Autor Wątek: Freetrack - 6DOF  (Przeczytany 277805 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline dekar

  • *
  • http://www.youtube.com/watch?v=eOjWdKbvoZE
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #240 dnia: Października 25, 2007, 11:20:37 »
Dzięki. Jak wrócę z roboty to przetestuję.

pozdrawiam.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #241 dnia: Października 25, 2007, 12:32:02 »
Widzę,że mam duże braki jeśli chodzi o interpretację parametrów w FT.Vowthyn wspomina w swoich post o ustawieniach w opcjach Keys oraz Output.Chciałbym zrozumieć o co chodzi.Dla uproszczenia zakładam,że nie interesują mnie opcje Mouse oraz PPJoy.W zakładce Keys są opcje:Tracing,Smothing,Axes oraz output oraz symbol chyba głośnika,hold oraz dla smothing suwaki.
Cytuj
Ustawiłem sobie te dwa klawisze na 3-pozycyjnym suwaku w X45 tak, że na środku mam pozycję neutralną (czyli takie ustawienia jakie wynikają z zakładek global*profile+krzywe reakcji), natomiast na skrajnych położeniach w jedną stronę stabilizuję widok (np jak patrzę na przyrządy albo używam zoom), a w drugą "dopalam" (jak np chcę się szybko na 6 obejrzeć).
1.Czy to znaczy,że mogę podobnie jak Ty przyporządkować np.w MJoy trzem przyciskom typu push button kombinacje klawiszy,które będą realizować te 3 funkcje podobnie jak u Ciebie?
2.Mam jeszcze pytanie dotyczące innych parametrów zakładki Keys.Jak działa zaznaczenie hold dla Axes oraz dla output 6DOF?
3.Jak działa zakładka Output?

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #242 dnia: Października 25, 2007, 13:42:03 »
Ograniczę się tylko do odpowiedzi na te pytania, na które znam odpowiedź :-)

Cytuj
W zakładce Keys są opcje:Tracing,Smothing,Axes oraz output oraz symbol chyba głośnika,hold oraz dla smothing suwaki.

Lecimy od góry:

Sekcja "Tracking"

- Pause - Wyłącza śledzenie ruchów przez FT (równoważne przyciskom start/stop na dole FT), ponowne naciśnięcie klawisza aktywuje FT ponownie.
- Center - Wiadomo, ustawia centrum w takiej pozycji, w jakiej aktualnie znajduje sie nasza głowa.

Sekcja "Smoothing" - opisałem to w mailu powyżej:

- "Stable" - Powoduje mocniejsze (o wartość ustawioną na suwaku) wygładzanie charakterystyki osi.
- "Raw" - Powoduje zmniejszenie skuteczności wygładzania czyli szybszą reakcję na ruch głowy
Aktywacja obu funkcji jest sygnalizowana na samym dole okna z podglądem czaszki.


Sekcjami Axes i Output się nie zajmowałem, ale na mój rozum powinny służyć do aktywacji/deaktywacji wybranej osi (axes), i wyjścia dla danych FT (Output), czyli jeśli np chcemy przełączać się pomiędzy sterowaniem widokiem a sterowaniem kursorem myszki przy pomocy głowy, to przypisujemy odpowiednie klawisze pod te funkcje.

- Ikonka głośnika - Zaznaczenie przy danej opcji powinno wygenerować dźwięk przy przełączaniu
- Opcja "Hold" - Możemy wybrać, czy naciśnięcie klawisza spowoduje trwałe przełączenie w nowy tryb pracy, czy tylko chwilowy w czasie, kiedy trzymamy naciśnięty klawisz. 
Cytuj
1.Czy to znaczy,że mogę podobnie jak Ty przyporządkować np.w MJoy trzem przyciskom typu push button kombinacje klawiszy,które będą realizować te 3 funkcje podobnie jak u Ciebie?

Wystarczą 2. Jednym włączasz/wyłączasz opcję "stable", drugim włączasz/wyłączasz opcję "raw". Spokojnie można to zrobić pushbuttonami i sv_mapperem, chociaż wygodniejszy byłby 3 pozycyjny toggle (żeby wyeliminować możliwość jednoczesnego włączenia obu opcji, chyba że ustawisz te klawisze jako chwilowe i wtedy dana opcja będzie aktywna tak długo, jak długo będzie wciśnięty klawisz). Nie musisz też korzystać z obu tych opcji, jeśli np stwierdzisz, że wystarczy Ci "uspokajanie" widoku, to mappujesz tylko klawisz pod "smoothing" a raw zostawiasz w spokoju.

Cytuj
2.Mam jeszcze pytanie dotyczące innych parametrów zakładki Keys.Jak działa zaznaczenie hold dla Axes oraz dla output 6DOF?

Tak długo, jak długo trzymamy wciśnięty klawisz, który przypisaliśmy do danej osi będzie ona działać, jak zwolnimy klawisz oś przestaje działać (jeśli nie zaznaczymy "hold" oś będzie się trwale aktywować pojedynczym naciśnięciem klawisza, a do jej wyłączenia konieczne będzie ponowne jego naciśnięcie).

Cytuj
3.Jak działa zakładka Output?

Od góry:

- Direct Game Interface - Domyślne ustawienie dla FT, powoduje przesłanie danych bezpośrednio do gry w sposób, w jaki robi to TrackIR, działa np w Lockon, (i wielu innych, ale tylko w locku sam testowałem).

- Mouse - To oczywiście emulacja myszki, funkcja jest przydatna w grach, które nie mają obsług TrackIR a pozwalają na przypisanie widoku do myszki.

- Vitrual Joystick (PPJoy) - Przesyła współrzędne FT do wirtualnego dżojstika (jak go zainstalować i skonfigurować w Windows jest opisane w manualu do FT). Ta funkcja jest przydatna w grach, które nie mają obsług TrackIR a pozwalają na przypisanie widoku do osi dżojsticka.

Keys - Przypisanie klawisza do osi powoduje, że przy wychyleniu w daną stronę ten klawisz będzie generowany w sposób ciągły (To chyba do starszych gier w których nie można rozglądać się przy pomocy osi, a tylko klawiszami).

Flight Simulator X (SimConnect) - Opcja specjalnie dla FSX, przesyła dane  FT do FSX przy pomocy interfejsu SimConnect (nie zawsze działa od razu, ja musiałem ponownie przeinstalować SimConnect).

FS2004/FS2002 (FSUIPC)
- Analogiczna do powyższej opcja przeznaczona do starszych FSów, nie testowałem, mam tylko FSX.
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2007, 13:47:57 wysłana przez vowthyn »

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #243 dnia: Października 25, 2007, 15:55:17 »
Bardzo dziękuję za informacje.Będę testował wymienione powyżej parametry jak otrzymam z naprawy kamerę.Ponieważ posiadam w swoich zbiorach także symulator FS2004 to go ponownie zainstaluję i sprawdzę jak działa FT w tym sim.Niestety FalconAF działa tylko w dwóch płaszczyznach yaw i pitch.Jeszcze raz dziękuję za informacje.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #244 dnia: Października 25, 2007, 17:09:14 »
Ponieważ chcę także testować FT w FS2004 to mam pytanie dotyczące FS2004/FS2002 (FSUIPC) ,czy jest to dodatkowy program,który trzeba kupić,czy jest on już zainstalowany w FS2004.Pytam dlatego,że znalazłem na forum pytanie o ten temat
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?p=329

Offline dekar

  • *
  • http://www.youtube.com/watch?v=eOjWdKbvoZE
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #245 dnia: Października 25, 2007, 17:22:21 »
Nie próbowałem w Ile, ale w Lomacu u mnie działa bez problemu, wystarczy że w zakładce "output" jest zaznaczone "direct game interface" a oś z jest zaznaczona w zakładce "profile". Pamiętaj o usunięciu w controlsach Lomac wszelkich innych przypisań dla zoomu (jak coś innego, np potencjometr, będzie przypisane do zoomowania to się będzie gryzło z FT).
Niestety w moim przypadku powyższa instrukcja nie zadziałała masz może jakiś inny pomysł.

z góry dziękuję...

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #246 dnia: Października 25, 2007, 17:27:52 »
A skasowałeś plik trackir w folderze config w lomacu? Jeśli nie, zrób to.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #247 dnia: Października 25, 2007, 21:06:53 »
Ponieważ chcę także testować FT w FS2004 to mam pytanie dotyczące FS2004/FS2002 (FSUIPC) ,czy jest to dodatkowy program,który trzeba kupić,czy jest on już zainstalowany w FS2004.Pytam dlatego,że znalazłem na forum pytanie o ten temat
http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?p=329


Po prostu zainstaluj "Flight Simulator 2002 & 2004 Freetrack Module installation" z START/Programy/FreeTrack v2.1, odpal FS9 i graj. Wszystko chodzi fajnie.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #248 dnia: Października 25, 2007, 22:48:30 »
Dzięki Thomasm za informację.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #249 dnia: Października 26, 2007, 09:38:18 »
Zabawy z FT ciąg dalszy.
Wczoraj w miejsce wykastrowanego filtra IR włożyłem mały kwadracik wycięty ze starej dyskietki 3,5". Powiem że początkowo nie dało to efektu takiego jak się spodziewałem, ale po chwili ustawiania parametrów obrazu udało mi się uzyskać  obraz dużo lepszy niż wcześniej.
Dla przypomnienia dodam że wcześniej miałem kamerkę pozbawioną filtra IR i naklejoną prześwietloną klisze fotograficzną na obiektyw.
Zauważyłem też że już nie ma tego irytującego drgania obrazu w FSX podczas używania FT. Czyli jak na razie pełny sukces :020:

Postanowiłem jeszcze pomęczyć się z Logitechem i rozwiązałem (przynajmniej tak mi się wydaje) problem z kasowaniem ustawień kamerki po restarcie FT, lub odłączeniu kamerki.
Od pewnego czasu nie miałem zainstalowanego oprogramowania do kamery, a jedynie same drivery. Po zabawie z filtrami z dyskietki musiałem dostroić ostrość i zainstalowałem sobie sterowniki i oprogramowaniem z płytki dołączonej do kamerki (wcześniej miałem już zaktualizowane oprogramowanie przez internet). Ku mojemu zdziwieniu na starszych sterownikach kamerka nie gubi ustawień.

P.S. Jedyny zgrzyt z filterkiem z dyskietki to spadek fps do 24-25. Z filtrem z kliszy, nawet "wbudowanym" w kamerkę jest 30-33 fps, ale u mnie drży obraz w FSX'ie.
Taki spadek fps jest moim zdaniem nieszkodliwy i nie wpływa na jakość zabawy, a filtr z dyskietki poprawia jakość przechwytywania obrazu diod IR (przynajmniej moich).
No i najważniejsze że zniknęła z kamerki ta badziewna klisza przyklejona na taśmę klejącą :003:.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #250 dnia: Października 26, 2007, 11:48:21 »
Czyli masz identyczną sytuację jak u mnie (również spadek do 24FPS, ale przy jednoczesnym zaniku drgania obrazu, co w rezultacie daje dużo lepszy komfort latania pomimo spadku FPS). Mnie też kamera bez naklejonej kliszy podoba się bardziej :-). Co do FPS, to ta sytuacja nie jest stabilna, ale za cholerę nie potrafię dojść od czego to zależy, bo np wczoraj wieczorem jak włączyłem FT to miałem od razu stabilne 30FPS i tak do końca zabawy, a dzisiaj rano już na powrót 24 bez zmiany ustawień.

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #251 dnia: Października 26, 2007, 14:01:59 »
Co do FPS, to ta sytuacja nie jest stabilna, ale za cholerę nie potrafię dojść od czego to zależy, bo np wczoraj wieczorem jak włączyłem FT to miałem od razu stabilne 30FPS i tak do końca zabawy, a dzisiaj rano już na powrót 24 bez zmiany ustawień.

Zawsze latałem raczej VFR w FS'ach, a teraz z 6dof to jest bajka. Dzisiaj oczywiście polatam i sprawdzę jak to z tymi FPS'ami jest u mnie.

Mam pytanie osób które zestawik z FT sprawdzali w FS9. Bardzo ładnie mi to działa ale jest tak że po przełączeniu na Virtual cocpit "siedzę w samolocie" niemal z "nosem przy szybie" :005: Czy jest możliwość oddalenia widoku tak jak w FSX? Czy może mam coś źle poustawiane.
Efekt jest taki jakbym grał na sporym zoomie.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #252 dnia: Października 26, 2007, 14:23:12 »
A nie masz w FT zmapowanego klawisza pod "center"? Przecież wystarczy wycentrować widok i wraca do pozycji neutralnej (czyli domyślnych współrzędnych położenia głowy w FS).

Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #253 dnia: Października 26, 2007, 18:01:08 »
Mam nadal problem z kamerą vx 1000.W serwisie stwierdzili,że jest dobra i poradzili mi zainstalować od nowa WinXP.Ponieważ nigdy tego nie robiłem to mam do wyboru albo próbować samemu,albo dać do serwisu albo przeprosić starą kamerę Logitech.Mam pytanie, czy laik da radę samemu zainstalować WinXP oraz sterowniki czy powinien skorzystać z serwisu?

syd

  • Gość
Odp: Freetrack - 6DOF
« Odpowiedź #254 dnia: Października 26, 2007, 18:27:56 »
Właśnie jestem po pierwszej sesji Ił-ka z wykorzystaniem FT i dopiero co zakupionej kamerki VX-1000.  :banan :banan :banan Chyba najlepiej będzie jak wyrażę to w ten sposób:  :karpik :karpik :karpik :karpik :karpik :karpik :karpik
Coś niesamowitego. Zabawa pierwsza klasa. Na początku trochę trzeba się przyzwyczaić bo ciągle kciukiem sięgałem do HAT-a na joyu, ale po dwóch lotach jest zdecydowanie lepiej. I do tego nie miałem większych problemów ze sprzętem, bo od razu wszystko działało. Na razie tylko jedna dioda czerwona bo do Ił-a więcej nie potrzeba. Ale już się zabieram za robienie porządnego zestawu na cztery IR-y i z zasilaniem USB bo przecież do FS jak znalazł. To dopiero będzie jazda :D Póki co największy problem stanowi dla mnie znalezienie czapki z daszkiem bo sam żadnej nie posiadam (podwędziłem kumplowi na próbę). Nie mam zamiaru kupować markowego badziewia za 100 zł, a na bazarach niestety skończył się sezon na czapki z daszkiem i okulary przeciwsłoneczne (teraz królują rękawiczki i wełniane czapy :) ).

Żeby nie było za różowo to mam też parę pytań.
Czy da się wyeliminować to dość duże opóźnienie obrotu kamery w stosunku do ruchu głowy?? Przy wolnych obrotach nie sprawia to problemu, ale już w walce trochę dekoncentruje.
Druga sprawa dotyczy konfigu do Ił-a. Zainstalowałem najnowszą wersję 2.1 i w oknie gdzie można wybrać domyślne ustawienia dla danej gry Ił-a nie ma. Czy to normalne, czy skądś jeszcze muszę ściągnąć dodatkowe konfigi?? Są oba FS-y, Falcon, Lock-On, a nawet Condor, ale Iłka nie ma. Cały sprzęt działa nawet bez tego, ale może są jakieś ustawienia "fabryczne", które lepiej by się sprawdziły.

Dzięki za pomoc, a tym co się jeszcze zastanawiają czy się babrać w lutowanie gorąco polecam :P :)