Autor Wątek: Freetrack - 6DOF  (Przeczytany 277027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #30 dnia: Lipca 03, 2007, 00:29:16 »
Rozpoczęły się wakacje, facet od praktyk jakoś się nie odzywa i nie pogania, więc zabrałem się do roboty. Na pierwszy ogień poszedł właśnie freetrack.  :020: Miałem dużo problemów z cam2pan (którego niegdyś używałem z powodzeniem), wiec musiałem wybierać: zbierać kasę na TIRa, polować na starego TIR 2-3 po okazyjnej cenie, lub zmontować Freetracka.
Dzisiaj już polutowałem i poskładałem wszystko do kupy. Co prawda szkoda mi było kasy na diody IR, wiec kupiłem zwykłe czerwone LED 5mm po 25gr. Czapeczka wygląda stylowo. :118: (Foty niedługo, jak tylko pożyczę cyfrówkę;)).
Pierwsze uruchomienie programu i szok. Nie spodziewałem się aż takich rewelacji po darmowym programiku.
Odpaliłem Loczka FC. Wszystko zadziałało bez żadnego dłubania w plikach, ustawiania czegokolwiek! (zoom też :D) Później trochę zabawy z ustawieniami czułości na osiach i zaczyna przyzwoicie działać.  :banan Nie wiem czy da się połączyć jego działanie z newview, żeby jeszcze poprawić płynność ruchów i wyeliminować lekkie skakanie. Jutro potestuję inne ustawienia, sprawdzę newview i jakiegoś sima z pełną obsługą wektora. :D
Pozdrawiam majsterkowiczów. ;)
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #31 dnia: Lipca 03, 2007, 02:25:50 »
Super wiesci IQ, mam jedno zasadnicze pytanie - jakiej kamerki uzywasz ? Kiedys daaaawno temu interesowalem sie kamerkami pod katem Cam2Pan i o ile pamietam wiekszosc tanich byla oparta na przetworniku CMOS i taka wowczas posiadalem (taka mala kulka logitecha) ale moim marzeniem bylo miec kamerke oparta na CCD (duzo wydajniejszy typ przetwornika). Ciekawi mnie, jak jest teraz ? Czy kamerki nadal sa montowane w oparciu o technologie CMOS i CCD ? Na stronce freetracka jedno z gornych zdjec pokazuje Logiego Quickcam Pro 5000, oparta na CCD. Pozdrawiam.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #32 dnia: Lipca 03, 2007, 08:02:51 »
Iq85 Rewelacyjne wieści donosisz   :banan :karpik. Jeśli byś miał możliwości, to sprawdź czy to działa z FS2004 / FSX ?
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #33 dnia: Lipca 03, 2007, 22:05:35 »
Testów ciąg dalszy. Niestety pierwsze wrażenie było dobre, ale po dokładniejszych testach widać że program co prawda posiada duży potencjał, ale również sporo mu brakuje.  :015:

  • w FS9 działa, ale tylko dwie osie i to jako emulacja joya
  • z newview niestety nie działa  :005:
  • samymi (dość skromnymi) ustawieniami freetracka nie da się wyeliminować skakania obrazu

Lista wspieranych simów lotniczych jest dość uboga, za to wspiera w pełni wektor w wielu simach wyścigów.
Próbowałem poprawić płynność ruchów w loczku ustawiając go jako emulacja joya, tak aby lock on sam wygładził ruchy osi, ale dzieje się coś dziwnego. Obraz obraca się jakby płynniej, ale "resetuje" się co chwilę (tzn tak jakby był wciśnięty "Ins" na numerycznej), wiec nie trzyma obrazu tylko skacze od neutralnej pozycji do aktualnego wychylenia głowy.  :015: (chyba działa jednocześnie emulacja joya i freetrack nawet mimo zablokowania pliku TrackIR.ini)
Kończą mi się pomysły, a zapowiadało się tak pięknie.
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #34 dnia: Lipca 03, 2007, 22:58:18 »
Dzięki za wieści
Cytuj
w FS9 działa, ale tylko dwie osie i to jako emulacja joya
W takim razie zostaję przy moim kasku UR. W FS9 też działa jako emulacja joya i nie skacze aż tak bardzo ;)
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #35 dnia: Lipca 13, 2007, 21:00:45 »
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2007, 21:10:11 wysłana przez 303_Hornet141 »

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #36 dnia: Lipca 13, 2007, 21:47:16 »
Super, projekt ruszył z kopyta do przodu.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpnia 17, 2007, 07:57:57 »
Hallo, hallo, i jak tam, ktoś testował tego Freetrack-a w wersji v2 ? Ma opcje na 1, 3 i 4 diody i zastanawiam się, czy jak działa... Może się przestawię z Cam2Pan? Nota bene opcja na 3 diody to w sam raz do TrackClip-a, jak ktoś chciałby mieć estetycznie zamontowane diody, chociaż nie wiadomo, czy taki zestaw by działał...

Sorbifer.
OstBlock.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #38 dnia: Września 14, 2007, 15:53:31 »
Co prawda w loczku i FSie freetrack nie chodzi najlepiej, ale za to sprawdziłem w symulacji wyścigów rFactor i muszę powiedzieć, że działa rewelacyjnie. Działają wszystkie osie, jak w TIR4 z wektorem. :D
Zupełnie inne wrażenia z jazdy gdy można swobodnie się rozglądać, wychylać itd.
Ehhh, gdyby tak wspierał w pełni FSX i FS9. ;)

PS: A moja czapeczka wygląda o tak:
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #39 dnia: Września 19, 2007, 15:18:33 »
Cytuj
Ehhh, gdyby tak wspierał w pełni FSX i FS9.

Czy mógłbyś wyjaśnić dokładniej jak to działa w FS9 i FSX. Szukam obecnie alternatywy dla TrackIR w FS9 a niestety mój UR kiepsko działa w FS9
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #40 dnia: Września 19, 2007, 15:24:00 »
    Ja wiem... czy tak kiepsko działa w FSX?Fakt, że działa na zasadzie emulacji joy'a lub myszki. W wersji 2.1 jest sporo poprawionych bug'ów.Wstępnie testowałem, a jutro siadam oficjalnie, wiec zdam relację.

http://youtube.com/watch?v=rCCF_rF2bUg

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #41 dnia: Września 19, 2007, 16:34:36 »
No wygląda bardzo fajnie, ale to jest FSX, a w FS9 jest emulacja myszy. W sumie nie szkodzi, byle obraz nie skakał. Czy ktoś z was mógłby zrobić schemat jak połączyć wszystkie diody do freetracka, ale tak by zasilanie szło z USB? Nie jestem elektronikiem więc byłbym bardzo wdzięczny za takie cuś :003:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #42 dnia: Września 19, 2007, 20:38:19 »
Panowie!!! Poszperałem po stronie Freetracka i znalazłem to:

  http://www.free-track.org/english/freetrack/telechargement.php

Pytałem Was o schemat do diod i proszę.  Na tej stronce wpisuje się napięcie, natężenie i wartości napięcia diod i strona pokazuje jak to wszystko połączyć. Słowem biorę się do roboty  :banan Na początek pałąk na diody  :118:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #43 dnia: Września 20, 2007, 08:00:11 »
Witam ponownie.
Znalazłem w sieci taki oto schemat USB.



Czy wszystko jest z nim OK? Czy jak podepnę diody pod USB (złącze 1 i 4 na 5V ) to czy coś mi z dymem nie pójdzie?
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #44 dnia: Września 20, 2007, 08:57:13 »
Czy wszystko jest z nim OK? Czy jak podepnę diody pod USB (złącze 1 i 4 na 5V ) to czy coś mi z dymem nie pójdzie?
To zależy jakie diody, ile i jak połączone. ;) Musisz wyliczyć sobie jaki rezystor będzie ci potrzebny. Dla większości LEDów natężenie prądu to 20mA, ale napięcia są od 1,5 do 12V więc musisz wiedzieć jakie diody masz.
Najprościej jednak jest podłączyć potencjometr i nie martwić się liczeniem. :D (chyba że masz diody IR, wtedy nie będziesz widział kiedy dobrze świecą)

@Boczek: Skąd masz v2.1 ?! Na stronce jest tylko v2.0. Nie zauważyłem nawet jak szybko ten projekt się rozwija. Jeśli możesz to podeślij linka, lub wrzuć na rapidshare. :)
« Ostatnia zmiana: Września 20, 2007, 09:02:59 wysłana przez iq85 »
DCS/FSX/AC/pCARS