Autor Wątek: Mi-28N wchodzi do służby  (Przeczytany 72176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #105 dnia: Listopada 04, 2009, 15:16:08 »
A ja mam takie pytanie,co z Indyjskimi Mi-28 bo z tego co gdzieś czytałem to chyba mają licencje wykupioną na produkcje u siebie, czy jadą na imporcie z Rosji?

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #106 dnia: Listopada 04, 2009, 15:40:56 »
MI-28N nr #43 po wypadku:

John, co to za "szmata" wisi po lewej stronie kadłuba, pod kabiną?
Ktoś osłonił jakiś newrlagiczny element czy też jest to część wyposażenia maszyny?

Bis zum bitteren Ende.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #107 dnia: Listopada 04, 2009, 15:53:30 »
Według mojej wiedzy póki co zamówienie eksportowe poszło z Wenezueli na 14 sztuk Mi-28NW z dostawą zaplanowaną na najbliższy czas. Oprócz tego zamówili jeszcze 12 sztuk Mi-35M2/M3 - nieco podobne do rosyjskich modyfikacji Mi-24PN, ich dostawy właśnie trwają.

Wiele lat toczył się konkurs w Turcji na nowy śmigłowiec bojowy ATAK (Attack and Tactical Reconnaissance Helicopters) w którym oprócz kilku konstrukcji zachodnich brały udział m.in. Ka-50 i Mi-28, ostatecznie wygrała go Augusta ze swoim T-129... z tym że dostawy zaplanowano na lata 2013-2027, natomiast do tego czasu Turcy poszukują sprzętu zastępczego (ich dotychczas posiadanych 12 Cobr powoli dożywa swoich dni). Były w tej sprawie rozmowy z Rosjanami na temat zamówienia 12 sztuk Mi-28N, jak to się skończy to się pewnie jeszcze okaże.

John, co to za "szmata" wisi po lewej stronie kadłuba, pod kabiną?
Ktoś osłonił jakiś newrlagiczny element czy też jest to część wyposażenia maszyny?

To na pewno stały element wyposażenia. Nie jestem pewien ale moim zdaniem to jest część systemu zabezpieczenia przed upadkiem/zderzeniem z glebą, który jak widać zadziałał... ale może jestem w błędzie. Musiałbym to kiedyś obadać w jakiejś monografii.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #108 dnia: Listopada 04, 2009, 19:11:21 »
Być może to jest jeden z pływaków napełnianych powietrzem których zadaniem jest utrzymanie maszyny na powierzchni w przypadku wodowania...

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #109 dnia: Listopada 04, 2009, 21:23:25 »
Bardzo możliwe że taką funkcję też pełni.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #110 dnia: Listopada 05, 2009, 23:50:42 »
Według opisów ten pontonik służy do osłony szturmana czy pilota (po drugiej stronie pod drzwiami kabiny pilota jest podobny) przed uderzeniem w wystające elementy płatowca jak podwozie czy skrzydła z podwieszeniami w trakcie awaryjnego opuszczania śmiglowca z użyciem spadochronów ratowniczych. I jeżeli pamięć mnie nie myli podawał to Butowski w swoich publikacjach.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #111 dnia: Listopada 06, 2009, 10:50:17 »
A ten 014 co tu ma? FLIR'a jakiegoś czy co?


Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #112 dnia: Listopada 06, 2009, 13:28:22 »
Według opisów ten pontonik służy do osłony szturmana czy pilota (po drugiej stronie pod drzwiami kabiny pilota jest podobny) przed uderzeniem w wystające elementy płatowca jak podwozie czy skrzydła z podwieszeniami w trakcie awaryjnego opuszczania śmiglowca z użyciem spadochronów ratowniczych. I jeżeli pamięć mnie nie myli podawał to Butowski w swoich publikacjach.
Faktycznie - "Lotnictwo Wojskowe Rosji Tom 1" ,1995r, wydawnictwa Lampart,strona 154. "[...] Gdy awaria nastąpi na wysokości pozwalającej na użycie spadochronów, zrzucane są drzwi kabiny i odstrzeliwane skrzydła, a następnie nadmuchują się rękawy osłaniające wyskakującego członka załogi od wystających części konstrukcji.[...]"
A ten 014 co tu ma? FLIR'a jakiegoś czy co?
W sumie to o który element Ci chodzi ?



[gmod]Na przyszłość proszę zamieszczać taki materiał na zewnętrzych serwerach hostujących jak imageshack. John Cool.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2009, 14:20:06 wysłana przez John Cool »
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #113 dnia: Listopada 06, 2009, 13:55:42 »
O stację radiolokacyjną N025 :) Dzięki za obrazek :)

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #114 dnia: Listopada 11, 2009, 22:28:04 »
Ale póki co to wyrób N025 widziany był tylko na prototypowych egzemplarzach #014, #024 i bodajże #37 z serii wstępnej, poza tym system chyba jeszcze wymaga poprawek bo nie został jeszcze przyjęty na uzbrojenie.

Na razie odbierane są egzemplarze w tańszej wersji wyposażenia. Na maszynach seryjnych nie ma też owych bocznych zasobników skrzydłowych z systemami samoobrony.

John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #115 dnia: Kwietnia 06, 2010, 18:35:01 »
Egzemplarze Mi-28N o nr taktycznych 10 oraz 11, zapewne również z Budionowska:




John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #116 dnia: Maja 06, 2010, 14:29:00 »
Kolejny seryjny Mi-28N, jeszcze bez malowania. Podobnie jak seryjny "10" oraz "11" ma również zamontowane boczne zasobniki skrzydłowe z systemami samoobrony.


John Cool

  • Gość
Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #117 dnia: Lipca 03, 2010, 12:51:09 »
Z ciekawszych wieści: http://www.altair.com.pl/start-4746

Generalnie wygląda na to że rozpisano nowy "indyjski" przetarg na śmigłowce szturmowe i na placu boju pozostały Havoc oraz Apache, po uprzednim wycofaniu się z konkursu maszyn europejskich tj. EC-665 Tiger (HAD) i włoskiej A-129 Mangusta w rywalizacji na 22 śmigłowce bojowe dla indyjskich sił zbrojnych. Europejskie przedsiębiorstwa wypadły z konkursu ponieważ nie były w stanie przygotować maszyn na próby lotnicze w Radżastanie. To kolejna odsłona konkursu na maszyny tego typu, dwie poprzednie (bez efektu) odbyły się w 2008 oraz w 2009 roku.

Testy pozostałych na placu boju konkurentów mają odbyć się już w najbliższych tygodniach.


Cytuj
Mi-28N i AH-64D w przetargu indyjskim

Już tylko rosyjski Mi-28N i amerykański AH-64D rywalizują w przetargu na śmigłowiec uderzeniowy dla armii indyjskiej. Odpadł Eurocopter EC-665 i AgustaWestland A129.


Pierwszy raz przetarg na 22 śmigłowce uderzeniowe, które miałyby zastąpić przestarzałe rosyjskie Mi-35, Indie ogłosiły w 2008. Wówczas wstępne oferty zgłosiło 6 producentów. Jednak wytwórnie amerykańskie nie przedstawiły kompletnej oferty, uwzględniającej m.in. wymagany offset i transfer technologii (Przetarg na śmigłowce dla Indii bez Bella i Boeinga). Przetarg został więc w marcu 2009 odwołany.

Ponownie przetarg na 22 śmigłowce uderzeniowe ogłoszono w maju 2009. Pojawiło się wówczas 5 ofert (Boeing oferuje Indiom Apache i Chinooki). Jako pierwszy z udziału w rywalizacji zrezygnował Bell Helicopter, oferujący śmigłowiec AH-1Z Viper. Ten nie miał bowiem odpowiednich certyfikatów. Teraz z przetargu odpadły kolejne śmigłowce.

Eurocopter chciał sprzedać Indiom śmigłowce EC-665 Tiger NAD. Jednak nie zdołał przygotował egzemplarza spełniającego wymagania przetargu do czasu rozpoczęcia prób w locie. Zrezygnowała też oferująca A129 Mangusta AgustaWestland, która również nie dysponuje odpowiednim śmigłowcem do prób, które indyjscy wojskowi mają rozpocząć w ciągu 2 miesięcy na poligonie w Radżastanie.

W przetargu zostały tylko dwie konstrukcje. Jedna z nich to rosyjski Mil Mi-28N Nocznyj ochotnik. Drugi oferowany śmigłowiec to amerykański Boeing AH-64D Apache Longbow. To między nimi rozegra się rywalizacja o kontrakt szacowany na 600 mln USD.


Przy okazji materiał filmowy producenta nt. Mi-28N "Nocznoj Ochotnik":

Cz.1 : http://www.youtube.com/watch?v=3OYtqfNU5dw
Cz.2 : http://www.youtube.com/watch?v=VmdLy7S2BDk

W drugiej części zaprezentowany jest między innymi dyskutowany kilka postów wyżej system wspomagający awaryjne opuszczanie śmigłowca z użyciem spadochronów ratowniczych zawierający nadmuchiwane fartuchy służące do osłony szturmana oraz pilota (po drugiej stronie pod drzwiami kabiny pilota jest podobny) przed uderzeniem w wystające elementy maszyny.

Patrząc na uszkodzony "43" mogą być zresztą też najprawdopodobniej użyteczne również przy twardym przyziemieniu. Widać więc spory w porównaniu z wcześniejszymi rosyjskimi konstrukcjami nacisk na ochronę załogi.


Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #118 dnia: Lipca 03, 2010, 19:03:46 »
Ekhm, takie głupie pytanie (przynajmniej dla was :002:). Dlaczego niektóre egzemplarze mają zamontowany radiolokator, a niektóre nie. Czy są to dwie różne wersje?

Odp: Mi-28N wchodzi do służby
« Odpowiedź #119 dnia: Lipca 03, 2010, 19:45:16 »
Żaden seryjny egzemplarz nie lata z radiolokatorem. To na razie tylko prototyp. Mało tego Rosjanie nie podają nawet konkretnego terminu rozpoczęcia jego montażu na maszynach seryjnych...