Autor Wątek: Su-34  (Przeczytany 81040 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 16, 2011, 22:07:40 »
LTPS (lazierno-telewizjonnaja pricjielnaja sistiema)

Czesio

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 16, 2011, 22:08:34 »
Dokładnie ЛТПС nazywa się  "Платан" i jeszcze jedna fota:

Odp: Su-34
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 22, 2011, 12:33:30 »

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 22, 2011, 18:46:25 »
Nie wiem co palili w NAPO w Nowosybirsku malując je w tak niecodzienne camo, pozostaje tylko żałować że się z nikim nie podzielili  :121:

Ogólnie do AwB w Woroneżu doszły jeszcze dwie maszyny: Su-34 n/b 05 oraz 10. Potwierdzono przy tym informację że maszyny z zeszłorocznej partii tj. 06, 07, 08 oraz 09 przebywające w ośrodkach doskonalenia bojowego i uczestniczące w ostatnich manewrach również mają być z czasem skierowane do AwB w Woroneżu.

Ogólnie park seryjnie wyprodukowanych Su-34 wygląda z grubsza następująco:

929.GLIC w Achtubińsku:

Su-34 (T-10W-8) n/b 48 egzemparz fabryczny wykorzystywany do prób;

Su-34 (T-10W-9 / T-10WS) n/b 01;
Su-34 (T-10WS) n/b 03 tzw. "Prezidienckij" jako że woził swego czasu głowę państwa FR;

4.CBPiPS w Lipiecku:

Su-34 (T-10WS) n/b 02 o nazwie własnej "Николай Чудотворец";
Su-34 (T-10WS) n/b 04;
Su-34 (T-10WS) n/b 05;

AwB w Woroneżu (7000.АвБ Воронеж-Балтимор):

Su-34 (T-10WS) n/b 01;
Su-34 (T-10WS) n/b 02;
Su-34 (T-10WS) n/b 03;
Su-34 (T-10WS) n/b 04;
Su-34 (T-10WS) n/b 05;
Su-34 (T-10WS) n/b 10;
Su-34 (T-10WS) n/b 06 wkrótce zostanie przekazany z CBP z Lipiecka;
Su-34 (T-10WS) n/b 07 wkrótce zostanie przekazany z CBP z Lipiecka;
Su-34 (T-10WS) n/b 08 wkrótce zostanie przekazany z CBP z Lipiecka;
Su-34 (T-10WS) n/b 09 wkrótce zostanie przekazany z CBP z Lipiecka;


Rzeczone nowe ptaszki:




Odp: Su-34
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 22, 2011, 23:35:12 »
10 trochę ładniejsza


i dalej pozostaje pytanie, czy to taki nowy "trynd"/ bzik, czy ta farba coś w sobie ma ?
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Su-34
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 23, 2011, 00:23:18 »
Skojarzenie z powłokami RAM samo się nasuwa ale kto ich tam wie? I dlaczego tylko górne powierzchnie? W związku z tym takie pytanie czy amerykańskie maszyny stealth są zwykle czarne/szare bo to taki kamuflaż, czy też skład powłok ma na to jakiś wpływ?
Русский военный корабль, иди нахуй

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 23, 2011, 01:53:43 »
Oprócz dodatkowych grzebieni zastanawia zakończenie ogona na nowych ptaszkach tj. 02 oraz tymi szaro-malowanymi 05 i 10, takie jak na jednym z prototypów T-10W.

Wydaje mi się przy tym że na 90% trzy rzeczone samoloty należą już do kolejnej, 3 serii produkcyjnej. Mogą to być charakterystyczne zmiany dla maszyn z tej serii, kto wie.



Uploaded with ImageShack.us

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 23, 2011, 12:58:19 »
OK, kratownice na żądle mogą mieć związek z nowym pomocniczym agregatem rozruchowym - Aerosila ВГТД TA14-130-35, najwyraźniej od nowej serii produkcyjnej montowany już na stałe.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Su-34
« Odpowiedź #83 dnia: Grudnia 26, 2011, 16:53:54 »
Tutaj macie słynna toaletę z Su-34, pojemnik na urynę i zadowolony lotczik:





Tu podobno więcej fotek, ale jakoś mi nie wchodzą:

http://dmitrydreamer.livejournal.com/24772.html
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Su-34
« Odpowiedź #84 dnia: Grudnia 26, 2011, 21:22:27 »

Czesio

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 27, 2011, 18:04:25 »
Skojarzenie z powłokami RAM samo się nasuwa ale kto ich tam wie? I dlaczego tylko górne powierzchnie?
Gdyby to był RAM to śruby i nity niknęły by w "glucie" a'la have glass.
Tutaj macie słynna toaletę z Su-34, pojemnik na urynę i zadowolony lotczik:
Jak wygląda SANBACZOK na poważniejszą sprawę?

Odp: Su-34
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 27, 2011, 20:52:50 »
Rzeczywiście zagadkowa jest barwa malowania górnych powierzchni kadłuba i płatowca - ciemno szara czy grafitowa. Skąd ten pomysł, i jaki ma sens, bo w żaden sposób nie spełnia warunków maskowania w zależności od pory roku i warunków bazowania. A może rzeczywiście testowane są nowe powłoki RAM, choć to mało prawdopodobne. Niewykluczone, że to nowy standardowy schemat malowań wszystkich samolotów tego typu nowej serii.
Wiesław D

Offline Jeremak

  • *
  • It's full of stars...
    • Moje profile
Odp: Su-34
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 28, 2011, 11:59:18 »
Cytuj
Skąd ten pomysł, i jaki ma sens, bo w żaden sposób nie spełnia warunków maskowania w zależności od pory roku i warunków bazowania.
A może po prostu zwrócenie się w stronę zachodniego "boring grey", czyli malowaniu wszystkiego co lata na najróżniejsze odcienie szarości? Mi osobiście kolor na górnych powierzchniach przypomina "dark gunship grey", w który malowane są F-15E, czyli również samoloty uderzeniowe. Oczywiście zwrócenie się połowiczne, bo nadal z błękitnym dołem i pełnokolorowymi oznaczeniami, ale jednak.
W tym malowaniu nawet bardziej interesujące jest pomalowanie części stateczników poziomych na ten ciemnoszary kolor.
Czemu w Eurodisneylandzie nie można odpalać fajerwerków? Po pierwszej próbie poddał się garnizon Paryża.
http://jeremak-j.deviantart.com/

Malowanie Su-34
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 28, 2011, 14:53:47 »

Nowe malowanie Su-34 z 7000 Bazy w Woroneżu jakoś dziwnie przypomina malowanie śmigłowców, choćby Mi-26 i Mi-28 - tyle tylko, że one są całe ciemnoszare. Zatem może to jednak nie powłoki antyradarowe (czy jakie by tam nie były), tylko po prostu nowy (moim zdaniem okropny) wzorzec malowania? Zobaczymy, czy takie malowanie pojawi się jeszcze na jakichś samolotach WWS...

A macie Panowie pomysł na to, kiedy te samoloty zostały wyprodukowane? Najwyraźniej 02, 05 i 10 są nieco inaczej wyposażone i zbudowane niż pozostałe. Czy zatem pochodzą z tej samej serii produkcyjnej, jakoby trzeciej (03-02, 03-05? 03-10?). A dostarczone w grudniu 2010 roku samoloty 06-09 są serii drugiej?

Pozdrawiam
Mariusz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 29, 2011, 16:34:36 »
Moim zdaniem z tegorocznej dostawy sześciu bombardirowszczyków wyłącznie 02, 05 i 10, z racji modyfikacji i innego wyposażenia, należą do trzeciej serii produkcyjnej. Przy czym numery seryjne raczej będą nadawane po kolei: 3-01, 03-02 i odpowiednio 03-03, ale który do którego n/b to trudno powiedzieć jako że u nich nie ma zwyczaju nadawania numerów taktycznych z końcówek numerów serii tak jak choćby w naszych wojskach lotniczych - przynajmniej ja nie zauważyłem związku na przykładzie innych typów.

Przy czym pozostała trójka z tego roku tj. 01, 03 i 04 moim zdaniem przynależy jeszcze do drugiej serii produkcyjnej.
Czemu akurat tak rozłożono numery buczne - Bóg jeden wie :121:
Na pełne numery fabryczne też trzeba będzie poczekać - może kilka kiedyś wycieknie.

Wydaje się przy tym że wcześniejsza teoria o nowym WSU na trzeciej serii produkcyjnej jest prawdziwa - można zauważyć że we wcześniejszych egzemplarzach, jak zapewne również na dostarczonych w tym roku 01, 03 i 04 z serii drugiej widać z dołu, po bokach gondol silników, wyloty turbostarterów GTDE-117-1M.