Z Wikipedii:
* YF-16 - prototyp
* F-16A - jednomiejscowa wersja z silnikiem F100-PW-100 i radarem AN/APG-66. Bloki 1,5,10,15,20.
* F-16B - dwumiejscowa wersja F-16A
* F-16B-2 - wersja F-16B z ulepszoną awioniką
* F-16C - jednomiejscowa wersja z silnikiem F110-GE-129 lub F100-PW-220, ulepszoną awioniką, radarem AN/APG-68 i dodaną płetwą przed statecznikiem pionowym. Bloki 25,30/32,40/42,50/52.
* F-16D - dwumiejscowa wersja F-16C
* F-16E - najnowsza wersja, ogromnie zmodyfikowana, na razie zamówiona tylko przez Zjednoczone Emiraty Arabskie. Blok 60.
* F-16F - dwumiejscowa wersja F-16E
* F-16ADF - wersja przekazana Gwardii Narodowej, F-16A/B z ulepszoną awioniką
* F-16N - jednomiejscowa wersja dla US Navy o wzmocnionej konstrukcji (dolne węzły mocowania skrzydeł do kadłuba wymieniono na tytanowe). Przeznaczony do symulowania przeciwnika w walce powietrznej. Powstał w w wyniku przebudowy 22 sztuk F-16C
* TF-16N - 4 sztuki F-16D z identycznymi modyfikacjami jak w F-16N
* RF-16C/F-16R (Reece) - wersja zwiadowczo-rozpoznawcza przenosząca zasobnik ATARS, Orpheus lub zasobnik pochodzący z Panavia Tornado
* FS-X - zmodyfikowana wersja produkowana przez koncern Mitsubishi w Japonii
* F-16/79 - wersja eksportowa o uboższej awionice, z silnikiem J79-GE-119. Występuje w wersji jedno lub dwuosobowej.
* F-16/101 - maszyna na której testowano silnik General Electric F101
* F-16CCV - wersja eksperymentalna z dodatkowymi płatami przednimi w układzie kaczka przeznaczona do badań stateczności. Powstała w wyniku przebudowy YF-16
* F-16AFTI - wersja eksperymentalna przeznaczona do badań stateczności
* F-16XL/A - jednomiejscowa wersja ze skrzydłami w układzie delta, przedłużonym kadłubem i silnikiem F100-PW-200, używana przez NASA
* F-16XL/B - dwumiejscowy odpowiednik F-16XL/A z silnikiem F110-GE-100
* F-16I - produkowana dla Izraela wersja z ulepszoną awioniką
* NF-16D (VISTA) - wersja doświadczalna z wektorową regulacją ciągu
* F-16ES - dwumiejscowa wersja szturmowa z powiększonym zasięgiem
* F-16X - rozwiniecie F-16C/D o przedłużonym kadłubie, płacie z F-22 i zwiększonym zapasie paliwa
Kolejne modernizacje F-16 w trakcie produkcji
F-16 A/B
* Block 1 - dla I serii produkcyjnej
* Block 5/10 - dla II serii produkcyjnej, upraszczający obsługę
* Block 15 - zwiększenie nośności zamków na uzbrojenie, radar AN/APG-66, nowy system sterowania ogniem.
* Block 150C - odpowiednik Block 15 dla starszych maszyn
F-16C/D
* Block 25 - radar AN/APG-68 i wizualizacja danych na ekranach katodowych
* Block 30 - wymiana silnika na F100-PW-220, unowocześnionym uzbrojeniu i zwiększoną pamięcią komputera pokładowego
* Block 32 - odpowiednik Block 30 w którym wymieniano silniki na F110-GE-100
* Block 40/42 "Night Falcon" - radar AN/APG-68(V), dostosowanie do systemu LANTIRN, wymiana systemu sterowania na cyfrowy, czterokanałowy. Modyfikacja komputera pokładowego, HUD, wymieniony celownik, GPS
* Block 50 - wymiana silnika na F110-GE-129, radar AN/APG-68(V5), odporny na zakłócenia system łączności VHF i UHF. DTS - cyfrowy projektor obrazu terenu
* Block 52 - odpowiednik Block 50 z wymianą silnika na F100-PW-229
* Block 50D - rozwinięcie Block 50 przystosowane do przenoszenia pocisków HARM, z mapą cyfrową, układem nawigacji bezwładnościowej sprzężonym z żyroskjopem laserowym oraz wyrzutnikiem pułapek cieplnych AN/ALE-47
* Block 52D - odpowiednik Block 52 z dodatkami jak w Block 50D
* Block 50+ - modyfikacja Block 50 dostosowana do złych warunków pogodowych z nowym radarem, systemem nawigacji wykorzystującej ukształtowanie terenu. Dostosowana do przenoszenia bomb JDAM i zbiorników podwieszanych o pojemności 2270l każdy
F-16 E/F
* Block 60 - wbudowanie na stałe urządzenie LANTIRN i dodanie systemu APU do silnika
* Block 60/62 - projekt zainstalowania awioniki z F-22