Autor Wątek: Su-34  (Przeczytany 81018 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #150 dnia: Października 25, 2013, 00:50:05 »
Tymczasem przyszła pierwsza partia Su-34 przeznaczona dla AwB Czelabińsk-Szagoł - w tym egzemplarze z n/b 01, 02 oraz 03.
Przy okazji przekazano (albo wkrótce zostanie przekazany) też n/b 31 do AwB w Woroneżu - tym samym ukompletowanoby w Woroneżu 2 pełne eskadry (24 maszyny).








Odp: Su-34
« Odpowiedź #151 dnia: Października 25, 2013, 12:07:37 »
Jasiu, jak to w końcu jest z tymi samolotami, czy wskutek porąbanego programu projektowego i produkcyjnego te samoloty są takie jak polskie lokomotywy EP-09 - każdy inny, czy też trzyma się to jakiejś jednej serii produkcyjnej z grubsza i jest to jeden monotyp z częściami współzamiennymi pomiędzy maszynami?
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #152 dnia: Listopada 01, 2013, 23:47:47 »
Tymczasem przyszła pierwsza partia Su-34 przeznaczona dla AwB Czelabińsk-Szagoł - w tym egzemplarze z n/b 01, 02 oraz 03.

Z informacji, które znalazłem (http://bmpd.livejournal.com/644860.html http://bmpd.livejournal.com/643695.html) wynika, że te trzy wymienione przez Johnego samoloty trafią docelowo na lotnisko AwB Morozowsk (Морозовск) w obwodzie rostowskim (Ростовская область) i wejdą w skład 2.Grupy Powietrznej 6972.Bazy Lotniczej (2-й авиагруппы 6972-й гвардейской Барановичской Краснознаменной ордена Суворова авиационной базы 4-го командования ВВС и ПВО России, Южный военный округ. Lotnisko Czeliabińsk było tylko przystankiem na drodze z zakładu w Nowosybirsku do Morozowska. Z tym że 02 i 03 (wraz z 31 do Woroneża) odleciały 23 października 2013 (widać je przed wylotem na zdjęciu w poście Johna) a 01 dzień później, 24.10.

To tak z kronikarskiego obowiązku (chyba, że nakłamali i chcieli wprowadzić dezinformacje swoim zwyczajem :021:  a ja dałem się złapać na lep ichniej propagandy bo jak od dawna wszyscy wiedzą samoloty na wschód od Buga to tylko pomalowana dykta i nie może być prawdą, że mają ponad 20 latających tych Su-34  :583:)

Su-34
« Odpowiedź #153 dnia: Listopada 11, 2013, 23:05:47 »
Głos z kibla dopytywał się czy Su-34 są standardowe, czy nie. Pod koniec 2012 roku na pewno nie były, bo przecież to wtedy rozegrała się dramatyczna afera pomiędzy zakładami w Nowosybirsku, wojskiem i ministerstwem właśnie na tym tle. Wojskowi zarzucili, że Suchoje w ogóle nie nadają się do służby jako sprzęt bojowy, bo każdy jest inny. Jeśli dobrze pamiętam, to jeden z pilotów mówił, że jak w jednym samolocie złącze jest po lewej, to w drugim będzie po prawej, a w trzecim jeszcze gdzieś indziej. Zakład bagatelizował sprawę, twierdząc, że to normalne w każdym takim złożonym programie, zwłaszcza na etapie dostaw pierwszych samolotów.

Jak się sprawa skończyła - nie wiem.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #154 dnia: Listopada 11, 2013, 23:52:40 »
Z drugiej strony rzecznik sił powietrznych też nabrał swego czasu wody w usta i stwierdził że nikakiej afery nie było. Prawda pewnie leży gdzieś pośrodku.

W egzemplarzach do 2giej serii produkcyjnej mogło być różnie, tzn. zakład pewnie na bieżąco wprowadzał kolejne zmiany i poprawki, nomen omen - wynikające zapewne w dużej mierze z wymogów i rekomendacji stawianych przez użytkownika. Z derugiej strony wygląda na to że właściwie od 3ciej serii produkcyjnej gdzie zaobserwowano większe zmiany, m.in. zamontowano nowe WSU ТА14-130-34 (NPP Aerosila) co wymagało pewnie całkowitego przeprojektowania układu elektrycznego, sytuacja pewnie się jakoś unormowała (nawet budowa kolejnych egzemplarzy idzie już znacznie sprawniej niż jeszcze rok-dwa lata wcześniej).

Odp: Su-34
« Odpowiedź #155 dnia: Listopada 15, 2013, 11:19:39 »
No to tu dosyć sporo zdjęć z tego 'niepoukładanego' zakładu im. W.P.Czkałowa:

Linia produkcyjna Su-34 w Nowosybirsku

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #156 dnia: Listopada 22, 2013, 10:39:34 »
Wygląda na to że to już official - owa 3jka Su-34 faktycznie weszła na wyposażenie 2giej Awiagruppy podległej pod bazę lotniczą nr 6972 w Morozowsku:
http://www.youtube.com/watch?v=PdJGPhI33Mk#t=65

Tym niemniej AwB Czelabińsk-Szagoł podobno dalej jest w planach, ale najwyraźniej... dużo dalszych :)




John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #157 dnia: Grudnia 18, 2013, 12:01:35 »
Kolejna partia 4rech Su-34 dla WWS RF: http://www.youtube.com/watch?v=cNe-uYs_yWc#t=74

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #158 dnia: Grudnia 14, 2014, 13:55:10 »
Tak kronikarsko wypada nadmienić że nie dalej jak 8 grudnia przybyła ostatnia partia 3 x Su-34 dla bazy lotniczej w Morozowsku (w tym m.in. n/b 27).
Wcześniejsze dostawy do AwB w Morozowsku w tym roku to:

10.06:2014: trzy maszyny n/b 10, 11 i 12
17.07.2014: kolejne trzy n/b 14, 15 i 16
14.10.2014: do AwB w Morozowsku przybyło z Nowosybirska sześć maszyn n/b 17, 18, 19, 20, 21 i 22.

Warto również nadmienić że tym samy zrezygnowano z charakterystycznego malowania w stylu bakłażan.
Jednocześnie wygląda na to że w południowym okręgu wojskowym znajdują się już dwie jednostki lotnicze mające na wyposażeniu łącznie przeszło 48 samolotów Su-34:
  • 47 OCAP Woroneż-Baltimor: 47-й отдельный смешанный авиационный полк 105-й смешанной авиационной дивизии 1-го командования ВВС и ПВО - Балтимор (Воронеж)
  • 559 OBAP Morozowsk: 559-й отдельный бомбардировочный авиационный полк 4-го командования ВВС и ПВО - Морозовск

Każdej jednostce podlegają 24 samoloty tego typu zgrupowane w dwie eskadry. Jednocześnie wygląda na to że mamy do czynienia z kolejną reorganizacją struktur (m.in. powrót do struktury pułku).

Ponadto wieść gminna niesie że kolejne samoloty Su-34 mają trafić tym razem na daleką północ do obwodu Murmańskiego, na wyposażenie 98 OSAP w Monczegorsku (98-й отдельный смешанный авиационный полк 1-го командования ВВС и ПВО России).
http://bmpd.livejournal.com/1092789.html






John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #159 dnia: Maja 21, 2015, 11:33:18 »
Jeden z prototypów programu T-10W jak widać nie próżnuje - na dniach został sfotografowany z nowym zasobnikiem:


Odp: Su-34
« Odpowiedź #160 dnia: Maja 21, 2015, 19:32:40 »
Jak zwykle specjalista od wschodniej techniki był szybszy, ale chociaż uzupełnię że ten zasobnik to kontener rozpoznawczy "Sycz"!
Jak informuje ten portal http://ria.ru/defense_safety/20150521/1065794052.html  pułk w południowym okręgu przyjął na stan trzy egzemplarze Su-34.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-34
« Odpowiedź #161 dnia: Maja 22, 2015, 09:52:19 »
Faktycznie, ujawnili już nazwę - jest to UKR "Sycz" (УКР «Сыч» - Универсальн Контейнер Разведки).
Znaczy się po naszemu Sowa :)

Odp: Su-34
« Odpowiedź #162 dnia: Czerwca 05, 2015, 10:15:36 »
W dniu 2015.06.04 ok. 16:30 (lokalnego) uległ uszkodzeniu Su-34. Zdarzenie miało miejsce na szkolnym lotnisku Buturlinowka (Бутурлиновка). Z tego co udało mi się zrozumieć to samolot wylądował po wykonaniu lotu treningowego i w trakcie dobiegu nastąpiły problemy z spadochronem hamującym (nie rozwinął się?). W wyniku czego wytoczył się [samolot] z pasa startowego i przewrócił. Ma złamaną goleń podwozia, urwane skrzydło i uszkodzony kadłub. Piloci przeżyli.
Tu źródła:
http://www.regnum.ru/news/accidents/1930742.html
http://www.aviaport.ru/digest/2015/06/04/343211.html

PS. To chyba pierwszy wypadek Su-34 od wprowadzenia do służby.

Odp: Su-34
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwca 05, 2015, 12:22:50 »
Lekko odbiegając od tematu. Ja to się zastanawiam jak to jest, że rosyjskie samoloty potrzebują spadochronu, a np. amerykański F-15 ląduje sobie normalnie i normalnie wyhamowuje?

Odp: Su-34
« Odpowiedź #164 dnia: Czerwca 05, 2015, 13:25:14 »
Lekko odbiegając od tematu. Ja to się zastanawiam jak to jest, że rosyjskie samoloty potrzebują spadochronu, a np. amerykański F-15 ląduje sobie normalnie i normalnie wyhamowuje?

Masa i długość pasa zapewne to powoduje ;)