodach Pacyfiku w tamtym rejonie był lotniskowiec USN "Kitty Hawk" (CV-63).


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #455 dnia: Marca 23, 2010, 09:02:12 »
Totalnie nie wiem jak to się tam dzieje (te całe misz-masz'e z przeniesieniami, połączeniami pułków) na wschodzie... także wielkie dzięki za uzupełnienie :)
Przyznam szczerze, że nie wiedziałem o tym że 22 GwIAP powstał z 47 IAP. A ostatnio interesowałem się tematem Złotej Doliny przy okazji tegoż filmiku:

47 IAP (Złotaja Dolina) - do tego wydaje mi się, że widzę tam maszyny z Biesowca... Ale to możliwe że część maszyn dzisiaj z 47 IAP lata dzisiaj w 159 IAP?

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #456 dnia: Marca 23, 2010, 11:06:38 »
Co jeszcze do tego spotkania Su-27P vs. P-3B Orion'a Jana Salvesena to załogi Orionów generalnie ponoć miały dość brzydki zwyczaj zmniejszania prędkości przy takich przechwyceniach do granicy przeciągnięcia samolotu.
Jest to stary numer wykonywany przez pilotów "wolnomotornych" w celu wkurzenia gościa z przechwytującej rury. W tym wypadku odpowiedzią szybkich jest przelot pod takim delikwentem, który zwykle kończy się dla załogi Oriona albo innego Atlantica gwałtowną utratą wysokości i pospadaniem kubków z kawą na mapy. Robili tak nasi z Babich Dołów ganiając za Atlanticami z Luftwaffe. Do podobnej sytuacji doszło w czasie przechwycenia przez chińskie J-8II amerykańskiego P-3.
Z filmu wynika, że po 47 IAP jest już pozamiatane w Złotej Dolinie. W którym roku pułk został rozwiązany?
Jeszcze jedno pytanie. Skoro w WWS stosuje się dwucyfrowe numery burtowe w barwie niebieskiej lub czerwonej (tutaj też jestem ciekaw o co chodzi z tymi kolorami), to czy robiąc śledztwo w/s konkretnego egzemplarza można trafić na samolot o takim samym numerze burtowym? Przecież Su-27 jest kilka setek...

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #457 dnia: Marca 23, 2010, 11:56:57 »
No właśnie o tym pisałem wcześniej... Wiele numerów jest podwojonych i do tego w różnych kolorach. Na temat samych kolorów to jak dla mnie nie udało mi sięwypracować żadnej sensownej 'numerologii' stosowanej przez WWS, może John coś będzie wiedział, ale i tak jestem pewien że nie będzie to jakiś jeden schemat numerowania, lecz po części jakieś zaszłości ZSRR, po części zmiany numerów po połączeniach pułków, a po części zwykłe... nazwałbym to: zejście z wiełosipieda i machnięcie jakiegoś numerka:



Z tymi numerkami to poddałem się podczas poszukiwań #14, znalazłem ok. 3 (w tym jedna UB), + 1, która w sierpniu poległa na treningu grupy Ruskije Witjazi przed MAKS 2009. Także mają ich kilkaset, a nie znajdziesz 3-cyfrówki...

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #458 dnia: Marca 23, 2010, 13:07:12 »
CZESIO-
Cytuj
Jeszcze jedno pytanie. Skoro w WWS stosuje się dwucyfrowe numery burtowe w barwie niebieskiej lub czerwonej (tutaj też jestem ciekaw o co chodzi z tymi kolorami), to czy robiąc śledztwo w/s konkretnego egzemplarza można trafić na samolot o takim samym numerze burtowym? Przecież Su-27 jest kilka setek.
Trochę John'y próbował to naświetlić tu
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12557.0
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #459 dnia: Marca 23, 2010, 14:57:50 »
Tak, odnośnie numerów taktycznych w WWS i PWO i sposobów numerowania prowadziliśmy niedawno małą dyskusję w tamtym temacie. Dopatrzyliśmy się tam kilku schematów, wbrew pozorom najwidoczniej jest w tym pewna metoda. Generalnie jednak przy kilku setkach maszyn jednego typu jest wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia takich samych numerów o zgrozo w podobnej kolorystyce, raczej jednak to się nie zdarzało w ramach tego samego pułku czy nawet korpusu lotniczego. Z tym że tak było w czasach ZSRR, dzisiaj po 10 reorganizacjach trochę się pewnie sprawy skomplikowały.

Zaś wracając do 47 IAP ze Złotej Doliny to osobiście mi się wydaje że w tym przypadku schemat reorganizacji czy też likwidacji jest podobny jak przedstawiono parę postów wyżej: najprawdopodobniej po prostu postanowiono ją połączyć z innym pułkiem, w tym wypadku 22 GwIAP, który wcześniej użytkował bodajże MiGi-23M. Na 90leciu pułku był nawet prezentowany jeden z tych MiGów. Po połączeniu obu jednostek zostawała nazwa i tradycja 22 GwIAP, przy czym pułk żegnał się z dwudziestymitrzecimi i na uzbrojeniu pozostały Su-27P. Generalnie jednak ciężko się w tym zorientować i mieć 100 pewności czy aby na pewno tak było, ale wydaje mi się to bardzo prawdopodobnym przebiegiem wydarzeń. Nie mam przy tym zielonego pojęcia kiedy dokładnie rozwiązano 47 IAP, postawiłbym jednak circa na połowę lat 90tych, zważywszy że ostatnie myśliwskie MiGi-23 w służbie liniowej w pułkach dożyły w WWS najpóźniej bodajże do roku 1997.

Aczkolwiek na przykład w Dzemgi w 23 IAP lata między innymi Su-27UB o nr taktycznym 43 który również pochodzi z dawnego 47 IAP ze Złotej Doliny:





Ze Złotej Doliny z Primorskiego jest też Su-27UB nr taktyczny 45, teraz już nawet po remoncie... o ile znowu nie kombinowano przy numerach bocznych:



I po remoncie:





A skoro już jesteśmy przy 47 IAP ze Złotej Doliny, to kilka dawnych zdjęć także mi się zachowało:




















Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #460 dnia: Marca 23, 2010, 23:41:16 »
Cytuj
Także mają ich kilkaset, a nie znajdziesz 3-cyfrówki... 
Może nie Su ale trzy cyferki ma. Wyłom w numeracji ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #461 dnia: Marca 23, 2010, 23:54:07 »
Na stronie http://album.foto.ru/photos/6761/ znalazłem fotorelację z kwietnia 2008 z lotniska Lodejnoje Pole, czyli miejsca gdzie wg. Johna stacjonuje 177.IAP. Tu kilka (najbardziej znana to niebieska 08):











Jak widać nr taktyczne malowane są i na czerwono, i niebiesko. Malowane są też od różnych szablonów. Wskazuje to, że w jednostce jest mieszanka samolotów z różnych jednostek.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #462 dnia: Marca 24, 2010, 00:24:48 »
Te foty chyba sniffer już dawał w tym wątku i niech mnie ktoś poprawi ale to chyba były wspólne manewry dwóch... a może i nawet 3 różnych pułków Flankerów  :001:

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #463 dnia: Marca 24, 2010, 11:07:14 »
Ta... wrzucałem z tą skrzynką w lewym silniku ;) To się nazywa 'rosyjski majtenens' :D

Janku foty z Twojej Smieny są rewelacyjne! Dzięki!

darekQ: Fakt - miałem na myśli Flanker'y (faktycznie nie podkreśliłem), ale z drugiej strony nie kojarzyłem 3-cyfrowych MiG'ów w WWS, a tu masz! ;)

Przy okazji ćwiczeń łączonych - kilka lat temu chłopaki z 159 GwIAP, 177 IAP wpadli do chłopaków z 9 GwIAP. Mało tego - dolecieli także z 458 GwIAP na MiG-31 i to byłby cał zestaw 6 Armii PWO. Kilka fotek:













PS. Mam nadzieję, że nie nie dubluję fotek :/

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #464 dnia: Marca 24, 2010, 13:04:19 »
Tam zaraz Smiena, w domku zachował się jeszcze Zenit ET z stałoogniskowym obiektywem Heliosa 44-2 a to już był szał :)



Ten MiG-29UB #106 to może być samolot fabryczny, tak jak na przykład ten Su-27K/Su-33 nr burtowy #109, też należący do zakładów, który wziął udział w rejsie Kuźniecowa na morze Śródziemne. Reszta ma klasyczne numery.



A z tamtych wcześniejszych zdjęć ta ostatnia fotka zamieszczona przez Rafi jest ciekawa. Czyżby to była Su-27UBM1 czarna "61" z 61 Awiabazy w Baranowiczach z białoruskich WWS? Bardzo podobna i schemat malowania zbliżony do pechowej czarnej "63".