Poprzednie newsy o dostawach "bombardirowszczyków" Su-34 wymagają jeszcze dodatkowego komentarza. Otóż wg. moich wiewiórek bardziej realna jest dostawa z NAPO jeszcze czterech maszyn w tym roku, spodziewana na grudzień 2010 (hipotetycznie #06, #07, #08 oraz #09). Natomiast w roku następnym (tj. 2011) bardziej realna jest liczba 8-12 dostarczonych dostarczonych do WWS egzemplarzy.
Najprawdopodobniej są to pierwsze maszyny z kontraktu opiewającego na 32 egzemplarze dla WWS (poprzednio dostarczone maszyny były z serii wstępnej). W każdym razie - mają to być już właściwe samoloty produkcyjne. W ostatecznym wariancie seryjnym najprawdopodobniej będzie nieco subtelnych różnic wobec maszyn z Lipiecka (aczkolwiek mało widocznych z zewnątrz): jak nadmieniono wcześniej samoloty mają mieć m.in. silniki AL-31FM-1 oraz agregat Aerosila ВГТД TA14-130-35.
W ostatnich 2-3 latach poniesiono również nieco, całkiem sporych wobec okresu wcześniejszego, nakładów na modernizację zakładów NAPO w Nowosybirsku oraz uruchomienie właściwej linii produkcyjnej Su-34. Zatem można się spodziewać że najbliższy okres pokaże jaki wymierny efekt te inwestycje przyniosły.