Autor Wątek: Armed Assault (ARMA i ARMA 2)  (Przeczytany 95601 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #60 dnia: Grudnia 14, 2006, 18:55:03 »
Zatem warto jutro wybrać się do Empiku i kupić? Czy lepiej czekać na pacza, powiedzmy tu łiks? Czy, o zgrozo, kompletnie nie warto?

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #61 dnia: Grudnia 14, 2006, 19:15:31 »
Moim zdaniem warto, a jeśli chodzi o patcha- po co czekać- jak go wydadzą, sprzedawana gra bedzie dalej w tej samej (starej) wersji. kupisz wcześniej, pograsz, zobaczysz, może bugi nie dadzą się zbytnio we znaki. Wyjdzie paczyk, zainstalujesz go i nawet nie zauważysz różnicy  :001:

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #62 dnia: Grudnia 14, 2006, 19:28:47 »
Na moim sprzęcie:

Athlon 4200+ 64 X2, 2GB RAM i karcie GF 7600 GS 512 MB - chodzi płynnie (przy sporej liczbie ruchomych obiektów na mapie) na ustawieniach:

1280x1024x32

Widoczność - około 1900 czyli 3,5/8 paska (Wysoko)

Szczegóły terenu - Wysoko        Filtrowanie anizotropowe - Normalnie
Szczegóły obiektów - Wysoko     Detale cieni - Normalnie
Szczegóły tekstur - Wysoko       Antyaliansing - Normalnie
Detale cieni - Normalnie             Krew - Wysoko
Postefekty - Wysoko

Kluczem do ustawienia jest podobnie jak w OFP parametr - Widoczność, tutaj najwięcej można uzyskać. Trochę płynności pochłania Track - bo bez Tego urządzenia mogę ustawić widoczność spokojnie na 4,5/8 czyli około 2700. Jutro przedpołudniem zrobię test na słabszym sprzęcie i dam znać.

Zatem warto jutro wybrać się do Empiku i kupić? Czy lepiej czekać na pacza, powiedzmy tu łiks? Czy, o zgrozo, kompletnie nie warto?

Jeżeli podobał Ci się OFP to ArmA też się będzie podobał. To dość specyficzna i oryginalna "strzelanka". Nie testowałem jeszcze w multi, ale w "singlu" jakis większych bugów nie stwierdziłem, ponadto:

- kolejna zaleta w stosunku do OFP to fakt, że żołnierze "z założenia" umieją wreszcie pływać (w OFP tylko niektóre addony miały tę fukcję),

- jedna z łodzi ma dwa niezależne stanowiska strzeleckie (na dziobie i rufie) potwierdza się to co zauważyłem przy czołgach - silnik gry pozwala na takie rozwiązania więc będziemy mieli na pewno ciekawe addony  :banan

- ładnie wykonany jest efekt rozmazywania się detali wraz z odległością.

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #63 dnia: Grudnia 14, 2006, 19:30:33 »
Tak, to całkiem rozsądne rozwiązanie :001: Czy w AA dostępne są jakieś treningi? Bo z OF doświadczenia dużego nie mam, a AA wygląda bardzo zachęcająco...

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #64 dnia: Grudnia 14, 2006, 19:36:02 »
Czy w AA dostępne są jakieś treningi? Bo z OF doświadczenia dużego nie mam, a AA wygląda bardzo zachęcająco...

Jakieś są, nie robiłem - bo podobnie jak OFP ArmA ma pełny i bardzo prostoobsługowy edytor więc można sobie samemu szybko i sprawnie przećwiczyć co się chce. Ja zacząłem od "nauki chodzenia" bo to pierwsza gierka tego typu z obsługą Tracka IR, którą posiadłem - efekty na razie są zabawne  :021: - równie zabawnie jak kiedyś po zakupie pierwszego Tracka - gdy uczyłem się latać w Iłku  :001: Gra zresztą zaczyna się od kilku prostych misji pozwalających zapoznać się spokojnie z operowaniem żołnierzem, samochodem, czołgiem i śmigłowcem.

Funcje gry i klawiszologia jest bardzo zbliżona do OFP, więc z tym nie powinieneś miał problemu.  :001:
« Ostatnia zmiana: Grudnia 14, 2006, 19:42:09 wysłana przez Razorblade1967 »

Elwood

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #65 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:01:49 »
- kolejna zaleta w stosunku do OFP to fakt, że żołnierze "z założenia" umieją wreszcie pływać (w OFP tylko niektóre addony miały tę fukcję),
Razor, a tak z ciekawości spytam (sam nie byłem w syfie- tylko przeszkolenie wojskowe na studiach, jak wszyscy) -jak wygląda temat pływalności żołnierza, w hełmie, bucikach, z kałachem i 30 kilogramowym plecakiem i manelami obwieszonymi do ubrania ?
Chodzi mi o to czy od razu topi się obligatoryjnie, czy jest szansa że zdąży się uwolnic od dodatków i z samym kałachem (też pewnie z 4 kilo najmarniej) dopłynąc na drugi brzeg, powiedzmy 100m ?

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #66 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:09:41 »
Cytuj
Ja zacząłem od "nauki chodzenia" bo to pierwsza gierka tego typu z obsługą Tracka IR, którą posiadłem - efekty na razie są zabawne
Głowa do przodu-marsz naprzód? To rzeczywiście musi być ciekawe! Z tego co widać na filmikach wywiera bardzo zachęcające wrażenie, chyba niedługo nabędę :001:
Jeszcze jedno pytanie: czy celownik jest taki "dziwny" jak w OF, czy bardziej standardowo-FPSowy?

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #67 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:11:45 »
SAS szkoli się w pływaniu w pełnym oporządzeniu z bronią, ale to jednak jednostka specjalna.
W czasie DWŚ, żołnierze amerykańscy, którym zdarzyło wyskakiwać z trafionych barek (Pacyfik), tonęli dosyć szybko, jeśli nie zdążyli się pozbyć sprzętu.

Celownik jest normalny fps-owy, oraz "dziwny"=realniejszy, można sobie wybrać. Prawdziwi twardziele grają i tak bez celownika, korzystając tylko z iron-sightów. :002: :002:
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #68 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:15:03 »
Razor, a tak z ciekawości spytam ... jak wygląda temat pływalności żołnierza, w hełmie, bucikach, z kałachem i 30 kilogramowym plecakiem i manelami obwieszonymi do ubrania ...

Kiedyś było takie ćwiczenie ze szkolenia fizycznego w postaci pływania w umundurowaniu polowym i trzeba było zaliczyć 50m (nie pamiętam już w jakim czasie, bo to było w okresie "tego złego wojska", które strasznie gnębiło żołnierzy :002:) - w nasiąkniętym moro (były dyżurne komplety na basenie) średnia przyjemność. Lepiej było jak płynęło się w swoim mundurze bo zanim nasiąkło to spory kawałek szło przepłynąć. W hełmie nie próbowałem, ale kiedyś spróbowałem płynięcia w pełnym oporządzeniu (byłem o 15 lat i 15 kg młodszy  :021:), ale bez broni i plecaka - trudne i męczące, ale wykonalne dla osoby umiejącej dobrze pływać i posiadającą odpowiednią kondycję. Znam ludzi, którzy z takim obciążeniem jak w ArmA daliby radę - plecak zresztą mógłby trochę pomóc - bo zwykle zawiera pewną ilość tzw. przedmiotów zaopatrzenia mundurowego, które to prawidłowo zapakowane w szczelne worki foliowe powinny przez pewiem czas posłużyć za pływak. W ArmA żołnierze w wersji podstawowej mają lekkie plecaki/tornistry więc nie powinny one jakoś drastycznie przeszkadzać - gorzej karabin: waga koło 3-4kg i zerowa pływalność.

Co do ArmA to jeszcze trzeba sprawdzić, ale jak "kazałem" żołnierzowi długo płynąć to pozbył się karabinu, więc dopłynał tylko z pistoletem. Nie mam pojęcia czy to takie zamierzone czy przez przypadek "coś wcisnąłem" - jak sprawdzę to napiszę.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 14, 2006, 20:33:51 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #69 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:23:22 »
Przechodziłem jedną misję i ku mojemu zdziwieniu, po wyjściu z wody, jak chciałem postrzelać, okazało się, że nie mam czym. Na stronie 11-12 jest jednak o tym wzmianka. Co do treningów- podobne do America's Army :001:

Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #70 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:33:36 »
Sprawdzone "w praktyce" po 30 sekundach pływania żołnierz z ArmA pozbywa się karabinu!

Z "Podręcznika dowódcy drużyny" z czasów śp. UW - rok wydanie 1971. Metody przepraw:



... mało wyraźne, ale książeczka stara i już zużyta. Wariant D - przeprawa za pomocą pływaka zrobionego ze sprzętu owiniętego płaszczem od OP-1.

Hornet

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #71 dnia: Grudnia 14, 2006, 20:44:58 »
A czy demko ArmA można gdzieś zassać? Na oficjalnej stronie nic nie znalazłem, trochę dziwne  :008: Chciałem zobaczyć czy to fajne bo może i ja bym sobie kupił  :002:

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #72 dnia: Grudnia 14, 2006, 21:12:31 »
Gra ma niestety spore wymagania...
Sprzęt:
Intel Core2Duo E6300@2,66 GHz
GF7800GT
2x1Gb DDR2 533
Asus P5B

W rozdzielczości 1280/960 chodzi dobrze tzn. około 30-50 fps, poza naprawdę gęstym lasem kiedy jest czasem trochę mniej niż 25 fps. Posteffect Proces musiałem niestety wyłączyć. Wygląda bardzo ładnie, ale zabiera nawet 50 procent fps-ów. Cienie też wyłączyłem  :008:

Do sprawdzenia wydajności komputera jest misja-benchmark. wystarczy pobrać, wrzucić do katalogu z misjami i odpalić klik

Ja mam około 2800 punktów przy ustawieniach ogólnych średnie.

Plusem (dla niektórych może minusem) jest to, że ta gra to OFP z nową, lepszą grafiką. Zmiany są, ale nie rewolucyjne. Ja jestem fanem OFP i mi się podoba  :banan .

Dema niestety jeszcze nie ma. Koming sun  :021:
That's Vietnam music... can't we get our own music?

Silesian

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #73 dnia: Grudnia 14, 2006, 21:39:49 »
Zatem warto jutro wybrać się do Empiku i kupić? Czy lepiej czekać na pacza, powiedzmy tu łiks? Czy, o zgrozo, kompletnie nie warto?

Przy tym założeniu to byś musiał poczekać z cztery lata, bo prawdopodobnie dopiero wtedy ta gra rozwinie skrzydła  - podobnie jak kiedyś OFP.

BigMac

  • Gość
Odp: Armed Assault
« Odpowiedź #74 dnia: Grudnia 14, 2006, 22:56:20 »
No ale za cztery lata to na bank wyjdzie za jakieś 29zł, więc kto wie czy nie warto poczekać?  :118: