Autor Wątek: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych  (Przeczytany 22699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 16, 2007, 17:50:54 »
Tak jak obiecałem tak zrobiłem Kusch-u :002:, na razie tylko zdjęcia, wspomnienia mojego wujka będą dopiero po jego powrocie z Iraku.

Wielki dzięki, czekamy na więcej  :001:

Ps;
Ta fotka jest świetna

http://i173.photobucket.com/albums/w58/Lewy86/DSC_0177.jpg
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 16, 2007, 23:06:15 »
Tlko format mógłby być większy to by predzej czy póxniej trafiła na pulpit. Narazie zostaje Ciotka Ju autorstwa Leona ;]
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Lewy

  • *
  • Prowadzę, nie piję
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #47 dnia: Września 22, 2007, 22:53:26 »
Kilka nowych fotek, mam nadzieję, że nie było ich wcześniej:
UH-60 i Apache, a w tle... nasz Hokej :001:




A teraz bardzo zła wiadomość. Dorwałem po powrocie wujka chyba z 200 fotek i kilka filmów z Iraku, przegrałem je sobie na płytkę i ...... płyta się zepsuła  :005:. Odzyskałem z niej tylko kilka zdjęć. jeśli uda mi się coś z nią zrobić to dodam całą galerię. Może uda mi się zdobyć drugą kopię, ale to za jakiś czas. 

Oberst26

  • Gość
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #48 dnia: Września 23, 2007, 19:32:24 »
Dzięki! Naprawdę niezłe fotki! A przy okazji- nie przydałby się nam taki Mi-24 z demobilu? (żeby sobie nim latać np: na wycieczki lub na imprezki?  :D :D
 Spam.
Dziadek Kos

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 21, 2008, 15:42:13 »
Doposażony Mi-17V1 w wersji afgańskiej:



« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2008, 20:34:22 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 22, 2008, 19:14:49 »
Ile jeszcze można ciągnąć ten typ ? Trup, a w dodatku reanimowany  :005:
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 22, 2008, 20:34:47 »
Jeszcze długo, szczególnie, że kupujemy tuzin nowych Mi-171. Niestety alternatywy chwilowo brak - NPŚ nadal w powijakach, a coś latać musi, lepiej żeby to był najtańszy sprawdzony i używany u nas sprzęt, niż łatać te dziury czymś ekstrawaganckim.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 22, 2008, 20:39:27 »
A nie lepszy do afganu byłby Sokół? :118: Dobra kiepski żart, mam nadzieję, że nikt na to nie wpadnie.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 22, 2008, 20:44:16 »
No jakby zrzucić z niego te belki na uzbrojenie, to może będzie tam w stanie latać, żeby mógł coś przewieźć to już trzeba coś ze środka zacząć wyrzucać  :118:

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 23, 2008, 15:06:22 »
Cytuj
Ile jeszcze można ciągnąć ten typ ?
Jak najdłużej .... są to jedne z najlepszych śmigłowców transportowych.
Cytuj
Trup, a w dodatku reanimowany
Trup?! Po czym wnosisz .... myślisz że US Army  to tylko nowe śmigłowce ma ....rozmawiałem z jednym z techników pokładowych blackhawk , ich śmigłowiec był z roku 1982 służąc w Iraku w 2006 po czym miał wrócić na ewentualny remont .
Jednak przyznam ze NOWE śmigłowce mimo wszystko by się przydały.
Co do silników mi-17 posiada zespół napędowy z mi-24 wersji W z rosyjskiego wysotnij ,czy jakoś tak ,przepraszam ale nie znam rosyjskiego.Wersje tych silników powstały po doświadczeniach wersji D ze słabszymi silnikami .Mi-24 to około 11 ton ,mi-17 to praktycznie sama skorupa  :001: nie uważam go za cudowną broń ale powinien dobrze sobie radzić ....reszta wyjdzie i tak w "praniu".Ot tajemniczosc słowa "wysokosciowe"

Ps;Pan Hołdanowicz po raz kolejny wykazuje brak zorientowania w pewnych sprawach np. NVG ale rozpisuje sie jakby to on decydował czyli...... pom, pom,pom,bla,bla,bla,pom,pom,pom
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2008, 15:16:11 wysłana przez cygan »
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 23, 2008, 15:33:15 »
Jak najdłużej .... są to jedne z najlepszych śmigłowców transportowych.Trup?! Po czym wnosisz .... myślisz że US Army  to tylko nowe śmigłowce ma ....rozmawiałem z jednym z techników pokładowych blackhawk , ich śmigłowiec był z roku 1982 służąc w Iraku w 2006 po czym miał wrócić na ewentualny remont. Jednak przyznam ze NOWE śmigłowce mimo wszystko by się przydały.

Żadna armia nie ma cały czas sprzętu prost z fabryki, ale ten Mi to już lekka kiszka. Kupa dodatkowego żelastwa + stara konstrukcja i tak w ogóle nie wiadomo po co to wszystko, skoro z Iraku się ulatniamy, a w Afganie też pewnie długo nie pobalujemy.
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 23, 2008, 15:39:04 »
Amerykanie w Iraku nawet nimi latają, tutaj dowód, jeden gość (AlphaOneSix) z forum ED/DCS latał wcześniej w Iraku na Black Hawk i przesiadł sie na Mi-17 (cywilna firma pracująca dla rządu podpisała kontrakt z U.S Army i latają dla nich, są tanie i dobre) pisze, ze sprawują sie wyśmienicie. Przy okazji pozdrawia naszych (często widywał Sokoły ale nie wiedział co to :D)







"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 23, 2008, 20:14:31 »
Przykład jaki podał Kusch chyba wystarczy .....
Drogi Ravenik niestety nie o wszystkim co się dzieje w wojsku wiesz i niestety się nie dowiesz  bo to co można znalezć w naszej prasie i necie nie zawsze jest warte uwagi .Dla przykładu , kiedy byłem w 2005 roku w Iraku mówiło się ze to może być ostatnia zmiana ,a doczekaliśmy się już 2008 i jeszce tam siedzimy .....w tym samym czasie mówiło się ze mi-24D na skasowanie ...teraz już je remontujemy .
Mi-17 stara konstrukcja?..... chinook jest chyba starszy (Sun popraw jeśli się mylę) mimo to brany jest pod uwagę w dalszej służbie .Co do samego mi-17 to niedoceniając zalet samego śmigłowca to widze ze nie jesteś w temacie śmigłowców zorientowany.A w Afganie  to my mozemy posiedzieć dłużej niż sie zdaje.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

John Cool

  • Gość
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 23, 2008, 20:17:53 »
Już bez przesady. Nawet słabsze Mi-8MT dobrze sobie radziły w Afganie w latach 1979-1989, zważywszy jeszcze na średnie wysokości bezwzględne na jakich musiały one latać (3000-4000m), choć i przeciwnik był trudniejszy, i taktyka użycia śmigłowców w tamtym konflikcie była jeszcze w powijakach. Nieraz latały tam nawet dużo cięższe Mi-6... Zarówno CH-47 "Chinook" jak i familia Mi-8/Mi-17 to wiekowe, lecz sprawdzone oraz bardzo dobre konstrukcje. A wy Kusch miejcie litość z tym Sokołem :121:

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Polskie śmigłowce w misjach zagranicznych
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 23, 2008, 20:57:16 »
Mi-17 stara konstrukcja?..... chinook jest chyba starszy (Sun popraw jeśli się mylę)
Racja, jeżeli bierzemy pod uwagę czas wprowadzenia do służby - Chinook służył już od 1962 roku, a Mi-8 od 1967. Ale jeżeli bierzemy pod uwagę pierwszy lot prototypów, to Chinook jest młodszy o... 74 dni :P

Za to najstarszym "odgrzewanym kotletem" jest chyba UH-1 (1956/1959) który posłuży sobie jeszcze dłuuuuugo, szczególnie, że dopiero co USAF zakupił wersję szkolną TH-1H, a USMC niedługo zacznie otrzymywać swoje UH-1Y.

Wiek konstrukcji niczemu nie przeszkadza, pod warunkiem, że maszyna na prawdę się sprawdza - wystarczy popatrzeć na rynek cywilny, gdzie mimo możliwości wolnego wyboru spośród kilkunastu różnych typów maszyn, nadal największy popyt jest na stare S-61 (niektóre przekroczyły już wiekiem 40'tkę)