Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #510 dnia: Czerwca 15, 2010, 16:01:03 »
Ten z grupy Russian Knights wydaje się być #18/#19 ale czym dłużej patrzę widzę #20 :)

Z kolei MiG-31BM też może być #02, #52, a co do #92 to nie jestem pewien... Stawiam na pierwsze 2.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #511 dnia: Czerwca 16, 2010, 01:56:41 »
Ale shady49 dbaj o pisownię nazw sprzętu. Nie żaden 'Mig-31' tylko 'MiG-31' i nie 'Su-27ub' tylko 'Su-27UB'. Samoloty z Krymska są stale wklejane na Forum, ale z reguły w innym temacie.

Przy okazji kontynuujemy temat Flankerów w WWS, tym razem ponownie Su-27P z 611 IAP, Bieżeck  :001:

















Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #512 dnia: Czerwca 16, 2010, 22:01:26 »
@: shady49
Ten samolot z pierwszego zdjęcia (z gościem we wlocie) to nie MiG-23 tylko Su-24M. A ten mniejszy pośrodku to L-39C Albatros.

PS. Kiedyś jak tylko włożyłem łeb do wlotu Irydy to mnie opierdolili, a wcześniej cały dzień buszowałem po lotnisku i nikt nie zwrócił nawet na mnie uwagi. Oczywiście było to przed wstąpieniem Polski do NATO i przed napływem pieniędzy na remont ogrodzeń na lotniskach wojskowych.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #513 dnia: Czerwca 16, 2010, 22:52:15 »
No właśnie się zastanawiałem jaki to dokładnie samolot jest. Stwierdziłem, że MiG-23, bo szczerze mówiąc w tym ubarwieniu i z daleka wygląda bardzo podobnie.  :118:

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #514 dnia: Czerwca 18, 2010, 18:58:13 »
Kolejne zdjęcie "19":


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #515 dnia: Czerwca 24, 2010, 19:08:11 »
Teraz kilka maszyn z Białoruskich Sił Powietrznych.

Zdjęcia z 61st IAB w Baranowiczach:
MiG-29

MiG-29UB #66 oraz Su-27 #30



Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #516 dnia: Czerwca 24, 2010, 19:17:18 »
Tym razem cztery Su-27 oraz jeden Su-27UB z 61st IAB w Baranowiczach.

Udało mi się znaleźć zdjęcie startującego MiG'a-29UB z 927th IAB w Berezie.

Mam jeszcze kilka ciekawych fotek, więc jak znajdę trochę więcej czasu, to je wstawie.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #517 dnia: Czerwca 24, 2010, 20:55:57 »
Białoruskie WWS utrzymują jeszcze jedną bazę samolotów myśliwskich - 927 Awiabazę w Berezie z której operują 2 eskadry ~30 myśliwców MiG-29 (9.12 oraz 9.13) i MiG-29UB (9.51).

Link: http://www.airforce.ru/photogallery/burdin/mig-29/mig-29_11.htm










Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #518 dnia: Czerwca 26, 2010, 19:19:01 »
Zastanawia mnie pewna sprawa dotyczącaBiałorusi.
Otóż jak wiadomo każde państwo należące kiedyś do ZSRR po 1991 roku uzyskało niepodległość, późniek każde z tych państw stworzyło własne siły powietrzne. Po jakimś czasie usunięto również czerwone gwiazdy z samolotów i zastąpiono je nowymi, innymi znakami. Można to zaobserwować, np w lotnictwie Ukrainy, gdzie obecnie zamiast czerwonej gwiazdy znajduje się inne oznaczenie.
Wracając do tematu. Dlaczego skoro inne państwa zmieniły oznaczenia własnych lotnictw, Białoruś tego nie zrobiła i pozostawiła czerwone gwiazdy? Bardzo mnie nurtuje.


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #519 dnia: Czerwca 26, 2010, 19:44:09 »
Zastanawia mnie pewna sprawa dotyczącaBiałorusi.
(...) Dlaczego skoro inne państwa zmieniły oznaczenia własnych lotnictw, Białoruś tego nie zrobiła i pozostawiła czerwone gwiazdy? Bardzo mnie nurtuje.



Sprawdź stronę 23 i 24 tego wątku.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #520 dnia: Czerwca 26, 2010, 20:07:08 »
Niestety, ale nie udało mi się znaleźć nic na ten temat na stronie 23 i 24 oprócz kilku ciekawostek i ciekawych zdjęć.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #521 dnia: Czerwca 26, 2010, 20:54:58 »
Dlaczego skoro inne państwa zmieniły oznaczenia własnych lotnictw, Białoruś tego nie zrobiła i pozostawiła czerwone gwiazdy?
Ma to zapewne związek z sytuacją polityczną na Białorusi. W przeciwieństwie do innych państw powstałych po rozpadzie ZSRR, Republika Białorusi od 1994 roku (czyli wyboru Aleksandra Łukaszenki na prezydenta) zaprzestała procesu negowania sowieckiej przeszłości i stara się w wielu aspektach nawiązywać do czasów ZSRR. W 1995 roku zmieniono barwy narodowe, zastępując symbole niepodległościowe (biało-czerwono-białą flagę i godło - Pogoń, obowiązujące w latach 1918-1919 i 1991-1995) zmodyfikowanymi symbolami Białoruskiej SRR. Co ciekawe Łukaszenka został wybrany w demokratycznych wyborach, obiecując społeczeństwu powrót do czasów sowieckich jako receptę na szalejące bezrobocie i korupcję elity politycznej.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #522 dnia: Czerwca 27, 2010, 01:02:32 »
Trochę bardziej aktualne zdjęcia ze wspomnianej wcześniej 927 Awiabazy w Berezie:























John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #523 dnia: Lipca 06, 2010, 20:41:39 »
Białoruski Su-27P o nr burtowym 37:





Przy okazji wobec wypadku Su-27UBM1 w Radomiu warto chyba jeszcze o tym wspomnieć:


Uładzimir Karwat
Уладзімір Карват



Oprócz niedawnej katastrofy w Radomiu w połowie lat 90tych w wojskach lotniczych Republiki Białorusi miał miejsce jeszcze jeden tragiczny w skutkach wypadek samolotu rodziny Su-27. Mianowicie późnym wieczorem dnia 23 maja 1996 roku w pobliżu miejscowości Arabowszczyzna w rejonie baranowickim obwodu brzeskiego rozbiciu uległ samolot myśliwski Su-27P o numerze burtowym "29" z 61. Bazy Lotniczej w Baranowiczach, pilotowany przez podpułkownika pil. Uładzimira Karwata (biał. Уладзімір Карват; ros. Владимир Карват). Samolot wykonywał w tym czasie rutynowy lot szkolno-treningowy. Jak do tego doszło?

Uładzimir (Uładzimier) Karwat urodził się 28 listopada 1958 roku w Brześciu. W 1981 roku ukończył szkołę lotniczą i został skierowany do służby na Dalekim Wschodzie. Przeszkolony został wówczas na samolot myśliwski MiG-23MLD. W toku swojej nienagannej służby odznaczony został w roku 1988 medalem "70 lat Sił Zbrojnych ZSRR" ("70 лет Вооружённых Сил СССР") oraz orderem "Za Służbę Ojczyźnie w Siłach Zbrojnych ZSRR" III stopnia w roku 1990 ("За службу Родине в Вооружённых Силах СССР"). W 1994 roku na własną prośbę został odkomenderowany do służby na terytorium Białorusi. Jeszcze w dniu 11 września tego samego roku złożył przysięgę w siłach zbrojnych Białorusi. W początkowym okresie pełnił funkcję naczelnika bazy powietrznej i przygotowania taktycznego 61 Bazy Lotnictwa Myśliwskiego w Baranowiczach.

Tego pamiętnego dnia wiosny o godzinie 22.44 myśliwiec Su-27P (nr taktyczny "29") o sygnale wywoławczym 924, pilotowany przez Uładzimira Karwata wzbił się w powietrze z bazy lotniczej w Baranowiczach. Zadaniem pilotażowym był rutynowy lot treningowy po wyznaczonej marszrucie. Po kilku minutach lotu na panelu ostrzegawczym samolotu Karwata zapaliła się kontrolka awarii układów hydraulicznych. Kontroler naziemny usłyszał w słuchawkach zgłoszenie: "Tu 924, dolatuję do granicy drugiej strefy, zgłaszam spadek ciśnienia w układzie hydraulicznym, przerywam wykonywanie zadania". Kontrola naziemna natychmiast wydała Karwatowi polecenie przerwania wykonywania zadania i niezwłocznego powrotu do macierzystego lotniska. Kilkadziesiąt sekund później doszło jednak do zasygnalizowania innych awarii, w tym systemów sterowania, czyniąc maszynę praktycznie niesterowną. W tej sytuacji Karwat otrzymał rozkaz strzelania się z maszyny. Ten jednak, ze względu na fakt, że maszyna znajdowała się nad terenem zamieszkałym, w pobliżu dwóch miejscowości, próbował skierować ją poza strefę zamieszkaną.

O godzinie 22:54, około 8 minut po starcie, 2 minuty po pierwszej sygnalizacji awarii i 14 sekund po zgłoszeniu problemów z systemem sterowania przeszło 25 tonowa maszyna wypełniona paliwem i uzbrojeniem spadła na ziemię. Na miejsce katastrofy niemal natychmiast pobiegli okoliczni mieszkańcy - świadkowie tego zdarzenia, po następnych 20 minutach pojawiła się jednostka straży pożarnej. Podczas akcji ratunkowej udało się powstrzymać ogień i nie dotarł on do kabiny. Niestety nie udało się uratować pilota, który jak się okazało, poniósł śmierć na miejscu. Według naocznych świadków, pilot do samego końca walczył z samolotem i próbował skierować maszynę poza teren zamieszkały. Z tych przyczyn wielu okolicznych mieszkańców nie bez przesady do dnia dzisiejszego uważa dzień 23 maja 1996 roku za powtórne narodziny Uładzimira Nikołajewicza. Po tym tragicznym wypadku postać Uładzimira Karwata urosła bowiem, przy niemałej zasłudze działań propagandowych, do rangi bohatera narodowego.

Za odwagę i bohaterstwo w trakcie wykonywania służby wojskowej, Karwat jako pierwszy oficer sił zbrojnych w republice dnia 21 listopada 1996 roku dekretem prezydenta Aleksandra Łukaszenki numer 484 został pośmiertnie uhonorowany tytułem Bohatera Białorusi (Герой Белоруссии). Odznaczenie to ustanowiono dnia 13 kwietnia 1995 roku w specjanym rządowym rozporządzeniu N 3726-XII. Zgodnie z dekretem Rady Ministrów Republiki Białoruś numer 179 z 10 marca 1997 roku nadano jego imię szkole średniej Nr 8 w Brześciu do której uczęszczał Uładzimir Karwat oraz wmurowano w tej szkole tablicę pamiątkową. Ponadto ustanowiono pomnik w Brześciu, a także ufundowano stypendium jego imienia przyznawane najbardziej obiecującym kadetom lotnictwa w Akademii Wojskowej, ufundowano turniej piłkarski jego imienia a nawet określono wzór znaczku pocztowego z jego zdjęciem. Ponadto jego imieniem nazwano ulicę w Brześciu, ulicę w Mińsku oraz skwer w Baranowiczach (róg Bulwaru Kosmonautów i ulicy im. Gogola). Wreszcie w roku 2009 w Baranowiczach otwarto muzeum poświęcone poległemu pilotowi.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #524 dnia: Lipca 06, 2010, 23:18:27 »
To są właśnie prawdziwi piloci, którzy są wstanie poświęcić własne życie, aby uratować kogoś.
Nie wiem czy wiesz, ale dwaj piloci białoruskiego Su-27UBM, którzy zginęli w Radomiu, w ostatniej chwili wykonali ostry manewr w lewo kilka metrów nad ziemią, tylko po to, aby nie uderzyć w dom. Co ciekawe, mieszkańcy tego domu, widzieli jak białoruski Su-27UBM się zbliża do ich domu i widzieli cały wypadek.

Co prawda to już raczej nie ten temat, ale skoro już. Czy mógłbyś przypomnieć katastorfę z 2002 roku we Lwowie.
Wiem, że dwaj piloci przeżyli, ale zginęło wielu ludzi.

http://www.youtube.com/watch?v=CrB-YQqeNpk

Uwaga!!!
Poniższy film ukazuje to co miało miejsce tuż po katastrofie we Lwowie.
Z filmie zawarte są drastyczne sceny, w których widać ludzkie szczątki, itp. oraz przekleństwa w języku rosyjskim!

http://www.youtube.com/ ... {CENZURA! Link wycięto!}
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2010, 23:25:52 wysłana przez John Cool »