Autor Wątek: Chińskie Siły Powietrzne  (Przeczytany 84776 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

_michal

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #195 dnia: Maja 19, 2011, 22:22:32 »
Albo coś tuż przed obiektywem i to jest głębia ostrości.

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #196 dnia: Maja 19, 2011, 22:55:58 »
Antena radaru J-10B, poza tym nic nie wiadomo co to jest.

http://forum.keypublishing.co.uk/attachment.php?attachmentid=195468&d=1305813314
http://forum.keypublishing.com/attachment.php?attachmentid=195475&d=1305837683

[admin]Załączniki nie działają. Mazak.[/admin]

« Ostatnia zmiana: Maja 20, 2011, 08:16:42 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #197 dnia: Maja 20, 2011, 19:59:57 »
Być może Chińczycy coś kombinują z AESA  :001: jedno trzeba stwierdzić przez ostatnie 20 lat zrobili ogromny krok jeśli chodzi o lotnictwo i nie tylko, aż strach pomyśleć jak pójdą do przodu przez kolejne 20 lat.

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #198 dnia: Czerwca 11, 2011, 20:00:11 »


Inne fotografie J-10B. Stan samolotu i rozstawiony obok sprzęt świadczy dobitnie o prowadzeniu prac z techniką radiolokacyjną. Warto zwrócić uwagę na szczegóły anteny. Widać rząd niewielkich anten dipolowych charakterystycznych dla niektórych radiolokatorów starszych generacji z antenami szczelinowymi oraz FAR. Być może charakterystyczne dla AFAR umieszczenie anteny "patrzącej w górę" to chińska wariacja na temat radiolokatorów ze skanowaniem fazowym na etapie anteny pasywnej. Poniżej stacja będąca na wyposażeniu seryjnego J-10 której technologię podpatrywano w N010

No i trochę fotografii J-20, okrzykniętego przez prasę...niszczycielem lotniskowców  :065: Jakiekolwiek jest przeznaczenie tego samolotu uwagę przyciąga skręcenie geometryczne końcówek skrzydeł (ciekawe jak tam z profilem). Poza tym jak zwykle większa ilość fotografii przedstawia samolot z otwartym zasobnikiem na spadochron hamujący. Tak sobie pomyślałem, że między oboma AL-31F może występować zbyt duża temperaturka której ze względu na brak jakichkolwiek dodatkowych wlotów powietrza chłodzącego nie ma czym obniżyć (ach ten prymat stealth  :020:) . Być może próby silników, rozbiegi i kołowania prowadzi się z otwartym zasobnikiem zapewniając jako taką wymianę ciepła.






Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #199 dnia: Czerwca 11, 2011, 23:35:02 »
Stan samolotu i rozstawiony obok sprzęt świadczy dobitnie o prowadzeniu prac z techniką radiolokacyjną.



No bardziej skłaniam się ku temu, że to masa wywazajaca ,lub jak kto woli balast.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2011, 16:30:10 wysłana przez some1 »

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #200 dnia: Czerwca 11, 2011, 23:41:37 »
To aż tak z nimi źle... :-)

Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #201 dnia: Czerwca 12, 2011, 16:37:34 »
A dobrze ? :003: Kilku kilometrow autostrady nie mogą wybudować , a radar dadzo rade  :001:

Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #202 dnia: Czerwca 13, 2011, 21:08:02 »
Duża rozdziałka, widać detale i zarysy komór.


Z otwartym hamulcem



John Cool

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #204 dnia: Lipca 05, 2011, 08:55:40 »
Kolejny news w temacie dot. kolejnej dostawy silników AL-31F do ChRL. Jest to kolejna zamówiona partia tych silników, pomimo ambicji produkcji własnych.

Ciśnie się tylko jedno pytanie - jak to w końcu jest z tymi "kopiami lepszymi od oryginałów"?
 
Za altair: http://www.altair.com.pl/start-6501

Cytuj
Rosyjskie silniki dla ChRL

Rosoboroneksport zawarł umowę na dostawę 123 silników AL-31FN dla ChRL. Wartość kontraktu sięga pół miliarda dolarów.

Według Wiedomosti, ministerstwo obrony ChRL zamówiło 123 silniki odrzutowe AL-31FN do napędu samolotów myśliwskich, rodzimych i kupowanych w FR. Wartość kontraktu jest szacowana na 500 mln USD. 13 pierwszych silników ma zostać dostarczonych do końca 2011. Cały kontrakt ma zostać zrealizowany do końca 2013. Silniki produkuje moskiewska wytwórnia Salut.

ChRL wykorzystuje silniki AL-31FN do napędu samolotów J-10 i J-11 – kopii rosyjskich Su-27. Chińczycy kupują więc regularnie kolejne partie. W 2003 zamówili 50, w 2007 – 100, a w styczniu 2009 – 122 silniki tego typu.

Rosjanie oceniają, że znaczna część z kupowanych silników AL-31FN jest montowana w samolotach eksportowanych przez chińskich producentów. Rodzime J-10 i J-11 Chińczycy napędzają przede wszystkim kopiami AL-31 – WS-10. Mają jednak problemy z ich osiągami i niezawodnością. Kłopotliwy jest też niewielki okres międzyremontowy. Zmodernizowane odmiany WS-10 montowane są na nowych chińskich myśliwcach: WS-10A na J-15 (kopia Su-33, Chińska kopia Su-33, 2010-05-26), a WS-10G FADEC na samolocie nowej generacji J-20 (Twórca napędu J-20 nagrodzony, 2011-01-11).

Przeciwko sprzedaży ChRL silników protestują rosyjscy producenci samolotów (Przeciw sprzedaży silników ChRL, 2010-07-05). Uważają, że Chińczycy używają ich w nieuczciwej konkurencji na rynkach międzynarodowych.

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #205 dnia: Lipca 05, 2011, 13:49:25 »
Uwag kilka do Altairowych wieści.
Cytuj
Według Wiedomosti, ministerstwo obrony ChRL zamówiło 123 silniki odrzutowe AL-31FN do napędu samolotów myśliwskich, rodzimych i kupowanych w FR.
Jeżeli zakupili silniki w wersji FN to mogą one napędzać wyłącznie J-10 ze względu na dolne położenie skrzynki napędów, więc nieprawdą jest że mają służyć do samolotów zakupionych w FR, czyli Su-27SK, Su-30MKK/MK2. To samo dotyczy J-11.
Cytuj
ChRL wykorzystuje silniki AL-31FN do napędu samolotów J-10 i J-11 – kopii rosyjskich Su-27.
J-10 kopią Su-27? Hmmm. J-11 jak wyżej nie może być napędzany wersją FN za to jest FWS-10 o którym w altairze nie słyszano.
Cytuj
Rosjanie oceniają, że znaczna część z kupowanych silników AL-31FN jest montowana w samolotach eksportowanych przez chińskich producentów.
O ile mi wiadomo J-10 ani J-11 nie są eksploatowane przez innych użytkowników niż ChRL. Natomiast mogło to dotyczyć jakiejś niewielkiej partii FC-1 napędzanej kopiami RD-93 czyli WS-13.
Cytuj
Rodzime J-10 i J-11 Chińczycy napędzają przede wszystkim kopiami AL-31 – WS-10
Moim zdaniem J-10 jest napędzany wyłącznie importowanymi AL-31FN. Ze względu na dwusilnikowy układ na J-11 pozwolono sobie zabudować rodzime silniki czyli zawodne FWS-10.
Cytuj
WS-10A na J-15 (kopia Su-33, Chińska kopia Su-33, 2010-05-26), a WS-10G FADEC na samolocie nowej generacji J-20 (Twórca napędu J-20 nagrodzony, 2011-01-11).
Wydaje się, że na prototypach J-15 jest AL-31F lub AL-31F 42 serii (M1) tak jak i na J-20. WS-10A/G nie napędza żadnej seryjnej maszyny ani prototypu.

A teraz z innej beczki. Chińczycy wraz z jakimiś szwedzkimi analitykami ogłosili sukces J-11B jakoby tenże okazał się lepszy od Su-35BM.
http://inosmi.ru/photo/20100906/162720601.html
A teraz rzecz o J-15. Poniżej podlinkuję trzy filmy. Na pierwszym w 1:48 widać doskonale, że samolot ma taką samą mechanizację skrzydła jak Su-33
http://www.youtube.com/watch?v=OcN7OP6ornA&feature=player_embedded
W drugim niby podobnie tyle, że lotki nie są charakterystycznie wychylone razem z klapami jak w Su-33, a powinny być w tej konfiguracji.
http://www.youtube.com/watch?v=s4orj6O7l4U&feature=player_embedded
Zdjęcie dla porównania:

Na trzecim filmie od 0:59 widać jakby lotki i klapy zewnętrzne stanowiły jedną całość, a klapy wewnętrzne są w położeniu schowanym.
http://www.youtube.com/watch?v=TT4MWb4mOPw&feature=player_embedded
I ostatni rodzynek. Zdjęcie z folderu przedstawiające J-15. Widzimy rzekomy napęd samolotu, czyli zdjęcie ze znanej wystawy tzw. WS-10G, radar ze skanowaniem fazowym w cylindrycznej obudowie (ewidentnie makieta), znane zdjęcie kabiny z publikacji o J-11, wytwornicę tlenu, tarcze hamulcowe kół, dziwny zasobnik opadający na potrójnym spadochronie i parę innych urządzeń.



Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #206 dnia: Lipca 05, 2011, 18:34:40 »
W drugim niby podobnie tyle, że lotki nie są charakterystycznie wychylone razem z klapami jak w Su-33, a powinny być w tej konfiguracji.

Jest prosta odpowiedz na Twoje watpliwości. Samolot startuje z pasa ,a nie krótkiego pokładu .Stąd np. klapy do startu w pozycje ,,1,,  zamiast na ,,pełne do startu,, i klapolotki wychylaja sie w tym zakresie.
Nie ,nie nie wiem ilu pozycyjna jest mechanizacja płata na Su-33. Raczej analogia z innymi samolotami. :001:

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #207 dnia: Lipca 06, 2011, 08:21:44 »
Nie ucz ojca dzieci robić hehe. Celowo napisałem w tej konfiguracji. W Su-33 nie ma pozycji dla mechanizacji krótki - długi pas. Klapolotki są wychylane zarówno przy starcie jak i lądowaniu na -14o, choć do pracy w układzie sterowania poprzecznego mają zakres +15/-25o.

Offline CRC

  • *
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #208 dnia: Lipca 06, 2011, 09:15:02 »
Popełniasz typowy grzech pychy. W normalnych samolotach do startu klapy można ustawić w kilku położeniach - np. 1,2,3. Także samo do lądowania, np. 4,5, Full Down. W myśliwcach  do startu/lądowania - wciągnięte (schowane) czyli dwu pozycyjne. I nawet z kontekstu nie wynika, że może być mechanizacja zaproponowana na Twój sposób. Krótki długi pas?, czyli o co chodzi? :003:. Równie dobrze "ulepszacze" mogli zrobić klapolotki wychylane w zależności od wychylenia klap. Bo czemu nie?.

Czesław, zachowaj spokój.

[admin]Pisz staranniej, bo wychodzi z tego bliżej niesprecyzowany "myślotok" naklepany z szybkością strzałów MG42 i zdecyduj się czy używasz PL znaków czy nie. Mazak.[/admin]
« Ostatnia zmiana: Lipca 06, 2011, 10:32:44 wysłana przez KosiMazaki »

Czesio

  • Gość
Odp: Chińskie Siły Powietrzne
« Odpowiedź #209 dnia: Lipca 06, 2011, 12:21:23 »
No nie obrażaj się...Po prostu nie chodzi o klapy które w Su-33 i każdym innym wysuwają/wychylają się do odpowiedniej pozycji przy starcie i lądowaniu, ale o klapolotki które w Su-33 są wychylane zawsze podczas startu i lądowania. Na filmie z J-15 widać natomiast, że klapy są wysunięte a klapolotki są w pozycji neutralnej (może jestem ślepy, ale jak na mój gust jest zdecydowana różnica) czego nie obserwuje się na Su-33. Żeby jeszcze uściślić - na Su-27 mamy wyłącznie klapy przednie (noski) oraz jednosekcyjne klapolotki, na Su-33 mamy trzysekcyjne klapy przednie (noski), dwusekcyjne klapy jednoszczelinowe i klapolotki. Właśnie chodzi o te ostatnie. Ot i wsio!