Autor Wątek: Zdjęcia szczegółowe kokpitu Mi-24A  (Przeczytany 1710 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Zdjęcia szczegółowe kokpitu Mi-24A
« dnia: Maja 07, 2006, 22:39:03 »
Wielu osobom na tym forum, interesującym się choć trochę współczesnymi wojskowymi wiropłatami zapewne z grubsza nie są obce fotografie i wygląd kokpitu Mi-24D, tudzież Mi-24W. Stawiam jednak dolary przeciwko orzechom, że odsetek osób, które widziały szczegółowe zdjęcia kokpitu wczesnych wersji diabelskiego rydwana z Afganistanu, jest trochę mniejszy :)

Dla zainteresowanych oto kilka ciekawych fotografii wnętrza Mi-24A:











 

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Zdjęcia szczegółowe kokpitu Mi-24A
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 07, 2006, 23:27:08 »
Zimny Janek strikes back! Dzieki za fotki ;]
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Zdjęcia szczegółowe kokpitu Mi-24A
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 25, 2006, 14:12:50 »
Dzisiaj przeglądając gazetkę AirForces natrafiłem na zdjęcie wietnamskiego Mi-24A w locie.
Może nie byłoby w tym nic dziwnego, ale było to zdjęcie wykonane w tym roku!  :002:
To ustrojstwo jeszcze lata?!  :021:

PS: Śmiesznie wyglądał pilot w tej gigantycznej kabinie, wyglądało jakby miał wystarczająco dużo miejsca do biegania wokół fotela :)
DCS/FSX/AC/pCARS

John Cool

  • Gość
Odp: Zdjęcia szczegółowe kokpitu Mi-24A
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 26, 2006, 13:07:13 »
Trudno mi zgadywać, ale wielce prawdopodobne jest iż mogłeś widzieć to zdjęcie. Natomiat tutaj stoi egzemplarz wystawiony w muzeum lotnictwa w Monino. Nawiasem mówiąc to ten sam egzemplarz, którego kokpit widzimy na zdjęciach. Poniżej fotka jednego z egzemplarzy wystawiona w muzeum w Hanoi.



Jeśli chodzi o wietnamskie Mi-24A, to owszem, kilka egzemplarzy tego zabytku jest ciągle w eksploatacji. O ile mi wiadomo wypełniają one przede wszystkim zadania dozoru powietrznego wzdłuż granicy z Laosem.

Generalnie wyprodukowano około 240 egemplarzy wariantu A w kilku seriach produkcyjnych (łącznie było to ok. 300 egzempalrzy pierwszych wersji Mi-24, jesli liczyć jeszcze wersje B, ze stosunkowo niewielkimi zmianami). Stosunkowo niewielką liczbę odsprzedano do Algierii, Libii oraz wymienionego Wietnamu. Dwa pierwsze państwa wykorzystały je w prowadzonych przez nie konflikatach lokanlnych (Algieria przeciw islamskim bojówkom, Libia podczas wojny z Czadem). Ciekawostką jest to iż część libijskich śmigłowców tego typu otrzymała na przykład filtry powietrza CAIP skonstruowane przez brytyjską firmę APME Ltd. (docelowo projektowane dla egipskich śmigłowców Mi-8). Obecnia Libia oraz Wietnam eksploatuje jeszcze po kilka sztuk.

Sporo egzemplarzy Mi-24A/B można jeszcze zobaczyć w Afganistanie. Braly one niegdyś udział w wojnie afgańskiej będąc na wyposażeniu sił podległych rządowi w Kabulu, z racji jednak pewnych oganiczneń konstrukcyjnych wersja ta była latającą trumną, toteż pełniła na ogół funkcje transportowe i sanitarne. Po wojnie pozostałe maszyny przechodziły z rąk do rąk, dzisiaj na lądowsku obok bazy Bagram można jeszcze zobaczyć 3-4 sztuki, niestety zostały one rozkradzione i zdewastowane.