Autor Wątek: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).  (Przeczytany 222327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1020 dnia: Lutego 05, 2011, 19:36:49 »
Wybacz pytanie, co by musiało być na screenach, byś zobaczył shadery?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1021 dnia: Lutego 05, 2011, 20:23:01 »
Pytanie pomocnicze: czy wiesz, co to shader?  :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1022 dnia: Lutego 05, 2011, 20:29:01 »
Odpowiedzią jest jego nick.  :118:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1023 dnia: Lutego 08, 2011, 18:30:46 »
W każdym razie odnoszę nieodparte wrażenie, że 90% grafików od 3D to banda daltonów. Chyba że za dużo oglądam zrzutów z CoD'a i DCS'a/FC2.0 :P

empeck

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1024 dnia: Lutego 08, 2011, 18:36:01 »
W każdym razie odnoszę nieodparte wrażenie, że 90% grafików od 3D to banda daltonów. Chyba że za dużo oglądam zrzutów z CoD'a i DCS'a/FC2.0 :P

Jest takie stanowisko jak Art Director, wiesz? ;)

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1025 dnia: Lutego 08, 2011, 19:28:57 »
Jest takie stanowisko jak Art Director, wiesz? ;)
Art director dalton tłamsi art GI Joes nie-daltonów? :) Wygląda mi to na wymówkę :P
Myślę, że jeszcze nie wpadnę pod OT, jak powiem, że brak umiejętności dostrzeżenia różnic między otrzymanym renderem a zdjęciem wśród profesjonalistów jest uderzający. Znaleźć różnice -> uporządkować w kolejności od najbardziej rzucających się w oczy -> dostępnymi metodami wyelinować różnice niektórych z nich przerasta. Stąd tyle bzdetów muszą potem naprawiać moderzy nie-profesjonaliści, którzy w dzieciństwie więcej grali w "znajdź różnice".


Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1026 dnia: Lutego 08, 2011, 20:10:48 »
Panie Bucic, z takim obrazkiem pod swoim komentarzem, i ze schowanym tam linkiem, może Pan w tym wątku napisać na dowolny temat, a i tak nigdy to nie będzie off topic!

Nie ma się co skupiać na grafice - pewnie będzie, w zależności od ustawień od LOW do MAX, bardzo różnorodnie wyglądająca. Ja mam nadzieję, że w LOW będzie równie urocza jak w RoF. I nie ona będzie w ostatecznym rozrachunku decydować o sukcesie. A sukces będzie zapewniony marketingowo, samą nazwą. Każdy zauroczony dawnym lub obecnym Ił-em kupi nową pozycję. Oczywiście jeśli nie będzie maksymalnie zabagniona lub zmiażdżona w każdej sieciowej recenzji, co raczej tej grze nie grozi...

PS: O rany! W kampanii będzie miejsce na jakąś aferę miłosną: PC Gamer Interview - Oleg and Ilya ze strony http://www.f19vs.se/news.php
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

empeck

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1027 dnia: Lutego 08, 2011, 20:44:03 »
Art director dalton tłamsi art GI Joes nie-daltonów? :) Wygląda mi to na wymówkę :P
Myślę, że jeszcze nie wpadnę pod OT, jak powiem, że brak umiejętności dostrzeżenia różnic między otrzymanym renderem a zdjęciem wśród profesjonalistów jest uderzający. Znaleźć różnice -> uporządkować w kolejności od najbardziej rzucających się w oczy -> dostępnymi metodami wyelinować różnice niektórych z nich przerasta. Stąd tyle bzdetów muszą potem naprawiać moderzy nie-profesjonaliści, którzy w dzieciństwie więcej grali w "znajdź różnice".

Nie, chodzi mi o to, że nie masz pojęcia jak wygląda praca w nad grą. Art director odpowiada za wygląd gry przed zarządem i on zatwierdza wszystko co graficy zrobią. A oni robią to co on im każe, bo jest ich przełożonym. Modderzy sobie potem mogą bzdety poprawiać, na zdrowie im, developerzy natomiast mają jedno zadanie - skończyć projekt, wydać i zarobić na nim. W czasie pisania gry trzeba podjąć decyzje co jest ważniejsze, poprawianie partikli i wybuchów, czy czegoś ważniejszego dla skończenia tytułu. Gier nie robi się dla idei, tylko po to by wsadzić coś do garnka. Dla idei powstają takie potworki jak Flight Gear choćby.

Szlifowanie bzdur do perfekcji zabiło niejeden projekt. Mówi Ci coś nazwa 3D Realms? Oni tak długo dopieszczali swoją grę do perfekcji aż zbankrutowali :)

Poza tym, została założona pewna stylizacja i jest ona konsekwentnie rozwijana, stąd kolory w CoD, w RoF, oba tytuły mają bardzo nasyconą kolorystykę, jakoś po roku na RoF nikt nie narzeka, a tamta grafika jest jeszcze bardziej pastelowa. Sprzęt mamy dużo za słaby by uzyskać fotorealizm, dlatego trzeba sobie radzić inaczej. Zresztą, nikt na zewnątrz 1c i Ubi nie wie jak wyglądał proces tworzenia gry i z jakimi problemami trzeba sobie radzić. A narzekać, marudzić i zarzucać innym wymówki to każdy potrafi.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1028 dnia: Lutego 08, 2011, 21:33:37 »
Amen
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1029 dnia: Lutego 08, 2011, 22:09:54 »
Panie Bucic, z takim obrazkiem pod swoim komentarzem, i ze schowanym tam linkiem, może Pan w tym wątku napisać na dowolny temat, a i tak nigdy to nie będzie off topic!
Wykrywacz sarkazmu mi się zepsuł i jestem całkiem bezbronny ;)

empeck,
Mówię o elementach, które może poprawić byle cieciu jak ja nie znający się na grafice. Mam na myśli konkretne udoskonalenia, których jest bynajmniej więcej niż 3, a których nie będę wymieniał w tym wątku. Czyste przykłady na "zasadę 80/20", która jest dokładnym zaprzeczeniem bezsensownego perfekcjonizmu, o którym mówisz.

Co do samego znaczenia grafiki w CoD. Po tym, co zobaczyłem w BoB 2 WoV, zawsze będę twierdził, że 10 razy ważniejsze od czegokolwiek w momencie wydania CoD (grafika, błedy, dźwięk...) będą jej (CoD) solidne podstawy i otwartość/modułowość. Z tego, co czytałem, jest na to duża szansa. A taki Settlersowy teren da się w jeden dzień poprawić za pomocą IrfanView :003:

empeck

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1030 dnia: Lutego 08, 2011, 22:21:27 »
Mówię o elementach, które może poprawić byle cieciu jak ja nie znający się na grafice. Mam na myśli konkretne udoskonalenia, których jest bynajmniej więcej niż 3, a których nie będę wymieniał w tym wątku. Czyste przykłady na "zasadę 80/20", która jest dokładnym zaprzeczeniem bezsensownego perfekcjonizmu, o którym mówisz.

Nie mam pojęcia o jakie udoskonalenia Ci chodzi i jak tę zasadę chcesz tu wykorzystać.

Co do samego znaczenia grafiki w CoD. Po tym, co zobaczyłem w BoB 2 WoV, zawsze będę twierdził, że 10 razy ważniejsze od czegokolwiek w momencie wydania CoD (grafika, błedy, dźwięk...) będą jej (CoD) solidne podstawy i otwartość/modułowość. Z tego, co czytałem, jest na to duża szansa. A taki Settlersowy teren da się w jeden dzień poprawić za pomocą IrfanView :003:

Kolor scenerii to nie tylko tekstury, ale też światło, zamglenie i shadery. Masakrując tekstury batchem możesz popsuć inne pory dnia i zależności między kolorem światła i tekstur. Dodatkowo sugerując takie rozwiązanie dla (podejrzewam) setek tekstur naraz widać, że nie jesteś grafikiem :)

Poza tym, jak już mówiłem, ktoś decyzyjny założył, że takie będą kolory i tyle. To nie jest bug, to ficzer ;p

Niektórym to nie odpowiada, trudno, albo się dostosują, albo zmodują, albo nie będą grać. Ja tam wolę żywe i intensywne kolory niż dziwaczne postprocesy z Wings of Prey.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1031 dnia: Lutego 08, 2011, 22:50:30 »
Nie mam pojęcia o jakie udoskonalenia Ci chodzi i jak tę zasadę chcesz tu wykorzystać.
Myślałem, że zasada jest jasna - często da się zrealizować usprawnienia, które przy 20 "% wysiłku" dadzą 80 "% ulepszenia". Przykładem takiego usprawnienia jest choćby "flare trail mod by Olsiv" dla DCS/FC2.

Kolor scenerii to nie tylko tekstury, ale też światło, zamglenie i shadery. Masakrując tekstury batchem możesz popsuć inne pory dnia i zależności między kolorem światła i tekstur. Dodatkowo sugerując takie rozwiązanie dla (podejrzewam) setek tekstur naraz widać, że nie jesteś grafikiem :)
Nie wiem, jak to powiedzieć, żeby było widać moją pogardę wobec aktualnych owoców pracy [nie wnikam kogo]. Przy obecnym stanie rzeczy trzeba by było naprawdę >chcieć< zrobić gorzej :P Inaczej mówiąc - prymitywne zabiegi (z ignorowaniem wszelkich technikaliów) przyniosą pozytywne rezultaty.  Co do rzekomego problemu z wieloma teksturami - wyciągnę bitmapy, to pójdzie batchem.

Poza tym, jak już mówiłem, ktoś decyzyjny założył, że takie będą kolory i tyle. To nie jest bug, to ficzer ;p
Zgoda. Taka rzeczywistość. Nie oznacza to, że ktokolwiek powinien tolerować delikwentów, którzy wychodzą z siebie, żeby znaleźć wymówki "techniczne" na taki nędzny efekt końcowy. Mówię tu nie o Tobie, a o tych od "różnicach w kalibracji monitorów". Pożyteczne (z punktu widzenia marketingowców) trole. Z punktu widzenia użytkowników końcowych - zwykłe szkodniki.

Ja tam wolę żywe i intensywne kolory niż dziwaczne postprocesy z Wings of Prey.
Ze skrajności w skrajność :P

empeck

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1032 dnia: Lutego 08, 2011, 23:30:49 »
Mam wrażenie, że Ty szukasz symulatora idealnego i nie znajdując go masz dziwną przyjemność z wytykania błędów, które są wynikiem kompromisów podjętych na etapie developingu. Gość od fxów (przykładowy, nie sądzę, by ekipa Olega miała dedykowaną osobę od fxów, podobnie w 777/NeoQB, czy ED, myślę, że robi to któryś z grafików 'w międzyczasie') dostaje jeden dzień na zrobienie wybuchu wraz z teksturami, robi to najlepiej jak potrafi w zadanym czasie. Potem modder siedzi i pieści się z tym samym efektem przez dwa tygodnie. Owszem, wynik będzie lepszy. Ale wiesz, pierwszy wybuch też swoją rolę spełnia, a terminy gonią. Il2:CoD robią dwadzieścia dwie osoby. Nad RoF pracuje około dziesięć osób. W grach AAA tylu bywa czasem samych fx artisów. Tomb Raider Underworld dla przykładu robiło ponad sto osób, a gra jest na sześć godzin i do tego ssie fabularnie.

Co Ci daje narzekanie na takiego gościa który ma ścisłe terminy i musi się z tego wywiązać? Myślisz, że publiczna pogarda dla tych ludzi ma w ogóle jakiś sens? Wg Ciebie oni siedzą na stołkach, pierdzą w nie i myślą, jak tu jeszcze wkurzyć odbiorców?

Czasem aż mi żal gdy patrzę jakie bzdury wypisują gracze którym się wydaje, że wiedzą lepiej.

Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1033 dnia: Lutego 09, 2011, 00:11:46 »
Empeck
Ja rozumiem, że w restauracji  też tak ochoczo zjadłbyś wczorajszego, odgrzewanego i przypalonego kotleta. No bo przecież kucharz nie ma czasu, jeszcze go szef pogania a klienci stresują..

empeck

  • Gość
Odp: IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (dawny Storm of War: Battle of Britain).
« Odpowiedź #1034 dnia: Lutego 09, 2011, 00:27:24 »
Nie. Ale pójdę do małej restauracyjki, gdzie pracuje jeden kucharz na krzyż, ale przygotowuje swojskie, dobre jedzenie, pomimo, że podane na starym stole.

Malkontenci będą narzekać, że nie jest tam jak w Mariotcie, krzesło niewygodne, piwo nie tej marki, a w ogóle to kucharz ma krzywy zgryz i garbatą córkę :P

Jak chcecie zobaczyć spieprzony symulator to polecam Whirlwind over Vietnam :D