Oznacza się drobne różnice literką, np. Block 50D.
Nie. Nie ma takiej możliwości. Oznaczenia samolotów są w USAF, USN i USMC znormalizowane według dokumentu:
DEPARTMENT OF DEFENSE PUBLICATION 4120.15-Ldokument ten normalizuje oznaczenia pojazdów latających, uzbrojenia oraz urządzeń elektronicznych. Oznaczenie może mieć postac:
XXXX-###X-##Pierwsza litera (G,J,N,X,Y,Z) może oznaczać status np. prototypu (Y), eksperymentalny (X) czy przeznaczony do stałych testów (N)
druga litera (A,C,D,E,F,H,K,L,M,O,P,Q,R,S,T,U,V,W) oznacza drugorzędny typ wykonywanych misji jak np. szturmowy (A), myśliwski (F), obserwacyjny (O)
trzecia litera oznacza misje podstawową w identyczny sposób jak druga
czwarta litera (G,H,S,V,Z) występuje w wypadku nietypowych konstrukcji jak: śmigłowce (H), pojazdy kosmiczne (S), czy lżejsze od powietrza (Z)
Po myślniku następuje numer modelu i literowe oznaczenie serii, zwykle z pominięciem O i I aby nie myliły się z cyframi 1 i 0.
Po drugim myślniku następuje numer Blocku, ale dozwolone jest zamiast myślnika stosowanie zapisu „Block” i numer.
F-16A-15 i
F-16A Block 15 są prawidłowymi zapisami.
F-16C Block 52+ stosowany przy mówieniu o naszych maszynach już nie.
Jedynym odejściem od tej reguły jest wersja Block 15OCU (Operational Capability Upgrade), która z powodu zarezerwowanego już numeru 20 przyjęła oficjalnie to dziwne oznaczenie mimo iż nie zgadza się z normą.