Autor Wątek: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania  (Przeczytany 53235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 24, 2010, 19:03:48 »
Już wiem, że się nadaje.
'"Pana, pana. Po ile te choinki?"

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #61 dnia: Lipca 15, 2010, 12:51:50 »
Jeszcze ja dorzucę swoje trzy grosze. W ciemno kupiłem za psie pieniądze kierownicę Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel i jestem bardzo miło zaskoczony.

Na stronie producenta dostępne są sterowniki dla Visty 32bit i działają pod Windows 7 32bit. Nie wiem jak ma się sprawa z 64 bitami a sterowniki są potrzebne bo pedały domyślnie mają dwie osie i można to zmienić dopiero po instalacji. Testowałem na razie w Iłku i nie ma żadnych problemów.

Pedały jak najbardziej nadają się do latania. Są zaskakująco precyzyjne. Nie wiem na ile miarodajny jest program joyrestester ale według niego każdy z pedałów ma po 256 punktów rozdzielczości. Trzeba się przyzwyczaić do dość dużego zakresu ruchu i czasem zmieniać pozycję stopy dla pełnych wychyleń steru. W większości przypadków wystarczy delikatne naciskanie palcami i lata się bardzo przyjemnie. Po czterech godzinach zabawy dalej łapię się na tym, że próbuję skręcać rączkę joysticka ale to kwestia przyzwyczajenia i według mnie jak najbardziej warto spróbować.

Naturalnie ten zestaw ma takie wady, jak większość innych kierownic - duże rozmiary samej kierownicy i mały rozstaw pedałów. Pedały nie są identyczne. Szerokość jest taka sama ale hamulec jest o jakieś 3 centymetry krótszy od gazu. W sumie nie jest to na tyle dużo, żeby przeszkadzało. Przymierzam się też do wyciągnięcia elektroniki z kierownicy i w związku z tym małe pytanie. Jeżeli kierownica ma force feedback to musi mieć silniczki. Czy można bez obaw je zupełnie odłączyć?
Русский военный корабль, иди нахуй

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #62 dnia: Marca 23, 2011, 13:53:40 »
Czy ktoś z szanownych lotników mia doświadczenie w adoptowaniu pedałów TRACER SPEED DRIVE ?
Takich jak te http://allegro.pl/tracer-speed-drive-okazja-i1518695502.html

Czy w tym modelu da się wyciągnąć bebechy z kiery i wsadzić gdzieś w pedały ?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #63 dnia: Marca 24, 2011, 20:35:34 »
Whiskey jakiej kiery nie przrabiałem, ale "zmodowałem" :004: takie coś http://intercena.pl/produkt/12727/6961/Pozostale/Gry_i_akcesoria_do_gier/Joysticki_gamepady/KIEROWNICA_TRACER_TRJ-ER_EasyRider_WYPRZEDAZ_.html
Przeróba polegała na obcięciu koła kierownicy i wmontowaniu elektroniki z przyciskami w podstawę. Zależało mi na dodatkowych przyciskach,a do prawidłowego działania pedałów w simach potrzebne było wcisnięcie przycisku MODE; bo inaczej wariował ster kierunku. Elektoniki tyle tam co kot napłakał i spokojnie zmieściła by się w podstawie pedałow, no ale jak wciskać wtedy te dodatkowe przyciski  :002:
Podejrzewam, że ten tracer speed drive nie różni wewnnątrz jakoś istotnie od tego mojego, ale jak to działa - nie wiem.
Za 2 tychy to bym brał w ciemno... no chyba że zgrzewa browarów pójdzie się...  :004:   
Spokój cechuje Mistrza.

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #64 dnia: Marca 24, 2011, 21:25:43 »
Myślę,że nie potrzeba instalować sterownika.W pedałach powinny być 2 potencjometry tak myślę,ale nie mam pewności.Pedały powinny być połączone z kierownicą przewodem 3 żyłowym.Wystarczy połączyć odpowiednio te przewody do np.MJoya (do +5v-analogowe,gnd oraz do uP).Jest to moje przypuszczenie.Aby mieć pewność trzeba rozkręcić pedały i zobaczyć jak są połączone potencjometry.

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #65 dnia: Marca 24, 2011, 22:17:59 »
W pedałach powinny być 2 potencjometry tak myślę,ale nie mam pewności.
Zgadza się, są 2.
Pedały powinny być połączone z kierownicą przewodem 3 żyłowym.
Chyba tak, ale dawno się w tym grzebałem.
Spokój cechuje Mistrza.

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #66 dnia: Września 03, 2011, 20:15:40 »
Co sądzicie o tym: Saitek PCdash2 da się to wykorzystać pod wind 7 64bit?
http://allegro.pl/saitek-pcdash2-dla-kolekcjonera-bcm-polecam-i1797938230.html
Może przyda się komuś. :001:
P.S. Wiem ze to dział "Pedały jako orczyk" ale nie wiedziałem gdzie to podczepić.
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #67 dnia: Września 03, 2011, 22:16:47 »
Bip3r robił z tego ICP w F4. Nieźle mu to wyszło.

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #68 dnia: Maja 29, 2012, 11:51:59 »
Sposob dla tych ktorzy maja pedaly z dwiema osiami (split axis) - np MS Sidewinder FF Pro

potrzebne programy: PPJoy, GlovePIE

1. PPJoy:
- dodajemy "virtual joystick", w windowsie wyskoczy ze znaleziono nowy sprzet, klikamy zainstaluj automatycznie, (jak chcemy go usunac to musimy usunac w PPJoy, w kontrolerach windows sie nie da)

- w mapping - potrzebna nam tylko jedna os wiec jedna os analogowa "analog0"

2. Sturmovik:
- musimy wyczaic jaka os to lewy pedal a jaka prawy: najprosciej wlaczyc ila i zobaczyc co sie pojawi przy definiowaniu osi w HOTAS controls przy wciskaniu pedalow, u mnie: hamulec - Y, gaz - roll

3. GlovePIE:
- wklejamy taka linijke w zakladke untitled:
<<<    PPJoy1.Analog0 = -.5*MapRange(Joystick1.roll, -128,128, -128,128) + .5* MapRange(Joystick1.y, -128,128, -128,128)    >>>>(bez tych "<<<  >>>")
128 to liczba stanow, jakby osie byly na odwrot trzeba zamienic "-" z "+", albo w settings.ini: AXE_X JoystickDevice2=-rudder (minus rudder)
czasem wyskoczy blad w GlovePIE ze niedozwolony znak ".", tzreba wylaczyc i wlaczyc GLovePIE i dziala, albo wpisac "1/2" zamiast "0.5" (nie sprawdzalem)

- klikamy RUN, jak dziala to zapisujemy sobie skrypt na przyszlosc

-jak nie dziala bo mamy wiecej joyow niz ja i sie numery nie zgadzaja to robimy tak:

3cd. GlovePIE:
-zakladka GUI - detect output to emulate
-powinno znalezc samo, jesli nie to wybierami PPJoy, nr1, analog0
-klikamy "detect input", jak nie znajdzie samo wybieramy Joystick, nr1, part of device dowolny
-klikamy apply
-program cos zamieli i obok analog0 pojawi sie gwiazdka
-klikamy Untitled i sprawdzamy jakie mamy numery przy osiach i urzadzeniach, i przez analogie modyfikujemy wzor do obliczania

4. Sturmovik:
teraz u mnie w w config.ini mam:
1X2=0 0 8 16 24 35 45 58 73 87 100 0

a w users/settings.ini:
[HotKey move]
AXE_X JoystickDevice2=rudder

5. teraz przed gra trzeba uruchomic skrpyt i juz:] u mnie dziala:]

ogolnie mozna sie wiecej pobawic w programowanie osi, zmniejszanie zakresu ruchu, albo dodawanie makr itp. albo zrobic sobie z kilku joyow jeden VirtualJoy, ale jak sie zna ten wzor to nawet nie trzeba nic definiowac, program sam wylapie VirtualJoy1, a nazwy osi ma dostepne wszystkie mozliwe, tylko nasze urzadzenie (pedaly) ma tylko dwie - trzeba wytropic ich nazwy

sposob znalazlem na jakims zagranicznym forum nie pamietam juz na jakim

==
mozna sie tez bawic w laczenie obu potencjometrow w jedeni zamiane kabelkow (nawet za wtyczka zeby nie psuc pedalow - u mnie sa 4 piny po dwa na kazdy potencjometr), ale wtedy zamiast 100kO mamy 200kO i jest problem z kalibracja ogolnie duzo zabawy i ten sposob wyzej prostszy i nie trzeba nic psuc, i mozna normalnie uzywac kierownicy+pedaly/joy+pedaly zalezy w co sie ma ochote pograc

Pomimo mojej prośby nie zrobiłeś nic z pisownią i zgodnie z umową +20%. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Maja 29, 2012, 16:25:50 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #69 dnia: Września 17, 2014, 19:55:56 »
Aż wstyd takie podstawowe pytania zadawać, ale dłużej już nie wytrzymam...   :-[
Mianowicie - posiadam kierownicę logitech Formula force ex force feedback wheel.
Pedały teoretycznie działają - kontroluję ster kierunku.
Jednak, gdy np. Skręcam pedałami w lewo, delikatnie, a po małej chwili puszczę, maszyna silnie szarpie w prawo.
Stąd moje pytanie - czy to normalne zachowanie steru kierunku, i po prostu trzeba to jakoś kontrolować np. lotkami, czy wina złych pedałów ?
Na symulatorach latam już kilka miesięcy, a mimo to odkładałem to pytanie na później, starając się jakoś radzić bez steru kierunku. ( Nie bijcie  :) )

So,  its a bug, or a feature ?
_____________________________________________________________________________________________
"Like a brick, John. We are dropping like a brick..."

Odp: Pedały jako orczyk - lista kierownic możliwych do wykorzystania
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwca 28, 2019, 21:39:21 »
Czy ktoś posiada może pedały thrustmaster T3PA Pro i ma je ustawione jako rudder bez programu vjoy który przestał działać?
Nie wiem jak zmapować pedał gazu i sprzęgła żeby była to jedna oś.

Proszę o pomoc.