Autor Wątek: Freetrack - 6DOF  (Przeczytany 277077 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #45 dnia: Września 21, 2007, 08:43:27 »
Właśnie mam problem z wyliczeniem wartości rezystora (proszę się nie śmiać,wiem że to potrafią uczniowie w podstawówce   :004: ale ja nie mam nic wspólnego z elektroniką - niestety)

Napięcie z USB wynosi 5 V, diody (chyba - mierzyłem miernikiem) 1,5V . Na stronie FreeTracka znalazłem kalkulator do tego typu obliczeń, ale tam trzeba jeszcze wpisać wartość mA dla diody a tego niestety nie znam i nie wiem jak sprawdzić. Czy ktoś może mi powiedzieć jakiego rezystora mam użyć by diody (dokładnie 4 diody)  jasno świeciły ale się nie spaliły :011: Chcę użyć diod IR. Rezystory mogę wpiąć bezpośrednio przed diodą (każdą ż osobna) ale jeśli jest to możliwe to chętnie wpiął bym rezystory szeregowo (np na małej płytce) i z tego układu wyprowadził przewód z właściwym już napięciem i rozdzielił go na 4 diody ( tylko czy diody w takim układzie będą mocno świeciły).

Z góry dziękuję za odpowiedź


ps. tu jest ten kalkulator  http://www.free-track.org/english
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #46 dnia: Września 22, 2007, 09:16:23 »
Jeżeli łączysz 4 diody równolegle (zakładamy że mają te standardowe 20mA jak pisałem) sumujesz wszystkie prądy na diodach 4x20mA=80mA, spadek napięcia na rezystorze musi wynieść 3,5V (tak aby w sumie z diodami dało 5V). R=U/I=3,5V/0,80A=44 Ohm. Dla bezpieczeństwa możesz dać ~50 Ohm, aby mieć pewność że diody się nie spalą. Moc rezystora najlepiej 0,5W (0,25W może być nieco za słaby). ;)

(niepotrzebnie to piszę, tu masz ładny opis: http://www.dzikie.net/index.php?art=diody-faq )


Przetestowałem wczoraj FreeTracka v2.0 w loczku i muszę przyznać, że w porównaniu z v1.1 jest duuuużo lepiej!  :020: Nie ma zbytniego skakania, jest więcej ustawień czułości osi i trzyma stabilniej obraz niż poprzednia wersja. Mam tylko wrażenie że zabiera coraz więcej czasu procesora i częściej FPSy kamerki spadają poniżej 25. Teraz czekam na v2.1 z pełną obsługą FSXa. :D :D :D
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #47 dnia: Września 23, 2007, 23:49:19 »
Wielki dzięki  :010: za pomoc przy diodach

Diody już mam zamontowane i podłączone ( musiałem je zmatować papierem ściernym by miały dopowiedni kąt świecenia). Pierwsze testy w starym il2 (emulacja myszy) wypadły całkiem przyzwoicie. Teraz trzeba dopieścić ustawienia a przede wszystkim sprawić by widok reagował tak jak ja chcę. Mam porównanie z UGear-em i do takiej dokładności będę dążył... jak się uda  :020:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #48 dnia: Września 23, 2007, 23:58:02 »
Czołem

    Na wstępie..oczywiście się machnąłem.Nie mam ver. 2.1, tylko zasugerowany informacją na stronie twórców ściągnąłem ver. 2.0. myśląc że to była 2.1.
U mnie FT 2.0 działa płynnie w FSX, od 28 do 30 klatek na kamerce Logitech STX.Czyli jest nadzieja na "prawie darmowego" Track Ir'a.
    Z informacji z ichniejszego forum można dowiedzieć się, że FT 2.1 będzie działało softowo z exe'ka.Czyli bez półśrodków typu emulacja joya czy myszki.Nawet z pełnym 6 DOF.
Pożyjemy - zobaczymy.Podobno na dniach na wyjść wersja finalna.Oczywiście rękę trzymamy na pulsie.

Pozdrawiam!

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #49 dnia: Września 24, 2007, 19:40:44 »
Świetnie , że wersja 2.1 ma działać softowo. Panowie, czy możecie wrzucić obrazki z waszymi ustawieniami. Ja ciągle próbuję i ciągle mi czegoś brak do szczęścia....a Możę za dużo wymagam? 
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #50 dnia: Września 24, 2007, 19:56:41 »
PolBaj jak już dopieścisz ustawienia to czy mógłbyś dokonać porównania UR Gear vs FT? Pytam, bo skoki w prawo Geara dają mi się we znaki i rozważam alternatywy, ale takie trochę tańsze od TIR :-)

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #51 dnia: Września 25, 2007, 13:56:28 »
Witam.

 Powiedzmy, ze jestem zadowolony z ustawień. Jak narazie testowałem w starym IL2S jako emulację myszy. Wynik był fajny. Chodziło płynnie nic nie przycinało ani skakało i generalnie było ok.  W IL2 1946 mam lekkie skakanie przesuwanego obrazu, tak jak by kamera miała za mało klatek, ale to nie to bo mam 25~30kl/s więc sądzę, że to sprawa ustawień. Generalnie polecam drastycznie obciąć czułość osi ( ja ustawiłem na 20~30). JA w UR niemam problemu ze skaczącym widokiem w prawo. kiedyś czytałem (chyba tu na forum) że bardzo dużo zależy od Gameportu. UR będę dalej używał w serii il2. Freetracka zbudowałem do FS2004...i  tu mam pytanie. Jak skonfigurować Freetracka i PPJoystick by działały razem w FS2004 (może wystarczy sam FT) ? U mnie Ft nie widzi PP Joysticka.

Pzdr. Polbaj
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #52 dnia: Września 25, 2007, 22:54:16 »
Doszedłem czemu FT nie widział PPJoystic- a. Ano chodzi o to, ze dodając wirtualny joystick w PPJoy  dałem mu numer 4 (myślałem, że chodzi o kolejny numer urządzenia sterującego w moim kompie) kiedy zmieniłem numerek na 1 to wszystko zaczęło działać.
    Ogólnie nie jest źle, jednak w porównaniu z UGearem brakuje mi płynności ruchu. gdy kręcę głową obraz porusza się trochę skokowo. Kamera pokazuje mi ok 27kl/s więc to nie to. Tak jest w IL2S FB1946 i w FS2004. Co Ciekawe w starym il2S przy emulacji myszy tego efektu nie ma. Bardzo jestem ciekaw wersji 2.1 , bo jeśli będzie się ten projekt rozwijał tak jak do tej pory, to kolejna odsłona FreeTracka może być już na prawdę dopracowanym programem.
Pozdr.
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #53 dnia: Września 29, 2007, 18:22:40 »
Cytuj
JA w UR niemam problemu ze skaczącym widokiem w prawo.

Oj zazdroszczę Ci. U mnie pomimo wypróbowania 2 gameportów i niezliczonej liczby konfiguracji nadal jest dość daleko od ideału, a czasami potrafi to bardzo wkurzyć, na tyle, że rozważam w przyszłości zainwestowanie w TIR, ale póki co absurdalna cena mnie odstrasza.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #54 dnia: Września 29, 2007, 22:54:02 »
Cytuj
Oj zazdroszczę Ci

 Wiesz ja się tak ostatnio przyjrzałem to jednak lekkie falowanie jest a najbardziej widoczne przy skrajnym wychyleniu w prawo, ale nie jest to nic denerwującego , a drgania głowy (znaczy jak mi się łepetyna trzęsie  :118:  ) są większe niż to falowanie.
 FreeTracka poustawiałem i z przykrością stwierdzam, że w FS2004 to jeszcze nie jest to o czym aj myślę. Jest dużo lepiej niż UR ustawiony na osie widoków ale to jeszcze nie jest jakość UR w Il2. Bardzo niecierpliwie czekam na wersję 2.1
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #55 dnia: Września 29, 2007, 23:50:59 »
Skoro Gear dobrze Ci działa, to dlaczego bawisz się w Freetracka, a nie użyjesz Geara w FS przy pomocy Nview To mouse? Ja tak mam w FSX i działa to o niebo lepiej, niż przypisanie widoków bezpośrednio do osi geara, bo można modyfikować charakterystykę pracy Geara normalnie przy pomocy Nview Config. Zresztą, dzisiaj o tym pisałem: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,2658.180.html

Cytuj
Wiesz ja się tak ostatnio przyjrzałem to jednak lekkie falowanie jest a najbardziej widoczne przy skrajnym wychyleniu w prawo, ale nie jest to nic denerwującego , a drgania głowy (znaczy jak mi się łepetyna trzęsie  118  ) są większe niż to falowanie.

Czy mogę grzecznie poprosić o screena z Twoimi ustawieniami Geara?

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #56 dnia: Września 30, 2007, 13:02:47 »
Niestety tu się mylisz. W FS2004 nie ma możliwości kontrolowania widoku myszą (chyba ze ja o tym nie wiem, jeśli tak to chętnie się dowiem) i dla tego szukam innych możliwości takich jak np FreeTrack. Oczywiście pomijam Tracka IR ze względów finansowych

Poniżej zamieszczam moje ustawienia w NewView. Jak pewnie zauważysz nie ma tam nic niezwykłego (co podtrzymuje wg mnie tezę, że jeśli chodzi o drgania UR to dużo zależy od portu gier

 

Poniżej podaję ustawienia mojego FreeTracka w wersji dla IL2S (stary szturmowik).Dla innych simów zmieniam tylko prypisanie klawiszów (centrowanie i wł/wył FreeTracka) włączeniem emulacji myszy, lub trackair  w zależności od smia oczywiście



Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #57 dnia: Września 30, 2007, 17:19:54 »
Cytuj
Niestety tu się mylisz. W FS2004 nie ma możliwości kontrolowania widoku myszą

Nie wiedziałem. Zabawę z FSami zaczynam właśnie od FSX i założyłem, że skoro w nim jest taka opcja, to i w poprzedniej części była.

Twoje ustawienia postaram się jeszcze dzisiaj przetestować, chociaż już straciłem nadzieję na całkiem płynne działanie URG, a gameportów próbowałem różnych.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #58 dnia: Września 30, 2007, 18:24:59 »
Cytuj
Niestety tu się mylisz. W FS2004 nie ma możliwości kontrolowania widoku myszą
Wystarczy wejść w posiadanie jednego z tych dodatków: płatne: Active Camera 2004, Igfly Walk&Follow; darmowy F1 View Utility. W dwóch ostatnich należy przytrzymać kółko myszy, by za jej pomocą się rozglądać, w AC wystarczy wcisnąć domyślne F12 i kontrola jest jak w Iłku.

Gładki

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #59 dnia: Października 05, 2007, 23:45:45 »
Pojawiła się wreszcie wersja 2.1 :karpik