Autor Wątek: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?  (Przeczytany 7981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 22, 2006, 09:50:17 »
Avia B-534 była wykorzystywana krótko pod koniec 1939 roku w 3 Staffel 71 Jagdgeschwader, potem trochę maszyn używano do szkolenia, więc może szkolono również przyszłych-niedoszłych  :002: lotników pokładowych. Ale nie sądzę, żeby Niemcy myśleli o przystosowaniu tej maszyny do służby na lotniskowcu (lotniskowcach - budowę bliźniaka Zeppelina, okrętu Peter Strasser rozpoczęto 1938 roku).
Na myśliwiec już się dawno nie nadawała, a jako samolot do innych zastosowań morskich to miała zbyt mały udźwig - jaki pożytek na lotniskowcu z maszyny, która może zabrać 120kg bomb i to małych.

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 22, 2006, 12:54:01 »
Avia w Luftwaffe

Aircraft Carrier Trials

"Three Bk-534 was modified for service on the German aircraft carrier to-be, Graf Zeppelin. They were fitted with spools for catapult launching and a folding hook for arrested landings. The aircraft were tested from 1940 to 1941 but they were not suited for the rough handling of arrested landings. The airframe structure was not designed to withstand the concentrated loads of arrested landings, the A-frame hook got pulled out from the fuselage on several occasions and the carrier-borne career of the Bk-534 ended even before the German carrier project was abandoned."

Bis zum bitteren Ende.

Botras

  • Gość
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 22, 2006, 13:17:21 »
Hmm. Bk-534 to odmiana z 20mm działkiem, tj. o większej wartości niż zwykła B-534... Tylko po diabła im mieszany dwupłatowiec, gdy, jak czytam "zimą 1939/40" były już Bf-109T-0?

Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 22, 2006, 13:27:04 »
Hmm. Bk-534 to odmiana z 20mm działkiem, tj. o większej wartości niż zwykła B-534... Tylko po diabła im mieszany dwupłatowiec, gdy, jak czytam "zimą 1939/40" były już Bf-109T-0?

Jedyny pomysł, który mi się nasuwa to tylko i wyłącznie szkolenie. Bf-109 zbyt prosty w lądowaniu nie był, więc może chodziło o maszynę o lepszych własnościach lądowania (np. dość stabilne podwozie i mniejsza prędkość lądowania). W końcu o ilę się nie mylę (a mogę bo dość dawno o tym czytałem) Brytyjczycy też zaczynali zwykle na Sea Gladiatorach.

W końcu jaką wartość bojową w 1940 miał B-534, nawet w wersji Bk-534 (z działkiem) !?

PS. A w 1939 roku w 3 Staffel 71 Jagdgeschwader były B-534-IV czyli nie chodzi o te same maszyny. Natomiast Bk-534 wyprodukowano chyba 35 sztuk.

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 22, 2006, 13:37:00 »
Jedyny pomysł, który mi się nasuwa to tylko i wyłącznie szkolenie.
Zgadzam się. Jeżeli Panowie spojrzą na  linki z mojego postu, prawie pod wszystkimi fotografiami Avii są podpisy typu: Avia Bk-534s during service at Jagdfliegerschule. A więc trening.

A odbiegając nieco od tematu - uważam Avię B 534 za cholernie piękny samolot.
Kiedyś miała być w Sturmoviku - a tu ani widać, ani słychać...

Bis zum bitteren Ende.

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 22, 2006, 14:06:17 »
A odbiegając nieco od tematu - uważam Avię B 534 za cholernie piękny samolot.
Kiedyś miała być w Sturmoviku - a tu ani widać, ani słychać...

Fokker DXXI też jest gotowy od kilku lat...
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Doktor M

  • Gość
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 23, 2006, 19:12:38 »
Nie tylko gdańskich, gdyńskich również  :001: Czyżby to ten autor przygotował programy o Baterii dział na gdyńskich klifach i o torpedowniach w Gdynii Oksywiu i na Babich Dołach?? 

Dokładnie tak.

Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #22 dnia: Października 03, 2006, 21:04:58 »
Planowano cuś takiego jak Me-155 jako myśliwiec pokładowy
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #23 dnia: Października 05, 2006, 13:51:52 »
Planowano cuś takiego jak Me-155 jako myśliwiec pokładowy

Dwie eskadry mysliwskie - Bf-109T (potem ewentualnie Bf-109ST)
Jedna eskadra bombowo-torpedowa - Ju-87C (początkowo Fi-167)

Me-155 to w zasadzie to samo co Bf-109ST (jeżeli chodzi o wersję pokładową) - czyli myśliwiec pokładowy oparty, nie jak jego poprzednik Bf-109T na Bf-109E, a na konstrukcji Bf-109G. Oznaczenie Me-155 pojawiło się w drugim etapie projektowania konstrukcji, kiedy to nie bedąc zapewne pewnym co do losów niemieckiego lotnictwa pokładowego Messerschmitt usiłował skonstruować dwa różne samoloty w oparciu o tą podobną konstrukcję:

1. Me-155A czyli dawniej Bf-109ST Ausführung A - silnik Daimler-Benz DB 605 - myśliwiec pokładowy - koncepcja upadła z powodu zaniechania budowy lotniskowców.

2. Me-155B czyli dawniej Bf-109ST Ausführung B - silnik Daimler-Benz DB 628 - myśliwiec wysokościowy i rozpoznawczy - potem konstrukcja przeszła do Blohm & Voss i była rozwijana jako BV-155 (http://www.xs4all.nl/~tozu/me109/family/bv155.htm)

3. Trzeci wariant Bf-109ST Ausführung C z silnikiem Junkers Jumo 213 - nie był dalej rozwijany

Offline zack

  • *
  • Moonhunter.
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #24 dnia: Października 05, 2006, 14:38:23 »
Uzupełnię jeszcze nieco linkownię podaną przez Razora:

 http://www.samoloty.ow.pl/str404.htm

Straszliwie piękne to latadło IMHO. Nieco zachowało sie do naszych czasów:


Bis zum bitteren Ende.

Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #25 dnia: Października 11, 2006, 20:40:43 »
W najnowszej (10/06] nowej Technice Wojskowej jest artykuł o "Grafie Z" (a takze o pływakowych odmianach Zero). W części 2. będą przedstawione samoloty jakie miały stacjonowac na okręcie.
We'll come in low, out of the rising sun, and about a mile out, we'll put on the music...

Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #26 dnia: Października 12, 2006, 03:29:02 »
odnośnie 155-ek
http://samoloty.webd.pl/niemieckie/me155b_1.jpg
http://www.samoloty.ow.pl/rys/rys134.jpg

Jak widać średnio do siebie podobne, ale nie będę się kłócił oto czy B&V jest rozwinięciem Miecia
155 oczywiście w wersji B z DB628 na pokładzie
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Co miało stacjonować na Graf Zeppelin ?
« Odpowiedź #27 dnia: Października 12, 2006, 14:43:57 »
Wygrzebane gdzieś z otchłani mojego twardziela  :banan :karpik

http://www.geocities.com/Heartland/Village/4082/int_air/bv155-1.htm
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"