Hmm. Bk-534 to odmiana z 20mm działkiem, tj. o większej wartości niż zwykła B-534... Tylko po diabła im mieszany dwupłatowiec, gdy, jak czytam "zimą 1939/40" były już Bf-109T-0?
Jedyny pomysł, który mi się nasuwa to tylko i wyłącznie szkolenie. Bf-109 zbyt prosty w lądowaniu nie był, więc może chodziło o maszynę o lepszych własnościach lądowania (np. dość stabilne podwozie i mniejsza prędkość lądowania). W końcu o ilę się nie mylę (a mogę bo dość dawno o tym czytałem) Brytyjczycy też zaczynali zwykle na Sea Gladiatorach.
W końcu jaką wartość bojową w 1940 miał B-534, nawet w wersji Bk-534 (z działkiem) !?
PS. A w 1939 roku w 3 Staffel 71 Jagdgeschwader były
B-534-IV czyli nie chodzi o te same maszyny. Natomiast
Bk-534 wyprodukowano chyba 35 sztuk.