Autor Wątek: Formuła 1  (Przeczytany 71986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #465 dnia: Marca 08, 2010, 15:03:56 »
Renault zapowiada spore zmiany w bolidzie przed GP Bahrajnu. Może być ciekawie.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #466 dnia: Marca 08, 2010, 16:32:22 »
Pit Stopy Red Bulla

http://www.youtube.com/watch?v=lK8bcHtyJy0

Ciekawe jak to będzie wyglądać podczas wyścigu, 1,8 sekundy to jakiś szalony wynik :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #467 dnia: Marca 08, 2010, 19:36:43 »
Ale jakie 1.8 sekundy, od którego momentu oni to liczą ? Bo ja liczyłem od momentu kiedy lizak zjechał w dół i mechanicy dotkneli kół do momentu kiedy bolid ruszył i wszędzie mi wychodziło ponad 3 sek.

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #468 dnia: Marca 08, 2010, 19:47:58 »
1.8s to chyba nie realne.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #469 dnia: Marca 08, 2010, 19:58:08 »
Spokojnie, to jest najlepszy wynik jaki uzyskali dotychczas - nikt nie mówił, że tak jest za każdym razem  :021:

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #470 dnia: Marca 09, 2010, 18:49:30 »
Tak swoją drogą mógłby mi ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum, o co kaman z tym tylnim skrzydłem Maca? Czy chodzi o ostatnio modną tendencję łączenia płetwy z skrzydłem (w Barcelonie większość zespołów miała to rozwiązanie) i jakiś niuans z tym związany, czy może o coś zupełnie innego?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #471 dnia: Marca 09, 2010, 19:05:50 »
http://www.formula1.pl/F1_news-8132-Kontrowersyjne_tylne_skrzydlo_McLarena.html
W skrócie: w spoilerze jest otwór (otwory) który przy dużych prędkościach powoduje jego przeciągnięcie i zmniejszenie docisku. Dzięki temu bolid może wycisnąć kilka dodatkowych km/h.
Niestety nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia pokazującego dokładnie tylni spoiler.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #472 dnia: Marca 09, 2010, 19:22:42 »
Ok tutaj jest dobrze wytłumaczone:

http://www.alonso-planet.com/Thread-Mclaren-MP4-25-rear-wing-design-controversy-explained

Chodzi o tą przerwę między spojlerami:


"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #473 dnia: Marca 11, 2010, 21:21:52 »
Nowe wiadomości dotyczące skrzydła Maca:

Cytuj
Skrzydło McLarena uznane za legalne
Charlie Whiting, delegat techniczny FIA, który w ubiegłym tygodniu miał sprawdzić legalność wzbudzającego kontrowersje tylnego skrzydła McLarena dokonał inspekcji dopiero dzisiaj, uznając ją za zgodną z regulaminem.
Nowatorskie rozwiązanie zdaniem dziennikarzy Auto Motor und Sport składa się między innymi z dodatkowego wlotu powietrza po lewej stronie górnej części monocoque’u, który jest otwierany przez kierowcę kolanem. Niemiecki magazyn cytował przedstawiciela FIA określającego rozwiązanie jako „prosty ale genialny trik.”


Na ostatnim zdjęciu (post wyżej) widać po prawej stronie monocoqu jakiś wylot, ciekawe czy o to chodzi?
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #474 dnia: Marca 11, 2010, 23:08:44 »
Kusch, owy wlot powietrza jest dobrze widoczny na pierwszym zdjęciu (duży prostokątny).
Jest on troszkę na prawo od anten znajdujących się na "dziobie" bolidu.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #475 dnia: Marca 12, 2010, 09:49:15 »
Formuła1 i Formuła 0.1 w jednym stały domu....
7 sekund straty Virgin i Lotusa, HRT nawet jednego kółka pomiarowego nie dało rady zrobić.
Cieszy szybki Robert i martwi Petrov, Sutil i Tonio Luzzi pokazali się z dobrej strony no i co się dzieje z Red Bullem, ja się pytam? :)

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #476 dnia: Marca 12, 2010, 10:11:36 »
Nieoficjalnie będzie jak w serii FIA GT gdzie GT1 i GT2 ścigają się równocześnie. Powinni jeszcze utworzyć osobną klasyfikację dla "F0.1" :)

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #477 dnia: Marca 12, 2010, 10:32:48 »
Właśnie o tym napisałem w pierwszej wersji poprzedniego posta ale zapomniałem jaka to była formuła - dzięki Shaitan za przypomnienie o GT!  :020:

Przyjmując takie różnice w czasach można stwierdzić, że "za starych, oczywiście lepszych czasów" takie HRT albo innny Lotus (sic!) nie załapały by się  do głównego wyścigu bo już teraz jest to 106,63% czasu PP a ta różnica może raczej tylko urosnąć jak już dojdzie do prawdziwych Quali. 

Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #478 dnia: Marca 12, 2010, 14:10:26 »
Oglądnąłem pierwsze treningi i oprócz tego, że Dziewica, Lotus i HRT będą w końcówce stawki, niewiele można powiedzieć. Miło zaskoczyło Force India. Resztę będzie można powiedzieć po jutrzejszym treningu i kwalifikacjach.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Formuła 1
« Odpowiedź #479 dnia: Marca 12, 2010, 15:00:40 »
Z mojego fotela wygląda to na razie tak, jakby Ferrari było b. mocne i co najciekawsze Renault w zasadzie było blisko. Jeśli dobrze wykukałem na streamie to Kub nie używał "zielonych pasków" a mimo to był mocny (powiedzmy 0,5 - 0,6 sek. za Ferrari, też na prime przez całą sesję). W zasadzie w drugiej sesji Kubica realizował chyba alternatywny program by sprawdzić zachowanie obciążonego bolidu na primach na nagumowanym torze, podczas gdy Petrov (czy prawidłowo powinno być Pietrov?) realizował flying laps. Podobnie chyba Silver Arrows, Macc i Williams.
Faktycznie - Force India też wyraźnie jest w dobrej formie, bo pomimo obciążenia bolidów znowu osiągali dobre czasy w tej grupie "cięższych".
Hispania RT wystawiła tylko Sennę który to dodatkowo zakończył sesję awarią bolidu. Z kolei bolid jego partnera miał najwyraźniej jakąś awarię układu hydraulicznego nad ranem ale nie doczytałem dokładnie o co chodziło. Mimo wszystko - ponad jedenaście sekund straty Senny to nie jest ta sama planeta. Kobayashi raz wyprzedzał Sennę poboczem, i to z dobrym skutkiem :D
O co chodziło z tymi rzekomo mocno zużytymi oponami Red Bulli?
Oj będzie się działo, będzie :D