Autor Wątek: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]  (Przeczytany 249346 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #540 dnia: Lipca 22, 2010, 12:34:19 »
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #541 dnia: Lipca 26, 2010, 23:34:54 »
Tak darekQ, to zdecydowanie powinno ułatwić sprawę  :004:

Przy okazji - kilka MiGów-29 z 4.CBP z Lipiecka... najwyraźniej również świeżo po remoncie. Zastanawia mnie gdzie wykonano prace remontowe? Jeśli nie u producenta w Łuchowicach (ŁMZ) i nie w 121.ARZ w Kubince, to może jeszcze ewentualnie w 275.ARZ w Krasnodarze, standardowo zajmującym się remontem 29tych należących do WWS?









Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #542 dnia: Lipca 27, 2010, 07:16:41 »
Przy okazji - kilka MiGów-29 z 4.CBP z Lipiecka... najwyraźniej również świeżo po remoncie.

Czyż nie są to maszyny, które brały udział w majowej paradzie - stąd napisy ?
Jeśli tak, to już w marcu były po remoncie.

Modernizacja MiGów-29
« Odpowiedź #543 dnia: Lipca 28, 2010, 09:10:07 »
Najwyraźniej samoloty remontowane są w dwóch zakładach - jedne mają jasnoszary radar i dość tradycyjną czarną osłonę przed kabiną (jest dość wyąska, dlatego na powyższych zdjęciach z dołu prawie jej nie widać), numery niebieskie lub czerwone, a drugie - wyraźnie ciemniejszy radar i "skróconą" czarną osłonę oraz numery czerwone. Wszystkiego jest ich kilka oraz chyba ze trzy UB, a pierwsze zdjęcia były już w 2009 roku.

Jednak ciekawsze jest co innego - przynajmniej jeden (numer 32) samolot został wyposażony w coś nowego - na grzbiecie ma dość dużą antenę (radiostacji?, nawigacji satelitarnej?) - dwa zdjęcia, wyszperane w czerwcu 2010:



Pozdrawiam
Mariusz

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #544 dnia: Lipca 28, 2010, 12:29:59 »
Antena na "32" faktycznie podobna do tej na MiGu-29AS, ale szczerze mówiąc chwilowo też nie wiem co to może być za element.

Jeszcze dwa MiG-29UB n/b "33" oraz n/b "36":





Czyż nie są to maszyny, które brały udział w majowej paradzie - stąd napisy ?
Jeśli tak, to już w marcu były po remoncie.

Najprawdopodobniej tak, aczkolwiek ten napis dostały chyba wszystkie statki powietrzne które wzięły udział w przygotowaniach do majowej parady, o ile się nie mylę nawet takie które niekoniecznie wyleciały tego dnia.

402 IAP ON
« Odpowiedź #545 dnia: Lipca 29, 2010, 09:12:42 »
Przeglądając zdjęcia remontowanych MiGów zauważyłem, że pierwsze remontowane (z czerwonymi numerami) pojawiły się już w 2006 roku (tak, to nie błąd). Najnowsze, te z 2010 roku, mają już numery niebieskie (wśród nich jest ten jeden zmodernizowany z antenką na grzbiecie). Krążą one najczęściej w Lipiecku, i przy tej okazji pojawił się następny problem. Otóż wszyscy zapewne kojarzycie dość ciemne (szare z ciemnymi plamami) MiGi z Lipiecka. Mam notatkę, że w 2006 roku należały do jakiegoś 402 pułku specjalnego przeznaczenia (402 IAP ON) - to właśnie te samoloty mają numery trzycyfrowe od 101 do 106. A do tego, co najciekawsze, są to samoloty w wersjach 9-12 (TAK! trzy z nich), i 9-52. Pozostałe ciemne to stare, odwieczne, lipieckie 9-13 z numerami od 28 do 32 (jakoś tak, teraz dokładnie nie pamiętam poszczeólnych). 

Pytanie brzmi: co to za jednostka ten 402 IAP ON (jej samoloty latają do dzisiaj w ciemnym malowaniu, i niektóre mają słynne już napisy BBC Rossiji  sprzed majowej defilady w Moskwie)?

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #546 dnia: Lipca 29, 2010, 19:07:03 »
402 Pułk Lotnictwa Myśliwskiego Specjalnego Przeznaczenia został sformowany rozkazem ludowego komisarza obrony ZSRR 25 czerwca 1940 roku. Do służby w pułku powołano pilotów doświadczalnych z NII WWS - stąd nazwa "specjalnego przeznaczenia". Była to najskuteczniejsza radziecka jednostka myśliwska okresu Wielkiej Wojny Ojczyźnianej. W 1949 roku z części pułku wydzielono 968 IAP (Dokładnie истребительный авиационный Севастопольский Краснознаменный, ордена Суворова полк). Na podstawie dyrektywy Sztabu Głównego WWS z 12 marca 1992 roku, pułk przebazowano do Lipiecka gdzie wszedł w skład 4 CBP i PLS. Odtąd nazywa się 968 IISAP (исследовательско-инструкторский смешанный авиационный полк). Używa zróżnicowanego parku lotniczego - Su-24M, Su-25SM, Su-27SM, Su-34.
Rocznicowa odznaka pułku

Lipieck-2
« Odpowiedź #547 dnia: Lipca 30, 2010, 09:09:22 »
Kolego Czesio - jesteś nieoceniony! Dziękuję. Do lipieckiego zestawu trzeba jeszcze koniecznie dodać Su-30 - te, które swego czasu działały w Sawasljejce. A do historii pułku, że w latach 80-tych stacjonował na Białorusi w bazie Ross, MiGi dostał w 1983 roku, od 1989 do 1993 stacjonował w Altenburgu w NRD. Potem wrócił i pozbył się większości MiGów, przekazując je do m.in. Andreapola. A sformowany został nie w 1940 roku, ale 25 czerwca 1941 roku, kilka dni po wybuchu wojny.

Spróbujmy zatem podsumować przynajmniej temat MiGów-29 w Lipiecku.

Wg stanu na 1 stycznia 2010 w Lipiecku jest 16 Migów.
Doliczyłem się prawie wszystkich, choć nie wszystkie należą do 968 IISAP, gdyż większość do 4020 Bazy Zapasowej Samolotów. Siedem samolotów nabyła ona w 1998 roku od kilku jednostek w celu podtrzymywania nawyków lotniczych swojego personelu, stąd ta mieszanina 9-12, 9-13 i 9-51. Zostały odmalowane w miejscowej lipieckiej jednostce technicznej TECz, w dość niecodzienny sposób. Otrzymały numery od 100 do 106 (białe).

Ponadto występują jeszcze 22, 24 i dwa [sic!] z numerem 23 (czerwone numery) oraz trzy należące do Sokołów: 28, 29 i 32 (przemalowane na niebiesko w 2006 roku, potem trochę podmalowane, bo farba odłaziła). Te należą do 968 IISAP.

Razem 7 + 4 + 3 = 14, zatem mniej więcej się zgadza, zwłaszcza że są jeszcze jakieś szparki.


W Altenburgu.


Trochę kombinowali z numerami  :020:


Pod koniec lat 90-tych te były dość znane.




MiG-29UB.


Stareńki 9-12 należący do 4020 Bazy Zapasowej.


No i na koniec #24. Ten to nawet dostał napis "BBC Rosji" w maju 2010 roku.

No i jeszcze zestaw zdjęć ciemnoszarych MiGów - nie mam tylko numeru 100.


Pozdrawiam
Mariusz

Lipieck-2 Sokoły Rosji
« Odpowiedź #548 dnia: Lipca 30, 2010, 09:32:10 »
Przepraszam za dopisywanie, ale zapomniałem o Sokołach.

Trzydziestka dwójka w 2008 roku.

Wszystkie trzy razem w 2006 roku:


Na razie

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #549 dnia: Sierpnia 22, 2010, 18:53:21 »
Jeszcze dwa "bure" MiGi z Lipiecka MiG-29UB n/b "35" oraz MiG-29 n/b "29":




John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #550 dnia: Września 15, 2010, 23:53:25 »
Ta suczka prawdopodobnie też z Biesowca, pomalowana podobnie jak #19 o ile mnie pamięć nie myli.


Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #551 dnia: Września 18, 2010, 13:13:19 »
Cytuj
Rosjanie trenują na NITKA

Po 2 latach przerwy, od 3 tygodni rosyjscy piloci samolotów pokładowych ćwiczą na poligonie NITKA na ukraińskim Krymie.
Na Krym Su-27KUB, Su-27K, MiG-29K i Su-25UTG przyleciały z odległego o 3 tys. km Siewieromorska. 10 samolotów międzylądowało dla uzupełnienia paliwa w Pietrozawodsku. W sąsiadującej z NITKA wiosce Nowofiodorowka, gdzie znajduje się garnizon, piloci byli przez mieszkańców witani kwiatami. Dowódca Pułku lotnictwa morskiego Floty Północnej, płk Jewgienij Kuzniecow mówi, że współpraca z ukraińskim dowództwem układa się znakomicie, a poligon jest w dobrym stanie. Zastępca dowódcy NITKA, ppłk Władimir Kuzniecow twierdzi, że codziennie były i są przeprowadzane czynności obsługowe wymagane dla utrzymania poligonu w stanie sprawności technicznej.

Pułk stacjonuje na jedynym rosyjskim lotniskowcu – Admirał fłota Kuzniecow. Wskutek napięć między FR a Ukrainą w 2008 utracił możliwość trenowania na poligonie NITKA (Rosjanie zbudują radiolokator koło Kaliningradu, 2008-10-20), wyposażonym w imitację rampy startowej i urządzenia umożliwiające lądowanie na 200-metrowym pokładzie. Rosjanie rozważali nawet budowę podobnej instalacji na własnym terytorium, ale zmiana sytuacji politycznej po ostatnich wyborach pozwoliła im na skorzystanie z poligonu na Krymie.
Przed obecnym szkoleniem w lotnictwie WMF było tylko 19 załóg potrafiących operować z pokładu lotniskowca. W ciągu 3 pierwszych tygodni treningu wyszkolono w pełni kolejnych 5 pilotów. Trening kończy się za kilka dni. W przyszłym roku mają odbyć się na NITKA podobne ćwiczenia.

Budowę poligonu NITKA (Naziemnyj ispytatielnyj trenirowocznyj kompleks awiacjonnyj) koło krymskiego Saki rozpoczęto w 1979. W pełnej konfiguracji, umożliwiającej lądowania, powstał w 1984. Konstrukcja waży 12 tys. ton. W normalnym trybie poligon obsługuje 100 specjalistów. Pierwotnie trenowały na nim załogi samolotów pokładowych 4 sowieckich krążowników lotniskowcowych.

Obecne dowództwo WMF planuje budowę 3-6 nowych lotniskowców (Nowe rosyjskie lotniskowce, 2009-03-01). Pierwszy miałby być gotowy w 2020. W międzyczasie FR kupi zapewne kilka śmigłowcowców, najprawdopodobniej francuskiej klasy Mistral, pozycjonowanych jako okręty strategicznej projekcji siły na morzu. Brak podobnych okrętów w WMF był szczególnie widoczny w czasie konfliktu wywołanego przez Gruzję w 2008.
http://www.altair.com.pl/start-5069

http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2010/09/IMG_5076_sk.jpg
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2010/09/IMG_5380_sk.jpg
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2010/09/IMG_5403_sk.jpg
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2010/09/IMG_5551_sk.jpg

http://pilot.strizhi.info/2010/09/18/8939

[admin]Blokada przed podlinkowywaniem. Mazak.[/admin]
« Ostatnia zmiana: Października 29, 2010, 21:28:02 wysłana przez KosiMazaki »
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #552 dnia: Października 03, 2010, 00:11:44 »
A to co za wersja? Podpisane jest Su-27SKM, ale...? (John pewnie wie :004:). Niby "normalny" Su-27SM a jednak ma sonde do tankowania. Ciekawe czy to maszyna zbudowana od podstaw czy jakaś modernizacja, przebudowa?

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/9/3/1785398.jpg

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #553 dnia: Października 03, 2010, 14:54:06 »
John już o tej maszynie pisał,w wątku o zakupach .To jedna z zamówionych maszyn przez Indonezję.
« Ostatnia zmiana: Października 03, 2010, 15:02:41 wysłana przez hamar »

Odp: Siły Powietrzne Rosji i Białorusi [Zdjęcia]
« Odpowiedź #554 dnia: Października 03, 2010, 19:49:57 »
Jeżeli to faktycznie indonezyjski egzemplarz proszę moderatora o przeniesienie tej mojej informacji do odpowiedniego wątku.  :001:
Pozdrawiam.